مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین نیسان مورانو و شورلت بلیزر
مجموع آراء: ۱۳۷۶
آراء شورلت: ۱۰۶۷
آراء نیسان: ۳۰۹
پیروز دوئل: شورلت بلیزر با کسب ۷۷ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
فولکس اطلس کراس اسپرت | کیا سورنتو |
کیا سورنتو | |
سئات تاراکو | اشکودا کودیاک |
اشکودا کودیاک | |
نیسان مورانو | شورلت بلیزر |
شورلت بلیزر | |
هوندا پاسپورت | فورد اج |
؟ | |
میتسوبیشی اوتلندر | هیوندای سانتافه |
؟ | |
تویوتا ونزا | جیپ گرند چروکی |
؟ |
هوندا پاسپورت
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۳۹,۵۶۴ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶,۶۹۴ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 استاندارد قدرتمند، فضای فراوان برای سرنشینان، ظرفیت بار استثنایی، عملکرد مناسب در آفرود، تجهیزات استاندارد فراوان
نقاط منفی: در تیپ پایه تجهیزات چندانی ندارد، سواری خشن در برخی مواقع، ظاهر نهچندان شیک، کابین پرسروصدا، کنترل ضعیف بدنه
چکیده: پاسپورت بهعنوان نسخهٔ دو ردیفهٔ پایلوت، خودرویی جادار، قدرتمند، بسیار کاربردی و لذتبخش برای رانندگی است که این ویژگیها آنرا به یکی از کراساوورهای برتر در کلاس خود تبدیل کردهاند
فورد اج
تاریخ معرفی: ۲۰۱۵
پلتفرم: CD4 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۰۸,۸۸۶ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۹,۳۵۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: صندلیهای جادار، فضای بار بزرگ، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی استاندارد، سواری ساکت و آرام، تجهیزات زیاد حتی در تیپ پایه
نقاط منفی: برخی متریال داخلی ارزانقیمت، گیربکس کمی قدیمی و تنبل احساس میشود، هندلینگ نهچندان جذاب، رقبا طراحی و احساس تازهتری دارند
چکیده: اج از تیپ پایه تا گرفته نسخهٔ اسپرت ST، برای همه چیزی در آستین خود دارد و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آنرا به یکی از مدعیان کلاس کراساوورهای میان سایز تبدیل کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
هوندا پاسپورت | فورد اج | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۲۸۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۶ ثانیه | ۱۵.۳ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۷۸ جی | ۰.۸۳ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۵.۱ متر | ۵۵.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۴ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۱۹۳۵ کیلوگرم | ۱۹۷۶ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۳۰۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۳۹ میلیمتر | ۴,۷۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۱۷ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۱۶۰ لیتر | ۱۱۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۴,۰۱۵ دلار | ۳۳,۹۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۶,۰۱۵ دلار | ۳۵,۹۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ایران
۹ مرداد ۱۴۰۰با توجه به مشخصات من به هوندا رأی دادم چون شتابش یک ثانیه بهتر البته شتاب تو این گروه زیاد مهم نیست
ممد ژانگولر
۹ مرداد ۱۴۰۰رای من به ناچار تو این دوئل با اینکه با هیچکدومشون زیاد ارتباط برقرار نمیکنم
هوندا خواهد بود بخاطر کیفیت متریال بالاتر و به روزتر بودن . هوندا ی چیز دیگست
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰فورد اج
Iman99
۱۱ مرداد ۱۴۰۰فورد اج تو همه چیز بهتره کلا از همه نظر بهتره متریال طراحی کیفیت تکنولوژی
Amin
۹ مرداد ۱۴۰۰فکر میکنم هوندا در ۷۰ در صد موارد برتری کامل داره و خوش صدا تر هم هست
parsa_ashgh.mashine
۹ مرداد ۱۴۰۰خیلی پاسپورت بهتر
نوید محمد
۹ مرداد ۱۴۰۰به شرطی که ویزا داشته باشی
AMG GT R
۹ مرداد ۱۴۰۰بنظرم فاکتور های مهم در این کلاس خودرو مصرف سوخت ، ظرفیت بار ، ظرفیت بکسل و قیمت هست که هوندا برتری داره به فورد ولی در کل هر دوی این خودرو ها خوب هستند
احمدعلی
۹ مرداد ۱۴۰۰مصرف سوخت فورد کمتره.۱۰.۲ درمقابل ۱۱.۲
mos
۹ مرداد ۱۴۰۰هوندا از هر لحاظ بهتره
GT
۹ مرداد ۱۴۰۰در این دوئل فورد اما در کل این گروه اوت لندر و بعدش سانتافه انتخاب منه
امیر
۹ مرداد ۱۴۰۰من به نظرم هوندا پاسپورت خیلی بهتره به همین خاطر به هوندا رای دادم.
البته از هیچ کدوم خوشم نمیاد. در واقع باید از بین این گروه انتخاب کنم که انتخاب من
تویوتا ونزا و اوت لندر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰من فورد اج رو انتخاب میکنم،طراحیش خیلی بهتره، از لحاظ مشخصات هم توی بعضی چیزا ضعف داره که چندان هم اختلافی نداره…
انتخابم فورد…
میثم
۹ مرداد ۱۴۰۰💖 HONDA 💖
یانکی
۹ مرداد ۱۴۰۰باز هم ضد آمریکایی بودن پدال گل کرد.بالا رده ترین هوندا پاسپورت رو با مدل پایه ادج انداخته در حالی که باید ادج اس تی قرار میگرفت که توان یه خم گرفتن از شاسی بلندهای رده بالاتر رو داره.رقیبی ارزانتر برای بی ام و ایکس 3 مدل 30i هست.ادج اس تی 340 اسب قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور داره.و کلی اصلاحات دیگه برا پرفورمنس بالا هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ مرداد ۱۴۰۰تقصیر پدال چیه که قیمت تیپ پایه اج با تیپ بالای پاسپورت یکیه ؟
امیر دهقان
۹ مرداد ۱۴۰۰دوست گرامی خواهشاً از این توهم توطئه دست بردارید
هردو ماشین در اینجا تیپ پایه هستن و قیمت پایۀ پاسپورت از همین 34 هزار دلار شروع میشه، بالاترین تیپ پاسپورت، تیپ Elite هست که 45 هزار دلار قیمت داره، همۀ تیپهای پاسپورت هم با همین موتور V6 عرضه میشن و از لحاظ موتوری باهم فرقی ندارن
قبول ندارید خودتون برید تو سایت Car&Driver ببینید:
https://www.caranddriver.com/honda/passport
RezaRs
۹ مرداد ۱۴۰۰😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰قربون دستت آقای دهقان 😂👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰یانکی جان صمیمانه باهات همدردی میکنم! مشخص شد حرفات همش کشکه!😂😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ مرداد ۱۴۰۰هوندا هم مشخصاتش بهتره ، هم استهلاکش به احتمال زیاد کمتره ، هم قدرت آفرود بالایی داره و امتیاز بالاتری هم گرفته البته از نظر من ظاهر خشن و زیباتری هم داره
R@m!n
۹ مرداد ۱۴۰۰من کاری به هوندا ندارم انصافا هم ماشین خوبی هست البته اگر مدل شش سیلندر فورد هم بود اون موقع رقابت عادلانه تر می شد.
فقط ترجمه بررسی سایت ورقه کار اند درایو رو میزارم:
مدل پایه چهار سیلندر توربوشارژر 250 اسب بخار قدرت دارد و با وجود شتاب معمولی ، باید قدرت کافی را برای اکثر مشتریان تامین کند. اگر دنبال یک SUV هستید که بتونه از صفر تا 60 مایل در ساعت با فولکس واگن گلف GTI همگام باشد و همچنین چند خودروی دیگر، Edge ST را انتخاب کنید ، که دارای توربوشارژ دوقلوی 335 اسب بخاری و V-6 2.7 لیتر و چهار چرخ محرک استاندارد. هندلینگ به اندازه مزدا CX-9 که معیار ما برای هندلینگ کراس اوور، نیست اما رانندگی در Edge به طور معقولی لذت بخشی است و ثبات اطمینان بخش در پیچ ها را فراهم می کند. فرمان آن وزن بسیار خوبی دارد و سواری آن بر روی سطوح ناقص جاده راحت است.
مدلای چهار سیلندر توسط EPA در بزرگراه تا 29 مmpg رتبه بندی شده اند و حتی مدل ST اسپرت موفق به کسب رتبه بزرگراه 26 mpg شده است. ما هنوز چهار سیلندر خود را با هشت سرعته اتوماتیک جدید آزمایش نکرده ایم ، اما در چرخه مصرف اقتصادی سوخت در 200 مایل بزرگراه ST توانسته 25 mpg تولید کند که تنها 1 mpg از وعدشون کمتره.
فضای بسیار مناسب برای چهار بزرگسال، کابین Edge مکانی راحت برای جابجایی های شهری یا سفر جاده ای است. متریال داخل کابین به خوبی انتخاب شده اند، اما چفت و بست پانل می تونست بهتر باشه. ما متوجه چند قطعه داشبورد نامرتب در خودروی آزمایشی خود شدیم. در غیر این صورت ، طراحی داخلی ساده و قابل درک هست و فضای زیادی برای افراد و محموله وجود دارد. اگر قرار دادن آشغال در صندوق عقب برای شما مهم است، بخش دو سطر متقاطع یک فعال کننده عالی است. با جمع شدن صندلی های عقب ، Edge تعداد 29 چمدان دستی ما را در خود جای داد. رقبای آن همه در اتاق بار با هم هماهنگ هستند، اما کابین های ذخیره سازی دقیق Edge و کابین کمی بزرگتر می تونست اطمینان خاطر بیشتری بده.
در سال 2021 ، همه مدل های Edge دارای جدیدترین رابط نرم افزاری Sync 4A فورد با صفحه نمایش لمسی بزرگ 12.0 اینچی هستند. Apple Car Play و Android Auto هردو استاندارد هستند و می تونند از طریق اتصال بی سیم کار کنند. فورد همچنین یک نقطه اتصال Wi-Fi در همه مدل های Edge ارائه می دهد ، اما سیستم ناوبری همچنان یک آپشن جداگانه هست.
Edge از طرف (NHTSA) دارای رتبه پنج ستاره ایمنی شد و توسط موسسه (IIHS) به عنوان بهترین ایمنی انتخاب شد. در حال حاضر ویژگی های کمک راننده در دسترس تر هستن. بعضی از ویژگیها مثله جمله ترمز اضطراری خودکار ، کمک به حفظ خط و نظارت بر نقطه کور حالا به طور استاندارد هستند.
حالا یکی توضیح بده چرا این ماشین 6.5 گرفته ؟؟؟؟؟
mos
۹ مرداد ۱۴۰۰شیش سیلندر تنفس طبیعی با چهار سیلندر توربو.
کاملا عادلانه است
اگر مدل ST هم باشه بازم تو شتاب طبق چیزی که فورد گفته ۰.۳ ثانیه از پاسپورت کند تره و همچنان ظرفیت بکسل کمتری داره
R@m!n
۹ مرداد ۱۴۰۰از کی تا حالا شتاب شده معیار خرید یه کراس اوور ؟؟؟
مصرف سوخت و موتور و گشتاور و امکانات مهم نیست چون شتاب بیشتری داره ماشین بهتری هست ؟؟؟ حداقل برای دفاع بگو ظرفیت بار بیشتر یا چه می دونم شرایط خرید بهتر. ظرفیت بکسل هم معیاری کاملا نسبی هست و بشدت به شرایط محیطی و سلامت خودرو وابسته هست.
همه معیارهارو بر اساس هایپرکارا نبینین شتاب ۱ ثانیه ای چیزی نیست که بهش به عنوان یه فاکتور خرید نگاه کرد.
انتظار کامنت حرفه ای تری داشتم کاش مقداری از این ماشین تعریف می کردی. این کل کل های خاله زنکی افت داره برامون.
mos
۹ مرداد ۱۴۰۰st مثلا نسخه پرفورمنس اج هست با ۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر نباید شتاب بهتری داشته باشه؟
این به کنار ظرفیت بکسل از معیار های مهم تو این کلاسه و اختلافشون هم بیشتر از حدی هست که نادیده بگیریم
از نظر فضای داخل و فضای صندوق عقب هم همونطور که تو جدول نوشته شده هوندا بهتره
از نظر امنیت و تکنولوژی هم تقریبا یکسان هستن.
R@m!n
۹ مرداد ۱۴۰۰این شد یه چیزی.
البته که هر دو ماشین به هم نزدیکن و برتری خفیفی از سمت هوندا وجود داره اما واقعا نمی فهمم این مدل نمره دادن سایت کار اند درایو مخصوصا راجب ماشینای آمریکایی. چرا موتورترند و خیلی سایتای دیگه نمره بالایی به edge دادن اما اینجا اینطوری نمره دادن.
کاش یه سایتی هم بود عملکرد ماشینارو بعد از ۷۰ هزار کیلومتر بررسی می کرد.
mos
۱۰ مرداد ۱۴۰۰کار اند درایور همیشه به کره ای ها امتیاز خوب میده و معمولا از بقیه ایراد الکی میگیره
به نظرم سایت موتور وان بررسی های بهتری داره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰ژاپنی فن باشی همینه دیگه!😂😂😂
جناب ایکس
۹ مرداد ۱۴۰۰جلو فورده شبیه سانتافه هست عقبشم ایکس تریل. جالبه🤔🤔🤔
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰فورده قدیمیه برادر اون دوتا از روش 🎿 رفتن…
Kato
۱۰ مرداد ۱۴۰۰صد در صد هوندا
به خاطر موتور تنفس طبیعی که خیلی از توربو شارژ ها کم خرج تره
تو سرعت و شتاب و قدرت تقریبا یکی ان…
یه نمه هوندا بالاتره
در نظر داشته باشید به طور کلی هوندا کم استهلاک ترین خودرو دنیاست حتی بالاتر از تویوتا
ای ول به ژاپن