حدود یک ماه پیش اصحاب رسانه توانستند در فستیوال سرعت گوودوود پشت فرمان شلبی موستانگ GT500 2020 بنشینند. این رویداد حدود یک ماه پیش رخ داد و بسیاری از افراد حدس میزدند که این به مثابه ی حضور موستانگ پرچمدار در اروپاست اما متأسفانه این اتفاق رخ نخواهد داد.
مدیر بازاریابی فورد پرفورمنس در مصاحبه با رسانهها اعلام کرده شلبی موستانگ GT500 میوهای ممنوعه برای اروپا خواهد بود. این هیولای ۷۶۰ اسب بخاری در آمریکای شمالی، مکزیک و خاورمیانه عرضه خواهد شد اما خبری از آن در قاره همیشهسبز نخواهد بود. گفته میشود این موضوع به خاطر قوانین سخت گیرانه ی آلایندگی است که باعث میشود پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار فورد نتواند از عهدهی پاس کردن آنها برآید.
موستانگ که برای چهارمین سال پیاپی عنوان پرفروشترین خودروی اسپورت کوپه را یدک میکشد در اروپا محبوبیت خوبی داشته و فروش سهماههی اول امسال آن با رشد ۲۷ درصدی به ۲۳۰۰ دستگاه رسیده است. فورد حتی نسخهی سفارشی موستانگ ۵۵ را بهمنظور گرامی داشت پنجاه و پنجمین سالگرد تولید این خودرو معرفی کرده است.
GT500 تنها موستانگی نیست که در اروپا عرضه نخواهد شد زیرا برادر کوچکتر آن یعنی GT350 نیز بهصورت رسمی عرضه نخواهد شد هرچند تیونر آلمانی یعنی گایگر این خودرو را در اروپا عرضه کرده است. از کادیلاک اسکالید گرفته تا داج دورانگو، گایگر محصولات متنوع آمریکایی را در اروپا ارائه میکند بنابراین اگر در نهایت GT500 وارد اروپا شود تعجب نخواهیم کرد.
قویترین موستانگی که مستقیماً از کارخانه در اروپا عرضه میشود مدل سفارشی بولیت با قدرت ۴۵۷ اسب بخاری است که در مقایسه با برادر آمریکایی خود ۲۳ اسب بخار ضعیفتر است.
(ali (chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۸موستانگ که برای چهارمین سال پیاپی عنوان پرفروشترین خودروی اسپورت کوپه را یدک میکشد در اروپا محبوبیت خوبی داشته و فروش سهماههی اول امسال آن با رشد 27 درصدی به 2300 دستگاه رسیده است.
(ali (chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۸تو قاره ای که ماشین پرفروشش گلف هست موستانگ 760 اسب بخاری معلومه نباید هم عرضه بشه
جی تی 500 جادهای صاف و عریض امریکا و کانادا رو میخواد تا 760 اسب وحشیش رو ازاد کنی و از گشتاورش لذت ببری
(ali (chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۸اینم مشخصات عالی موتور 289 فورد در دهه 60
A high-performance version of the 289 engine was introduced late in the 1963 model year as a special order for Ford Fairlanes. The engine is informally known as the HiPo or the K-code’ (after the engine letter used in the VIN of cars so equipped). Oddly, this engine was introduced in 1963 as the only 289 engine available in the intermediate Fairlanes. Lesser-powered cars had the 260 engine in that year. Starting in June 1964, it became an option for the Mustang.
The HiPo engine was engineered to increase performance and high-RPM reliability over standard 289 fare. It had solid lifters with hotter cam timing; 10.5:1 compression; a dual point, centrifugal advance distributor; smaller combustion chamber heads with cast spring cups and screw-in studs; low-restriction exhaust manifolds; and a bigger, manual-choke 595 CFM carburetor (the standard 289-4V was 480 CFM). The water pump, fuel pump, and alternator/generator pulleys were altered, fewer vanes, extra spring, and larger diameter, respectively; to help handle the higher engine speeds. Even the HiPo’s fan was unique. Bottom-end improvements included a flaw-free selected standard block, thicker main bearing caps and crankshaft damper/balancer, larger-diameter rod bolts, a crankshaft made from 80% nodular iron as opposed to the regular items at 40%, all were checked for correct ‘nodularity’ by polishing an area of the rear counterweight and comparing that surface using a magnification arrangement against a picture datum, increased crankshaft counterweighting to compensate for the heavier connecting rod big ends, the increased external counter weighting at the front was split between the crankshaft damper and a supplementary counterweight place adjacent to the front main bearing journal (all designed to reduce the ‘bending moment’ in the crankshaft at high-rpm), all for high-rpm reliability. The HiPo equipped with a single 4-barrel Autolite 4100 carburetor carried SAE gross ratings of 271 bhp (275 PS; 202 kW) at 6,000 rpm and 312 lb⋅ft (423 N⋅m) at 3,400 rpm.[4]
The K-code HiPo engine was an expensive option and its popularity was greatly diminished after the 390 and 428 big-block engines became available in the Mustang and Fairlane lines, which offered similar power (at the expense of greater weight) for far less cost.
ارش
۳۱ مرداد ۱۳۹۸فورد موستانگ ۷۶۰ اسب بخاری????
مهدی
۳۱ مرداد ۱۳۹۸نه دوج چلنچر و نه کامارو فقط موسسستانگ
مهراد
۳۱ مرداد ۱۳۹۸بابا لعنتی ماشین رو بفرست نوردشلیف یه رکوردگیری اساسی بکنه ببینیم چی به چیه
همش آمار و ارقام شتاب گیری اعلام میکنن ?
Saeed
۳۱ مرداد ۱۳۹۸اون ماشینی که باید بره نورد شیلف کامارو است نه موستانگ و دوج دیمن
موستانگ باید ببری یه جای خلوت گازشو بگیری و یه ابر دود درست کنی….تا جایی که چشم .چشم رو نبینه! دیمن هم که جای خود دارد
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۸چقدر این ماشین خوشگله و خوبه