نسل جدید فورد F-150 رپتور بیشک یکی از مهمترین محصولات این برند در سال جاری میباشد. فورد امیدهای زیادی به پیکاپ پرفورمنس خود دارد، پیکاپی که با چندین تغییر مهم عرضه شده تا نسبت به نسل پیشین تواناییهای بیشتری داشته باشد. فورد حتی مجبور به ارتقای خط تولید شده تا رپتور با آن لاستیکهای ۳۷ اینچی از خط تولید بیرون آید.
ما میدانیم که به زودی فورد اقدام به معرفی نسخه ۸ سیلندر رپتور با پسوند R خواهد کرد. در حال حاضر این پیکاپ پرفورمنس فقط با پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی در دسترس بوده و به نظر میرسد فورد برنامهای برای ایجاد تنوع در قوای محرکه این خودرو و استفاده از پیشرانهای الکتریکی شده ندارد. این را یکی از مدیران ردهبالای فورد نیز در مصاحبه با رسانهها تائید کرده است.
ماسل کارز اند تراک از تونی گریکو مدیر برنامه رپتور جدید درباره توسعه قوای محرکه الکتریکی شده برای نسل جدید F-150 رپتور پرسیده است. فورد در حال حاضر F-150 پاور بوست هیبرید را عرضه میکند و کارهای نهایی F-150 تمام الکتریکی نیز در دست انجام است اما مدیر فورد در پاسخ به آن سؤال گفته است: “خیر. ما رپتور را برای اینکه رپتور باشد طراحی و مهندسی کردهایم.”
رسانهها قبلاً حدس میزدند فورد شاید اقدام به معرفی رپتور جدید با قوای محرکه هیبریدی یا تمام الکتریکی نیز بکند هرچند خیلیها این اقدام را عجیب دانسته و تا حدی آن را غیرممکن میدانستند.
قطعاً لحظات هیجانانگیز رپتور جدید به معرفی نسخه R و پیشرانه قویتر ۸ سیلندر آن مربوط خواهد شد. شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ۵.۲ لیتری در این خودرو به گوش رسیده اما چیزی تائید نشده است. فورد طی ماههای آینده از نسخه ۸ سیلندر این پیکاپ دوستداشتنی رونمایی خواهد کرد.
?Ali Hossein?
۲۱ بهمن ۱۳۹۹اخیش داشتم سکته میکردم که این رو هم برقی کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۹مجبور میکنند که برقیش بکنند !
هر کاری هم که بکنند ، این سرمایهگذاریهای عظیم و پیشرفت روزافزون ، نشاهندهی واضح تمام شدن دنیای سوختهای فسیلیست !
Hadi
۲۱ بهمن ۱۳۹۹خدا رو شکر…
رپتور باید درون سوز بمونه…
ها F150 مدل الکتریکی هم مشکلی نیست ولی رپتور نه…
Sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۹در جواب آقا نوید باید بگم که سوخت های زیستی درصدی از سوخت های خودرو ها رو توی تمام دنیا دارن تامین میکنن
نه مثل اینجا که جای بنزین بهت نفت خام میفروشن?
برای همین اگه در آینده قرار باشه تعداد اندکی ماشین بنزینی ساخته بشه و یا سوخت های فسیای تموم بشه ، میتونن جای بنزین رو راحت بگیرن.
ولی سوخت های فسیلی متاسفانه قرار نیست به این زودیا بره
درصد بسیاری از برق جهان از طریق سوخت فسیلیه ، بسیاری از صنایع پلاستیک وابسته به نفته
متاسفانه جهان بدون سوخت فسیلی در آینده نزدیک واقعیت نداره
هر چند در بسیاری از بخش ها وجود نفت خطرناک و مضر نیست مثل صنایع دارو
ali (chevy nova)
۲۱ بهمن ۱۳۹۹فورد با این کار یه تودهنی به قوانین دست و پا گیر زد و نشون داد براش اصالت مهم تره تا فروش
S
۲۱ بهمن ۱۳۹۹نگران نباش اگر برقی نشه منقرض میش???
عارف
۲۱ بهمن ۱۳۹۹خدا را شکر که فعلا رپتور برقی نمی شود ، ولی منتظر موتور هشت سیلندر هستیم
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۲۱ بهمن ۱۳۹۹آخ جون!!!!!!!!
چه خبره خوبی!!!
(فکرشو بکن:فوردِ F-150 رپتورِ برقی! حال به هم زنه!)
??Amin_sto??
۲۱ بهمن ۱۳۹۹عالی شد ، میتونند f 150 های معمولی رو برقی کنند اما این یه ماشین پرفورمنسه و نباید برقی بشه
به نظر من برقی شدن پیکاپ ها منطقی نیست چون که وزنشون خیلی سنگین میشه هامر h2 الکتریکی و 4 تن وزن داره !!!!
T.C.B.K
۲۱ بهمن ۱۳۹۹سلطان فورد….
سلطان F 150……
خدا را شکر برقی یا هیبریدی نمیشه.
البته به نظرم میشه با یه تکنیکی بشه آلودگی خودرو های بنزنیی رو کم کرد
الان مثلا او اروپا داره یورو 7 میاد… ماشا الله علم اینقدر پیشرفت کرده میشه آلایندگی موتور هارو کم کرد. ولی همه دارن برقی میشن…. حالا بنزنین اگه باشه چی میشه ؟؟؟
همه دارن میرن سمت برقی شدن البتع خدارا شکر f150 نشد….
جناب ایکس
۲۱ بهمن ۱۳۹۹حتی میشه یه روشی پیدا کرد مث خودرو هیدروژنی که بجای کربن دی اکسید بخار آب از اگزوزش میده بیرون
Elmiraj
۲۱ بهمن ۱۳۹۹کمتر از V8 اصلا به این ماشین نمیاد ، چه رسد به هیبرید و الکتریکی…
Sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۹درود بر فورد
آفرین بهش
تو دورانی که به ماسل کار ها هم رحم نمیکنن ، این کار عالیه!!
از هر روشی که میتونن استفاده کنن ، سوخت های زیستی هم عالیه
2646
۲۱ بهمن ۱۳۹۹15-20 سال پیش، با ایده کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، تنور موتورهای توربو کم حجم داغ شد و باعث شد کم کم حجم و سیلندر موتورها کم بشه.
موتورهای توربو کم حجم، غیر از استهلاک بالا، نیاز به بنزین و روغن بهتر، مشکلات نگهداری و … تو آزمایشات جدید نشون دادن که زیر فشارهای متوسط و زیاد، مصرف بنزین شون به شدت افزایش پیدا می کنه و حتی می تونن از موتورهای تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور یکسان هم بیشتر بنزین بسوزنن!
رسوایی تو زمینه تقلب اطلاعات برای پاس کردن آلودگی هوا کم نداشتیم! گروه فولکس واگن، دایلمر، میتسوبیشی و …
علاج کار واقعا موتورهای توربو کم استوانه بود؟
یادشون بخیر موتورهای حجیم! استهلاک پایین و صدای خوب داشتن، تکنولوژی های خوبی مثل خاموش کردن سیلندرها داشت توشون رواج پیدا می کرد، عمرشون هم خیلی بالاتر بود. امروز بی ام و سری 7 و بنز جی کلاس می سازیم با موتور 2 لیتری توربو!
دم علم گرم، چشمش این یه ذره آلودگی خودرویی رو می بینه، منتها اون حجم آلودگی های صنعت رو نمی بینه! علم خیلی شبیه مثل ما ایرانی هاست که 2 درصد مصرف آب خونگی داریم، همه تبلیغات و اهداف مون رو گذاشتیم برای کاهش 10 درصد از این 2 درصد ولی چشم مون رو روی مصرف 70 درصد بخش کشاورزی که تکنولوژی اش مال زمان ناصرالدین شاه هست، بستیم …
جناب ایکس
۲۱ بهمن ۱۳۹۹خودرو ها کلا 70 درصد آلودگی جهان رو دارن که کلا تاکسی و سواری و حتی پیکاپ ها آفرود و اینا رو هم حدود 4 درصد آلوده میکنن این درحالیه که موتور سیکلت 10 درصد از او 70 درصد و ماشین های سنگینم بقیه ی اون 70 درصدن
زورشون فقط سر سواریا میرسه
R@m!n
۲۱ بهمن ۱۳۹۹دلیل جذابیت ماشینای کلاسیک هم ورای ظاهرشون همین موتورای حجیم با کیفیت که که استهلاک کمی دارن و میشه با دستکاری مصرف سوختشونم پایین اورد.
2646
۲۱ بهمن ۱۳۹۹رامین جان
یاد باد آن روزگاران، یاد باد
روزهای سرشار از غرور
روزگاران پر غرور
یاد باد آن روزگاران، یاد باد
برای یه ماشین باز، هیچ چیز دلگیرتر از صدای نویز مانند ماشین های برقی یا صدای جاروبرقی مانند موتورهای توربو حجم پایین نیست. وی هشت، سرسیلندرت سلامت عشق …
مهدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ای خدایا شکرت خدایا شکرت خدایا شکرت
چقدر شکرت کنم اخه
از خوشحالی دارم غش میکنم
Me
۲۱ بهمن ۱۳۹۹احتمالا این مدیر رده بالا یکی از بچه های پداله