کانال یوتیوب پرطرفدار Shmee150 با ویدئوی دیگری بازگشته و این بار هم دربارهی فورد GT 2018 جدید صحبت کرده است. همین خودرو ماه پیش در تست داینو شرکت کرد و نشان داد که بهطور قابلتوجهی قویتر از اعداد اعلامی توسط سازنده است؛ اما آیا این خودرو در برابر یک فورد GT نسل قبل اما تیون شده شانسی برای برنده شدن خواهد داشت؟
اما پیش از آنکه ویدئوی منتشر شده را تماشا کنیم بیایید نگاهی به GT 2005 بیندازیم. مالک این خودرو کانال درگ تایمز است که همگی آن را میشناسیم. این دو خودرو در فلوریدا یکدیگر را ملاقات کردهاند.
GT قدیمیتر توسط هفنر تیون شده و هماکنون قدرت ۶۵۰ اسب بخاری دارد. این در حالی است که نسل جدید GT قدرت ۵۹۰ اسبی داشته و از این نظر در رتبهای پایینتر قرار میگیرد. دیگر تفاوت اساسی بین این دو خودرو به گیربکس مربوط میشود به گونهای که GT جدید از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و لانچ کنترل سود میبرد درحالیکه مدل قدیمی دارای گیربکس دستی سنتی است.
کانال Shmee150 کمی دربارهی حس این خودروها در جاده و پیست صحبت کرده اما کلیپی که درگ تایمز منتشر کرده روی مسابقات درگ این دو نسل از GT تمرکز داشته و زوایای گوناگونی را شامل میشود.
ما نتایج این درگ ها را اعلام نمیکنیم اما آمار نهایی را به شما میگوییم. خودروی سریعتر توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۱.۰۷۶ ثانیه طی کند درحالیکه خودروی مغلوب زمان ۱۱.۲۳۶ ثانیه را ثبت کرده است. سرعت این دو خودرو نیز به ترتیب ۲۰۶.۴۷ و ۲۰۶.۱۷ کیلومتر در ساعت بوده است. البته این تنها یکی از سه مسابقهی برگزار شده بوده است.
کافر مقدس
۳ شهریور ۱۳۹۸زیبا بود
مثل این سریال آمریکایی ها که بابا بزرگ ـه مییاد تو حیاط خونه ش با نوه ش گلف بازی میکنه
Abbas
۳ شهریور ۱۳۹۸عاغا مگه نسل جدیدش ۶۴۷ اسب قدرت نداره؟این ۵۹۰ تا از کجاش در اومد؟((GT قدیمیتر توسط هفنر تیون شده و هماکنون قدرت 650 اسب بخاری دارد. این در حالی است که نسل جدید GT قدرت 590 اسبی داشته))
مهراد
۳ شهریور ۱۳۹۸اصلا کلا اطلاعاتی که این مقاله داده چرنده ، فورد جی تی نسل جدید از موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر اکوبوست استفاده میکنه با حدود 650 اسب بخار قدرت و در مورد فورد جی تی هفنر پرفورمنس بگم که کلا سه نسخه وجود داره که از 1000 اسب بخار شروع میشه تا 2000 اسب بخار
دوستانی که قبول ندارن برن سرچ کنن متوجه میشن
Behrouz. anzali
۴ شهریور ۱۳۹۸برادر عزیز در مورد نسل جدید جی تی همین مدل که دست اقای shmeeهست .کمپانی فورد 640 اسب بخار اعلام کرده ولی در تست داینوی همین ماشین که دست این اقاست 590 اسب نشون داده یعنی از اعداد کارخونه ۵۰ اسب کمتر داره . برید یوتیوپ هست ویدیو. اون یکی ماشینم خود صاحبش میگه اینقدر هست ۶۵۰ اسب ! چه لزومی داره دروغ بگه؟؟؟؟
(ali (chevy nova
۳ شهریور ۱۳۹۸2 اسطوره
فورد جی تی مقام دار مسابقات لمانز 1966 با گرفتن رتبه های 1 تا 3 برای همیشه به یک افسانه تبدیل شد
فقط انگلستان
۳ شهریور ۱۳۹۸ماشین های آمریکایی همیشه یه جای کارشون می لنگه یعنی همیشه و همیشه باید تو قسمت هایی از خودرو کار رو خراب بکنن مثلا ماشین های اسپورتی مثل موستانگ و کامارو و چارجر و … رو می سازن ولی صدای همشون اینجوریه
برای خوندن صدای اگزوز روی حرف های دوم و سوم کمی حرف ها رو کش بیارید
یکی صداش اینجوریه گررررررررروووووووووووو
یکی دیگه اینجوری غرررررررررروووووووووووو
و یکی دیگه هم اینجوری فرررررررررروووووووووووو
یا مثلا شاسی بلندهای بزرگ و زیبایی مثل کادیلاک اسکالید و جی ام سی یوکان و شورلت سابربن و … میسازن که اون دنده مسخره روی فرمونشون همیشه روی اعصاب هستش
یا مثلا بالای 85درصد ماشین هاشون کیفیت پایینی دارن و همیشه این کیفیت کم فکر آدم رو مشغول می کنه
اینجا فقط به دو یا سه تا از مشکل های خودروسازی آمریکا اشاره کردم که طولانی نشه
یک بار پیش یه نفری از اقوام دور توی یه مهمونی نشسته بودم که در مورد ماشین سازی ژاپن و آلمان و آمریکا حرف می زدیم که می گفت خودروسازی آمریکا از آلمان قوی تره و از این حرفا من هم اول خواستم هیچی نگم و دو سه باری بین حرفاش در تایید گفته هاش می گفتم که خودروسازی امریکا واقعا عالیه ولی دیگه خیلی زیاد رفت و وقتی که گفتم من از ماشین انگلیسی خوشم میاد گفت انگلیس هم در برابر امریکا عددی نیست و من دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و بهش گفتم حالا انگلیس رو ول کن ولی حالا که اینقدر از برتری خودروسازی امریکا نسبت به آلمان حرف می زنی میتونی بگی از چه نظری خودروسازی آمریکا بهتر از آلمان هستش اون هم همش حرفای عامیانه میزد که اون صدایی که فورد موستانگ داره بنز توی خوب هم نمی بینه یا مثلا مثال های نامربوط می زد که مثلا یه بار توی یه جاده تصادف یه کادیلاک رو با پژو 405 دیده بود که پژوه داغون شده بود ولی کادیلاکه فقط 30 سانتی متر جلوش جمع شده بود
من هم بهش گفتم ببین اگه فقط شرکت بنز رو برات مثال بزنم به اندازه کل صنعت خودروسازی آمریکا ماشین سدان و اسپورت و شاسی بلند سطح بالا داره ولی داستان همین جا تموم نمی شه چون فقط تعداد کافی نیست کیفیت مهم هستش مثلا آمریکا حتی یه سدان سطح بالا و باکیفیت و زیبا و اسپورت مثل AMG GT 63 S نداره یا یه سدان لوکس فول سایز مثل بنز S65 نداره که اینقدر خوب باشه یا حتی نزدیک جایگاه اس کلاس هم شده باشه آمریکا چند ماشین اقتصادی و کم کیفیت اسپورت مثل فورد موستانگ و کامارو و چلنجر داره که حتی مقایسشون با بنز S65 کوپه و SL65 و AMG gt هم خنده داره و توهین هستش به این خودروهای فوق لاکچری
یا توی شاسی بلند سازی اصلا آمریکا یه شاسی بلند هم نداره که از همه نظر کامل باشه مثلا مثل بنز GLE63 هم خیلی خیلی سریع باشه هم خیلی خیلی باکیفیت باشه هم خیلی خیلی زیبا باشه هم خیلی خیلی کابین قشنگی داشته باشه و … مثلا جیپ گرند چروکی هلکت درسته سریعه ولی نه از نظر طراحی در حد امثال GLE63 و کاین و … خوب و زیبا هستش نه به اندازه اونا کیفیت داره حتی مقایسه کابینشون با هم خنده داره
و ماشین های بنز تا جایی که امکان داشته از نظر رقابت و جهانی بی نقص هستند همه مدل هاش این جورین و ماشین های بی ام و و آئودی هم همینطور و پورشه هم که جای خود دارد و بدون نقص
بهش گفتم در بعضی موارد مثل وانت سازی اصلا المان به اون صورت در این کلاس وارد نشده ولی اگه جدی وارد اون کلاس بشه شک نداشته باش که بهتر از آمریکا وانت می زنه شک نداشته باش در ضمینه خودروهای الکتریکی هم قضیه به همین صورت هستش و در آینده برتری آلمان رو نسبت به آمریکا می بینیم خودروسازی امریکا که فقط تسلا نیست
بهش گفتم که بخش موتور در خودروهای الکتریکی فقط یک بخش از چندین بخش یک خودرو هستش و شما فکر کن که در این بخش آلمان و آمریکا برابر بشن
ولی در ضمینه کیفیت چی
در ضمینه مجموعه فنی و هندلینگ چی
در ضمینه طراحی و زیبایی ظاهر چی
در ضمینه امکانات رفاهی چی
در ضمینه زیبایی کابین چی
در ضمینه امنیت چی
در ضمینه کیفیت سواری چی
و …
من ترجیح می دم که ماشینم مثلا یکم دیرتر شارژ بشه یا یکم زودتر شارژش تموم بشه که بعید می دونم در آینده این طوری باشه و شاید برابر بشن و یا شاید حتی در این مورد هم آلمان جلو بزنه ولی در بقیه ضمینه ها مثل کیفیت و … ماشینم عالی باشه
در پایان گفت و گو با اون فامیل عزیزمون بهش گفتم که خودروسازی آمریکا هم خیلی عالی هستش ولی دیگه در حد آلمان نیست و دیگه خودت می دونی این حرف هارو قبول بکنی یا نکنی.
OMID
۳ شهریور ۱۳۹۸“زمینه”
F22RAPTOR
۳ شهریور ۱۳۹۸به کل ازت نا امید شدم،حالا طرف ناراحتت کرده،توپتم که ماشااله…
ایلیا
۴ شهریور ۱۳۹۸کلیت حرفات درسته، خودروسازی آمریکا هیچوقت در حد صنایع دیگه ی این کشور نیست، البته نقاط درخشانی هم داره مثل بخش وانت سازی ولی در مجموع نمیتونه خودرویی بسازه که بی رقیب باشه. بله از نظر قیمتی واقعا ماشینای آمریکایی بینظیرن ولی فقط در همین حد، تاکید میکنم بجز وانتاش که هیچ خودروساز دیگه ای در دنیا نمیتونه وانتی در حد وانتای دوج و جی ام و فورد بزنه.
شما همین کوروت جدید رو در نظر بگیرد، من عاشقشم، صد بار هم گفتم که عالیه، ولی نمیتونیم بگیم مرسدس یا پورشه نمیتونن ماشینی در حد کوروت جدید بسازن(حالا چند دلار گرون تر یا ارزونتر). ولی میتونیم بگیم هیچ خودروساز آمریکایی نمیتونه ماشینی در حد amg gt 63s بزنه، یا در حد 911 turbo s ،یا bmw m5. اینو باید پذیرفت. امیدوارم این اتفاق بیفته و در اینده کادیلاک و لینکلن وارد این سطح از رقابت بشن.
Elmiraj
۴ شهریور ۱۳۹۸شما املا تو درست کن………………………
Saeed
۳ شهریور ۱۳۹۸من بیشتر با نسل قدیم فورد gt حال میکنم
نسل جدیدش زیاد بهم حال نمیده
همیشه دلم یه فورد gt سفید با خطوط آبی رنگ و رینگ ۶ سوراخه میخواد…??
یکی از ماشینای فراموش نشدنی