مرحلهٔ نهایی، گروه سوم، هاچبکهای کامپکت
فولکسواگن گلف
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۸۲,۱۱۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۴۵,۳۰۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۸,۹۷۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۲,۲۷۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۸۷۸,۹۹۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۷۹۰,۵۶۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۴ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کیفیت داخلی فوقالعاده، هزینههای نگهداری پایین، سواری عالی
نقاط منفی: قیمت کمی گران، طراحی ساده، آپشنهای فراوان و گرانقیمت
فورد فوکوس
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۸
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۱۲,۳۵۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۹۹,۱۹۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۵۸,۳۸۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱۳,۳۴۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۶۵۳,۶۹۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۴۵۳,۷۲۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جذاب، رانندگی سرگرمکننده، کابین جادار
نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک تنبل، کابین نهچندان هیجانانگیز
نتیجهٔ مقایسهٔ اتو اکسپرس بین فورد فوکوس فولکسواگن گلف
رتبهٔ اول فولکسواگن گلف
کاربردی بودن، هزینههای نگهداری پایین و کیفیت بالاتر، از عوامل پیروزی گلف در این رقابت هستند. البته این خودرو در راحتی تقریباً با فوکوس برابری میکند اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن بهترین است. گلف همچنان تاج پادشاهی بهترین هاچبک دنیا را حفظ کرده اما قطعاً رقبا بسیار به آن نزدیک شدهاند.
رتبهٔ دوم فورد فوکوس
برای کسانی که خواهان لذت رانندگی بالا در پکیجی قابلاستفاده و مقرونبهصرفه اما مجهز هستند، فوکوس انتخاب خوبی است. هرچند این خودرو در بخش تطبیقپذیری کمی پایینتر از گلف قرار میگیرد و هنوز نمیتواند همسطح خودروهای لوکس قرار گیرد اما فوکوس سرگرمکنندهترین هاچبک در کلاس خودش است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
فورد فوکوس | فولکسواگن گلف | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۹ ثانیه | ۸.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۰ لیتر ترکیبی | ۵.۲ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۳۵ گرم/کیلومتر | ۱۱۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۳۳۰ کیلوگرم | ۱۳۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۸ متر | ۴.۲۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۶۲ متر |
حجم صندوق بار | ۳۷۵ لیتر | ۳۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۶,۸۱۴ پوند | ۱۷,۶۵۷ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۰,۵۷۷ پوند | ۲۰,۹۴۰ پوند |
[دانلود ویدئو]
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10295059]
Mohammad
۲۶ فروردین ۱۳۹۸سوار هر دو ماشین تو ترکیه شدم
به گلف احترام میزارم
ولی واقعا فورد رو بیشتر میپسندم زیبا تره به نظرم
نقطه مثبت گلف گیربکسش هست
و نقطه مثبت فورد طراحی زیباش
که چراغ هاشو حتی در این نسل از فورد جی تی الهام گرفتن
Mohammad
۲۶ فروردین ۱۳۹۸و دوستان عکس های بیشتری از کوروت اومد واقعا زیبا طراحی شده
در زیر عکس هایی رو میزارم که پدال نذاشت در مطلب کوروت
Mohammad
۲۶ فروردین ۱۳۹۸http://uupload.ir/files/2f75_55957878_289176672017262_6833560451521720991_n.jpg
http://uupload.ir/files/dof6_57156350_649592938817090_4804593041171650585_n.jpg
Nima
۲۶ فروردین ۱۳۹۸لطفا دوستانی که تجربه دارن کمک کنن
از همه نظر علی الخصوص نرم و آروم بودن کابین،کدوم پیشنهاد میکنید؟؟
نیسان ایکس تریل ?
کیا سورنتو ?
AMIR / ARMI
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ایکس تریل از نظر من بهتره
ولی در کل اگه جای تو بودم به جای اینا نیسان تیانا میخریدم
نوید جهرمی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸از نظر نرمی و آرامش کابین سورنتو یکم بهتر عمل میکنه. البته موتورش یکم به نظر تنبل میاد. حساسیتش به بنزین بالاتره. بازار دست دومش قویتر و افتش کمتره.
Iman67
۲۶ فروردین ۱۳۹۸نیما جان من سورنتو رو پیشنهاد میکنم،علاوه بر کابین ساکت و با کیفیتی که داره در مجلات و برنامه هایی مثل topgear،autoexpress،car and driver,US news نمرات سورنتو بالاتر بوده اما مثلا در مجله carbuyer نمرات یکسان بود
در بحث فروش و افت قیمت هم همونطور که توی خیابون ها میبینی فروش ایکس تریل کلا خیلی کم بوده و قطعا افت قیمت زیادی هم خواهد داشت
اما با توجه به وزن سورنتو فکر کنم شتاب ایکس تریل یک مقدار بالاتر باشه.هر دو خودرو های خوبی هستن در کل
Nima
۲۶ فروردین ۱۳۹۸داداشی بابت راهنمایی خوبت ممنون?
امیر
۲۶ فروردین ۱۳۹۸طراحی فورد خیلی بهتره
کابین هم تقریبا در یه حد هستن
با توجه به مصرف سوخت و شتاب و گشتاور بیشتر بنظرم گلف انتخاب معقول تریه
نوید جهرمی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸سنگ محک این کلاس، گلفه. با این که پا به سن گذاشته هنوزم تازه نفس به نظر میاد. دود از کنده بلند میشه.
انتخاب منم گلف
M
۲۶ فروردین ۱۳۹۸با این که فورد ماشین خوبیه ولی از هیچ نظری هیچ برتری نسبت به گلف نداره!
Mehdi
۲۶ فروردین ۱۳۹۸دوتاشون خوبن
ولی اگه فورد فوکوس آر اس بود ۱۰۰٪ فورد
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸من به گلف رای دادم بخاطر کابین بهتر.گیربگس بهتر.مصرف کمتر. آلایندگی کمتر و شتاب تاحدودی بهترش.بااین حال قیمتشون هم دریه سطح هستش پس انتخاب من گلف
امیر.عارف
۲۶ فروردین ۱۳۹۸مگه میشه سنگ محک هاچبکها رو دوست نداشت . گلف واقعا عالیه .
OMID
۲۶ فروردین ۱۳۹۸گلف
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸تصاویر جلو وعقب bmw سری 1جدید اومده.یکی از دوستان میگفت طراحیش نزدیک به سری8 میشه که اصلا نیست. وکاملا متفاوت هستش.عقبش چراغ های باریک داره وجلوپنجره اش لانه زنبوری هستش مثل Z4 وM340.تقریبا هم جلوپنجره بزرگ تری داره نسبت به نسل قبل.احتمالا پدال عکسش رو میذاره
Iman67
۲۶ فروردین ۱۳۹۸سنگ محک این کلاس اصلا گلف هست
abbas
۲۶ فروردین ۱۳۹۸سلام. گلف 1.4 نیست موتورش تو فیلم (00:27 ) هم همینو نوشته…؟
??sina??
۲۶ فروردین ۱۳۹۸سلام
من هر دو خودرو رو در بریتانیا اجاره کردم و تست کردم
سواری گلف و کلا حسی که پشت فرمان به ادم میده بهتر از فورد هست ، کیفیت جلو داشبورد گلف دقیقا همون اعودی هست ولی فورد کمی معمولیه.
ولی به نظر من ظاهر فورد کلا کمی بهتر هست. ترمز دوتاشون خیلی خوب هست،
صندلی های گلف راحت تر هست ولی اتاق فورد کمی بزرگتر هست
با اینکه فوردی که دست من بود سیستم صوتی sony داشت که خوبم بود ،ولی سیستم صوتی فابریک گلف که برند خاصی هم نداشت کاملا برابر با فورد بود که نظر منو خیلی جلب کرد
من مدل های دیزل و سوار شدم که از نظر توان حرکتی تقریبا شبیه هم بودند ولی اجاره دهنده میگفت موتور فورد کمی کم مصرف تر هست.البته ارقام روی کاغذ هم همینو نشان میده ولی ما زیاد متوجه نشدیم.
در بازار بریتانیا فروش فورد کمی بیشتر هست که دلیلش قیمت کمی کمتر و همچنین تولید فورد در خود بریتانیاست که باعث کاهش هزینه نگهداری فورد هم میشود.
آرش آمریکایی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸جناب دهقان عزیز یه انتقاد داشتم ازت
شما نباید تو نظرسنجی چیزی بنویسی که نظر آدم رو عوض کنه یا جهت بده
شما مشخصات فنی و امتیازات ایمنی و نکات مثبت و منفی ماشین رو مشخص میکنی و این عالیه
حتی میتونید ویدئویی از تست و رانندگی با هر دو ماشین بذارید
اما نظر یه سایت دیگه که اومده اینا رو مقایسه کرده باعث میشه به نظرسنجی جهت داده بشه
خب اگه اینجوری باشه قرار باشه نظر یه سایت تو رای کاربر ها تاثیر بذاره که اصلا همون رو بذارید چه احتیاجی به نظرسنجی هست
شما نظر سنجی میذارید که دوستان با توجه به مقیاس های خودشون رای بدن
نه نظر یه سایت دیگه
овsкиكMас
۲۶ فروردین ۱۳۹۸حالا اگه اتواکسپرس فورد رو برتر میدونست قطعا اینو نمیگفتی!
تا الان ۴۱۲ نفر به گلف رای دادن خیالت راحت حتی یکیشون هم طبق نظر اتواکسپرس نبوده! احتمالا فکر کردی چون پدال نتیجه مقایسه اتواکسپرس رو گذاشته رای های گلف بیشتره!!
پدال هم نمیزاشت همه میدونستن که مجلات گلف رو برتر میدونن گرچه این کار پدال خیلی خوب بود و یه مشخصات جامع تر هم میده اتفافا
Ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۸قطعاً گلف ، کیفیت گلف کجا ، فورد کجا ، تو این دوئل هم که گلف همجوره سرتره ، بعدشم به قول بعضیا مگه داریم که گلف عزیز و معظمو با فورد مقایسه کنیم ، تکنولوژی و کیفیت فولکس به هیچ عنوان قابل مقایسه با فورد نیست . ( پدال لطفاً تایید کن ) .
Ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۸نمیدوم پدال چرا کامنتامو اصلا ثبت نمیکنی ، وقتی نوبت به فحش خوری فرانسویا و آلمانیا و کره ای ها و …. میرسه کامنتا حذف نمیشه ، نوبت به آمریکاییها میرسه ، کسی حق نداره به ماشینای آمریکایی بگه بالا چشت ابرو ، چرا چون آمریکایی بازا روح بسیار لطیفی دارن ، همیشه همین مشکلو با این سایت داریم ما ، اگه دشمنی با ما دارید که کامنتارو ثبت نمیکنید خوب بگید ، هر چند که بعید میدونم این کامنتمم ثبت بشه . والا ما دو تا نظر دادیم تو هیچ کدام هم نه از کلمه آشغال استفاده کردیم ، نه گفتیم بنجل ، نه گفتیم لگن ، نه کلاً توهینی کردیم مثل خیلیا ولی اصلاً نظراتمون ثبت نشد . ولی کافی فردا یه دوئلی باشه که یه طرف دوئل فرانسوی باشه ، سِیل آشغالو ، لگنو ، بنجلو ، لِنگه دنپایی که به سمت فرانسویا پرتاب میشه ، و در کمال تعجب ما میبنیم نه تنها کامنتا حذف یا سانسور نمیشه بلکه تایید هم میشه . واقعاً این همه جانبداری از سمت پدال خیلی گوشَش وازه .
حسن
۲۷ فروردین ۱۳۹۸کم تر کامنتهای توهین امییز بذار تا پدال تایید کنه
همه کامنتهای که میذاری عینه هم داری یه مشت حرف تکراری و بی پایه اساس میزنی و طبیعتا پدال هم حق داره تایید نکنه
Ahmad
۲۷ فروردین ۱۳۹۸خود شما حسن جون تو هرکامنتی راجع به خودروهای فرانسوی و کره ای دائماً داری حرفای تکراری ، بی پایه و اساس میزنی بعد میای ژست آدمای روشنفکر میگیری ، دیگ به دیگ میگه ته دیگی .