زمانی که فورد بهروزرسانی خود برای F-150 را اعلام کرد، یک تغییر دراماتیک بین مدل ۲۰۱۵ با بدنهٔ آلومینیومی و مدل ۲۰۱۴ با بدنهٔ فولادی توجهات را به خود جلب نمود. این تغییر به وزن این دو مدل مربوط میشود. بدنه ساخته شده با آلیاژ آلومینیومی در فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ به این خودرو کمک کرده تا در مقایسه با مدل ۲۰۱۴ حدود ۳۱۸ کیلوگرم سبکتر باشد.
ما از آقای Mike Levine که یکی مقامات فورد است درخواست مدل پایه و کم آپشن F-150 SuperCrew را نمودیم. ایشان با خودرویی نزد ما آمد که وزنی برابر ۲۰۳۰ کیلوگرم داشت! این مدل ۲*۴ و مجهز به موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری میباشد.
برای یک تراک فول سایز با بزرگترین اندازهٔ کابین و کوتاهترین جایگاه بارگیری، وزن خودرو فقط به ۲۰۴۰ کیلوگرم میرسد که این یک شاهکار شگفتانگیز مهندسی است. پس تعجبی ندارد که با شنیدن این عدد فورد را تحسین کنید. باید خاطرنشان ساخت که مدل ۲۰۱۴ همین خودرو با همین سیستم انتقال قدرت و با بدنه فولادی دارای وزن ۲۳۳۰ کیلوگرمی است.
در اینجا نگاهی هم اوزان رقبای این خودرو میاندازیم:
- Ford F-150 4*2 2015 SuperCrew 3.5 L V-6: 2030 kg
- Ford F-150 4*2 2014 SuperCrew 3.7 L V-6: 2330 kg
- Chevrolet Silverado 1500 Crew Cab 2wd 4.3 L V-6: 2240kg
- Ram 1500 ST 4*2 CrewCab 3.6 L V-6: 2230 kg
- Toyota Tundra Double Cab 4*2 with 4.0 L V-6(6.5-fet bed): 2270 kg
- Toyota Tundra CrewMax 4*2 with 4.6 L V-8(5.5-ft bed): 2420 kg
*تویوتا مدل CrewMax (بزرگترین کابین در دسترس) را با موتور شش سیلندر ۴ لیتری به فروش نمیرساند.
فورد F-150 SuperCrew 2015 همچنین ۹۵.۳ کیلوگرم از سبکترین F-150 2014 هم سبکتر است. سبکترین مدل ۲۰۱۴ همان مدل عادی Cab 4*2 با ۲۱۳۰ کیلوگرم وزن است. (این مدل را با سبکوزنترین مدل شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ یعنی Cab 4*2 با وزن ۱۹۹۰ کیلو مقایسه کنید.)
پس از تعریف و تمجید از این رژیم لاغری فورد (!) نگاهی نیز به آرشیو تستها انداختیم و ۱۰ خودروی سواری را یافتیم که از فورد F-150 SuperCrew 2015 سنگینتر هستند:
دیدن اینکه خودروهای لوکس و رؤیایی کمپانیهای بنتلی، رولزرویس و بنز سنگینتر از F-150 هستند تعجبآور نیست زیرا این برندهای لوکس با تجهیز خودروهایشان به مواردی نظیر چرم و چوب اعلا و فلزات گرانبها و باارزش به استقبال مشتریان خود میروند. شاید مورد شگفتانگیز در این لیست آئودی A8 L باشد چرا که آئودی خود یکی از پیشگامان استفاده از آلیاژ آلومینیوم در ساخت A8 میباشد. وزن زیاد تسلا مدل S علیرغم ساخت بدنه با آلومینیوم و استفاده از باتریهای لیتیوم-یون کمی شوکه کننده است.
وزن F-150 از پورشه پانامرا توربو کمتر است؟! خب این کمی احمقانه جلوه میکند!
فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ ظاهراً مزیتهای زیادی را با کم کردن وزن خود در مقایسه با رقبا به دست آورده است اما باید تا زمان تست این خودرو منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این کم کردن وزن تأثیرات منفی بر روی دوام و پایداری و قیمت آن میگذارد یا خیر.
فواد
۶ مرداد ۱۳۹۳بیا!! بعدا هی به من میگن اضافه وزن داری. داداش ماشین های سنگین وزن رو حال میکنین؟ بنتلی S500 رولزرویس. کی میگه اضافه وزن بده؟
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳مطلب خوبی بود شاهین جان!
ای کاش فولوکس واگن ویرون(دیگه نامش بوگاتی نیست)رو هم تو این لیست قرار می دادی!!!!!
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳EB رو باید کرد VWB!!!!!!!
اینجوری بهتره!!!!!
مک میسل
۶ مرداد ۱۳۹۳چرا نامش بوگاتی نیست؟هان؟
ahmad
۶ مرداد ۱۳۹۳فکر کنم چند همه مدلا سدان بودن و بوگاتی جایی تو این لیست نداره.راستی اگه بوگاتی با نام فولکس واگن شناخته بشه در مورد لامبورگینی هم باید بگیم فولکس واگن آوانتادور
ahmad
۶ مرداد ۱۳۹۳یا آیودی آوانتادور
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳احمد دقت کردی کارت شده فقط زیر سوال بردن لامبورگینی؟؟؟؟؟
موتورمون رو که خودمون می سازیم!
بدنه رو خودمون می سازیم!
موتور آونتادور مال قبل از دیابلو و آئودی هست!
موتور r8 همون موتور گایاردو هستش!
تنها کاری که الان آئودی برای ما می کنه اینه که تکنولوژی هاش رو به ما میده نه مثل بوگاتی که فولوکس واگن می سازدش و بعد آرم بوگاتی رو می چسبونن بهش!!!!!
بار آخرت باشه که بی خود و بی جهت به لامبورگینی توهین می کنی!
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳مک میسل جان
برای اینکه کلا بوگاتی رو اون طراحی و تولید می کنه و تازه رو هر ماشین 7 میلیون دلار ضرر می ده!!!!
ولی فکر نکنم فولوکس برای تولید لامبورگینی ضرر بده!!!!!
آزادی عمل لامبورگینی خیلی بیشتر از فولوکس واگن بوگاتی هست!!!!!!
ما مستقیما چیزی رو از آئودی نمی گیریم!
تحت نظر آئودی ماشین می سازیم!!!!این دوتا باهم فرق داره!!!!!!!
الان خود فراری تحت نظر فیات ماشین می سازه!!!!
فیات مستقیما تو کار فراری دخالت نمی کنه!!!!!!
Ahmad..F12
۶ مرداد ۱۳۹۳خخخخخخ فولکس اونتادور LP700
Ahmad..F12
۶ مرداد ۱۳۹۳بابا انقدر این فولکس بوگاتی، فولکس لامبو نکنین:)
برند خودتونو محکم بجسبین
شاهین
۶ مرداد ۱۳۹۳عزیزان!
سعی کنید از خودرو لذت ببرید نه اینکه به خاطر اون ناراحت بشین…
نقطه ضعف نشون ندین.با بد گویی یا تعریف و تمجید از یه خودرو تغییری در وضعیت کمپانی سازنده به وجود نمیاد.مهم دلارهایی هستش که واسه این خودروها خرج میشه…
عزیزان!
مادیات را رها کنید! به فکر معنویات باشید…
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳اگه فولوکس برای تولید هردستگاه لامبورگینی 7 میلیون دلار ضرر می کرد الان همه ی کاربرای سایت می گفتن نبود لامبورگینی بهتره ولی حالا که داره رو بوگاتی ضرر می ده هیچ کس صداش در نمیاد!!!!
این درسته؟؟؟؟
سیاست های فولوکس رو بوگاتی جواب نداد ولی فعلا لامبورگینی داره روز به روز خطرناک تر و پیشرفته تر می شه!!!!!
بعد از معرفی میورا که سرعتش 300 کیلومتر بود و رکورد دار سرعت جهان بود وقتی اسم میورا رو می آوردی طرف مقابل خودشو خیس می کرد!!!
الان دوباره داره همین وضعیت پیش میاد و لامبو داره بهترین روز های عمرش رو سپری می کنه!!!!!!
البته با همکاری و تبادل اطلاعات و تکنولوژی با آئودی!!!
(((Dr.Dre)))
Ehsan
۶ مرداد ۱۳۹۳دمت جیز شاهین جان با اون جمله آخرت کلی خندیدم :-D
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳شاهین عکس کاور زد بازی رو برداشتی؟؟؟؟؟
شاهین
۶ مرداد ۱۳۹۳مخلصم داداش احسان
من الان متحول شدم.اصلا دیدم عوض شده.
محمد حسین جان،هیچ وقت از ارزش های لامبو کم نمیشه.
راستی آهنگ های Dr.Dre رو گوش ندادم ولی تو این رابطه از Snoop بیشتر خوشم میاد.ولی اولویت من داخلی هستش. ;)
Ehsan
۶ مرداد ۱۳۹۳از این لحاظ گفتم که یاد یک مطلبی افتادم !
جی تی ار
۶ مرداد ۱۳۹۳کربونادو…موتورتون روخودتون میسازید???!!!(شوخی بود).
شاهین ممنون.خیلی جالب بود…
شاهین
۶ مرداد ۱۳۹۳داداش احسان همین که باعث شدم خنده بیاد رو لبات واسم یه دنیا ارزش داره!
اینم یک پیام دوستانه به روش یک زیست شناس(!)
“کمبود دوست صمیمی مث کمبود ویتامین C میمونه؛
نمی کُشه
ولی
باعث میشه با کوچیکترین ویروسی از پا دربیای…!!!”
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان اینو بدون اگه دکتر دره نبود الان نه رپ خارجی وجود داشت و نه رپ فارسی از دیدگاه بهترین رپر های جهان!!!!!!
آهنگ I Need a doctor رو گوش کن بهترین رپ جهانه!!!
اینو من نمی گم بلکه رپر های گردن کلفت دنیا می گن!!!!
اسنوپ داگ چیه؟؟؟؟از دنیای رپ خارجی عقبیا!الان اسمش شده اسنوپ لاین!!!!
راستی یاد نره که امینم و فیفتی سنت و اسنوپ لاین رو دکتر دره کشف کرد!!!!!!!
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳GTR جان ما موتورمون رو خودمون تولید می کنیم ولی از برخی قطعات آئودی استفاده می کنیم!!!!!
مثلا سیستم تزریق سوخت هوریکان مال آئودیه!!!!!
هیچ خودرو سازی وجود نداره که قطعاتش رو خودش درست کنه!!!!
آقا صادق اشاره کرد که فراری برخی قطعات موتورش رو از آلمان می خره چون براش نمی صرفه که بخواد برای خودش کارخونه ساخت قطعات درست کنه!!!!!!
موتور آونتادور هم که خیلی قدیمی تر از این حرفاست و به عنوان پروژه فوق محرمانه فورچیو لامبورگینی در زمان میورا وجود داشته!!!!!!!
ولی بوگاتی …….!
شاهین
۶ مرداد ۱۳۹۳داداش من که نگفتم اسنوپ داگ!!! گفتم اسنوپ! :lol:
گفتم که من خیلی هیپ هاپ خارجی گوش نمیدم ولی از وقتی انیمیشن توربو رو دیدم از اسنوپ خوشم اومد! دو تا تِرَک آخرش فوق العاده بود.خوراک سیستمی هستش که من ندارم! :(
Ehsan
۶ مرداد ۱۳۹۳ممنون شاهین جان
یک دنیا ارزش داری
carbonado aventador
۶ مرداد ۱۳۹۳شرمنده فکر کردم گفتی اسنوپ داگ!!!!
من 95 درصد مواقع رپ خارجی گوش میدم!
از ریک روس خوشم میاد می خواهم ریش هامو شبیه اون کنم!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ مرداد ۱۳۹۳درود .
محمد حسین ، بقای عمر تو در پشتیبانی از فولکس است .
این فولکس بود که لامبورو به فرزندی قول کرد و برد در
خانه اش . بهش غذا داد . پول داد . بزرگش کرد . اگر الان
تو کوچه ها بود ، معلوم نبود دزد میشد . قاتل . جیب بر .
خفت گیر . خدا خیلی دوستش داشته که خانواده ی پولدار
گیرش اومده . پس هر چی میگه ، بگو چشم و انجامش بده
به بهترین نحو .
برای یک لحظه به لامبو شخصیت انسان دادم .
خلاصه مملی زیاد شلوغ کنی ، به فولکس میگم که پول تو
جیبی تو قطع کنه .
تو که از رابطه ی عمیق من با کمپانی های المانی
باخبری !!!!!
carbonado aventador
۷ مرداد ۱۳۹۳چرا به همه نمی گی از سهام داران بزرگ فولوکس هستی؟؟؟؟
ولی خدا کنه فولوکس پاشو از گیلیمش درازتر نکنه مگرنه بد می بینه!!!!!!
Alpha
۹ مرداد ۱۳۹۳یه طوری میگه ما موتور هامون رو خودمون تولید میکنیم انگار مدیر عامل لمبورگینیه ! دوست عزیز انقد تعصب داشتن خوب نیست ! هر ماشینی یه خوبی داره ! دنیا فقط به لمبو نیاز نداره ! لمبو یه سوپر کار و بوگاتی یه هایپر کار هست ! بوگاتی اعتبار برند فولکس واگن هستش ! در ضمن این خودرو ساز(لمبو) چندان بی نقص هم نیست !همونطور که بقیه بی نقص نیستن ! اگه بینقص بود که نمیرفت زیر مجموعه فولکس واگن بشه ! پس تعصب بیجا رو بذارید کنار بخاطر یه برند به هم توهین نکنید
Ahmad..F12
۷ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان ممنون داداش
شاهین
۷ مرداد ۱۳۹۳مخلصم احمد جان
مک میسل
۶ مرداد ۱۳۹۳راس میگه مگه بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انزو
۶ مرداد ۱۳۹۳من الان تو وزن بنتلی موندم!!!!چه خبره خیلی وزنش بالاست.ینی چی؟چیکار کردن انقد چاق شده!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ مرداد ۱۳۹۳درود .
فقط 2 تن از وزنش اعتبار و اسم و فولکسه .
:) :)
ahmad
۶ مرداد ۱۳۹۳سدانها واسه لوکس بودن و راحتی طراحی میشن اولویت شون اینه.واسه درگ که طراحی نشدن که نسبت وزن به قدرت زیاد مهم باشه.ولی در عین حال وجود بنز و پورشه همچنین مازراتی وتسلا عجیبه
Tesla ,Silicon Valley,
۶ مرداد ۱۳۹۳وزن تسلا رو باطری ها زیاد کرده
احسان(احسان سابق)
۶ مرداد ۱۳۹۳تسلا با این همه وزن و امکانات سریعترین و بهترین ماشین الکتریکی دنیاس.خدا به الون ماسک سلامتی عطا کنه
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۳البته بعد از مرسدس اس ال اس الکتریکی. خدا به مرسدس بنز هم سلامتی عطا کنه!!
Ahmad..F12
۶ مرداد ۱۳۹۳این بعد از اسالاس رو خوب اومدی
I love Germany and Porsche
۶ مرداد ۱۳۹۳من که عاشق همه ای این ماشین هام البته به جز اون دو تا منظورم جنسیس و k900 هست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ مرداد ۱۳۹۳درود .
دوست عزیز ان ها هم در کلاس و پول دریفتیشون خوب هستند .
بی انصافی نکنیم .
reza
۶ مرداد ۱۳۹۳F150 نسبت به هیکلش وزنش کمه!!!!!!!
Ahmad..F12
۷ مرداد ۱۳۹۳ولی پُر زور ترینه!!
127 تن لوکوموتیو رو جوری کشید که من چارشاخ مونده بودم
ali
۶ مرداد ۱۳۹۳آقا این آئودیه چقد نازه لامصب
hero
۶ مرداد ۱۳۹۳پدال جان سلام !!!!
اینم شد مطلب؟
شاهین
۶ مرداد ۱۳۹۳hero جان سلام
من معذرت میخوام که این مطلب نظرت رو جلب نکرد.
متاسفانه کسی پیام این پست رو درک نکرد…
hero
۶ مرداد ۱۳۹۳راست میگی به خدا!
همین الان هم که دارم فکرشو میکنم هنوز درک نکردم پیام این پست چیه!
غیر از اینکه این پست میتونه یه حربه تبلیغاتی به نفع f150 باشه
فقط میتونم همین رو بگم که فورد با بزرگ جلوه دادن کارهای کوچکی (یا بعضا تکراری) که روی این ماشین انجام داده میخواد اف 150 رو بالاتر از باقی رقبای این کلاس نشون بده
آیا مقایسه یه وانت با چند سواری لوکس منطقیه؟
شاهین
۷ مرداد ۱۳۹۳hero جان جدا از جنبه ی تبلیغاتی،این پست اوج فناوریو تکنولوژی فورد رو میرسونه که توی یک سال تونسته این همه وزن یه مدل رو کم کنه.(البته همونجوری که نوشته باید تست بشه و دیده بشه که توی عملکردش خللی وارد نمیشه.)
مورد دیگه اینکه رقابت باعث شده که فورد این مدل رو لاغر کنه،اگه دقت کنی همه ی رقیبا تو سال 2014 وزنشون از فورد پایین تر بوده.
درباره ی مقایسه با سدان ها هم یه دلیلش میتونه این باشه که اکثر افراد فکر میکنن که تراک های فول سایز خیلی سنگین وزن تر هستن و اضافه وزن دارن در حالی که این پست داره این ذهنیت رو اصلاخ میکنه.از طرف دیگه این پست علت سنگینی سدان ها رو هم توضیح داده.
پس میشه گفت یه تراک هم میتونه وزن پایین تری داشته باشه و در عین حال عملکرد و مصرف بهینه ای داشته باشه.
از طرف دیگه این سدان ها به این دلیل آورده شدن که ما بتونیم وزن و اندازه ی لاغر شدن این تراک رو تجسم کنیم.در واقع با در نظر گرفتن یه سدان لوکس میتونی به هنر فورد پی ببری.
من این همه مطلب خوب از این پست فهمیدم.ارادتمندم
Ehsan
۶ مرداد ۱۳۹۳ممنون شاهین جان مطلب جالبی بود
فکر کنم برای این خودر وها ، سنگینی جزو ذاتشونه وشاید باوقارترشون میکنه
Ehsan
۶ مرداد ۱۳۹۳ولی به نظرم برای یک وانت وزن پائین تر یک مزیت حساب میشه ، چون وانت ها برای حمل بار ساخته شده اند و وانت نباید قدرت موتورش رو صرف کشیدن وزن خودش بکنه ( البته نباید دوام و پایداری وانت رو هم در نظر نگرفت )
ahmad
۶ مرداد ۱۳۹۳کربونادوی عزیز زود ناراحت میشی.من خودم لامبورگینی رو بیشتر از فراری دوست نداشته باشم کمتر دوست ندارم.اصلا راستشو بخوای شبا خدا خدا میکنم خواب یه آوانتادورو ببینم .ولی تو گفتی فولکس واگن بوگاتی در حالی که لامبورگینی هم زیر مجموعه فولکس واگنه .مطمئن باش دخالتهای فولکس و آیودی در آینده در لامبو بیشتر و بیشتر خواهد شد همینطور که در مورد بوگاتی این اتفاق افتاد.
وحید
۶ مرداد ۱۳۹۳سلام. هیوندای جنسیس اونجا چیکار میکنه؟ محصولات سبکترشو مثل آزرا و جنسیس کوپه رو 2سال میرونی صفرتاصدش یک ثانیه افت میکنه ببین این چی میشه دیگه
جی تی ار
۷ مرداد ۱۳۹۳کربونادو منظورم رونگرفتی…بی خیال بگذریم…
امید
۷ مرداد ۱۳۹۳مطلب جالبی بود در مورد این خودروهای عزیز
عسگری
۹ مرداد ۱۳۹۳به نظر شما چرا خودروساز های آمریکایی با توجه به این کیفیت و قدرت خوب محصولاتشون باز هم تو بحث قیمت می تونن با بقیه کشورهای دنیا رقابت کنن و تازه سود هم می برن؟ مثلا ماسل کار های 500 اسبی ولی با قیمت تقریبی سی تا چهل هزار دلار!!!
شما فکر میکنید دلیلش چی میتونه باشه؟
Alpha
۹ مرداد ۱۳۹۳محصولات آمریکایی کیفیت فنی خوبی دارن ولی کیفیت کابین اکثر مدلهاشون پایینه ! من تو گیلان(منطقه آزاد) زندگی میکنم رفیقم فورد ماستنگ 6سیلندر کانورتیبل داره شاید باور نکنید ولی بعد یک و نیم سال اتاقش کاملا به سر و صدا افتاده ! ماشین های آمریکایی خوب هستن ولی اونطور که مردم ما تصور میکنن رویایی هم نیستن ! دوستانی که تو مناطق آزاد هستن اگه ماستنگ یا کامارو سوار شده باشن میدونن داشبوردشون از پلاستیک سخت فوق العاده بی کیفیت ساخته شده .