مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهاردهم، کراساوورهای فول سایز، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
فورد اکسپلورر | سوبارو ایسنت |
؟ | |
هوندا پایلوت | جیامسی آکادیا |
؟ | |
فولکسواگن اطلس | بیوک انکلیو |
؟ | |
تویوتا هایلندر | کیا تلوراید |
؟ | |
هیوندای پالیسید | مزدا CX-9 |
؟ | |
نیسان پثفایندر | شورلت تراورز |
؟ |
فورد اکسپلورر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۲۶,۲۱۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری نرم و کنترلشده، صندلیهای جلوی راحت، فضای بار فراوان
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، قطعات پلاستیکی داخل، قیمت گران نسخههای محبوبتر
چکیده: با کمی اغماض، اکسپلورر یک کراساوور تقریباً بینقص است و در این سگمنت شلوغ انتخاب مناسبی محسوب میشود
سوبارو ایسنت
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷
پلتفرم: پلتفرم جهانی سوبارو
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۶۷,۶۲۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تنظیمات انعطافپذیر صندلیها، کیفیت سواری راحت، برخورداری همهٔ مدلهای از سیستمهای کمکراننده
نقاط منفی: پیشرانهٔ پرسروصدا در هنگام شتاب گیریهای سخت، صندلیهای ردیف سوم کوچکتر از برخی رقبا، ظاهر نهچندان جالب
چکیده: ایسنت ابزار خوبی برای جابجایی خانوادهها است اما با جذابترین کراساوور سه ردیفهٔ بازار فاصله دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
سوبارو ایسنت | فورد اکسپلورر | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری H4 | ۲.۳ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۹ ثانیه | ۶.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۵ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۴.۲ متر | ۵۱.۸ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۹ جی | ۰.۸۱ جی |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۲۰۸۶ کیلوگرم | ۲۰۴۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۲۵۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۹۸ میلیمتر | ۵,۰۴۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۹۰ میلیمتر | ۳,۰۲۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۰۰ تا ۲۴۵۰ لیتر | ۵۱۵ تا ۲۴۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۸ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۳,۳۴۵ دلار | ۳۳,۴۷۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۳,۳۴۵ دلار | ۳۳,۴۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
جواد خطر
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فورد????
ali (chevy nova)
۱۲ فروردین ۱۴۰۰امار فروش برنده رو مشخص کرده از قبل
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۰همین فروش کمتر خیلی وقتا دلیل انتخاب منه. البته در صورت اینکه تفاوتهای دیگه فاحش نباشه. اما اینجا واقعا نمی شه از فورد گذشت
Reza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فورد اکسپلورر ?
00BEHZAD00
۱۲ فروردین ۱۴۰۰مقایسه خنده داری بود
MOHAMMAD.DEMON
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فورد اکسپلورر معیار این کلاسه
از سال 1990 تا الان در بازار حضور داره
و اقای این کلاس در بازار حساب میشه
ali (chevy nova)
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فورد در کلاس وانت . کوپه اسپرت و شاسی بلند سنگ محک هستش و فروش محصولاتش در این 3 سگمنت مهر تاییدی برای اونه
PHILIPP
۱۲ فروردین ۱۴۰۰کوپه اسپرت منظورتون ماسل کاره دیگه انشالا
شاسی بلندم که یچیزیه که ده بیس ساله مد شده و اصلا کاربردی ندارن فقط بدرد پول دور ریختن می خورن
ali (chevy nova)
۱۲ فروردین ۱۴۰۰کوپه اسپرت ماسل و غیر ماسل نداره انشالاه
شاسی بلند 10 ساله مد شده؟؟؟ یعنی سابربن که از 1935 تا الان تولید میشه شده 10 سال سابقش؟؟
Sadjad97
۱۲ فروردین ۱۴۰۰شما با ماشین کف خواب برو کوه و کویر. -_-
Amir
۱۲ فروردین ۱۴۰۰sadjad97@
فکر کنم منظور ایشون کراس اور هست نه SUV های آفرودی ، که تا حدودی درست هست ؛ آیرودینامیک ضعیفتر ، مصرف سوخت بیشتر ، پایداری کمتر ، سواری خشک تر ، تن لش بودنش به خصوص چینیا ، و وزن زیاد ، کراس اور جز پز شاسیِ بلندش هیچ نکته مثبتی نداره و اصلا هم برای کوه و کویر مناسب نیست.
PHILIPP
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فکر کنم شما چیزی به نام G-Klasse نمیشناسی
PHILIPP
۱۲ فروردین ۱۴۰۰@Amir
حتی بدرد پز دادن هم نمی خورن
بیشتر میزان حماقت یک فرد رو نشون میدن
خوبیاشون چیه خدایی؟
آفرود بودن؟ SUV صد برابر بهتره
سرنشین زیاد؟ یه ون بخر خب
حسین
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اکسپلورر های اون موقع کراس اوور نبودن.فکر کنم suvمتوسط بودن.
حسین
۱۳ فروردین ۱۴۰۰اکسپلورر قبلا اسیووی کامپکت بود.
Sina10
۱۲ فروردین ۱۴۰۰با اینکه برخلاف چیزی که تو متن گفته ، از قیافه سوبارو خیلی خوشم اومده ولی فورد از هر لحاظ بهتره
یخورده کابین سوبارو باز هم بهتره ولی توی بقیه موارد فورد برتری داره
Farzad
۱۲ فروردین ۱۴۰۰بدون هیچ شکی اکسپلورر ?
RezaRs
۱۲ فروردین ۱۴۰۰واضحه که اسکپلورر
حسین
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اینست بنظرم خوبه ولی مشکل اصلیش جذاب نبودنشه.مثلا توی رضایت مشتری رضایت مالک رتبهی بالایی گرفت.مخصوصا رانندگیش و نرمیش.ایمنی بالایی دارد اینست ولی زیاد جذاب نیست.اما اکسپلورر جذابتره.مثلا سوبارو لگاسی دومین سدان میان سایز شد ولی فروشش اونقدر نبود.من فکر میکنم بخاطر جذاب نبودنشه.
Homayoon
۱۲ فروردین ۱۴۰۰چرا گروه قبلی هم که دیزوز بود گروه چهارم بود ولی ماشین ها یکی نیستن؟اشتباه نزده؟
میثم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰گیربکسهای CVT سوبارو خوب نیستن
خیلیها رو اذیت کرده
بهترین و بی دردسرترین CVT بازار رو هوندا و تویوتا میسازن و اصلا مشکلی ازشون گزارش نشده
ولی نیسان و سوبارو خیلیها رو اذیت کردن
من ژاپنی بازم ولی اکسپلورر رو انتخاب کردم
sepehr
۱۷ فروردین ۱۴۰۰نه…سی وی تی های سوبارو خوبن ولی روی این مدل اذیت کردن یکم، چون ماشین سنگینی هستش و گیربکس سی وی تی واسه ماشینای سنگین زیاد مناسب نیست…
سی وی تی های نیسان خوب نبودن ولی باید ببینیم این نسل از سی وی تی های نیسان هم قراره خراب کاری کنن یا نه…
PHILIPP
۱۲ فروردین ۱۴۰۰کلا از کراس اوورا خوشم نمیاد
یه SUV مثل G-Klasse , Rangler و ……..
به علاوه یه سدان خیلی بازدهی بالاتری داره
رای هم ندادم
PHILIPP
۱۲ فروردین ۱۴۰۰چه ری اکشن جالبی ?
مثل اینکه همه مدگران
ارش
۱۲ فروردین ۱۴۰۰به طور سنتی به فورد علاقه دارم از معدود ماشینهایی که از قدیم صندلیهای راحتی داشت.
charger
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ماشینای سوبارو و میتسوبیشی واقعا زشتن
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰آمریکایی باز نیستم ، ولی واقعا دلیلی نمیدیدم که به سوبارو رای بدم ، چون اکسپلورر واقعا ماشین فوق العاده ایه که هم توانایی نسبتا خوب آفرود داره و هم به عنوان یه کراس اور خوب عمل میکنه . از نظر طراحی هم ابهت اکسپلورر حرفی برای گفتن باقی نمیزاره ، کابینشون هم که اکسپلورر خیلی خوب عمل کرده و دوباره همون حسی رو منتقل میکنه که این ماشین هم میتونه یه آفرودر باشه و هم کراس اور ، راستش من از غربیلک فرمان سوبارو اصلا خوشم نیومد چون این غربیا نباید با یه همچین شاخه های بزرگی باشه و در کل غربیلک گرد حداقل به نظر من اسپورته
ali (chevy nova)
۱۲ فروردین ۱۴۰۰برای گفتن واقعیتی لازم نیست امریکایی باز باشی.
سوبارو که عددی نیست دربرابر سنگ محک این کلاس که فورده
Ali
۱۲ فروردین ۱۴۰۰سوبارو
بنظرم استهلاک کم تری داره البته شایدم اینجور نباشه
Sadjad97
۱۲ فروردین ۱۴۰۰گیربکس سی وی تی. آه! خیلی آه!