فورد

فورد F-150 رپتور هیبریدی یا الکتریکی در کار نخواهد بود

نسل جدید فورد F-150 رپتور بی‌شک یکی از مهم‌ترین محصولات این برند در سال جاری می‌باشد. فورد امیدهای زیادی به پیکاپ پرفورمنس خود دارد، پیکاپی که با چندین تغییر مهم عرضه شده تا نسبت به نسل پیشین توانایی‌های بیشتری داشته باشد. فورد حتی مجبور به ارتقای خط تولید شده تا رپتور با آن لاستیک‌های ۳۷ اینچی از خط تولید بیرون آید.

ما می‌دانیم که به زودی فورد اقدام به معرفی نسخه ۸ سیلندر رپتور با پسوند R خواهد کرد. در حال حاضر این پیکاپ پرفورمنس فقط با پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی در دسترس بوده و به نظر می‌رسد فورد برنامه‌ای برای ایجاد تنوع در قوای محرکه این خودرو و استفاده از پیشرانه‌ای الکتریکی شده ندارد. این را یکی از مدیران رده‌بالای فورد نیز در مصاحبه با رسانه‌ها تائید کرده است.

ماسل کارز اند تراک از تونی گریکو مدیر برنامه رپتور جدید درباره توسعه قوای محرکه الکتریکی شده برای نسل جدید F-150 رپتور پرسیده است. فورد در حال حاضر F-150 پاور بوست هیبرید را عرضه می‌کند و کارهای نهایی F-150 تمام الکتریکی نیز در دست انجام است اما مدیر فورد در پاسخ به آن سؤال گفته است: “خیر. ما رپتور را برای اینکه رپتور باشد طراحی و مهندسی کرده‌ایم.”

رسانه‌ها قبلاً حدس می‌زدند فورد شاید اقدام به معرفی رپتور جدید با قوای محرکه هیبریدی یا تمام الکتریکی نیز بکند هرچند خیلی‌ها این اقدام را عجیب دانسته و تا حدی آن را غیرممکن می‌دانستند.

قطعاً لحظات هیجان‌انگیز رپتور جدید به معرفی نسخه R و پیشرانه قوی‌تر ۸ سیلندر آن مربوط خواهد شد. شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ۵.۲ لیتری در این خودرو به گوش رسیده اما چیزی تائید نشده است. فورد طی ماه‌های آینده از نسخه ۸ سیلندر این پیکاپ دوست‌داشتنی رونمایی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ?Ali Hossein?

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    اخیش داشتم سکته میکردم که این رو هم برقی کنن

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      مجبور میکنند که برقیش بکنند !
      هر کاری هم که بکنند ، این سرمایه‌گذاری‌های عظیم و پیشرفت روزافزون ، نشاهنده‌ی واضح تمام شدن دنیای سوخت‌های فسیلی‌ست !

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. Hadi

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        خدا رو شکر…
        رپتور باید درون سوز بمونه…
        ها F150 مدل الکتریکی هم مشکلی نیست ولی رپتور نه…

        موافقم 13
        مخالفم 3
      2. Sina

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        در جواب آقا نوید باید بگم که سوخت های زیستی درصدی از سوخت های خودرو ها رو توی تمام دنیا دارن تامین میکنن
        نه مثل اینجا که جای بنزین بهت نفت خام میفروشن?
        برای همین اگه در آینده قرار باشه تعداد اندکی ماشین بنزینی ساخته بشه و یا سوخت های فسیای تموم بشه ، میتونن جای بنزین رو راحت بگیرن.
        ولی سوخت های فسیلی متاسفانه قرار نیست به این زودیا بره
        درصد بسیاری از برق جهان از طریق سوخت فسیلیه ، بسیاری از صنایع پلاستیک وابسته به نفته
        متاسفانه جهان بدون سوخت فسیلی در آینده نزدیک واقعیت نداره
        هر چند در بسیاری از بخش ها وجود نفت خطرناک و مضر نیست مثل صنایع دارو

        موافقم 9
        مخالفم 3
      3. ali (chevy nova)

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (7383 ديدگاه)

        فورد با این کار یه تودهنی به قوانین دست و پا گیر زد و نشون داد براش اصالت مهم تره تا فروش

        موافقم 14
        مخالفم 4
    2. S

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      نگران نباش اگر برقی نشه منقرض میش???

      موافقم 2
      مخالفم 7
  2. عارف

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (327 ديدگاه)

    خدا را شکر که فعلا رپتور برقی نمی شود ، ولی منتظر موتور هشت سیلندر هستیم

    موافقم 18
    مخالفم 1
  3. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    آخ جون!!!!!!!!
    چه خبره خوبی!!!
    (فکرشو بکن:فوردِ F-150 رپتورِ برقی! حال به هم زنه!)

    موافقم 15
    1. ??Amin_sto??

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      عالی شد ، میتونند f 150 های معمولی رو برقی کنند اما این یه ماشین پرفورمنسه و نباید برقی بشه
      به نظر من برقی شدن پیکاپ ها منطقی نیست چون که وزنشون خیلی سنگین میشه هامر h2 الکتریکی و 4 تن وزن داره !!!!

  4. T.C.B.K

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    سلطان فورد….

    سلطان F 150……

    خدا را شکر برقی یا هیبریدی نمیشه.

    البته به نظرم میشه با یه تکنیکی بشه آلودگی خودرو های بنزنیی رو کم کرد
    الان مثلا او اروپا داره یورو 7 میاد… ماشا الله علم اینقدر پیشرفت کرده میشه آلایندگی موتور هارو کم کرد. ولی همه دارن برقی میشن…. حالا بنزنین اگه باشه چی میشه ؟؟؟

    همه دارن میرن سمت برقی شدن البتع خدارا شکر f150 نشد….

    1. جناب ایکس

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      حتی میشه یه روشی پیدا کرد مث خودرو هیدروژنی که بجای کربن دی اکسید بخار آب از اگزوزش میده بیرون

  5. Elmiraj

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3190 ديدگاه)

    کمتر از V8 اصلا به این ماشین نمیاد ، چه رسد به هیبرید و الکتریکی…

    موافقم 10
  6. Sina

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    درود بر فورد
    آفرین بهش
    تو دورانی که به ماسل کار ها هم رحم نمیکنن ، این کار عالیه!!
    از هر روشی که میتونن استفاده کنن ، سوخت های زیستی هم عالیه

  7. 2646

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    15-20 سال پیش، با ایده کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، تنور موتورهای توربو کم حجم داغ شد و باعث شد کم کم حجم و سیلندر موتورها کم بشه.
    موتورهای توربو کم حجم، غیر از استهلاک بالا، نیاز به بنزین و روغن بهتر، مشکلات نگهداری و … تو آزمایشات جدید نشون دادن که زیر فشارهای متوسط و زیاد، مصرف بنزین شون به شدت افزایش پیدا می کنه و حتی می تونن از موتورهای تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور یکسان هم بیشتر بنزین بسوزنن!
    رسوایی تو زمینه تقلب اطلاعات برای پاس کردن آلودگی هوا کم نداشتیم! گروه فولکس واگن، دایلمر، میتسوبیشی و …
    علاج کار واقعا موتورهای توربو کم استوانه بود؟

    یادشون بخیر موتورهای حجیم! استهلاک پایین و صدای خوب داشتن، تکنولوژی های خوبی مثل خاموش کردن سیلندرها داشت توشون رواج پیدا می کرد، عمرشون هم خیلی بالاتر بود. امروز بی ام و سری 7 و بنز جی کلاس می سازیم با موتور 2 لیتری توربو!

    دم علم گرم، چشمش این یه ذره آلودگی خودرویی رو می بینه، منتها اون حجم آلودگی های صنعت رو نمی بینه! علم خیلی شبیه مثل ما ایرانی هاست که 2 درصد مصرف آب خونگی داریم، همه تبلیغات و اهداف مون رو گذاشتیم برای کاهش 10 درصد از این 2 درصد ولی چشم مون رو روی مصرف 70 درصد بخش کشاورزی که تکنولوژی اش مال زمان ناصرالدین شاه هست، بستیم …

    موافقم 11
    1. جناب ایکس

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      خودرو ها کلا 70 درصد آلودگی جهان رو دارن که کلا تاکسی و سواری و حتی پیکاپ ها آفرود و اینا رو هم حدود 4 درصد آلوده میکنن این درحالیه که موتور سیکلت 10 درصد از او 70 درصد و ماشین های سنگینم بقیه ی اون 70 درصدن
      زورشون فقط سر سواریا میرسه

    2. R@m!n

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      دلیل جذابیت ماشینای کلاسیک هم ورای ظاهرشون همین موتورای حجیم با کیفیت که که استهلاک کمی دارن و میشه با دستکاری مصرف سوختشونم پایین اورد.

      1. 2646

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        رامین جان

        یاد باد آن روزگاران، یاد باد
        روزهای سرشار از غرور
        روزگاران پر غرور
        یاد باد آن روزگاران، یاد باد

        برای یه ماشین باز، هیچ چیز دلگیرتر از صدای نویز مانند ماشین های برقی یا صدای جاروبرقی مانند موتورهای توربو حجم پایین نیست. وی هشت، سرسیلندرت سلامت عشق …

  8. مهدی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ای خدایا شکرت خدایا شکرت خدایا شکرت
    چقدر شکرت کنم اخه
    از خوشحالی دارم غش میکنم

  9. Me

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    احتمالا این مدیر رده بالا یکی از بچه های پداله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا