اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ میلادی دوران اوج ماسل کارهای آمریکایی بود. در آن دوران بدون وجود قوانین آلایندگی و ایمنی دستوپا گیر امروزی، جذابترین و چشمگیرترین ماسل کارهای تاریخ توسط خودروسازان آمریکایی ساخته شدند که شورلت کامارو و فورد موستانگ مشهورترین آنها بودند. حال امروز یعنی پنج دهه بعد از آن زمان، دو نمونه از این ماسلهای جذاب و تکرارنشدنی به پیست درگ آمدهاند تا به یاد زمان جوانی خود برای هم شاخوشانه بکشند. این دو ماشین شورلت کامارو SS 396 مدل ۱۹۶۹ و فورد موستانگ کبرا جت ۴۲۹ مدل ۱۹۷۱ هستند.
اگر این دو خودرو را صرفاً از روی استایل بیرونی قضاوت کنیم، میتوان گفت موستانگ جذابتر است. البته نمونهای که در این درگ حضور دارد از نسخهٔ کوپه هاردتاپ است که باب طبع همه نیست و خیلیها نسخهٔ اسپرتروف (فستبک) موستانگ را ترجیح میدهند اما بااینحال بازهم این کوپهٔ بزرگ در ظاهر جذابتر از کامارو به نظر میرسد؛ اما در این درگ ما به ظاهر خودروهای کاری نداریم بلکه چیزی که اهمیت دارد زیر کاپوت آنها است که در این قسمت دو ماشین بسیار به هم نزدیک هستند. البته در اینجا کامارو با اینکه خودروی قدیمیتری است اما قدرت بیشتری را از موتور کمحجمتری ارائه میکند.
پیشرانهٔ ۴۲۹ اینچ مکعبی (۷ لیتری) موستانگ ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که برای آن زمان اعداد چشمگیری هستند. از سوی دیگر، موتور ۳۹۶ اینچ مکعبی (۶.۵ لیتری) کامارو ۵ اسب بخار قویتر بوده و ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد. البته این موتور با گشتاور ۵۶۰ نیوتن متری، از این لحاظ در برابر رقیب حرفی برای گفتن ندارد. درهرحال صرفاً از روی اعداد روی کاغذ نمیتوان فهمید که روی پیست کدام خودرو پیروز میشود زیرا در آن مواردی مثل وزن و گیربکس هم نقش بسیار مهمی دارند. پس برای اینکه بفهمید در این درگ کدامیک از این دو ماسل کار جذاب و قدرتمند پیروز میشود، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
موستانگ ۴۲۹ کبرا جت | کامارو SS 396 | |
مدل | ۱۹۷۱ | ۱۹۶۹ |
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 | ۶.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۳۷۰ اسب بخار | ۳۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۰ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۳۰ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
رامین
۱۷ تیر ۱۳۹۹کامارو چی بوده و حالا چی شده. تاسف باره.
ali (chevy nova)
۱۷ تیر ۱۳۹۹ماشالاه به این گشتاور سرسام اور
مصطفی
۱۷ تیر ۱۳۹۹آره واقعا .
کامارو یه ابهتی داشت.
الان بیشتر به سدان ها می خوره
محمد
۱۷ تیر ۱۳۹۹دو تا از بهترین ماسل کار های دنیا
عجب رقابتی
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۹ماسل واقعی یعنی این.
GTR.SPEED
۱۷ تیر ۱۳۹۹آره واقعا . کامارو های الان که نتونستن اون قدرت و ابهت خودشون رو حفظ کنن . امیدوارم آخرش دیگه اون ظاهر شون شبیه ماشین های الکتریکی نشه.
Lorenzo
۱۷ تیر ۱۳۹۹پدال ازین درگ های کلاسیک بیشتر بذار
اوج زیبایی کامارو نسل بعدش بود خیلی خشن و با ابهت بود
GTR.SPEED
۱۷ تیر ۱۳۹۹کامارو یه ابهتی داشت . حالا الان نگاه کن هم از موستانگ ضعیف تره هم از دوج چلنجر و چارجر ?
Farzad
۱۷ تیر ۱۳۹۹کنترل کردن این خودروها با این همه گشتاور و قدرت و بدون سیستم های جدید و کنترل امروزی واقعا سخته و البته لذت بخش .
جمشید
۱۷ تیر ۱۳۹۹این ماسل کارا بعد از گذشت این همه سال از ساختو تولیدشدن هنوزم جذابن
ارشیاsvj
۱۷ تیر ۱۳۹۹موستانگ برد؟
Mahdi
۱۷ تیر ۱۳۹۹ماسل کار یعنی عشق
ارشیاsvj
۱۷ تیر ۱۳۹۹من فکر کردم کامارو خاکستری اس
قرمزه بود???
SRT
۱۷ تیر ۱۳۹۹عشق است موستانگ♥️
البته چارجر شصتو نه رو به همه کلاسیکا ترجیح میدم
U.N.C.L.E
۱۷ تیر ۱۳۹۹فقط شول.لاتی تمرین ماسلکار دنیا
Farzad
۱۸ تیر ۱۳۹۹کلاسیک های آمریکایی کلاعشقن ، روح دارن انگار .
تورج
۱۸ تیر ۱۳۹۹با احترام به نظر دوستان، ولی کاماروی جدید هم قابل قبوله. کافیه از نزدیک ببینید.
یادش بخیر روزگاری که دانشجوهای ایرانی که از آمریکا برمی گشتن، یه کامارو هم با خودشون می آوردن. یادش بخیر.