شلبیشورلتفورد

رویارویی قوی‌ترین‌های آمریکا، کوروت ZR1 در برابر شلبی GT500

شورلت کوروت C7 ZR1 و فورد موستانگ شلبی GT500 از قوی‌ترین خودروهایی هستند که طی سال‌های اخیر توسط آمریکایی‌ها تولید شده‌اند و هرچند تفاوت‌هایی کلیدی باهم دارند اما پرفورمنس آن‌ها بسیار به هم نزدیک است. کوروت ZR1 از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با سوپرشارژ ۲.۶ لیتری استفاده می‌کند که ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. البته کوروت C7 دیگر تولید نمی‌شود اما نسخهٔ ZR1 در زمان تولید ۱۲۴ هزار دلار قیمت داشت.

از سوی دیگر، در سینهٔ شلبی GT500 هم یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 با سوپرشارژ ۲.۶۵ لیتری قرار گرفته که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حال برای اینکه مشخص شود این دو هیولای آمریکایی در برابر هم چه عملکردی خواهند داشت، هنسی آن‌ها را طی مسابقات درگی در برابر هم قرار داده است. در این رویارویی مجموعاً سه درگ رولینگ برگزار می‌شود که در دوتا از آن‌ها خودروها کاملاً شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند تا جایی که عملکرد راننده بسیار می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

البته باید توجه داشت کوروت ZR1 که در این رقابت حضور دارد از نوع کانورتیبل است و از نسخهٔ کوپه وزن بیشتری دارد که این کمی بر پرفورمنس آن تأثیر می‌گذارد. بااین‌حال در مسابقهٔ اول، کوروت سریع‌تر بود و باقدرت پیروز شد درحالی‌که در مسابقهٔ دوم شلبی جلو افتاد؛ بنابراین فکر می‌کنید در مسابقهٔ سوم کدام ماشین پیروز می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

کوروت ZR1

شلبی GT500

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۵۵ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۹۷۰ نیوتن متر ۸۴۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۸۹۰ کیلوگرم
قیمت ۱۲۴ هزار دلار ۷۴ هزار دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    سوپر استوک و وایپر از جفتشون‌قویترن دیگه دیمن که بماند…

    موافقم 13
    مخالفم 21
    1. Amir Machine

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      وایپر که 650 اسبه، کجا قوی‌تره؟
      دیمن هم که تولید محدود بود تموم شد رفت
      الان فقط چارجر و چلنجر هلکت‌ ردآی و سوپر استوک از اینا قوی‌ترن

      موافقم 27
      1. امیر

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2958 ديدگاه)

        دیمن ۳۳۰۰تا تولید شد کجاش محدوده؟!!!
        وایپر هم بیشترین گشتاور در موتورهای تنفس طبیعی داره!!
        رکورد پیستشو اگه نگاهی بندازید، متوجه میشید کوروت اصلا در حدش نیس

        موافقم 2
        مخالفم 19
        1. Amir Machine

          ۱۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          ما اینجا داریم فقط در مورد قدرت حرف میزنیم، کاری به گشتاور و تنفس طبیعی و تایم پیست و اینا نداریم
          تو قدرت، کوروت ZR1 و شلبی GT500 از وایپر بالاترن
          دیمن هم بله تولید محدود حساب میشه چون فقط در یه مدل 2018 و در تعداد مشخصی تولید شد، به این عبارت توجه کنید:
          The Demon is a limited production wide-body and extreme (drag race level) performance variant of the already high-performance Challenger SRT Hellcat

        2. z

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          تنها پیستی که کوروت c7 zr1 توسط خود شورولت رکورد زد پیست ویرجینیا امریکا بود :
          corvette c7 zr1 2:37:2
          porsche gt2 rs 2:37:8
          ford gt 2:43:0
          dodge viper acr 2:44:2

        3. z

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          و همینطور پیست جاده اتلانتا

          Porsche 911 GT2 RS 1:24.88
          Chevrolet Corvette ZR1 1:26.45
          Dodge Viper ACR 1:26.54

    2. M.A.S

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      اره
      هلکت ردای میتونه شلبی جی تی 500 رو زمین بزنه(البته نه پیست)
      ولی تو رقابت کوروت و وایپر فک کنم برتری با zr1 تو درگ ریسه
      رول ریس رو نمیدونم
      دیمن هم که کلا خیلی بالاتر از ایناس

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. Audi s8

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      ای کاش کامارو و چلنجر هم بودند تو این درگ

    4. JDM

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      نه سوپراستوک نه وایپر نه دیمن هیچکدومشون اینو نمیتونن بزنن
      دیمن در صورتی میزنش که راننده فوق العاده خبره باشه لاستیک درگ و سوخت مخصوص داشته باشه.صندلی های داخل هم برداشته باشه،
      این تمهیدات و سره کوروت پیاد کنی دیگه…

      1. R@min

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (918 ديدگاه)

        البته تمام این شرایط برای کوروت هم صدق می کنه. راننده، لاستیک، سوخت و … و البته ZR1 درگستر نیست و پیست محوره

      2. M.A.S

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (849 ديدگاه)

        اگه منظور شما درگ ریسه که ردای تایم 10.1 و 10.2 کم نداره
        با تایر حرفه ای و مخصوص مود تو فیم 9.7 هم زده بود
        سوپر استاک در بدترین حالت مساوی ردای هستش (بدترین حالت!!!)
        و اما اگه رول ریسه که تو تروتل هوس با اختلاف بیشتر از کوروت
        ردای از پس شلبی براومد
        و داشتن راننده خبره هم خب ویژگی خاص چلنجری هستش که تایم خوب میزنه و خیلی تقویت به حساب نمیاد

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. امیر

          ۱۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2958 ديدگاه)

          دوستان عزیز
          وقتی میگین قوی تر منظورتون دقیقا چیه؟؟؟!!! صرفا درگ ۴۰۰متر؟!!!
          یه سوپر اسپورت مثل وایپر و کوروت دقیقا ساخته شدن برای پیست ک برتری با وایپره و کاملا واضحه
          بحث درگ هم :
          ردآی
          سوپر استوک
          دیمن
          وایپر
          ترک هاوک
          دورانگو هلکت
          هیچ‌محصولی از فورد و شوی‌نمیتونه در رولینگ به پای اینا برسه
          ویدیو هاشونم فراوانه در یوتیوب!

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. JDM

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (307 ديدگاه)

          دوست عزیز موقعی که رد ای معرفی نشده بود کوروت ZR1 تایم10.1 داشت
          چند مدت پیش هم با یه دست لاستیک اسلیک معمولی(در حالی که لاستیک رد ای در جلو اسنیکی و در عقب فاق بلند گوشتی بودن) تونست 9.64 بزنه!!
          به جرات میتونم بگم کوروت زد ار وان نصف بار هایی که چلنجر به درگ استریپ رفته،نرفته
          اگر باز هم میرفت میتونست زیره 9.6 هم بزنه.
          درباره رول ریس هم فیلم هاشون در یوتیوب هست خودتون میتونید ببینید چطور از پس دیمن هم براومده

          موافقم 6
          مخالفم 1
  2. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اولین چیزی که توجه منو جلب کرد این بود که همچنان طراحی C7 بهتر از c8 هست و گذر زمان چیزی رو تغییر نداده.
    در مجموع کوروت کمتر عملکرد بهتری داشت.
    ولی نمیشه از GT500 گذشت اون هم با وجود اختلاف قیمت سی هزارتایی.

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      پنجاه هزار!

      موافقم 11
  3. R@min

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    جفتشون عشقن و همچنان ماستنگ بیشتر ???

    موافقم 17
    مخالفم 5
  4. z

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    مدل کوپه کوروت رو خیلی دوست دارم خفنه لامصب
    تایم 10.2 ثانیه هم تونسته 400 متر ثبت کنه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. MAHDI

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال یکی از درگ های هنسی رو ازدست نمیده اما ما هرچی درخواست کردیم درگ مورد نظرمون رو نذاشت?‍♂️

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. یانکی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      حتمن درگهایی که ام5 از دیمون میبره.یا درگهای احمقانه درگ تایمز که با مکلارن دیمون رو میبره.عزیز من هر کاری کنه فعلا دیمون سریعترین ماشین تولیدیه دنیاست.اینو همیشه با خودت زمزمه کن.400متر در 9.6 و تایم 0تا 100 در 2.3

      موافقم 6
      مخالفم 5
  6. Amin-mc20

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    آخه چرا امسال گند زدننن به کوروت مگه چشش بووووود?????

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. z

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      بدون شک سی هشت خفن ترین کوروته
      سی 8 استینگری 10 ثانیه از سی 7 استینگری نوربرینگ سریعتر بوده !خودش یه جهش فوق العاده اس
      هر نسل جلوتر رفته سریعتر و بهتر شده
      سی هشت زد06 ممکنه حتی از سی هفت زد ار وان سریعتر باشه سی هفت زد ار وانی که توانایی رکورد زیر 7 دقیقه هم داشت

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Amin-mc20

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2097 ديدگاه)

        اره ولی قیافش شده مثل ماشین های چینی اصالتم که ههییییییچچ

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. akrh78

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          مردم دارن میگن از لافراری الهام گرفته شده تو میگی چین؟ نزن تو سر مال خدایی

  7. ممد ژانگولر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    شلبی ی چیز دیگست
    ابهت ،قدرت ،قیمت و عشق از فاکتوراشه
    بیهوش شدم هیچی نگم بهتره ?

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. no4

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (56 ديدگاه)

      ایول منم طرفدار شلبیم ، بزن قدش
      //// //// //// ////
      //// //// //// ////
      /// //// //// //// ////
      ///// //// //// //// /////
      ////// ///// //// ///// ///// /////// //////////////////////////
      //////////////////////////////////
      ////////////////////////////////
      /////////////////////////////
      ///////////////////////////
      ////////////////////////

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ممد ژانگولر

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        ???

        موافقم 1
        مخالفم 1
  8. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    درگ لاتای آمریکا????

  9. Enzo

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    .باقدرت تقریبا برابر و.پنجاه هزارتا قیمت کمتر که واقعا مبلغ زیادیه .و رو انتخاب یه خودرو کاملا تاثیر گذاره من اگه تو موقعیت خرید بین این دوتا باشم انتخابم ماستانگه .به نظرم با تقریباً نصف قیمت کوروت چیزی ازش کمتر نداره

  10. JDM

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    رقابت بین بایدن و ترامپ?

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. شاهین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    صداشون رعده و برقه کنار هم میتونن دیوار صوتی رو بشکونن

  12. ارشیاsvj

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    طراحی C7 هر چی میگذره قشنگتر به نظر میاد.
    دقیقا برعکس c8

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. Ramin

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    جاده با جاده فرق داره ممکن بود اگه یه جا دیگه تست میکردن تایماشون خیلی فاصله می افتاد

  14. mahdi-abdi

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دوتایی باهم چه صدای وحشتناکی داشتن. ریخت اصلا از درون ریختم

  15. Alireza

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (639 ديدگاه)

    یه گاراژ، با سه تا خودرو، zr1 ,gt500, viper acr
    با فکر کردن بهش روزتون رو شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا