از چند هفته پیش تاکنون که نسل جدید فورد برانکو ۲۰۲۱ معرفی شده شاهد بازخوردهای بسیار مثبتی از طرف مشتریان و طرفداران این آفرودر مشهور بودهایم.
در سه هفته اولی که فورد پیشفروش برانکو و برانکو اسپورت را شروع کرده بیش از ۱۶۵ هزار مصرفکننده آمریکایی سپرده ۱۰۰ دلاری را برای خرید این خودرو واریز کردهاند، چیزی که در تاریخ فورد بیسابقه بوده است؛ اما علیرغم محبوبیت فوقالعاده زیاد در آمریکای شمالی، دست اروپاییها به این خودرو نخواهد رسید.
فورد تائید کرده نه برانکوی فول سایز و نه برانکو اسپورت کامپکت را به اروپا صادر نخواهد کرد. یکی از سخنگوهای فورد گفته است:
برانکو کاملاً برای بازار آمریکای شمالی توسعه یافته است. در حال حاضر هیچ برنامهای برای عرضه این دو خودرو در اروپا وجود ندارد.
برخلاف موستانگ که از ششمین نسل خود و در سال ۲۰۱۵ به محصولی جهانی تبدیل شد، برانکو و برانکو اسپورت احتمالاً تنها در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهند شد. این خودروساز فعلاً علاقهای به توسعه نسخههای مختص بازار اروپا نداشته هرچند برانکو اسپورت بر پایه پلتفرم شاسیبلند کوگا بنا شده، خودرویی که در اروپا عرضه میشود.
اگرچه فورد دلیل عدم عرضه این خودروهای جدید در اروپا را اعلام نکرده اما شاید دلیل اصلی آن استانداردهای آلایندگی جدیدی باشد که امسال معرفی شدهاند. فورد قبلاً سبد محصولاتی با آلایندگی دیاکسید کربن نسبتاً بالایی داشته و برانکو و برانکو اسپورت میتوانند وضعیت را بدتر هم بکنند.
دلیل این کار هم عدم وجود قوای محرکه الکتریکی شده در مقطع فعلی است. برانکو ۲۰۲۱ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری ۲۷۰ اسبی و ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری ۳۱۰ اسب بخاری در دسترس خواهد بود. مشتریان برانکو اسپورت هم خواهند توانست پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۸۱ اسبی و ۲ لیتری ۲۴۵ اسبی را انتخاب کنند.
آیا فورد قوای محرکه پلاگین هیبریدی کوگا را در برانکو اسپورت هم نصب خواهد کرد؟ زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد اما قبلاً دیدهایم که فورد اکسپلورر پلاگین هیبریدی در اروپا عرضه شده است.
تورج
۲۶ مرداد ۱۳۹۹بهتر، اروپایی ها با همون دیفندرشون حال کنند.
ali (chevy nova)
۲۶ مرداد ۱۳۹۹دیفندر بی شاسی جایی برای حال کردن هم داره؟؟؟
اروپایی از داشتن افرودی واقعی مثل برانکو محروم شدن
AMG///
۲۶ مرداد ۱۳۹۹فک کن با دیفندر رفتی وسط جنگل همونجا دیفندرت ((از کیفیت محصولات جگوار لندروور)) خراب شد((یا مث عادت همیشگی ماشینای انگلیسی آتیش گرفت))
باید چقد منتظر باشی که یه برانکو یا یه جیپ بیاد نجاتت بده؟؟
AMG///
۲۶ مرداد ۱۳۹۹اروپایی های بیچاره یه ماشین مردونه برا آفرود تو قاره شون نیست…..
یک پیام به مدیر عامل فورد
(((مرد تو چته یکی از بهترین بازار های برانکو رو ول کردی به امون خدا؟؟؟؟)))
رامین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹فک کنم می خوان از فروش محصولشون تو آمریکا مطمئن بشن و بعد برانکوی هیبریدی یا الکتریکی بدن برای اروپا. به خاطر شرایط مشابه جغرافیایی ایران و آمریکا این ماشین خوراک جاده های ماست. حیف ):
امین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹اروپایی ها بیچاره نیستن داداچ شاید آفرودر نداشته باشن ولی همه چی دارن سلاطین بنز بوگاتی بی ام و رولزرویس لامبورگینی فراری پورشه مکلارن ولوو کوعینگ آعودی و. و.. و… و… و… در ضمن فرهنگ یک ملت و شرایط جغرافیای در نوع ماشینا مهمه اروپا و اروپایی به درد جیپ نمیخوره آمریکا و آمریکایی هم به درد رولز رویس و پورشه و… نمیخوره و سوما جی کلاس و دیفندر اگه سنگ باتلاق سربالایی برف رو جزع آفرور حساب کنیم غیر تکه سنگ های بزرگ تو همه موارد قدرتمند هستن
AMG///
۲۶ مرداد ۱۳۹۹آخ
G کلاسو یادم رفت ?
OMID
۲۶ مرداد ۱۳۹۹گرونه آخه
کسی هم که پولش برسه بخره پولش به بیمه و هزینه های جانبیش نمیرسه
عده محدودی میتونن بخرن و عده محدودتری میتونن واقعا ازش استفاده کنن و عده بازم محدود تری باهاش افرود میرن به خاطر ترس از هزینه
بابای باران
۲۶ مرداد ۱۳۹۹سلام به همه پدالی های عزیز. کسی می تونه در مورد چادر و باربند روی ماشین ها توضیحی بده؟ مخصوص برانکو یا شاسی بلندها هستش و همراهشونه موقع خرید یا میشه از بازار هر دو رو خدید و مثلا رو سواری سدان هم نصب کرد؟ مثل عکس آخر…. با تشکر
شاهین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹سلام معمولا خود کارخونه لوازم جانبی از این دست رو برای خودروهای افرود در نظر میگیره.اگه نبود تو نمایندگی ها میشه سفارش داد. اگه اونجا هم نبود قطعات افترمارکتی زیادی هستن که نصب میکنن.
ارادت
بابای باران
۲۷ مرداد ۱۳۹۹تشکر بابت اطلاعاتت شاهین جان
امین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹کلیپ های جی کلاس رو دیدی چطور توی خاک شیب ۷۰ درجه ۵ شیش متر میچسبه میره بالا یواش؟! توی باتلاق های ۱ و نیم متری دیدی چطور مثل کروکودیل میره؟! فقط توی تکه سنگ ها کم میارن به دلیل اینکه ارتفاعشون کمه چون دیفندر و جی کلاس خیلی لوکس تر از جیپ و برانکو عه وقتی تمرکز رو رو چیزی بزاری از اون ور ضعیف تر میشه
Malt hill
۲۶ مرداد ۱۳۹۹اروپایی ها یا آمریکایی رو ها رو نمی دونم
ولی ایرانی ها جنبه آفرود ندارن
مسیر مال رو و خاکی رو هم اصلا به عنوان آفرود قبول ندارن
در نتیجه هرچی مرتع و سبزه و چمن هست میرن روش.
ایرانی ها نابودگران طبیعت.
بی ریا
۲۶ مرداد ۱۳۹۹اصلا اروپا با اون مردم نازک نارنجی اقتصادی جایی واسه عرضه آفرودهای غولی مثل برانکو داره ؟
اصلا صحرا و کوه و بیابونی مثل دث ولی و موهاوه و آریزونای زیبا داره ؟
مرتضی
۲۶ مرداد ۱۳۹۹اون عکس آخری (برانکو اسپرت قرمزه که صندوقش بازه) چقد رینگاش باحاله
AREF
۲۷ مرداد ۱۳۹۹یه نگاه به قاره اروپا بکنید اکثرا دشت هموار هستش مثلا یه هلندی یا دانمارکی آفرود برای چی بخره؟ کشورشون یه تپه 500 متری هم نداره! اکثر اروپا دشت هستش. اگر طبیعتشون مثل ایران و آمریکا بود حتما استقبال میشد…خدا کنه یه روزی ایران بیاد…