فورد به موفقیت خودروی پلیس اینترسپتور ۲۰۲۰ امیدهای زیادی دارد اما نسل پیشین این خودرو با مشکل مواجه شده است.
در چند روز گذشته ۶ افسر پلیس واشنگتن از این خودروساز شکایت کرده و ادعا دارند خودروی یاد شده باعث بیماری آنها شده چراکه کربن مونوکسید وارد کابین شده است.
در این شکایت آمده که فورد پلیس اینترسپتور مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ از اگزوز و یا سیستم تهویه مطبوع معیوبی رنج میبرند که باعث میشود گازهای خروجی اگزوز از جمله مونوکسید کربن وارد بخش سرنشینان شود. در ادامهی شکایت آمده که این امر باعث حالت تهوع، سرگیجه و سردرد شده و سلامت سرنشینان را به خطر میاندازد.
این افسران پلیس اعلام کردهاند فورد به خوبی از این مشکل آگاه بوده و گازهای اگزوز باعث شدهاند ۳ تصادف رخ داده و ۲۵ نفر هم مجروح شوند. همچنین اعلام شده دو افسر پلیس در این تصادفات حضور داشتهاند و به خاطر استنشاق مونوکسید کربن بیمار شدهاند.
اما از طرف دیگر مایک لوین سخنگوی فورد گفته است:
نگرانیهای مربوط به انتشار مونوکسید کربن در خودروهای پلیس اینترسپتور به حفرههای آببندی نشدهای تجهیزات پلیسی مربوط میشود که توسط شرکتهای متفرقه نصب شده است.
بهطور خلاصه باید گفت فورد معتقد است این خودروها مشکلی ندارند و دلیل این موضوع به شرکتهای افترمارکتی مربوط میشود.
در سال ۲۰۱۷ بود که ادارهی پلیس آمریکا گزارشهایی دربارهی انتشار مونوکسید کربن به داخل خودروهای فورد منتشر کرده بود. این خودروساز در بررسیهای خود یافته بود که حفرهها و فضاهای غیر آببندی شده در بخش پشتی برخی محصولاتش وجود دارد. در این بخشها تجهیزات پلیس نصب شده بوده است. فورد گفته بود:
برای نصب تجهیزات پلیسی یا آتشنشانی، باید برخی از بخشهای خودرو سوراخ شود. اگر این حفرهها بهصورت کامل آببندی و بسته نشود احتمال ورود گازهای اگزوز به کابین وجود خواهد داشت.
اگرچه فورد میگوید در این واقعه تقصیری ندارد اما قول داده هزینههای تعمیر خودروهای پلیس خود را تقبل نماید. به عنوان بخشی از این جریان، فورد تمامی فواصل موجود در خودروهای پلیس اینترسپتور را بررسی و پر خواهد کرد و سیستم تهویه مطبوع را نیز تنظیم میکند تا هوای تازهتری در زمان شتاب گیری های سنگین وارد کابین شود.
از آنجایی که این مشکل به نصب تجهیزات افترمارکتی مربوط میشود بنابراین مدلهای استاندارد اکسپلورر تحت تأثیر آن قرار ندارند. البته گفته میشود بیش از ۱۳۰۰ مالک این شاسیبلند نیز همان مشکلات را گزارش کردهاند. NHTSA هم برخی مدلهای این خودرو را بررسی کرده اما فعلاً خبر نهایی دربارهی نتایج بررسیها منتشر نشده است.
احمدرضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۸عجیبه که فورد کشمکش راه انداخته معمولا خودروسازا سریع سعی میکنن اشتباهشونو جبران کنن 25 نفر آسیب دیدن خیلی قضیه جدیه
پیکان جوانان گوجه ای
۲۵ مرداد ۱۳۹۸وقتی فورد مقصر نیست بایدم زیر بار حرف زور نره مشکل از شرکتهای فروشنده تجهیزات هستش نه فورد
کوشا
۲۵ مرداد ۱۳۹۸آخر متن چیز دیگه ای گفته…
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸مگه دود از اگزوز خارج نمیشه؟چجوری بر میگرده زیر ماشین؟
تستهای آلایندگی رو چجوری انجام میدن؟فقط گازهای خروجی از اگزوز رو بررسی میکنن؟
آرش آمریکایی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دایلمر هم یک میلیارد دلار جریمه شد
خبر اینو هم بذار آقای احمدزاده
قبلا خبر تقلب فولکس تو بورس آمریکا که نذاشتی
فقط ایراد از آمریکایی ها میذاری؟
شاهین
۲۵ مرداد ۱۳۹۸سلام دوست عزیز
خبری که فرمودین چند روز پیش منتشر شده و تو ارشیو سایت موجوده.
ارادتمندم
کوروش
۲۵ مرداد ۱۳۹۸امریکایی ها بلد نیستن یه فرمون ساده و یه اگزوز بسازند ، همان سیستم تقلب فولکس از تمام فناوری های امریکایی ها برتره
Elmiraj
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اگر آمریکایی ها بلد نیستن پس چرا فولکس برای طراحی قوای محرکه و سیستم باتری پیشرفته لامبورگینی Trezo دست به دامان محققان دانشگاه MIT آمریکا شده…؟!؟!؟!؟
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۳۹۸چندروز پیش هم خبر شکایت دیگه ای از شرکت فورد اومد.شکایت از شرکت فورد بخاطر اعلام نادرست مصرف سوخت محصولاتش!!!!!!
((درمورد مشکل آیندگی قبلا بخاطر مشکل آلایندگی فورد سوپردیوتی از فورد شکایت شده بود.))