شاید فورد در آمریکا از شر سدان های خود خلاص شده باشد اما حداقل میدانیم که نسل جدید اسکیپ بیشتر از هر زمان دیگری شبیه خودروهای سواری این برند است. دلیل دیگر ما برای هیجانزده شدن دربارهی چهارمین نسل کراس اوور کامپکت فورد احتمال تولید نسخهی ST از آن است چراکه برادر بزرگتر یعنی اِج با همین تریم عرضه شده است.
تولید نسخهی سریعتر و اسپورت تر از اسکیپ جدید توجیهپذیر بوده و اگر این خودرو ظاهری شبیه رندرهای این مطلب داشته باشد سورپرایز نخواهیم شد.
اگر فورد تصمیم نهایی دربارهی تولید اسکیپ ST را اتخاذ کند احتمالاً از همان پیشرانهی بکار رفته در فوکوس ST مدد خواهد گرفت. این هاچبک اسپورت که در آمریکا عرضه نمیشود دارای پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست با قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری میباشد. شاید هم اسکیپ ST در صورت تولید علاوه بر پیشرانه یاد شده با قلب آهنین ۱ لیتری دیزلی اکوبلو با خروجی ۱۸۷ اسبی هم ارائه گردد.
از آنجایی که ما دربارهی یک کراس اوور صحبت میکنیم بنابراین احتمال دارد فورد تصمیم بگیرد از سیستم چهار چرخ محرک نیز بهره ببرد که این امر باعث بهبود شتابگیری اسکیپ خواهد شد. شتاب فوکوس ST حدود ۶ ثانیه بوده و احتمالاً شتاب اسکیپ ST چهار چرخ محرک نیز در همین حدود خواهد بود.
البته صحبت دربارهی برنامههای فورد برای تولید چنین خودرویی زود است اما این برند بیش از هر زمان دیگری روی تولید شاسی بلندها و کراس اوور تمرکز کرده و بنابراین تولید نسخههای متنوع از شاسی بلندهایش منطقی خواهد بود.
محمد
۲۰ فروردین ۱۳۹۸«شاید فورد در آمریکا از شر سدان های خود خلاص شده باشد»…
من میگم همه خودروسازا با هم، درِ بازار سدانها رو تخته کنن
ببینیم بالاخره این موج هیجانی شاسی بلند سواری به هرررر قیمتی، میخوابه؟؟؟
.
بالاخره بقیه کلاسها هم نفس میکشن؟؟؟
بالاخره بازار دست از له کردن و قربانی کردن خودروهای سدان درجه میکشه؟؟؟