مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت سیوششم، اولین دوئل از گروه پیکاپهای متوسط
جیامسی کانیون
تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۱۴
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: GMT 31XX جنرال موتورز
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۲,۱۰۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۳,۴۹۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 سریع، کنترل راحت، قابلیت مانور بیشتر نسبت به پیکاپهای فول سایز
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، زیر پاییهای نامناسب روی رکاب، قابلیت مانور کمتر نسبت به اکثر کراساوورها
فورد رنجر
تاریخ معرفی: نمایشگاه استرالیا ۲۰۱۰
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: T6 فورد
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۴,۶۰۰ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۶,۱۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: – ستاره
تصادف از طرفین: – ستاره
چپ کردن: – ستاره
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: دو سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: جذاب، جادار، لیست سادهٔ قوای محرکه
نقاط منفی: برخی خریداران خواهان تنوع بیشتری در قوای محرکه هستند، احساس ارزانقیمت در تیپهای پایینی
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیامسی کانیون | فورد رنجر | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۲.۳ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۳ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۹ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۰.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۲۰۹۳ کیلوگرم | ۱۹۰۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۳۹ متر | ۵.۳۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۲۶ متر | ۳.۲۲ متر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
ظرفیت بار | ۷۳۰ کیلوگرم | ۸۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۱۷۵ کیلوگرم | ۳۴۰۰ کیلوگرم |
قیمت پای بریتانیا | – | ۲۲,۲۴۴ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۲۲,۰۹۵ دلار | ۲۵,۰۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۲,۰۹۵ دلار | ۲۵,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10217630]
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۷وانتهای فورد سنگ محک کلاس خودشون هستن
مزدا
۲۹ دی ۱۳۹۷تو این مقایسه کانیون از هر لحاظی سرتر هست
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۷درسته مزدا جان
ولی در حالت کلی فورد در تولید وانت چه سبک و چه سنگین از رقباش بهتره
شما تو همین مقایسه امار فروش رنجر رو ببین که چقدر بالاتره
در کلاس وانت های فول سایز هم از تمام رقباش فروش بیشتری داره همیشه
ناسلامتی فورد اولین تولید کننده وانت در جهان هست که فورد مدل t رو تبدیل به وانت کرد
(ali (chevy nova
۲۹ دی ۱۳۹۷فورد قبل از اونکه خودروساز باشه یه وانت سازه
فورد بالاترین تجربه رو در ساخت وانت و ماشینهای باری داره
البته شورولت و جی ام سی و دوج هم اندازه فورد تجربه در ساخت وانت دارن ولی همیشه فورد بوده که تو فروش رتبه بهتری داشته
راستی اینم بگم تو وانتهای دهه 30 فورد هیچی ((ford stake bed 1934))
نمیشه
OMID
۲۹ دی ۱۳۹۷فقط موتورش بزرگتره کانیون
اما رنجر هم مصرفش کمتره
هم گشتاورش بیشتره
هم توان حمل بارش بیشتره
هم توان یدک کشیش بیشتره
هم قابلیت مانور و افرودش بهتره چون مانور پذیری کم جزو نقاط ضعف کانیون ذکر شده
علی
۲۹ دی ۱۳۹۷وقتی قیمتارو دیدم پرام ریخت من موندم با این قیمتا چرا همش کراس اور میخرن
حسین
۲۹ دی ۱۳۹۷به نظرم فورد مشخصات فنی بهتری داره ولی جی ام سی فاکتور های یه آمریکایی از قبیل فیس بیرونی و داخلی و همچنین موتور 6 سیلندر و قوی را بیشتر از فورد در خودش جا داده
انتخاب من جی ام سی هست
(ali (chevy nova
۲۹ دی ۱۳۹۷هر2 خوبن و من هر 2 رو میپسندم
امار فروششونم نشون دهنده خوب بودنشونه در بازار باز و رقابتی امریکا با وجود رقبای زیاد
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۷100 در 100
Cadillac
۲۹ دی ۱۳۹۷رنجر فروش خیلی خوبی تو اروپا داره
حمیدرضا
۲۹ دی ۱۳۹۷چقدر سایزشون بزرگه پسر فقط عرضشون کمتر از فول سایزهاست ظرفیت بار فورد بیشتره و مصرفشم کمتر با اینکه جیمس رو خیلی دوست دارم ولی اینجا به رنجر رای میدم
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۷تازه اینها سایز متوسط هستن
ایمان
۲۹ دی ۱۳۹۷پیکاپ های فورد بهترین های کلاسشون هستن بی شک
۱. Ford Ranger and Ranger Raptor
۲. Ford F_۱۵۰ and F_۱۵۰ Raptor
۳. Ford F_۲۵۰ Super Duty
۴. Ford F_۳۵۰ Super Duty
۵. Ford F_۴۵۰ Super Duty
سوپر دیوتی های فورد خدایان قدرت و گشتاور هستن
نوید جهرمی
۲۹ دی ۱۳۹۷نخونده کنیون. با ابهت
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۷انتخاب من تو این کلاس کانیون ولاغیر
حتی اگه از هر لحاظ ازبقیه پایینتر باشه
sina
۲۹ دی ۱۳۹۷با یه ژاپنی و یه آمریکایی رو میذاشتین تو نیمه نهایی بنظرم
Solid Snake
۲۹ دی ۱۳۹۷فورد رنجر همه جوره بهتره
ظرفیت بار
ظرفیت بکسل
آفرود(رنجر تواناترین آفرودر این کلاسه مقالش تو سایت هس)
مصرف سوخت کمتر
حداکثر سرعت
شتابشون هم که تو 400 متر برابره جمی شتاب اولیش بهتره فورد شتاب ثانویه
رای من فورد رنجر
ارمین
۲۹ دی ۱۳۹۷ببخشید بیربطه ولی یکی از جالب ترین آپشن الکی هایی که جدیدا به اسم فابریک زیاد شده و خیلی خنده داره مانیتور تسلاس …??? از پژو پارس گرفته تا لندکروز ، پرادو داشبوردشون همشکل میشه بعد میگن فابریک ?? یه سیستم عامل الکیم داره که تو هر ماشینی باشه عکس همون ماشین میاد بکراندش … حیف میرن اون همه داشبورد و دکمه رو میکنن یه صفحه نمایش چینی میذارن جاش
Mad.z.Max
۲۹ دی ۱۳۹۷دوستان چرا تو عکسی که از قسمت بار هست، روی کنیون نوشته دنالی؟
اشتباهی عکس رو گذاشتن یا به اون اسم هم وجود داره؟
Amir Machine
۲۹ دی ۱۳۹۷دنالی اسم یه محصول نیست
جیامسی نسخۀ لوکس و فول آپشن محصولاتش رو با نام دنالی عرضه میکنه
مدلهای دنالی در بیرون با جلوپنجرۀ کرومی از مدلهای معمولی متمایز میشن
همۀ محصولات جیامسی شامل کانیون، سییرا، آکادیا، تراین و یوکان نسخۀ دنالی هم دارن
Mad.z.Max
۲۹ دی ۱۳۹۷خیلی ممنون که انقد کامل توضیح دادی، لطف کردی : )