فورد

وجود سقف پانوراما در مرکوری مونتکلر سال 1955!

این روزها سقف پانوراما در خودروها به آپشن بسیار محبوبی تبدیل شده و می‌توان آن‌را در همه‌جا از سدان‌های میان سایز گرفته تا کراس‌اوورهای لوکس مشاهده کرد. هرچند به نظر می‌رسد سقف پانوراما آپشن مدرنی باشد اما بهتر است بدانید این ویژگی در مرکوری مونتکلر سال ۱۹۵۵ وجود داشته است. این آپشن جذاب در نسخه‌ای از مونتکلر بنام سان ولی ارائه می‌شد. این نسخه در سقف خود به قسمتی از پلکسی‌گلاس مجهز بود که صندلی‌های جلو را پوشش می‌داد.

در آن زمان، مرکوری این مدل را به‌عنوان یک خودروی هاردتاپ تحت تأثیر کانورتیبل توصیف کرد که از طریق سقف شفاف خود چشم‌انداز جدیدی را در دنیای خودرو ارائه می‌کرد. در کاتالوگ این خودرو نیز گفته شده بود «هنگامی‌که در کابین راحت، لوکس و ایمن مونتکلر آرامش پیدا می‌کنید، حتی راندگی در باران نیز به تجربهٔ جدید و نشاط‌آوری تبدیل می‌شود». بااین‌حال، هرچند این سقف شفاف نمای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کرد اما یک اشکال بزرگ داشت و آن اینکه در روزهای آفتابی، کابین خودرو را به کوره تبدیل می‌کرد. امروزه به لطف سیستم‌های تهویهٔ مدرن این موضوع خیلی مشکل‌ساز نیست اما در آن زمان اوضاع خودرویی با سقف پانوراما چندان خوشایند نبود.

حال قرار است یک دستگاه مرکوری مونتکلر مدل ۱۹۵۵ به حراج گذاشته شود. این یکی از ۱۷۸۷ دستگاهی است که در سال ۱۹۵۵ از نسخهٔ سان ولی این خودرو تولید شد. این مونتکلر با رنگ سبز بیرونی، سقف سفیدرنگ و تریم کرومی نمای زیبایی دارد که این ویژگی با همان طرح دورنگ سبز و سفید در داشبورد و صندلی‌های چرمی، به داخل خودرو هم کشیده شده است.

طبق گزارش، این مونتکلر مدل ۱۹۵۵ به یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 به همراه گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است. این موتور که به سوپر تورک مشهور است، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو که در هشت سال گذشته در موزهٔ خودروی ِاست‌ویل به نمایش درآمده بود، در ماه مارس در حراجی Barrett Jackson به حراج گذاشته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (27 ديدگاه)

    نگران نباشید رانا پلاس پانوراما میاد و با مرکوری مونتکلر رقابت سختی خواهد داشت!!

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. MR.JD

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (329 ديدگاه)

      از شما خواهش میکنم این ماشین قدیمی را که امروز به هیچ دردی نمیخورد را با بروزترین و بهترین ماشین ایران خودرو مقایسه نکنید
      در ضمن رانا پلاس پانورامیک رقیب لینکن محسوب میشود نه برند میان رده فورد (مرکوری)

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Hadi

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        نوستالژی خالص ??
        راحت صد سال از ما جلو ترن……

      2. $ÃЪŦÏЛ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        امروز به هیچ دردی نمیخوره؟همین سقف این به کل صنعت خودروسازیمون می ارزه…

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. MR.JD

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (329 ديدگاه)

          یعنی متوجه نشدی که شوخی میکنم ؟

    2. فورد

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (892 ديدگاه)

      این طراحش نابغه بوده

  2. تحت پیگرد

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (359 ديدگاه)

    عجب شاهکاریه

  3. دانیال

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چقدر تمیزه
    پول داشتم تو مزایده ش شرکت میکردم

  4. R@m!n

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    طراحیو رنگو تو دورزیو واقعا زبان قاصره

    1. نوید جهرمی

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      از هر زاویه ای نگاه کنیم از طراحی های امروزی بهتره. نمیدونم چرا هرچقدر به سمت مارکت رفتند، از هنر فاصله گرفتند.

  5. حسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    پس فرق سقف شیشه ای با سقف پانوراما چیست؟
    سقف شیشه ای 207 خیلی متفاوت با اپشن پانوراما این روز هاست!

    1. گیلان

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصلا چیزی به اسم سقف شیشه ایی نداریم. جنسش لابد منظورته. اما اینکه برا این نوع سقف بگن سقف شیشه ایی اصلا وجود نداره.
      یا سانروف میگن یا پانوراما روف.
      سانروف یکم کوچیکتره و یا باز میشه یا نمیشه.
      اما پانوراما روف از اسمش معلومه بزرگتر از سانروف هست. و اکثرا باز نمیشن. چون تا لبه های سقفه

  6. Ramin

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    به این میگن هنر

    نگاه کن…

    ماله 60 سال پیشه… سقف پانوراما داره !!!!!!!!!!!!

    بعد بعضی برند هایی که دوستان میگن عالی هست هنوز سانروف نزاشتن روی ماشیناشون چه برسه به سقف پانوراما ?????
    ( مثل بوگاتی. تویوتا . و بعضی محصولات رولز رویس و…. )

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. SS

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (822 ديدگاه)

      اگه یه بار برای تعمیر سانروف گذرتون به تعمیرگاه بیافته اونوقت دلیل سانروف نداشتن بعضی برندهای معتبر رو متوجه میشین
      تویوتا وقتی تکنولوژی رو استفاده میکنه که مطمئن باشه به اندازه عمر خودرو کار میکنه!
      البته خلایق هرچه لایق… بعضی ها ترجیح میدن 405 سانروف دار و چینی های درجه چهارم رو به جای تویوتا سوار بشن ?

    2. RezaRs

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      رامین جون الان ماشینای ما دارند بیا خونمون ببین از دور روی ماهتو با مایک می بوسم برق نگیرتم

  7. Farzad

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ادای احترام به اسطوره ۶۶ ساله ، یکی از زیباترین و بهترین خودروهای کلاسیک تاریخ .
    تشکر از پدال بابت گذاشتن این جور مطالب ?

  8. شورلت

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    لطفا یکی بهم بگه یه رونیز تمیز ۸۲ با ۵۰ میلیون تومان می ارزه مزایده دولتی لطفا بگید

    1. Benz

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      ۱۰۰درصد عالیه قیمتش چون الان قیمت این ماشین مزایده دولتی از ۷۰ میلیون شروع میشه تا بالا شخصی ها هم گرونه الان تو شیپور یه مزایدش رو دیدم پنجاه تومن زده بوداگه ایرادم داشته باشه یکم خرجش کنی درست میشه و اگر خودت دست به آچار باشی دیگه مهم نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        کاربر benz عزیز
        هیچ ارزانی و هیچ گرانی‌‌ای بی‌حکمت نیست !

        مطمئناً رونیزی که در امروز همه چیز حتی پیکان پُکیده هم گران به حساب میاد و ۵۰ میلیون فی خورده و دولتی هم هست ، یعنی کارکرد بالای یک میلیون و هر راننده‌ای به سبب دولتی بودن خودرو دل نسوزونده و پکوندنش حتی اگر ژاپنی باشه !!!

        پس ۵۰ میلیون میخری ، اما مطمئناً حداقل ۱۰۰میلیون هم باید خرجش کنی تا روی پا بیاد و زنده بشه ، اما خیلی مهم هست که قطعات اصلی استفاده کنی و قطعات نیسان هم همیشه گران بوده اما بسیار باکیفیت هست !

        مطمئناً بازسازی رونیز با قطعات اصلی و درست ، میتونه حداقل تا ۱۰ سال دیگر هم کار بده و این قضیه ناتمام هست و این خودرو به معنای واقعی مرگ نداره حتی اگر روغنش را سالی یکبار عوض کنی و حتی اگر با یکبار روغن تقلبی حتی تا ۳۰هزار کیلومتر بری ، چون دیدم که میگم ، البته موتور رونیز به رطوبت حساس هست و به شمع‌هایش باید توجه کنی و البته سیستم فنربندیش هم گازی کنی تا در سواری لذت ببری و البته مصرف سوختش بیشتر از موتورهای تویوتا هست اما شتاب خوبی داره .

    2. گیلان

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بخر بعد برو فدایان اسلام. پایین شوش. اونجا همه قطعاتش گیر میاد.
      پراید تصادفی که کلا پرس شده رو اونجا یک ماه کامل چکش میزنن سه تا پرایدو یکی میکنن بعد میندازن پاچه خلق الله.
      ما یکی از اشناها تصادف داشت. ماشینو اونجا برد با ۱۰ میلیون مثل روز اولش کردن. ۱ ماه طول کشید. البته قیمت برا ۲ سال پیشه

  9. OMID

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    چقدر خوشگله
    از هم از بیرون از هم داخل
    این ترکیب رنگ هم زیباییش رو خیلی بیشتر کرده
    دو رنگ بودن به سبک ماشینای اون موقع هم باز بهترش کرده
    بخریش بزاری یه گوشه از سالن خونه نگاهش کنی
    ماشینای کلاسیک قدیمی آمریکا تا سال ۱۹۷۲ و یکی دو سال بعد واقعا زیبان
    انگار آدم رو جادو میکنن
    دیگه هیچ وقت یه همچین طراحی هایی تکرار نمیشن

  10. $ÃЪŦÏЛ$

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بعد بعضی از آقایون میان میگن آمریکا توی همه چیز عقب مونده و توان رقابت با آلمانیا رو نداره،اکثر آپشن های موجود رو آمریکایی ها به دنیا معرفی کردن،دهه پنجاه زمانی که فیات هنوز با سقف پارچه‌ای خودشو سرگرم میکرد این ماشین سقف پانوراما داشته!!! عشق فقط آمریکا و آمریکایی و مخصوصا خودروسازیش⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    1. حسین

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      اکثر اپشن ها را بنز معرفی کرده .
      اینم سقف پانوراما نیست ، چون نیمه عقبی سقف را پوشش نداده!
      بیشتر شبیه سانروف بزرگ و ثابت هست .

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Amir Machine

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        اولین استارت الکتریکی بجای هندل در سال 1912
        تولید اولین موتور 12 سیلندر در دهه 30
        اولین ماشین لوکس با گیربکس اتوماتیک در سال 1941
        اولین سیستم تهویه اتوماتیک در سال 1964
        اولین خودروی تولیدی با ایربگ در سال 1974
        فقط بخشی از ابداعات کادیلاک در صنعت خودروسازی هستن

        1. hossein

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3003 ديدگاه)

          ایربگ خیلی قبل تر اختراع شد اما بخاطر جنس کیسه و نحوه باد شدنش کارایی نداشت تا اولین ایربگ امروزی و کارا که در چند میلی ثانیه باد میشد در بنز اس کلاس استفاده شد!

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. ツSAMURAIツ

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          همش درست بود اما اولین ایربگ رو مرسدس اختراع کرد

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. $ÃЪŦÏЛ$

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          سامورایی لطفاً اشتباه چیزی ننویس،اولین ایربگ توسط کادیلاک و الدزمبیل طراحی و ساخته شد و تازه توی دهه ۸۰بنز به فکرش افتاد….

      2. یانکی

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        مشکلی نداره شما کل اختراعات خودرو سازی دنیا رو نام ببر منم فقط برا آمریکا.آلمان که عددی نیست.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Amir Machine

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          ربطی به امروزی یا غیر امروزی بودن ایربگ نداره
          چیزی که مهمه اینه که ایربگ برای اولین بار توسط خودروسازان آمریکایی ارائه شد
          دهه 70 میلادی جنرال‌موتورز تعدادی از محصولاتش رو به ایربگ مجهز کرد و در کنار کادیلاک، الدزمبیل تورنادو هم یکی از اولین ماشین‌های آمریکایی بود که در سال 1974 به ایربگ مجهز شد
          هرچند این ایربگ‌ها قطعاً به خوبی امروزه نبودن اما برای اون زمان خیلی هم کاربردی بودن و تو آزمایش‌ها موفق عمل کردن
          این درحالیه که مرسدس برای اولین بار سال 1981 ایربگ رو در S کلاس اونم بصورت سفارشی ارائه کرد

      3. $ÃЪŦÏЛ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        در جواب به حسین…
        ″اکثر آپشن ها رو بنز معرفی کرده″
        جدا؟نام ببر ببینیم….
        اولین ایربگ رو الدزمبیل تورنادو در سال ۱۹۷۲ سوار شد…
        اولین سیستم تهویه مطبوع توی دنیا توی دهه ۳۰توسط پکارد معرفی شد…
        اولین موتور ۱۶سیلندر دنیا به همراه استارت برقی توسط کادیلاک توی دهه ۳۰ میلادی معرفی شد…
        اولین ماشین با دنده اتوماتیک توی دهه ۴۰توسط کادیلاک معرفی شد…
        اولین شرکتی که از سیستم فیلیپس( ابزاری که توی خط تولید بصورت خودکار پیچ و مهره های ماشین رو محکم میکرد) استفاده کرد کادیلاک بود…
        اولین جعبه دنده نیمه اتوماتیک (یا به اصطلاح الان تیپ ترونیک)برای اولین بار توسط کادیلاک در سال ۱۹۳۷معرفی شد…
        اولین چراغ روشنایی استاندارد،اولین ماشین هشت سیلندر Vشکل دنیا و اولین شرکتی که شروع به مونتاژ خودروها کرد….
        اولین شرکتی که خودرویی با اتاق بسته تولید کرد کادیلاک بود….
        اولین شرکتی که دمای موتور رو توسط یه سیستم دماسنجی توی سال ۱۹۱۵کنترل میکرد،کادیلاک بود….
        اولین شرکتی که کنترل حرارتی کاربراتور موتور رو طراحی کرد در سال ۱۹۲۳کادیلاک بود…
        سال ۱۹۱۰،کادیلاک،اولین شرکتی بود که توسط اتاقک رو کاملا به شاسی وصل کنه…
        سال ۱۹۲۸کادیلاک اولین شرکتی شد که بجای تسمه و چرت و پرت از سیستم چرخ دنده برای تعویض دنده استفاده کرد که تحول عظیمی توی صنعت خودروسازی و البته جعبه دنده ایجاد شد…
        اولین موتورهای ۱۲و ۱۶سیلندر دنیا و البته اولین v8دنیا توسط کادیلاک اختراع شد…
        کادیلاک اولین شرکتی شد که از سقف فلزی استفاده کرد درحالیکه اون زمانی همه شرکت ها از چوب و چرم برای ساخت سقف استفاده میکردند….
        بازم بگم یا کافیه؟
        بخدا یه نگاه به یه سایت دم دستی مثل ویکیپدیا هم بندازی ضرر نداره….

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ツSAMURAIツ

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          اولین ایربگ رو مرسدس اختراع کرد

          منبع
          https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/40-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2/

          شما اگه منبع معتبری داری بفرست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3003 ديدگاه)

          شمت کافیه بنز و اولین ها رو سرچ کنی تا ببینی بنز دایملر کدام اولین ها را تولید کرده!
          درضمن ، ویکی منبع معتبری نیست .

          موافقم 2
          مخالفم 1
      4. $ÃЪŦÏЛ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        حسین جان لطفاً حرف بی اساس نزن، اگه بخاطر آلایندگی و استاندارد محیط زیست نبود الان بنز مثل پراید در کنار باقی شرکت های آمریکایی میموند….

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Ramin

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          بله اقای آبتین منم همینو میگم…

          اروپا فقط آمریکا رو نابود کرد که خودشو بکشه بالا…

          اگه اون قوانین وضع نمیشدن الان بنز حکم ماشین های چینی رو داشت…

          بنز و بی ام و رولز رویس آستون مارتین

          اینا اصلا برند نبودن…. اصلا مالی نبودن…. همونطور که قدیم گفتم یه خودرو آمریکایی میتونه راحت با کل محصولات اروپایی کل بندازه
          ( منظورم محصولات قدیم آمریکا هست )

          به خاطر قوانین مسخره اروپا. آمریکا 20 سال عقب افتاد.

          حالا تسلا اومده داره دهنه هرچی خودرو اروپایی هست رو میبنده…

          آمریکا تو جنگ جهانی نبود… انگلیسی ها و اروپایی دیدن اه… پیشرفت کردنین… بیا….

          با یه قانون مسخره صنعت خودرو آمریکا رو نابود کرد…

          من هیچ وقت اروپایی سوار نمیشن که یکی از اصلی ترین علت هاش نابودی آمریکا بود…. ( وگرون بودن الکی خودرو های اروپایی )

          چین الان پیشرفت میکنه…. ولی صنعت های دیگر رو نابود نمیکنه… فقط کپی میکنه… کپی بد نیست…

          اما اروپایی ها کل صنعت آمریکا رو عقب انداختن…
          جالب اینجاس با اینکه صنعت خودرو آمریکا آسیب دید…
          ولی باز بهتر از اروپایی هست تو هر زمینه ای….
          فقط تو بحث خودرو های لوکس رقیبی نداره واسه بنتلی و رولز…
          با اینکه اروپا صنعت خودرو آمریکا رو نابود کرد…
          باز تو بحث شاسی بلند آمریکا بهتر از اروپاس…
          تو سدان ها…..
          تو ابر خودرو ها….. ( تسلا یه تنه حریف کل هایپر کار هاس )
          فقط تو بحث خودرو های فوق لوکس رقیبی نداره واسه اروپا…

          آمریکا تو بحث خودرو بهتر از اروپایی ها هست…

          متاسفانه اتفاقی که افتاده و اروپا صنعت خودرو آمریکا رو نابود کرد….

          اما الان…. تسلا….. کلی حرف برای گفتن داره…. (+ لوسید ایر)

          امید وارم آمریکایی ها بتونن تو بحث برقی کاری کنن اروپا ساکت بمونه

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. Amir Machine

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          SAMURAI
          تو اون مطلب اگه دقت کنید نوشته S کلاس اولین خودروی تولیدی با ایربگ و کمربند ایمنی پیش‌کشنده بوده
          یعنی برای اولین بار ترکیب ایربگ و کمربند پیش‌کشنده رو باهم ارائه کرده، تو اون مطلب هیچ جا گفته نشده اولین ایربگ تاریخ تو S کلاس ارائه شد
          به این موضوع تو ویکی‌پدیا هم اشاره شده که S کلاس اولین ماشین با ایربگ و کمربند پیش‌کشنده بود، وگرنه اولین ایربگ تو همون ماشین‌های آمریکایی که گفتم ارائه شد

    2. مهرداد كمال

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1990 ديدگاه)

      خب بنز هم گالوینگ داشت که انژکتوری بود صنعت آلمان چیز دیگه اس

      موافقم 1
      مخالفم 2
  11. Zakaria

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    ford crown victoria مدل 1955 هم این آپشن رو با اسم skyliner به مشتری ارائه میداد.

    1. Farzad

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      کراون ویکتوریا که فوق العاده بود کلا . مخصوصا نسل آخرش

      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        الکی نیست کل ناوگان پلیس فدرال رو احاطه کرده….
        توی فیلم ها همش الکیه که این ماشین ها بدرد نخورن،توی دنیای واقعی کراون ویکتوریا وحشت تمام دزداست….

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Farzad

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          واقعا حیف که توقف تولید شد ، سال ها به عنوان تاکسی هم ازش استفاده شد ،فکر میکنم هنوزم تو نیویورک و فیلادلفیا ازشون استفاده بشه .

  12. ツSAMURAIツ

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    چه داشبورد زیبایی داره
    مخصوصا با این ترکیب رنگ

  13. زیزیگولو

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    یعنی این اون موقع ۶۶ سال از زمان خودش جلوتر بوده

    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آمریکایی همیشه پیشرفته بوده…

      موافقم 2
      مخالفم 2
  14. Mf1

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    چه رنگ خوشکلی مثل الماس میدرخشه با روح روان ادمدبازی میکنه این خودرو مخصوصا رنگ جذابش

  15. ?Ali Hossein?

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    پدال اینا رو نذار الان ایرانخودرو 40 میلیون میکشه رو قیمت 207!!!!!!!!??

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. شورلت

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    یه سدان مال ۶۰ سال پیش ۱۹۵ اسب قدرت داره اونوقت یه پژو ۴۰۵ مال امسال ۱۰۰ اسب بخار یعنی ما تقریبا ۱۰۰ سال از اونا عقبیم چه شاهکاری بوده زمان خودش این ماشین??

    1. ?Ali Hossein?

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      اقا شورلت اون 405 که میگی ماله سال 1990 بوده ولی اون یه سدان شهری بوده تعجب خاصی نداره
      ولی حالا باز خوبه ایرانخودرو بعد گذر 30 سال تولید در ایران تونست تولیدش رو متوقف کنه ??
      خخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا