کمپانی شلبی آمریکا دو خودروی مهم را در نمایشگاه SEMA رونمایی میکند که یکی از آنها نسخهای قلدرتر از GT500 موستانگ میباشد.
ظاهراً قدرت ۷۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۴۷ نیوتون متری مدل استاندارد که از دل پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار بیرون میآید برای شلبی کافی نبوده است. نام این محصول جدید GT500 دراگون اسنیک است که از نسخه مسابقه در دهه ۶۰ شلبی کبرا الهام گرفته و قدرت بیشتر از ۸۰۰ اسب بخار دارد. شلبی به قدرت دقیق این خودرو اشارهای نداشته است.
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مدل استاندارد بازنگری شده و همچنین سیستم تعلیق نیز به منظور ارائه حداکثر چسبندگی و شتاب گیری در خط مستقیم اصلاحاتی را تجربه کرده است.
شلبی همچنین میگوید دراگون اسنیک سبکتر از مدل استاندارد است که این امر به لطف استفاده از متریال و تجهیزات جدیدی میسر شده است.
این خودرو دارای کاپوت فیبر کربنی با پینهای کاپوت شلبی، اسپویلر فیبر کربنی مشابه مدلهای درگ، رینگهای فورج کاری شده یکتکه با لاستیکهای پرفورمنس و نشانها و نوارهای خاص میباشد. کیت بدنه پهن سفارشی نیز برای دراگون اسنیک در نظر گرفته است. کابین این خودرو نیز چرم سفارشی شلبی و پلاک شمارهدار روی داشبورد را پذیرا شده است.
دومین محصول مفهومی شلبی در SEMA 2019 پیکاپ سوپر اسنیک اسپورت است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴۵۵ اسب بخاری سوپرشارژردار، سیستم تعلیق کم ارتفاع، کیت آئرودینامیک و دیگر اصلاحات برخوردار است. این پیکاپ تیون شده از رینگهای ۲۲ اینچی و لاستیکهای پرفورمنس خیابانی، سیستم ترمز ارتقا یافته و اگزوزی با صدای هیجانانگیز سود میبرد.
ذکر این نکته مهم است که این کانسپت سفارشی بر پایه فورد F-150 دو درب شکل گرفته و طبق گفته شلبی ادای احترامی به خودروهای عضلانی دهه ۶۰ میلادی میباشد. بنا به گفته این تیونر، هدف از تولید خودرو ارائه یک F-150 پادشاه جادهها و کابوسی برای دیگر پیکاپ های پرفورمنس فعلی بوده است.
واضح است که این کانسپت ها روانهی خط تولید نخواهند شد.
M3csl
۱۵ آبان ۱۳۹۸ادای احترام ب خودروهای عضلانی دهه ۶۰ که
وارد خط تولید نشه،خودش بزرگترین بی احترامیه.
ایمان
۱۵ آبان ۱۳۹۸GT۵۰۰ دراگون اسنِیک اگه وارد خط تولید میشد ….
نمایشگاه SEMA اوج قدرت نمایی ماسل کارهاست
اگه امثال من بریم نمایشگاه SEMA مجنون میشیم
سر به کوه و بیابان میزاریم