فورد موستانگ مک ای اولین خودروی الکتریکی اختصاصی این خودروساز بوده و تاکنون موفقیت بالایی را تجربه کرده است. موستانگ مک ای نهتنها چندین رکورد جهانی را بر جای گذاشته بلکه لیست انتظار طولانیای نیز برای رسیدن به این خودرو وجود دارد. حالا که تحویل موستانگ مک ای به خریداران در جریان است قطعاً فورد به دنبال جلب رضایت مشتریان بوده و تنها چیزی که نمیخواهد مشکلات مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان این کراس اوور الکتریکی میباشد.
اما متأسفانه دقیقاً همین اتفاق رخ داده و فورد مجبور به فراخوان موستانگ مک ای در کانادا به خاطر احتمال جدا شدن سقف شیشهای و شیشه جلو شده است.
فورد میگوید:
در برخی خودروهای مشخص پانل شیشهای سانروف پانورامیک شاید بهصورت صحیح و کامل نصب نشده باشد. در طول زمان احتمال از دست رفتن شیشه و جدا شدن آن از خودرو وجود دارد.
فراخوان یاد شده شامل ۱۸۱۲ دستگاه موستانگ مک ای ۲۰۲۱ بازار کانادا میباشد. ۳۱۷۸ دستگاه دیگر از این خودروها نیز به خاطر احتمال جدا شدن شیشه جلو میبایست به نمایندگیها مراجعه کنند. فورد در ادامه آورده است:
در برخی مدلها شاید شیشه جلو بهطور کامل نصب نشده باشد و به همین خاطر احتمال جدا شدن آن از خودرو در زمان وقوع تصادف وجود دارد.
به نظر میرسد این فراخوان فعلاً محدود به بازار کانادا بوده هرچند تمامی خودروهای یاد شده در مکزیک تولید شدهاند اما ظاهراً این مشکل فقط مختص خودروهایی است که برای بازار کانادا در نظر گرفته شده بودند.
فراخوان خودروهای جدید مشکل عجیبی نیست و تاکنون چندین و چند بار اتفاق افتاده است اما خب مشکل موستانگ مک ای واقعاً عجیب و شرمآور است. سال پیش بود که فورد به تسلا به خاطر مشکلات کیفیتی محصولاتش طعنه زد و بهویژه به مشکل جدا شدن سقف شیشهای تسلا مدل Y در اتوبان اشاره کرد. مدیر توسعه محصولات الکتریکی فورد و لینکلن در آن زمان گفته بود:
دربها بهطور کامل نصب شدهاند، پلاستیکها و سایر متریال از نظر رنگ هماهنگ هستند، سپرها جدا نمیشوند و سقف هم زمانی که خودرو را میشویید جدا نمیشود. دستگیره دربها نیز در هوای سرد همچنان کار میکنند.
ارسلان
۵ مهر ۱۴۰۰مکزیکی ها هم حوصله مونتاژ ندارن احتملا دستمزد کم بشون میدن یا اینکه اموزش کافی بشون ندادن یا هر دو
هر موقع مک ای رو میبینم یاده اون شخصی میوفتم که اولش تسلا داشت بعد مک ای خرید و توی مجازی گفت تسلا رو میفروشم این یکی بهتره تسلا فن ها گفتن میکشیمت اون رفت گزارش تهدید به قتل رو به پلیس فدرال داد
خارج از بحث تسلا فنی و کلا خارج از بحث خودرو توی همه مساعل از این موجودات دوپای متعصب هست فقط بخاطر اینکه با تو لج کنه سره خودش کلاه میزاره و حقیقت رو انکار میکنه هفته ای نیس یه بار این مدلی نبینم
ممد ژانگولر
۵ مهر ۱۴۰۰نه داداش دلیل اصلیش استفاده کردن به غلط از متریالهای هست که تو گرما و سرما تاب برمیدارن و باعث پیچش و در امدن از حالت چفت میشه
کلا استاد تشخیص متریال برندهای آلمانی و ژاپنی هستن که با توجه به شرایط چی و درست انتخاب کنن و هیچ وقت بخاطر ارزون تموم شدن از کیفیت نمیزنن
ضمنا گرمای بی سابقه کره زمین هم به مشکلات اضافه شده که کم بی تاثیر نیست
کافر مقدس
۵ مهر ۱۴۰۰مسئله مونتاژ نیست . یک سری از سقف های شیشه ای و حتی شیشه های عقب نصب شده هنوز جای کار دارن .
مرسدس چند سری فراخوان به دلیل پرتاب شدن شیشه عقب داشته . چندین کمپانی دیگه هم درگیر مشکل این چنینی بودن . نمیشه که همه ش به خاطر مونتاژ باشه
ولی mvm اصلا براش مهم نیست که سقفاش تو ایران حتی نشتی دارن:D
net
۵ مهر ۱۴۰۰مک ای کوچیکه و سقف شیشه عقب که کوتاه میشه بد هست.چراغ عقب و جلوپنجره بد هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مهر ۱۴۰۰جناب خداوکیلی خسته نمیشی!؟ هرچی مطلب پدال میزاره میگی فلان چیز بد هست! اون چیز بد هست! اینجوری نمیبود بد هست! اگه طراحی چیزی هستی یه پیام به این شرکتها بده استخدامت کنن…
زیزیگولو
۵ مهر ۱۴۰۰واقعاً از کمپانی فورد بعید بود!!! جدا شدن سقف شیشه ای!!! فرض کنین ماشین در حال حرکت باشه🤦🤦🤦
حسین
۵ مهر ۱۴۰۰من مکای را از ماستانگ کوپه بیشتر دوست دارم.اصالت هم برام مهم نیست.تازه شاید ایمنیش بیشتر باشه.دیگه نمیخواد هی روغن روغن موتور…بریزی توش.هوارم الوده نمیکنه.اصلا توی این ماشین میتونی صدای موتور وی هشت رو گوش بدی؛خودم تو پدال خوندم.
ماستانگ اونموقعی اصالتش رو از دست داد که از ماشین کامپکت تبدیل شد ماشین اندازهی متوسط که فکر کنم همینم برای یه ذره پول بیشتر بود.آمریکایی ها همینن.اصلا اصالت سرشون میشه؟همین چارجر یکیدو بار ماسل کار بود فکرکنم یکیدوبار کوپهی بزرگ بود،یه بار هاچبک کامپکت بود،الانم سدان.تازه توی پست فورد کاپری توی پدال برو،ببین مدیر فورد چی گفته.
R@m!n
۵ مهر ۱۴۰۰کلاس compact به ماشین های کوچیک و اقتصادی میگن، ماستنگ پونی کار بوده و هست، داستان چارجر هم به خاطر اقتضای زمانه هست که دهه 60 70 برندای آمریکایی هر کدوم حداقل 3 مدل ماسل کار تولید می کردن، خب اون موقع بازارش بود الان نیست چارجر کلاسش عوض شد. اون هاچبک چارجر هم زمان بحران سوخت بود که همه کمپانی های آمریکایی رو تا مرز نابودی کشوند و مجبور شدن برای بقا هر کاری بکنن.
داستان اصالت خودرویی هم دیگه داره از بین میره تو این صنعت و به جز چندتا ماشین انگشت شمار دیگه چیزی بنام اصالت طراحی و موتوری از بین رفته و مختص آمریکا نیست و به زودی کلا محو میشه.
حسین
۵ مهر ۱۴۰۰مگه ماستانگ الان پونی کار هست؟
مگه ماستانگ الان ماشین متوسط نیست؟
مگه پونی کار توی گروه ماشینهای کامپکت نیست؟
خب پس چطور ماستانگ توی این دوره زمانه پونی کاره؟البته قبلا پونی بوده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ مهر ۱۴۰۰اگه الان پونی کار نیست پس چی هست؟ چرا همه بهش میگن ماسل کار؟؟ اون واشر سرسیلندر رودرست کن که بشدت سوخته!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مهر ۱۴۰۰نکشیمون با این معلوماتت! برقی صدای وی ۸میده! تازه آقای باهوش چارجر کامپکت نداشته ۴نسل اول کوپه بزرگ بوده این دو نسل آخر هم سدان،این از چارجر…
اون فقط نسل دوم چلنجر بوده که پلتفرم میتسوبیشی داشت و درکل بهش هاچبک میگفتن که اونم بخاطر بحران نفتی دهه ۷۰بوده که برای اینکه قافیه رو به کامارو،پونتیاک و فورد نبازه برای کم کردن هزینه ها و مصرف سوخت از اون نوع پلتفرم مجبور بود استفاده کنه…
″ماستانگ اونموقعی اصالتش رو از دست داد که از ماشین کامپکت تبدیل شد ماشین اندازهی متوسط که فکر کنم همینم برای یه ذره پول بیشتر بود″
جناب اینارو از کجات درمیاری؟؟ موستانگ توی کوچک ترین نسخه هم(که مدل ۱۹۷۸بود) از دنای الان بزرگتره! بعد این شد کامپکت!؟ موستانگ یه ماشین مخصوص توی سبک جدید بود به اسم کلاس پونیکارها که درواقع زیر مجموعه همون کوپه های اسپرت میشد که یکم قوانین برای ساخت فرق میکرد،از همون اول تا الان هم موستانگ از هر لحاظ یه ماشین پونی کار بوده قیمتشم فرقی نکرده اون ۲,۶۰۰دلاری که اولین سال فروشش داشت و باقی سالها که مقداری بیشتر شد هم با تورم دوباره توی همون محدوده ۲۸تا ۳۰هزار دلار قرار میگیره…
حسین
۵ مهر ۱۴۰۰آبتین،آن چلنجر را که میشناسم.اما چارجر اوایل دههی هشتاد میلادی هم هاچبک کامپکت بود.
بعدشم شما چطور نمیدونی کامپکتها و متوسط های اونموقع آمریکایی خیلی بزرگتر از کامپت ها و متوسط های اروپایی بود و فکر کنم اواسط دههی هشتاد میلادی بود که تقریبا همهی ماشین های کامپکت و متوسط…آمریکایی و اروپایی… هم اندازه شدند.مثلا همین نوا که یه ماشین آمریکایی کامپکت بود طولی حدود طول بنز اس کلاس داشت که یه ماشین اندازه بزرگ بود.یه مثال دیگه براتون بزنم:پژو ۲۰۴ ۱۹۷۶ کامپکت بود و شورلت نوا هم کامپکت بود ولی نوا اندازهی یه ماشین اندازه بزرگ اروپایی طولش بود.
انگار یادم میاد وقتی مشخصات ماشینهای پونی را میخوندم دیدم نوشته بود کامپکت البته به سبک آمریکاییها.
اصلا بعضی کامپکت های اونموقع آمریکایی هم اندازهی اندازه متوسطهای الان هستن.اونموقع که اینطور نبود همه ماشینای کامپکت جهان هم اندازه باشن.ماشینهای آمریکایی کلا گنده تر بودن.
خوب حالا طبیعی نیست که ماستانگ۱۹۷۱کامپکت بوده باشه … ولی اندازهی کمری باشه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ مهر ۱۴۰۰با کامنت دومت با احترام از اینکه هیچی از کلاس بندی خودروها سرت نمیشه مطمئنم،برادر من، آمریکا هم کلاس کامپکت داشته برای همون مدل پژو که مثال زدید( که اونم ۲۰۵هستش نه ۲۰۴!) فورد فیستا رقیبش بوده،برای خود آمریکا هم نوا سدان اقتصادی بود! توی دهه ۷۰ماشینای کامپکت مختلفی توسط شرکتای آمریکایی تولید میشد،متاسفانه شما اینطور برداشت کردی چون اونا ماشین به اون درازی براشون ارزونه فکر کردی نوای اونا مثل هاچبک اروپاست! درحالیکه از بیخ غلطه این تفکر! آمریکایی ها هم هاچبک های کوچیکی مثل شورولت شِوِت،شورولت سیتیشن، شورولت وگا که دو نسخه داشت هاچبک و وانت اسپرت( مثل سپند کار و سپند جوانان خودمون)،فورد هم همینطور،البته فورد بیشتر برای بازار اروپا اونجوری تولید میکرد تا برای آمریکا اما توی آمریکا هم مدلای فیستا و از همه مهمتر پینتو هاچبک های اصلی فورد بودن، برای نسخه سدان هم مدلای فیرمونت،کورتینا و تاروس رقیب مدلی مثل نوا بودن تازه جالبه بدونی یه سدان کامپکت دیگه هم توی دهه ۷۰ فورد ساخته به اسم ماوریک! یه سدان کوچیک که درواقع یه جور وگای کشیده تره….
″ماستانگ۱۹۷۱کامپکت بوده باشه … ولی اندازهی کمری باشه؟″
جناب شما این ماشینو تابحال کنار کمری دیدی؟ ابعادش وقتی به عدد روی کاغذه بزرگ بنظر میاد اما در واقعیت چندانم بزرگ نیست، اکثریت بزرگ بودن آمریکایی ها بخاطر خصلت مردمش بوده،مدلای رسمی و شیک با صندوق های بزرگ، ولی برعکس فضای داخلی اصلا بزرگ نیست…
″اما چارجر اوایل دههی هشتاد میلادی هم هاچبک کامپکت بود.″
مدرکت برادر؟ میشه بگی کجا دیدی؟والا من هرچی دیدم و شنیدم میگن کوپه سایز بزرگ تو ویکیپدیا هم هست اینقدر برای خودت سختش نکن!
حسین
۵ مهر ۱۴۰۰چارجر شایدم سه نسلش ماسلکار بود.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ مهر ۱۴۰۰آقا جان گوگل که جلودستته یه سر به منابع معتبر مثل کار انددرایو و هرچی سایت هست که بزنی هیچ جا نگفته چارجر کامپکته! چلنجر نسل دوم آره اما چارجر هیچوقت همچین مدلی ازش نیومده بیرون….
حسین
۵ مهر ۱۴۰۰خیلی ماشین قشنگیه.اگه پولشو داشتم شاید میخریدم.اصالت هم برام مهم نیست.اصالت بمونه برای اهلش.
عرفان
۵ مهر ۱۴۰۰اصالتش به کنار
با داشبوردش چجور کنار میای ؟؟
حسین
۵ مهر ۱۴۰۰داشبوردشم دوست دارم.
یوسف
۵ مهر ۱۴۰۰علتش اینه که فاصله طراحی تا تست و حضور در بازار در خودروهای آمریکایی خیلی کمه…. فقط همین…. نمونه کار هم برانکو با مشکلات سقف…. خودرویی که از زمان طراحی تا ساخت 6 ماهه میاد تو بازار… میشه همین
Nima
۵ مهر ۱۴۰۰داداش برانکو حداقل ۲ سال قبل رونمایى به نمایندگى ها نشونش داده بودن که عکساى جاسوسیش اومد. قطعا ۲ سال قبلش هم تو دست توسعه بوده! میشه ۴ سال.
چطور میگى ۶ ماه؟
براى همه ماشیناش همینطوره.
ماستنگ – جى تى – سابربن – اسکالید و حتى اسپارک!
یکم منطقى صحبت کنید.
AMIR / ARMI
۵ مهر ۱۴۰۰ولی کن عزیز ایشون همون آقایی که دفعه قبل توسط دوستان مورد لطف قرار گرفت تو کامنت ها دقیقا عین همین حرف زد
Nima
۵ مهر ۱۴۰۰موضوع دیگه این که فراخوان براى همس.
خیلیا تازه با مشکلات جدى تر هستن.
R@m!n
۵ مهر ۱۴۰۰این ماشین 2019 معرفی شد که قطعا تو باغ نیستی این چیزارو بدونی. کانسپت اولیش هم سال 2004 معرفی شد اما اون زمان فورد پلتفرمشو و موتورشو نداشت و هزینه توسعه صفر تا صدیش خیلی گرون درمیومد پس فورد کار توسعشو کند کرد تا زمان مناسب برسه. روی این ماشین بیشتر از 16 سال زمان صرف شد و نتیجش شد بهترین آفرودر حال و حاضر که هم در آنرود هم در آفرود سواری خوبی داشته باشه هم قیمت مناسبی که اگر کوچکترین اطلاعاتی از تعلیق خودرویی داشته باشی تنظیم تعلیق مستقل چه کار سخت و زمان بری هست که فورد انجام داده و نتیجشو گرفته و یه آفرودر مدرن درست کرده نه یه کراس اوور با کمک سیستمای الکترونیکی یا موندن تو 20 سال پیش با تعلیق صلبی پس باید بفهمی که این ماشین حاصل کار 6 ماهه نیست، که مطمئنم نداری و صرفا مثله چند تا ترول سایت دنبال بحثای بی ارزش مثله کامنتات هستی.
اگر به زمان معرفی باشه که واقعا باید به این سطح درک و اطلاعاتت باید خندید دیفندرم 2019 معرفی شد که البته کانسپتش 2015 رونمایی شده بود.
این مشکلاتم انقدر کوچیک و سادن که با یه مراجعه چند دقیقه ای به نمایندگی ها حل میشه. مهم تست های ایمنی و کیفیت که تو همش بالاترین امتیازو گرفته مثله برند محبوبت از نظر کیفیت از آخر اول نیست (با عرض معذرت از بقیه دوستان لندروور فن که این دوستتون آبرو هر چی لندروور فنه برده).
پس این گل واژه هاتو بنویس رو کاغذ بزار جیب پشته خودت. جلو جمع این حرفارو نزن این مدل کامنتا بیشتر بوی ترس و سوختگی از رقبا میده نه از جانب علمی.
خواهشا بزارین این کامنت منتشر شه.
۱۳
۵ مهر ۱۴۰۰یکبار دیگه فورد
آبروی خودشو برد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مهر ۱۴۰۰شما اینطور فکر میکنین،اما برعکس این یه احترام برای مشتریاست که تا مشکلی پیش میاد خبرشون میکنن حلش کنن…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مهر ۱۴۰۰چه بگم والا ، به نظرم بهتره اول برای ماشینایی که پشت مک ای هستن فراخوان بزنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مهر ۱۴۰۰از این فراخوان های کنده شدن سانروف اینا اینقدر برای هیوندای و باقی شرکت ها اتفاق افتاده که همه جا خبرش هست،این اولین بار نیست درضمن مشکل کوچیکی هم هست فقط باید اون تیکه چفت بشه کاری نداره…
امیرعلی
۵ مهر ۱۴۰۰مشکل اینه که اگه ژاپنی ها و آلمانی ها فراخوان بدن میشه احترام به مشتری
ولی اگه امریکایی ها فراخوان بدن میشه کیفیت بد ماشین های امریکایی
کلا تعصب و منطق بعضی ها خیلی عجیبه
حسین
۶ مهر ۱۴۰۰آبتین اطلاعاتت در مورد کلاس بندی ماشین کمه.
منظور من از پژو ۲۰۴ همون پژو ۲۰۴ بود نه ۲۰۵.
داج چارجر دههی هشتاد میلادی هاچبک بود.
مهدی
۶ مهر ۱۴۰۰همه برندها داره تشتکشون می پره
فوردبرانکو هم اعلام کرده سقفش آب میده شدید
هیوندای شاتون زده ناجور
چیپ هم که نیست مرسدس زمین گیر شده الودگی هم که داره فولکس واگن
هوندا هم ضایع کرده
ولوو مخترع کمربند ایمنی هم کمربنداش پاره میشه میپیچه و خفه میکنه کنده مبشه
اوضاع خوب نیست چند سالی که ایران ( مخصوصا سایپا و ایران خودرو ) تو جهان نیستند ! این بلا تو صنعت خودرو جهان پیش اومده الکی