جگوارشلبیفورد

دوئل جگوار F تایپ R و فورد موستانگ شلبی GT500

مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپه‌های میان سایز، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

فورد شلبی GT500

جگوار F Type R

؟

دوج چلنجر هلکت

ب‌ام‌و M8

؟

لکسس LC500

پولستار وان

؟

شورلت کامارو ZL1

نیسان GT-R

؟

فورد موستانگ شلبی GT500

 

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹

پلت‌فرم: S550 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۷,۴۹۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۶۱,۰۹۰ دستگاه

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۴۴.۶

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 مسحورکننده، خودرویی لذت‌بخش برای رانندگی در هرروز، توانایی مغلوب کردن بسیاری از خودروها در پیست

نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، قیمت بسیار گران پکیج پیست

چکیده: شلبی GT500 یک خودروی عضلانی باشکوه و یک خودروی اسپرت چشمگیرتر است

جگوار F تایپ R

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۹

پلت‌فرم: D6a جگوار-لندروور

امتیاز از کارانددرایور: ۷ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۲,۷۱۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱,۲۰۰ دستگاه

گارانتی: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۹.۵

نقاط مثبت: صدای مهیج پیشرانهٔ V8، کابین راننده محور، استایل جذاب

نقاط منفی: فضای نه‌چندان زیاد صندوق بار، کابین تنگ و دلگیر، همواره زیر سایهٔ پورشه ۹۱۱ قرار دارد

چکیده: جگوار F تایپ خودرویی است که صدایی عالی دارد و سرها را به سمت خود می‌چرخاند اما پرفورمنس آن ممکن است راننده را ناامید کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

شلبی GT500

جگوار F تایپ R

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 ۵.۰ لیتری V8
تنفس سوپرشارژ سوپرشارژ
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۳ ثانیه ۱۱.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۵.۷ متر ۴۷.۲ متر
شتاب جانبی ۰.۹۹ جی ۱.۰۰ جی
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۷۰ لیتر
وزن ۱۸۹۲ کیلوگرم ۱۸۶۲ کیلوگرم
طول ۴,۸۱۳ میلی‌متر ۴,۴۷۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۰ میلی‌متر ۲,۶۲۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۹۶ لیتر ۳۹۶ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۷۴,۰۹۵ دلار ۱۰۴,۳۵۰ دلار
قیمت موردبررسی ۷۴,۰۹۵ دلار ۱۰۴,۳۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کوپه میان‌سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    بدون شک موستانگ
    قوی تر ، ارزون تر ، بی اعصاب تر ، آمریکایی تر

    موافقم 84
    مخالفم 23
    1. ali (chevy nova)

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (7389 ديدگاه)

      و همینطور باید گفت اصیل تر
      فورد صد در صد امریکاییه و مثل جگوار صاحب هندی نداره

      موافقم 42
      مخالفم 30
      1. Amir

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (234 ديدگاه)

        بله اصالت اسم هفتاد ساله موستانگ هم یه برتری هست

        موافقم 33
        مخالفم 4
    2. سهند

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      انتخاب من هم موستانگ است چون بهتره
      ولی از بین موستانگ و m8 به بی ام و رای خواهم داد.

      موافقم 28
      مخالفم 12
  2. pouyan

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    لطفا گرند تورر ها رو از این لیست خارج کنید

    موافقم 19
    مخالفم 10
    1. ?A.H MOTORS?

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (489 ديدگاه)

      بی شک موستانگ??

      موافقم 22
      مخالفم 4
    2. Amir

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (234 ديدگاه)

      دقیقا
      ماسل کار و gt رو نمیشه به خوبی مقایسه کرد
      پدال چرا قیمه هارو ریختی تو ماستا ؟

      موافقم 25
      مخالفم 2
    3. pouyan

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (207 ديدگاه)

      پس پورشه 911 کجاست؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. R@m!n

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2237 ديدگاه)

    فکر می کنم رقابت اصلی این گروه بین بی ام و و فورد باشه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  4. T.C.B.K

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ????????
    پدال این مسخره ترین دوئلی بود که به عمرم دیدم…..

    پرفروش ترین ، قوی ترین ، بهترین کوپه ، ارزونترین ، عضلانی ترین خودرو جهانو انداختی با جگوار بدبخت….
    تازه جالب ابنجاس موستانگ 4 نفرس…. ولی جگوار 2 نفره….

    من اصلا مطلبو نخوندم…. فقط قیمتو خوندم با قدرت و چندتا چیز کوچیک. چشم بسته به موستانگ رای دادم….
    .

    ولی شلبی شانس آورد که پونیتاک ورشکست شد…. وگرنه به نظر من بهترین عضلانی تاریخ ترانس ام است….. عشق بود ….. البته هنوزم هست….

    خب موضوع عوض شد. الان دعوا میشه…
    برگردیم سر موستانگ.

    موستانگ = بهترین در کلاس و نوع خود…

    موافقم 20
    مخالفم 13
    1. محمد رستمی نژاد

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      نه
      چلنجر بهترین در کلاس ماسل کار ها است
      صدای چلنجر از همه بهتر هست
      طراحی چلنجر از همه رترو تر هست
      لاستیک های غول پیکر
      ماسل کار عقبش بلید مثل پروانه بازی کنه
      چلنجر ۵۷ درصد وزنش در جلو هست
      پس عملا عقبش کاملا راحت بازی میکنه که این یکی از بهترین خصوصیات چلنجر است
      دیگه از بقیه خوبی های چلنجر نگم که همه رو حفظ هستم

      موافقم 17
      مخالفم 10
  5. GT

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    اگه ام هشت و پولستار وان هستند، پس کانتیننتال جی تی هم باید باشه!!!
    یا این دو تا را حذف کنید یا بنتلی را هم اضافه کنید

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2237 ديدگاه)

      تو لیست اولیه هم مک لارن بود هم بنتلی البته بنظرم اگر اینطوری باشه پس باید ماسل کارها کنار گذاشت یا دو تا لیست جدا درست کرد

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. سهند

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      بنتلی در سطح بسیار بالاتری قرار دارد و قابل مقایسه با اینا نیست.

      موافقم 7
      مخالفم 5
  6. Porsche

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خدایی شلبی عالیه
    ولی بین این رقابت M8 بهتر از همه ی این ها هست

    موافقم 19
    مخالفم 22
  7. محمد رستمی نژاد

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (730 ديدگاه)

    ای جان ای جان
    آدم میمیره سوار این شلبی بشه
    به جگوار F type ترجیحش میدم ولی به رقیبش سوپر استاک یا رد آی اصلا
    اول چلنجر بعد بعد شلبی بعد zl1
    هیچی به صدای آمریکایی مست کننده نمیشه
    ❤❤❤

    موافقم 18
    مخالفم 8
  8. R@m!n

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2237 ديدگاه)

    هر جور حساب می کنم کل دوئل های این گروه اشتباه هست. لکسس و بی ام و و پولستار باید تو گروه گرندتوورر باشن به همراه استون مارتین و مک لارن و بنتلی و بقیه گردن توررها

    موافقم 21
    مخالفم 2
  9. Benz SLR

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1951 ديدگاه)

    فورد از جگوار بهتر بود و قیمت کمتری هم داشت بنظرم حریف جگوار واقعا گردن کلفته

    موافقم 10
    مخالفم 4
  10. رضا

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    اختلاف زمان پیست .برنده رو تعیین کرده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. حسین

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    جگوارو خیلی دوست داشتم ولی فورد را انتخاب کردم.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. Mohammad

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با اینکه هردوشون فوق العادن ولی من هیچ وقت حاضرنیستم همچین پولی بدم برا اینا وانتخابم تو این رنج قیمت lc500 هستش که یه ماشین فوق العاده لوکس و همه کارست

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. Ho3in

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (358 ديدگاه)

      من هم به شخصه عاشق ال سی هستم اما چند تا مشکل داره ای کاش لکسس رفعشون میکرد
      1) موتورش ای کاش با موتور ده سیلندر ال اف ای یکی بود
      2) گیربکسش
      3) دف عقب بودنش اگه چهار چرخ محرک بود عالی بود

      موافقم 5
      مخالفم 7
  13. Ho3in

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (358 ديدگاه)

    به نظرم موستانگ بهتره تو این دوئله و خیلی هم سره ?ابهت و پرستیژ خاص خودشو داره
    اما اگه قرار باشه یکی از این ماشین های رو بخرم یه f چهار سیلندر میخرم خیلی دوست داشتنیه و قیمتشم مناسبه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  14. M.A.S

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (846 ديدگاه)

    تو این گروه دوج چلنجر هلکت(واید بادی) با یک چهارم مایل 10.6 و صدای خارق العاده انتخاب چشم بسته منه
    چرا سوپر استاک رو نذاشتید وارد بازار شده تازه
    این دوئل هم من جگوار اف تایپ رو بیشتر دوس دارم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  15. MOHAMMAD.DEMON

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    یه سوپرکار با لباس ماسل کار
    این gt500 قشنگ تو پیست سر به سر سوپرکار ها میزاره
    عشقه عشق

    موافقم 12
    مخالفم 8
  16. مهدی

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    بدون تردید موستانگ

    موافقم 5
    مخالفم 4
  17. ارش

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    جاگوار تو این کلاس نیست که چرا آوردینش تو آیت گروه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. مسعود

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (510 ديدگاه)

    رقابتی که از پیش برندش مشخصه

  19. PHILIPP

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    اتاق جگوار مثل مرسدس بنزهای سال 2007 هستش ???

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Benz SLR

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1951 ديدگاه)

      مگه بنز های سال ۲۰۰۷ چشونه؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Mad.z.Max

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1856 ديدگاه)

        قدیمی شدن از نظر طراحی، وگرنه بینظیرن

  20. Sina10

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    تا حدودی این رقابت درست نبود
    شلبی از هر لحاظ و با فاصله پرفورمنس بهتری داره
    و جگوار خیلی کوچیک تر و لوکس تره
    جگوار بیشتر رقیب ۹۱۱ هستش تا موستانگ

    اینجا که مشخصا موستانگ بهتره و رقیبش رو راحت شکست میده

    یه عیبی که دوباره توی گروه بندی هاتون دیدم اینه که اومدین لکسوس LC500 که یه گرندتورر هستش اومدین با کامارو ZL1 و دوج چلنجر هلکت توی یه کلاس قرار دادین !!
    لکسوس یه گرندتورر لوکسه ، دوج یه هیولای اسپرته
    این دوتا جز ابعاد هیچ شباهتی ندارن با هم دیگه
    مثل اینه که تویوتا کمری و ب‌ام‌و M5 و بنز E63 رو با هم مقایسه کنیم چون ابعادشون مثل هم هست!!
    تازه جالب ترش اینه که حتی از لحاظ ابعاد هم لیست مشکل داره
    جگوار خیلی کوچیک تر از موستانگه و بیشتر رقیب ۹۱۱ محسوب میشه!!
    بهتر بود یه گروه به نام گرندتورر میزاشتین که جگوار و لکسوس و پولستار یا حتی M8 اونجا باشن
    موستانگ ۷۶۰ اسب بخاری مخصوص پیست کجا ، لکسوس لوکس کجا
    حیف که تعداد ماسل کار های بازار کمه و وگرنه باید یه گروه جدا برای دوج و موستانگ قرار داد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  21. زیزیگولو

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    نظر منم مثل نظر اکثر بچه ها روی موستانگ شلبی هستش

  22. Amirreza

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2731 ديدگاه)

    من آمریکایی باز نیستم و رو موستانگم کوچکترین تعصبی ندارم ولی واقعا از همه نظر سره ، اصلا اصالت و ابهت موستانگ کجا و جگوار کجا
    نه اینکه جگوار بد باشه ولی انتخاب من بدون شک موستانگه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  23. Aryan kia

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    لکسس اول میشه به نظر من
    ولی واقعا منصفانه نیست از یه طرف نمیشه از زیبایی فوق العاده کابین و طراحی بیرونی لکسس گذشت و از طرفی هم نمیشه از ظاهر قلچماق و خشن چلنجر گذشت

    موافقم 5
    مخالفم 2
  24. mm.y@rlou

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    شلبی یه خودرو با پرفورمنس باور نکردنی

  25. Ahmad

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (75 ديدگاه)

    از هر لحاظ موستانگ بهتره فقط بخواطر قیافه غیر قابل تحملش به جگوار رای دادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا