مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت یازدهم، دومین دوئل از گروه پیکاپهای بزرگ
نتایج دوئل قبلی بین جیامسی سییرا و دوج رم
مجموع آراء: ۱۱۸۱
آراء جیامسی سییرا: ۷۲۷
آراء دوج رم: ۴۵۴
پیروز دوئل: جیامسی سییرا با کسب ۶۱ درصد از کل آراء
شورلت سیلورادو
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: GMT T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۸۵,۸۶۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۸۵,۵۸۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ روان، کابین جادار، قسمت بار بزرگ
نقاط منفی: رانندگی و سواری آن نزدیگ بهتربن تراکهای این کلاس نیست
فورد F150
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴
نسل کنونی: سیزدهم
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸۹۶,۷۶۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹۰۹,۳۳۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ عالی، بهترین ظرفیت بکسل در کلاس خود، ویژگیهای نوآورانه و با تکنولوژی بالا
نقاط منفی: پیشرانهٔ توربوشارژ قادر به کاهش چشمگیر مصرف سوخت نیست، تعویض دندههای کُند گیربکس
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت سیلورادو | فورد F150 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه | ۵.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۱ لیتر | ۹۸ لیتر |
طول | ۵.۸۸ متر | ۵.۸۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۷۴ متر | ۳.۶۸ متر |
وزن | ۲۴۹۵ کیلوگرم | ۲۵۳۷ کیلوگرم |
ظرفیت بار | ۱۰۴۰ کیلوگرم | ۱۴۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۵۷۷۰ کیلوگرم | ۵۹۹۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۹,۷۹۵ دلار | ۲۹,۶۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۷,۷۹۵ دلار | ۶۸,۶۳۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10241851]
محمدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۷مگه میشه یکی انتخاب کرد
NAVID۰۰۹۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۷فورد پرچمدار این کلاسِ
اما همشون در یک سطح خوبی هستند
میخوام بِگم فورد ، ولی همینطوری میگم شورولت به دلیل طراحی گُپُل مانند جلو و گلگیرها
محمد
۲۷ بهمن ۱۳۹۷چون فرم هم در کنار عملکرد برام مهمه و چون شورولت ۱۱.۰۰۰ دلار ارزونتره، انتخاب من شورولته تفاوتهای فنیشون هم در مقابل ۱۱.۰۰۰ دلار آنچنان متفاوت نیست
.
در مورد این کلاس هم بطور کلی مشکلی که وجود داره، طراحی داخلیه
البته عرض این ماشینها زیاده و داشبورد عریض میشه که طراحیش سخته
اما امروزه طراحی داخلی هم به اندازه خارجی مهمه و با استانداردهای امروز صنعت خودرو طراحی داخلی این کلاس اکثرا آمریکایی جای پیشرفت بسیاری داره
در حالی که طراحی های خارجی و عملکرد فنی اکثرا قابل توجهه
یانکی
۲۷ بهمن ۱۳۹۷فقط طرح داشبورد شوی کمی سادست ولی وی8 دیونه میکنه.البته فورد 150 هم وی8 داره با 400 اسب کاش اونا میزاشتید
امیر
۲۷ بهمن ۱۳۹۷تو کلاسی ک رم حذف بشه دیگه معنی نداره دوئل
اما بهرحال بازم فورد انتخاب میکنم
Ram-X-army
۲۷ بهمن ۱۳۹۷دقیقا… دوئلی که رم در اون حذف بشه دوئل نیست… جام آزادگانه :(((
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201801/2019-ram-131.jpg
power active
۲۷ بهمن ۱۳۹۷آره میشه ford ???
F22RAPTOR
۲۷ بهمن ۱۳۹۷هردو خیلی زیبا و کاربردی هستن
من واسه موتور تنفس طبیعی
و سلیقه خودم سیلورادو
mohammad
۲۷ بهمن ۱۳۹۷فقط سیلورادو و جی ام سی….
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۷نبرد آخرالزمان پیکاپ ها…
سعید(تهران)
۲۷ بهمن ۱۳۹۷فورد بهترین این کلاسه ولی من یه پیکاپ غول پیکر با موتور ۶ سیلندر نمیخوام…
حمیدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۷فکر کنم این مدل فورد مدل رپتور باشه که بهش اشاره شده ولی هر دو ماشین بسیار خوبن فروش فوردبسیار بیشتره ولی سیلورادو هم خیلی ماشین خوبیه انتخاب من به خاطر طراحی سیلورادو که بیشتر دوستش دارم سیلورادو هست
امیر دهقان
۲۷ بهمن ۱۳۹۷این پیشرانه 3.5 لیتری 450 اسبی قبلاً فقط مخصوص رپتور بود اما بتازگی در مدل 2019، این موتور برای نسخههای معمولی F150 هم ارائه شده
حمیدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ممنون از پاسخ شما
H
۲۷ بهمن ۱۳۹۷به خاطر تنفس طبیعی و قیمت ارزان شورولت
OMID
۲۷ بهمن ۱۳۹۷من به فورد رای دادم به خاطر نمره کار اند درایور
Pouyan
۲۷ بهمن ۱۳۹۷لطفا برای مرحله فینال تمام کلاسها از عکسای خودروهای هم رنگ استفاده کنید ترجیحا سفید
مهدی
۲۷ بهمن ۱۳۹۷شاید فورد بهترباشه اما شورولت سیلورادو این نسل خیلی جذاب شده وطراحی خیلی خوبی داره
فراز
۲۷ بهمن ۱۳۹۷سواری شورلت و اتاقش خیلی بهتره . ولی فورد هزینه نگهداریش کمتره. شورلت خوشگل تر هم هست
Farzad
۱ دی ۱۳۹۸❤
https://m.youtube.com/watch?v=t5hTIBhcnq8
علی رضا
۸ خرداد ۱۳۹۹با سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون،یه سوال داشتم منظورتون از قیمت پایه امریکا و قیمت مورد بررسی چیه؟
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳شورلت