من هنوز نمیتوانم به خود بقبولانم تا از آن با عنوان یک ابرخودرو یاد کنم.
من یک روز کامل را در پیست اتومبیلرانی لاسوگاس به تماشا، شنیدن صدا و حتی سواری در یکی از آخرین نمونههای اولیه فورد جیتی کاملاً جدید پرداختم، اکنون کاملاً مطمئن هستم که این خودرو لایق نام ابرخودرو نیست.
خیلیها در سراسر دنیا هستند که مانند من به این نتیجه رسیدهاند. این خودرو همه را شگفتزده میکند. ابعاد موتور توربو دوقلو ۳.۵ لیتری V۶ آن برابر با موتور یک تراک فول سایز است. جسارت و گستاخی فورد را همه تحسین میکند، فورد آمریکایی به سبک فراری ایتالیایی عمل کرده است، گلچین کردن مشتریان ارزشمند کمپانی و صدور قبضهای ۵۰۰ هزار دلاری برای آخرین نمونه از فورد جیتی کبیر! ممکن است خیلیها بگویند این میزان پول برای یک V۶ زیاد باشد.
من خوشحال میشوم به شما بگویم که آنها به کل در اشتباهند. موضوع این نیست که فورد نتوانسته بهجایگاهی برسد که مقام ابرخودروساز را به آن نسبت دهند. موضوع این است که GT جدید به حدی هدفمند است و به میزانی در طراحی آن خلاقیت بهکاررفته که به چیزی ورای ژانر خودروهای پر سروصدای دو سرنشینه اروپایی که در سرعتهایی مرگبار حس حسادت همه را برمیانگیزند دست یافته است.
فورد یک ابرخودرو نساخته است. آنها یک اسلحه تولید کردهاند.
من امروز اجازه نیافتم که داخل پیست پشت فرمان این GT بینظیر بنشینم. ولی خیلی هم از آن دور نخواهم بود. درحالیکه روی صندلی شاگرد نشستهام، میزان باریک بودن کاکپیت این خودرو من را متحیر کرده است. کنسول مرکزی خودرو پهنایی مشابه یک اسمارت فون دارد؛ درحالیکه قصد بستن کمربند را دارم، شانه چپ من با شانه راست راننده کاملاً در تماس است. خیلی رومانتیک است، من را یاد خودروهای قدیمی مختص عشاق دلسپرده میاندازد!
راج نیر، معاون مدیر بخش توسعه محصول فورد موضوع جالبی را به من میگوید:
این موضوع کاملاً عمدی بوده است. ما بررسی کردیم که چگونه دو سرنشین خود را کاملاً نزدیک هم قرار دهیم، سپس کابین را در همین راستا طراحی نمودیم.
موضوع بهرهوری فضا این تصمیم را نهایی کرده که از یک موتور توربو دوقلو V۶ بهجای یک موتور هشت سیلندر بزرگ استفاده کنند. نتیجه یک کابین جمعوجور و فضای موتوری با قسمت جلویی حداقلی است؛ پهنای کم شده از فاصله بین دو صندلی موجب طراحی یک شاسی قایق مانند شده که هوای ورودی از دماغه خودرو را از طریق داکت های بزرگ در هر سوی کابین انتقال داده و در پشت موتور تخلیه میکند. نتیجه؟ میزان شگفتانگیزی از داون فورس.
روی صندلی داغ راننده، جویی هند نشسته است، کسی که با همکاری سباستین بوردایس و دیرک مولر و با خودروی شماره ۶۸ فورد جیتی LM GTE پیروزی فوق العاده را در کلاس GTE مسابقات لومان ۲۰۱۶ کسب کردند. او مشغول تنظیم فرمان و پدالهاست، ولی کاری به صندلی ندارد: به منظور آسانتر کردن فرآیند دریافت تأییدیه ایمنی، صندلیها همانند لافراری جلو و عقب نمیشوند. درحالیکه صندلی سرنشین همواره در جای خود ثابت است، تیم طراحی توانستهاند تا یک خط سقف صاف و با ارتفاع کم را در این خودرو به وجود بیاورند. علیرغم این موضوع، فورد جیتی هنوز هم در تست تصادف سرنشین بدون کمربند سربلند بیرون میآید. درنتیجه، کنترلهای حیاتی مانند راهنماها، برفپاککنها، نوربالا و دکمههای سیستم اطلاعات سرگرمی بر روی فرمان قرار گرفتهاند تا همیشه در دسترس راننده باشند.
پس از آماده شدن راننده وارد یکی از مسیرهای خارجی پیست اتومبیلرانی لاسوگاس میشویم. یک صبح بادی ماه دسامبر است؛ هیچ کفپوشی روی مسیر وجود ندارد، ولی به دلیل بادهای شدید شب قبل تا دلتان بخواهد گردوخاک روی آن نشسته است. آسفالت و تایرها هر دو سرد هستند و تجهیزات زمانسنج نیز جایی دیده نمیشود.
حتی با وجود تمامی این هشدارها، GT از همان پیچ اول حس و حال بسیار ویژهای دارد. خودرو را در حالت پیست قرار میدهیم، که با کمک سیستم تعلیق فعال جیتی آن را حدوداً ۵۰ میلیمتر پایینتر آورده و ضریب کمکفنرها را سفتتر میکند. تجهیزات آئرودینامیکی به منظور ایجاد حداکثر داون فورس بهینه شدهاند، ولی به دلیل سطح با چسبندگی کم جاده و اینکه این نمونه اولیه قابل جایگزینی نیست، هنگام رانندگی با آن کمی باید حواسمان را جمع کنیم.
حتی تحت چنین شرایطی، نقاط قوت این خودرو بهخوبی خود را نشان میدهند. از صندلی سرنشین، من میتوانم قدرت جیتی را در پاسخگوییهای لحظهای بهخوبی حس کنم. راننده میگوید:
سیستم تعلیق این خودرو مخصوصاً در جلو فوقالعاده است. آنهم برای یک خودروی خیابانی در این سطح. خودروهای خیابانی خیلی زیادی وجود دارند که وقتی پا را از روی ترمز برمیداری، حس میکنی سوار یک قایق موتوری شدهای. این یکی اینطور نیست.
در پیچهای تند پیست، خودرو بهراحتی و بدون دردسرهای معمول پیچ را رد کرده و سپس مانند یک موشک شتاب میگیرد. من بهراحتی میتوانم پاسخگویی خودرو را به حتی ظریفترین دستورات ورودی حس کنم.
قطعاً به صدای موتور این خودرو خیلی فکر میکنید. نترسید: نسخه خیابانی جیتی صدای فوقالعادهای دارد. صدای توربو لطیف بوده و به یک نت گوشنواز زیر صدای موتور میماند. صدای آن چیزی بین یک شش سیلندر خطی ابریشمی و یک V۸ پیستون کوچک پرزرقوبرق است، یک نعره رام ولی هدفمند. یک مکلارن ۵۷۰S را با حداکثر دور موتور بالاتر و خشونت کمتر تصور کنید، این همان صدای فورد جیتی جدید است. صدای موتور این خودرو فاصله بسیار زیادی با نعرههای یک مدل مسابقهای لومان دارد.
به دلیل شرایط خاص پیست، به چالش کشیدن پرفورمنس GT خیلی سخت است. امتناع خستهکننده فورد از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این خودرو هم کمک زیادی به این شرایط نمیکند. اسب بخار؟ “بالای ۶۰۰” تماماً آنچه است که نیر به من میگوید. حداکثر سرعت؟ “بالای ۳۲۰” قیمت؟ این مدیر ارشد فورد در این مورد کمی محافظهکارانه رفتار میکند، هرکدام از فورد جیتیها بر اساس سفارش مشتریان ساخته خواهد شد، بنابراین این موضوع که دو مدل آنها قیمتی مشابه هم نداشته باشند بسیار امکانپذیر است. شما ۴۵۰ هزار دلار را بهعنوان قیمت پایه در نظر بگیرید، با سفارش آپشنها و تغییرات احتمالی این قیمت شاید به بالای ۵۰۰ هزار نیز برسد.
بنابراین من نمیتوانم دقیقاً به شما بگویم که آیا جیتی جدید لامبورگینی آونتادور را قربانی، مکلارن ۶۵۰S را شرمسار، یا فراری ۴۸۸GTB را نابود خواهد کرد یا نه. در شرایطی که موتور خودرو در مرحله دریافت تأییدیه میزان آلایندگی قرار دارد، میزان خروجی آن هنوز نهایی نشده است، ترمزها، گیربکس هفت دنده دو کلاچه و ۵ حالت رانندگی این خودرو هنوز در مرحله کالیبراسیون قرار دارند.
این موضوع به نظر میرسد خیلی اهمیتی نداشته باشد: فورد تعهد کرده که طی چهار سال آینده، هر سال فقط ۲۵۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند. تمامی نمونههای که قرار است سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تولید شوند فروخته شدهاند. برای این دسته از خریداران، تنها چیزی که به نظر اهمیت ندارد اعداد و ارقام مربوط به مشخصات فنی این خودرو است.
ولی من میتوانم این اطمینان را به شما بدهم که فورد اینجا یک مدل ویژه را ساخته است. بسیاری از ابرخودروسازهای جهان دهه گذشته را سرگرم تبدیل ماشینهای خود به مدلهایی با فضای کابین زیاد، با تجهیزات بالا و با تمرکز روی بهبود کاربرپسند بودن آنها بودهاند.
این خودرو برای رانندگی در شرایط خاص بسیار گزینه خوبی میباشد. شما را سورپرایز نمیکند، ولی شجاعت شما را به چالش میکشد. من دوست دارم آن را خودرویی صادق بنامم.
فرشاد سجادیان
۲۱ آذر ۱۳۹۵مهم نیست که لقب ابر خودرو به فورد GT تعلق بگیره یا نه
مهم نیست که قیمتش از اکثر سوپر کارهای بازار بیشتره
مهم نیست که قلبش هشت سیلندر سنتی آمریکایی نیست
مهم نیست که شتاب و حداکثر سرعتش بهتر از امثال اونتادور هست یا نه . . .
مهم اینه که فورد GT اونقدر خاص، وحشی، جذاب، محبوب، متفاوت و با اصل و نسب هست که به خصوص در نسل جدید، تحسین هر دوستدار خودرویی رو به دنبال داره. . .
فورد GT، آقای خاص دنیای خودرو
امپراتور لامبورگینی
۲۱ آذر ۱۳۹۵به نظر من چیزایی که گفتی مهم هستن ، اما مهم ترین معیار همون اصالت GT هست ، به هر حال این ماشین یک سوپراسپرت هست ، نمیتونی بگی پرفورمنس رو بیخیال.
من واقعا این ماشین رو تحسین میکنم.
مخصوصا وقتی اسپویلر عقب میاد بالا خیلی وحشی و جالب میشه.
ولی اگر بخوام انتخاب کنم، ترجیح میدم به جای 500/000 دلار برای GT و شنیدن منت های فورد که این یک خودروی تولید محدوده و سپری کردن چند سال زمان در انتظار طراحی و ساخت خودروی مورد نظرم ، یک Ferrari 488 GTB بخرم. 247/000 دلار پول میدم ، بیشتر از نصف پول GT تو جیبم میمونه ، یک ماشین سریعتر میخرم (( به احتمال بسیار بالا 488 خیلی سریعتر از GT خواهد بود ، گیربکس 488 که یکی از پیشرفته ترین هاست ، حجم موتورش هم که حدودا 400 سانتی متر مکعب بیشتره.)) ، و از لذت داشتن ماشینی که آرزوی کودکی خودم بوده بهره مند میشم.
.
.
.
اگر GT یک ماشین خاص هست ، فراری یک شرکت خاص هست. تمام محصولات فراری اون حس خاص بودن رو به بهترین وجه دارند.
امپراتور لامبورگینی
۲۱ آذر ۱۳۹۵.
به نظرم نقطه ی قوت اصلی GT نسبت قدرت به وزن بسیار کم خواهد بود
باید ببینیم ، آیا این نسبت به قدری هست که حریف 488 بشه یا نه.
اگر وزن این 2 ماشین رو بدونیم خیلی خوب میشه پیش بینی کرد.
.
از قدیم ، فورد همیشه با فراری یک کل کل و رو کم کنی جالبی داشته.
.
به نظر من حریف اصلی این ماشین 488 جی تی بی هست. بعد از اون هم پورشه 911 توربو اس ، آئودی R8 ، لامبو اوراکان ، مکلارن 570 و 650 ،
.
_______________________________________________________________________
دو جنگ بزرگ بین ابر خودروسازان رخ خواهد داد و نتیجش تا سال 2020 معلوم میشه
یکی جنگ بین فراری و فورد بر سر ساخت بهترین سوپرکار.
و دیگری بین بنز و استون مارتین بر سر ساخت بهترین هایپرکار.
امپراتور لامبورگینی
۲۱ آذر ۱۳۹۵وزن ماشین ها رو پیدا کردم.
حالا فهمیدم نقطه ی قوت GT چقدر مهم و با اهمیته.
Ford GT 2016
629 اسب بخار
1310 کیلوگرم ! (یکی از بهترین نسبت های قدرت به وزن در طول تاریخ)
قدرت به وزن = 0/48
قیمت 500/000 دلار
Ferrari 488 GTB
669 اسب بخار
1544 کیلوگرم
قدرت به وزن = 0/42
قیمت 248/000 دلار
Lamborghini Huracan LP610-4
602 اسب
1550 کیلوگرم
قدرت به وزن = 0.38
قیمت 228/000 دلار
.
.
.
راستی !! من یادم نبود ، غول بزرگه تو راهه.
Huracan Superleggera. 😱😱😱😱😱😱😱😱
.
.
رقابتشون خیلی جذاب میشه.
لامبورگینی و فراری ، آبرومون دست شماست.
رقیب خیلی خیلی بزرگی مقابلتون قرار گرفته.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۱ آذر ۱۳۹۵باز این مجید لامبو رو قاطیه بزرگان کرد.??
آخ لامبو رو چه به مقایسه با فورد.?
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۱ آذر ۱۳۹۵البته در سال های اینده در این کلاس خودرویی یه سوپر اسپرت قراره بیاد به اسم 960 از پورشه که به گفته مسئولان پورشه از 911 توربو اس قویتر و در حد و اندازه های 918 خواهد بود این کلاس رو مال خودش میکنه با موتور FLAT 8 فقط پهنای ماشین دیوانه واره رو چه جور پلتفرمی میخواد سوار کنه خدا میدونه و قطعا با یه KING جدید رو به رو میشیم
اقا این – اینم یه خط دیگه –
matador
۲۱ آذر ۱۳۹۵باور کن از محبوری اسم مکلارن رو آوردم.😉
الان هم مکلارن مقابل لامبورگینی چیزی جز یک ” سبک ساز ” نیست.
ولی بذار نسل بعد اونتادور و هوراکان سوپرلجراا بیاد، مثل کاغذ پاره مکلارن رو جرواجر میکنن ! باید دوباره چسب رازی برداری.
mehran911
۲۱ آذر ۱۳۹۵محمد رضا جان
نیازی به ۹۶۰ نیست
.
جانشین ۹۱۱gt2rs (قوی ترین ۹۱۱ تاریخ ) غوغا خواهد کرد
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۲ آذر ۱۳۹۵قربونت مهران
اره دقیقا زدی تو خال 😉
ریزتم ….
Ferrari Huayra SV
۲۲ آذر ۱۳۹۵من به عنوان یه عاشق فرراری با شما مخالفم.
فورد جی تی چیز دیگه ای هست.
و واقعا میارزه 500هزار تا یا حتی بیشتر.
توانایی هاش رو توی لمان هم دیدیم.
فورد
۲۱ آذر ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر به جون هم انداختن فورد gt با لامبورگینیو و فراری و مک لارن هستم
Nissan...japan
۲۱ آذر ۱۳۹۵من حس میکنم نسبت به موتوری که روش بکار رفته و امکاناتش بهتر بود توی بازه قیمتی ۲۰۰تا ۲۵۰ هزار دلار فروخته بشه ولی خب واضحه که خودروی زیبا و خاصیه.
ونوم
۲۱ آذر ۱۳۹۵تو اخرین مطلب سایت پدال درباره فورد جی تی قدرتش بالای هفتصد اسب اومده منتظرم سریعتر به امید خدا نسخه ی اصلی به رقتبت لامبو و فراری و مکلارن بره و سربلند باشه
ونوم
۲۱ آذر ۱۳۹۵راستی نویسنده مطلب زیاد توصیفش به نظر من دقیق نبود مثلا یه نکته تو ماشین رو هم نقطه ی قوت در نظر گرفته بود هم نقدش کرده بود یه مقدار دو پهلو و با ابهام فکر کنم علتش این بوده خودش رانندگی نکرده
asa
۲۱ آذر ۱۳۹۵فورد با این ماشین استاندارد ها رو ارتقا داد .
فورد با این ماشین دنیای خودرو را به جلو صوق داد .
فورد مجسمه ای هنری ساخته .
تا قبل از این کوروت زیبا ترین ماشین برام بود ولی الان……….
نویسنده هیچ ایرادی نتوانسته از این سلطان جهان بگیرد.
خواهش میکنم یکبار دیگه این مطلبو از اول بخوانید تا عاشق شوید .تا بفهمید آمریکایی بازا چی میکشند.
فورد یک ابر خودرو تولید نکرده ، یک اسلحه ساخته .
همین بس که دیگه تمام فراری ها ، لامبورگینی ها ،مکلارن ها و تمام پورشه ها برام یک شوخی باشند .
اولین باری که این رونمایی شده بود واقعا گریم گرفت و حالا مطمئن هستم که گریم الکی نبوده .
و دلیلی دیگر بر مهندسی، طراحی ، توانایی و قدرت آمریکا و همچنین ادامه دهنده مسیر وایپر بزرگ
…..
حالا همه ۱۰ دقیقه به احترامشان سکووووت
GOD BLESS AMERICA
۲۱ آذر ۱۳۹۵ببینم و تعریف کنیم…!
از سن من گذشته که برای یک خودروی عرضه نشده با مشخصات فنی نامعلوم هیجان زده بشم.
فورد جی تی جدید لااقل از منظر طراحی خارجی تمام آن چیزیست که از نظر من نباید باشد.
طبق مندرجات مقاله این روند به داخل نیز سرایت کرده، پس شاید بهتر بود در لیورپول مونتاژ و تولید میشد.
چون اساسا آنها یک خودروی نامتعارف اروپایی ساخته اند، نه یک قهرمان آمریکایی .
حتی در مورد پیشرانه باید یاد آوری کنم جگوار XJ220 در سال 1992 یعنی 25 سال پیش از موتوری با شکل و حجم و سیستم پرخوران مشابه 545 اسب استخراج میکرد پس افزایش حدود 100 اسبی ظرف 25 سال اصلا جالب نیست بلکه شرم آور محسوب میشود.
asa
۲۱ آذر ۱۳۹۵حالا ببینید آگه هایپر کارهای ۱ ملیونی رو شرمنده نکرد مثل وایپر acr بعد بیاین بزنید تو گوشم
asa
۲۱ آذر ۱۳۹۵مشکلی نیست
این نظر شماست
فورد هم وظیفه نداشته همرو شیفته خودش کنه
همین تعدادی که برای خریدش دستو پاشونو شکوندند برای فورد کافیه
نظر امسال منو شما که پول پراید هم نداریم اهمیتی به آن شدت ندارد
GOD BLESS AMERICA
۲۱ آذر ۱۳۹۵اصلا مرتکب این اشتباه نشو که فورد جی تی رو با وایپر مقایسه کنی.
وایپر همیشه با توجه به قیمت حتی محصولات تا 3 برابر قیمت خودش رو شرمنده میکرده اما فورد جی تی 2006 برعکس بدنه تقریبا خوب و اون گیربکس شاهکاره انگلیسی از موتور بدی رنج میبرد.
در واقع موتور 5.4 لیتری سوپرشارژر فورد جی تی با او عکس العمل کند و خروجی 550 اسبی یکی از شرم آورترین وی هشت های آمریکایی برای قرار گرفتن روی یک سوپر اسپرت آمریکایی بود، مخصوصا که تنها 125 اسب بخار قدرت بیشتر از فورد جی تی افسانه ای تولید میکرد.
به نظر می رسه فورد در مدل جدید هم به گند زدن به نام جی تی ادامه میده.
در واقع اون فورد جی تی افسانه ای که ترکیبی از مهندسی ناب انگلیسی و یک موتور وی هشت شاهکاره آمریکایی بود توی همون دهه شصت دفن شده و فورد هرگز دوباره به ساخت سوپر کار اصیل آمریکایی نخواهد پرداخت.
GOD BLESS AMERICA
۲۱ آذر ۱۳۹۵چطور خودرو سازهای مستقل آمریکایی مثل سالین با مدل اس 7 و فالکن و هنسی و شلبی موتورز میتونن با ترکیب موتور وسط وی هشت قدرتمند سوپراسپرت و هایپرکار فاخر آمریکایی تولید کنن اما فورد نمیتونه؟
فورد راهش رو گم کرده و شدیدا اروپایی شده.
امیدوارم ترامپ حسابی گوشمالیش بده.
asa
۲۱ آذر ۱۳۹۵این ماشین اسطوره ای برای آمریکایی بازا و افسانه ای برای بچه ه ایشان است.
ای اثر هنری جانم فدایت
این قدر خوشحالم که میخوام صدتا کامنت بزارم و فقط توش بنویسم “آمریکا فورد”
efk
۲۱ آذر ۱۳۹۵ازون قسمت خالیش بدم میاد چیه اخه از ابهتش کم کرده
Omid.BM
۲۱ آذر ۱۳۹۵بی نقص . بی نظیر . اسطوره . باید منتظر جی تی 500 جدید هم موند
ASA
۲۱ آذر ۱۳۹۵خدایا این ماشین منو کشت
احمد باقری
۲۱ آذر ۱۳۹۵در این که خودروی خیلی خوبیه، شکی نیست، اما سبک نظر دادن هم خیلی تاثیر داره، اگه شخص دیگه ای بود، می گفت که فضا تنگه و دو نفر، چسبیده به هم می نشینند، اما وقتی هدف، فقط تعریف و تمجید باشه، ببینید چقدر قشنگ صحبت می کنند و تمام نگاه ها رو مجذوب می کنن، از اینکه میگه یاد عشاق دل سپرده افتاده، از اینکه میگه این کار عمدی بوده، واقعا خیلی فرق می کنه که بدون هیچ پیش زمینه ای و منصفانه قضاوت کنی و یا هدف این باشه که هر چیزی رو خوب ببینی.
akrh78
۲۱ آذر ۱۳۹۵آخه لامصب دیگه چقدر تو میتونی خوشگل باشی
نمای بغل مخصوصا با اسپویلر باز بی نظیره
واااای که اون رنگ آبی (نفتی فکر کنم) چقدر محشره
کلا فورد GT رو خیلی دوست دارم ولی اینو دیگه مگه میشه کسی عاشقش نشه
mehran911
۲۱ آذر ۱۳۹۵طراحی این خودرو فوق العاده است
علاوه بر اینکه بسیار مدرنه اصالت 40 GT افسانه ای رو هم داره
.
بیشترین تمرکز فورد روی کاهش وزن این خودرو بوده و با توجه به قدرت خوبش بی شک در پیست موفق خواهد بود
Saied
۲۲ آذر ۱۳۹۵خیلی گرونه. با این پول یه فراری f12 و یک ۹۱۱ gtr میگیرم. و یا مرسدس s amg کوپه. به نظر من اسم فراری و لامبورگینی فورد رو قورت میده.
مقایسه این با فراری و لامبرگینی مثل مقایسه مرسدس s با هیوندای جنسیسه.
Shahin uscars
۲۲ آذر ۱۳۹۵این یک سوپر کار واقعیه انصافا اگر نگم بی نقص باید بگم کم نقصه.. فورد جی تی همیشه عالی بوده و عالی ترم شده.. طراحی و ابهتش واقعا معرکست در مورد موتورشم که فوق العاده عالی ار گردن مهندسان فورد از 6 سیلندر 629 اسب!!!! واقعا ممنون فورد ابرومونو خریدی.. واقعا حیف بود امریکا با اون پیشینه تاریخی صنعت اتومبیل کمی قافیه رو باخته بود ولی در حال حاضر قدرتمند برگشته و در جایگاهی که حقشه دیده میشه.. ممنون از اوباما که از وقتی که اومد گفت صنعت اتومبیل آمریکا باید به جایگاهش برگرده و انصافا خیلی بهتر شد امیدوارم ترامپ راه اوباما رو ادامه بده… ممنون از پدال
امیر
۲۲ آذر ۱۳۹۵توان وزنی فورد جی تی : 2/08
توان وزنی فراری 488 جی تی بی : 2/3
توان وزنی لامبورگینی هوراکان ال پی 610-4 :2/57
هر چقدر این اعداد به یک نزدیکتر باشند بهتر است لذا با نتایج بالا قطعا فورد دارای پرفورمنس بهتری است
Reza
۲۲ آذر ۱۳۹۵طراحی خارجیش که واقعا فوقالعاده هست
و طبق معمول بزرگترین نقطه قوت ماشینای آمریکایی روح بزرگشون هست که بازم تو این فورد به چشم میاد