پیکاپ جدید فورد ماوریک با معرفی خود سروصدای زیادی به راه انداخته است. این پیکاپ یونی بادی ابعاد جمعوجوری داشته اما مصرف سوخت کم و قوای محرکه هیبریدی استاندارد جزو نقاط قوت آن است. به نظر میرسد چنین خودرویی یک گزینه عالی برای بازارهای اروپایی خواهد بود اما خب قضیه طور دیگری است.
فورد میگوید ماوریک جدید را در قاره همیشهسبز عرضه نخواهد شد. دلیل این کار مشخص نشده اما همه میدانیم پیکاپ ها در اروپا تقاضای زیادی ندارند و اخیراً هم افت فروش قابلتوجهی در این بخش از بازار دیده شده است. نیسان، رنو و مرسدس بنز از این کلاس خودرویی در اروپا خارج شدهاند اما فورد هنوز هم رنجر را عرضه میکند. سال پیش فورد تنها حدود ۴۳ هزار دستگاه از پیکاپ میان سایز خود را در اروپا به فروش رساند و ماوریک احتمالاً بجای جذب مشتریان جدید بخشی از مشتریان رنجر را به خود اختصاص خواهد داد. این در حالی است که فروش رنجر در آمریکا بیش از دو برابر فروشش در اروپا بوده است.
اما مطمئن نیستیم که این تصمیم فورد عاری از اشتباه باشد. خریداران خودرو در سراسر جهان به شاسی بلندهای کامپکت علاقه زیادی دارند اما پیکاپ های کوچک هم طرفداران خاص خود را دارند. این خودروی جدید با مصرف سوخت مناسب خود میتواند جایگزینی جذاب برای کراس اوورهای کوچک با محفظه بار محدود باشد؛ و با قیمت پایه حدود ۲۰ هزار دلاری در آمریکا، ماوریک در دسترس افراد زیادی است.
اگرچه ماوریک فعلاً در اروپا عرضه نخواهد شد اما حدس میزنیم مقامات فورد با سنجیدن میزان استقبال از این پیکاپ در آمریکا تصمیمات دیگری را در آینده اتخاذ کنند. ماوریک جدید از برخی جهات در جهت مخالف طرفداران سرسخت پیکاپ های آمریکایی حرکت کرده اما اگر خریداران از آن استقبال کنند شاید ماوریک روانه برخی بازارهای دیگر نیز شود.
yazdan mopar
۲۲ خرداد ۱۴۰۰میتونه نسخه دو دیفرانسیلش جایگزین رنجرباشه با توجه به کوچیک بودنش و قیمت مناسب میتونه فروش بیشتری داشته باشه تا رنجر
Milad
۲۲ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم چرا اروپایی ها بیشتر با ون حال می کنن کسی دلیلش میدونه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰منم اومدم همینو بگم اونجا به جای وانت همش با ون باربری رو انجام میدن،راستش دلیلش شاید به ابعاد پیکاپ ها برگرده،نمیدونم شایدم حال میکنن با ون!😂
آرش+وان
۲۲ خرداد ۱۴۰۰اروپا دزدی زیاده ، توی ون بار و وسایل امن تر هستند تا پشت وانت روباز
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰اونا و دزدی؟🙄🧐
Nima
۲۲ خرداد ۱۴۰۰دوستمون کاملا راست میگه یه دلیل اصلى سرقت هست و این که مصرف سوخت ون ها کمتر هست و حجم فضاى بار خیلى بیشترى رو نسبت به وانت ها دارن.
براى مثال فورد F-150 با ترانزیت:
طول بار وانت زیر ۲ متر هست فکر میکنم ولى توى اکسترا لانگ ترانزیت شما حداقل ۳-۳.۵ متر و ۱.۷ متر ارتفاع بار دارى . . اما وانت ها وزن بیشترى رو حمل میکنن با مصرف سوخت بالاتر . اروپایى ها این وزن بالاتر رو با امثال ایسوزو هاى ۶-۸ تن حمل میکنن(بازم با مصرف سوخت کمتر)
فرضا براى شغل من که تولیدى گل و گیاه هست . ون خیلى بیشتر کاربرد داره با این که وانت رو خودم بیشتر دوست دارم.
چون هم سرپوشیده با ارتفاع زیاد هست و هم بار من سبک هست و حجم زیاد ى داره که توى وانت جا نمیشه.
اینم علت کااامل اسن تفاوت علایق
Reza
۲۲ خرداد ۱۴۰۰نکشی مارو رابین هود
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۰کاربر Milad
دلایل متفاوتی داره که اصلیهایش را میگویم :
۱ – امنیت بیشتر ( دزدی نکنند )
۲ – شرایط جوی اکثراً سرد و بارانی .
۳ – صلیغهی جا افتاده در بین مردم
۴ – ابعاد وانتها و خیابانها کوچهها بسیار کوچک با تراکم بالا هستند
۵ – مصرف سوخت بیشتر وانت و پرداخت مالیات و بیمهی بیشتر
۶ – دسترسی گسترده به مدلها و ابعاد مختلف ونها
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۲ خرداد ۱۴۰۰یکی ون هاچبک و استیشن و کراس اوور البته جذاب ترین جای اروپا جاده های آلمان هست که بدون محدودیت سرعته
حسین دهمرد
۲۲ خرداد ۱۴۰۰یه دلیلش میتونه آب و هوای اروپا باشه که خیلی وقتا ابری هست.
یه دلیل دیگه ارتفاع کمتر و دسترسی راحت تره محفظه ی بار ون میتونه باشه
یه دلیل امنیت بیشتر وسایل. درشو قفل میکنی و میری اما وانت روبازه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ممنون از راهنماییتون 👌
حسین
۲۴ خرداد ۱۴۰۰یه بار یکی نوشت اونجا ورود پیکاپ به شهر ممنوع هست.
VENENO / SC V12
۲۲ خرداد ۱۴۰۰سوسولی!
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۲ خرداد ۱۴۰۰جاش تو ایران بد جور خالیه….
Erfan
۲۳ خرداد ۱۴۰۰بنظرم اگر این مدل بجای رنجر در اروپا عرضه میشد فروش بهتری رو تجربه میکرد با توجه به آلایندگی کمتر و البته سایز کوچیک تر میتونست طرفدارای پیکاپ(اندک) در اروپا رو بهخودش جذب کنه.