مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت نهم، اولین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین سیتروئن C3 و کیا ریو
مجموع آراء: ۸۸۱
آراء سیتروئن C3: 458
آراء کیا ریو: ۴۲۳
پیروز دوئل: سیتروئن C3 با کسب ۵۲ درصد از کل آراء
سیتروئن C3 | کیا ریو |
سیتروئن C3 | |
فولکسواگن پولو | فورد فییستا |
؟ | |
آئودی A1 | مزدا ۲ |
؟ |
فولکسواگن پولو
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۷
نسل کنونی: ششم
پلتفرم: MQB A0 گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۷۱,۳۶۹ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۶۳,۴۸۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
فورد فییستا
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: B جهانی فورد
امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۵۵,۶۰۲ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۵۷,۱۳۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن پولو GTI | فورد فییستا ST | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر | ۲۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۷ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۹ لیتر (ترکیبی) | ۶.۰ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۳۴ گرم/کیلومتر | ۱۳۶ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۰ لیتر | ۴۲ لیتر |
وزن | ۱۳۵۵ کیلوگرم | ۱۲۰۸ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۶ متر | ۴.۰۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۵ متر | ۲.۴۹ متر |
حجم صندوق بار | ۳۰۵ لیتر | ۳۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۳,۸۵۵ پوند | ۱۳,۱۶۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۱,۱۴۰ پوند | ۲۲,۱۴۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10108444]
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ شهریور ۱۳۹۷پولو
طراحی بهتر و موتوری که فشار کمتری رو تحمل میکنه فلذا به احتمال قوی استهلاک و خرابیش کمتر و دوامش بیشتره
گشتاور پولو هم بهتره
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۷فورد قطعا زیباتره،
در تمام موارد فنی هم عملکردش بهتره،
امتیاز کیفیت کلیش هم ازکاربایر بالاتره
قیمتش هم پایینتره
مگر که به برند فولکس یا مدل پولو دلبستگی داشته باشید، وگرنه در دوئل فورد کاملا برتره
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ شهریور ۱۳۹۷جوری میگی امتیاز فورد بیشتره انگار ۲-۳ نمره تفاضل دارن !!!!
آخه ۲ دهم ؟!
ایمنی فولکس هم خیلی بهتره
KING918
۲۵ شهریور ۱۳۹۷به هیچ وجه نمیشه گفت فورد زیبا تره . شما استایل کلی فولکس رو ببین و مخصوصا کابین……
در اکثر موارد شبیه به هم کار کردن ولی با توجه به حجم کمتر موتور فورد و قدرت مشابه با پولو در قسمت فنی من فورد رو برتر میدونم
اما در قسمت طراحی و کابین فولکس
قیمت هم که مثل هم هستن
یانکی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷فیستا خیلی چغره.پولو رو پودر میکنه تو پرفورمنس
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ شهریور ۱۳۹۷دوج دیمن حریفش میشه یا اونم پودر میکنه؟
Radin
۲۵ شهریور ۱۳۹۷چرا ریو حذف شددد:(
Radin
۲۵ شهریور ۱۳۹۷واقعا انتخاب سخته جفتشون عالین مشخصات فنی هم تقریبا یکیه چ کنیم؟
محمد مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷هر چی که باشه باز پلو یه چیز دیگه است
فرامرز
۲۶ شهریور ۱۳۹۷از نظر ایمنی و طراحی داخلی پولو خیلی سرتره. طراحی پشت فیستا شبیه ون هست و یه جوری من رو یاد شورلت بولت میندازه
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷جفتشون دریه حد هستن تقریبا
میمونه طراحی ک بازم تقریبا در یه حد هستن که بازم سلیقس
فورد
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷فقط یه چیزجالبه ک با وجود دوکلاچه بودن و حجم بیشتر پولو بازم به خوبی گیربکس دستی و حجم کمتر فورد نمیشه
سروش
۲۵ شهریور ۱۳۹۷واقعا انتخاب سخته. هر دو تا عالین. فورد پرفورمنس بهتری داره و قیمتش کمتره اما اگه بخوام بخرم چیزی که منو میترسونه استهلاک موتور فورد با حجم کم و این قدرت زیاد میتونه باشه. شاید هم اشتباه کنم!
ahmad
۲۵ شهریور ۱۳۹۷مگه میشه به پولو رای نداد ، واقعا این ماشین عالیه ، همه جوره ، کیفیت ، ظاهر زیبا ، طراحی داخلی ، قدرت ، فنی ، همش نمره بیست میگیره ، من خودم به شخصه اینو از گلف بیشتر دوست دارم و معتقدم طراحی ظاهری و داخلیش یه سر و گردن بالاتر از گلفه ، تو این دوئل هم کاملا برتری با پولو هست ، برید تو youtube کلیپهای pov این ماشینو ببینید ، واقعا لذت میبرید .
ایلیا
۲۵ شهریور ۱۳۹۷دو خودرو عالی و جذاب، واقعا هیچکدومشون چیزی کم ندارن.
فروش عالی
ظاهر عالی
و ایمنی بالا
به جرات میگم یکی از نزدیک ترین دوئل ها بوده تا الان. لذت بردم از خوندن مشخصات دو خودرو.
اگه یکی از آشناهام ازم مشورت بخواد احتمالا بهش پیشنهاد میکنم فیستا رو بگیره.
ولی خودم بخاطر علاقه ای که به طراحی خارجی و مخصوصا داخلی پولو دارم به پولو رای دادم.برند فولکس هم تا حدودی برام جذاب تره
رامتین
۲۵ شهریور ۱۳۹۷یه نکته جالب: سایپا رهام دقیقا کپی کرده از فورد فیستا. پس رهام هم بدک نیست، گرچه اسم خوبی نداره…
Roham
۵ مهر ۱۳۹۷مرسی رفیق?
Saeed..peugeot
۲۵ شهریور ۱۳۹۷فیستا خیلی خوبه…..پرفورمنس عالی داره….امتیازشم بیشتره….
واسه دوستانی هم که میگن چون موتورش ضعیفتره
پس نگهداریشم سخته…..اگه فولکس با این موتور بود شاید میگفتن با این حجم چه قدرت و گشتاوری داره…..ولی در هر صورت رای من فیستا هستش.
SS
۲۵ شهریور ۱۳۹۷هردو عالی هستن
فیستا طبق ریویو های معتبر از نظر لذت رانندگی بهتر از پلو هست و طراحی خوبی هم داره
اما نمیدونم چرا احساس میکنم پشتش تناسب ارتفاع و عرض نداره و شبیه مینی ام پی وی ها هست. شاید توی عکس اینطور هست.
اما چون نظر سنجی بر اساس علاقه هست من پولو رو انتخاب کردم که در نسل جدیدش فوق العاده با کیفیت ظاهر شده به طوری که گلف رو هم زیر سوال برده!
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷با سلام
این دو از محبوبترین هاچ بکهای بازار هستند واقعا انتخاب بینشون برام مشکله
AMG 63
۲۶ شهریور ۱۳۹۷همه چیز دو خودرو کاملاً به هم نزدیک و برابره فقط اینجا سلیقه افراد باعث انتخاب میشه .
نظرم پولو هستش . طراحیش رو بیشتر دوست دارم ،و موتور۴ سیلندرش هم کشش بیشترى داره تو این مقایسه نسبت به ۳ سیلندره ۱.۵ لیتریه فوردکه میتونه با اون خروجى بالا باعث افزایش استهلاک ماشین باشه
Mopar or No Car
۲۶ شهریور ۱۳۹۷فیستا بهتره دیگه
بقیش تعصب و علاقه است
Roham
۵ مهر ۱۳۹۷معمولا این قشر ماشین با هدف اقتصادی خریداری و استفاده میشه
چرا باید فورد رو با حجم موتور کمتر و مصرف سوخت بیشتر انتخاب کنم
حالا فکر کن ۲ سال بعد راندمان همین موتور فورد چقدر خواهد بود و باز فکر کن کولر که بگیری چند درصد راندمانش افت می کنه!