سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۱ دورهای است که فورد دوست دارد آنرا فراموش کند زیرا کمبود جهانی میکروچیپ بشدت این خودروساز را تحت تأثیر قرار داده و با توجه به آمار فروش ماه ژوئن، فورد در بیشتر سگمنتها مغلوب رقبای اصلی خود شده است. دیروز بررسی کردیم که برای اولین بار، دوج رم و شورلت سیلورادو در آمار فروش پیکاپها، سری F را پشت سر گذاشتند و حالا سراغ بخش ماسل کارها رفتهایم که بازهم خبرهای خوبی برای فورد به همراه ندارد زیرا در این بخش هم دوج چلنجر سالخورده فروش بیشتری از موستانگ داشته است.
در سهماههٔ دوم امسال، موستانگ ۱۴,۶۷۶ دستگاه فروش داشته که کاهش اندک ۶.۶ درصدی را نسبت به فروش سال گذشته نشان میدهد. از سوی دیگر، چلنجر در این مدت ۱۵,۰۵۲ دستگاه فروش داشته که افزایش چشمگیر ۵۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان میدهد. این یعنی قرنطینهٔ سال گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا آسیب زیادی به فروش دوج زده همانطور که حالا کمبود میکروچیپ به فورد لطمه زده است. در همین حال، باید توجه داشت که هماکنون چلنجر خودرویی سیزدهساله است اما هنوز هم در بین خریداران بسیار محبوبیت دارد.
از سوی دیگر، اخبار در مورد رقیب دیرینهٔ موستانگ یعنی شورلت کامارو بسیار بدتر است. این خودرو در سهماههٔ دوم ۲۰۲۱ تنها ۲,۷۹۲ دستگاه فروش داشته که کاهش مرگبار ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد. برای مقایسه، فورد فقط در ماه ژوئن بهاندازهٔ کل فروش کامارو در فصل بهار، موستانگ فروخته است. البته کمبود جهانی میکروچیپ روی فروش هر سهٔ این ماسل کارها تأثیر گذاشته اما این مشکل دلیل اصلی کاهش فروش این خودروها نیست زیرا فروش موستانگ و کامارو در سالهای اخیر بهطور مداوم کاهش داشته درحالیکه فروش چلنجر تقریباً ثابت بوده است.
این اولین باری نیست که چلنجر در آمار فروش در یک دورهٔ خاص از موستانگ پیشی میگیرد اما در فروش کل سال، اسب سرکش فورد همواره پیشتاز بوده است. بااینوجود، امسال میتواند این موضوع تغییر کند زیرا در آمار فروش کل شش ماه نخست ۲۰۲۱، موستانگ فقط ۳,۶۳۸ دستگاه فروش بیشتری نسبت به چلنجر داشته است. بهطور دقیق، در این مدت موستانگ ۳۳,۷۸۶ دستگاه، چلنجر ۳۰,۱۴۸ دستگاه و کامارو فقط ۹,۸۸۱ دستگاه فروش داشتهاند؛ بنابراین حتی اگر فورد بتواند مشکل کمبود چیپ را برطرف کند، بازهم احتمال این وجود دارد که چلنجر بتواند در آمار فروش تا پایان سال ۲۰۲۱ موستانگ را مغلوب کند.
میثم
۱۴ تیر ۱۴۰۰یکی از دلایل فروش ثابت و خوب دوج، پایبند بودن به اصالت در طراحیه
چیزی که در موستانگ رفته رفته کمرنگتر شده
و در کامارو زیر پا گذاشته شده و خیلی به سمت طرح های اروپایی متمایل شده
ماسل کار باید روح آمریکایی داشته باشه ((( سریع و خشن )))
akrh78
۱۵ تیر ۱۴۰۰حتی اروپاییا هم مسئولیت طراحی مزخرف کامارو رو بر عهده نمیگیرن
حیف کامارو نسل 5 و قبل تر
حتی همین نسل 6 هم تا قبل از فیس لیفت خیلی بهتر بود
متاسفاته به احتمال زیاد کامارو نسل هفتمش رو به چشم نخواهد دید
امیرمحمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حق
موستانگ سعی کرد خیلی بروز باشه، اما اصالتش رو فراموش کرد
اما چلنجر
نه
Moein
۱۴ تیر ۱۴۰۰چلنجر
وحشی بی اعصاب
گنده لات ماسل کارها
بینظیره😍😍😍😍
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۰چلنجر این هیولای پرقدرت تو درگ های زیادی شرکت کرده و بزرگای زیادی رو شکست داده و البته تو خیلی از رقابتای دیگه هم مُچ خیلی از رقیبا رو خابونده
ممد ژانگولر
۱۴ تیر ۱۴۰۰حرضت عباسی بخوام بگم چلنجر مادر همه خودروهای لاتیه 💪
موستانگ مادر همه عشقهای بی پایانه ❤️
کامارو مادر همه تازه به دوران رسیدهاست 🤠
افشار
۱۴ تیر ۱۴۰۰چطور دلت آمد راجب کامارو اینطوری بگی !؟
ممد ژانگولر
۱۵ تیر ۱۴۰۰داداش افشار کامارو سوار شدم شاید باورت نشه اصلا ازش راضی نبودم
ولی بجاش اون دوتای دیگه خیلی حال کردم
از ظاهر قضاوت نکنیم
ارشیاSVJ
۱۴ تیر ۱۴۰۰کامارو الان:
مارو دور ننداز
ما اونقدم به درد نخور نیستیم
😫😫😫😫
R@m!n
۱۴ تیر ۱۴۰۰داج و ماستنگ که تو بهترین فرمشون هست. هزاران افسوس از اوضاع کامارو که داره پای سیاست های جنرال موتورز می سوزه.
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب دهقان.
نمیدونم چرا میگن که طراحی کامارو زشته؟!از نظر من که خوبه،اگه بخوام عنتخاب کنم از نظر طراحی اول کامارو بعد چلنجر بعد هم موستانگ،از نظر من واقعا موستانگ در نمونه های پایه زشته ولی GT500 خوبه طراحیش.از تظر پرفورمنس هم بنظرم اول چلنجر بعد پوستانگ و اخر هم کامارو
امیرمحمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی خدایی تو مدل آخر قشنگ شد
اما شبیه سوپر اسپرت ها شد و دیگه آمریکایی نیست
امیر
۱۴ تیر ۱۴۰۰محصولات دوج یکمزودتر به روز بشن نسل عوض کنن بهتره همین چلنجر چارجر جورنی دورانگو دیگه یکم زودتر دست بکار بشن بهتره آمار فروش دلیل بر بروز نکردن نمیشه قدیمین مثلا کرایسلر ۳۰۰ خب بروزش کنین لعنتیا
viper
۱۴ تیر ۱۴۰۰نظرت محترمه اما امیدوارم تا صد سال دیگه همین نسل بمونه درسته نسلش قدیمیه ولی جذابه و یه ماسل کار واقعیه و بحث اصالت هم هست باید اصالت نگه داشته بشه
Amirreza
۱۴ تیر ۱۴۰۰اگر دیدین کسی مثل من و یا بعضی از دوستان دیگه کامارو رو بیشتر دوست داریم بدونین که به احتمال ۸۰ درصد طرفدار خودروساز های اروپایی هستیم چون از ظرافتی که توی طراحی کامارو هست خوشمون اومده
بهنام
۱۴ تیر ۱۴۰۰کامارو 2010 تا 2015 واقعا خوب و تو اوج بود
ولی متاسفانه شورولت تو نسل بعدی خیلی بد قافیه رو به رقبا باخت
بهراد
۱۴ تیر ۱۴۰۰از وقتی کرونا اومده همه میکروچیپارو ریختن تو واکسن دادن به ملت جهان.
شوخی
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۴ تیر ۱۴۰۰بابا با کامارو بدبخت این کارا رو نکنید !
امیر
۱۴ تیر ۱۴۰۰وقتی اصالت و هیبت داشته باشی، فرقی نمیکنه چقد از عمرت گذشته باشه
همیشه جذاب میمونی!!
یانکی
۱۴ تیر ۱۴۰۰شورولت برای زنده نگه داستن کامارو باید به جز zl1 بقیه نسخها رو متوقف کنه و مدل z28 رو هم برگردونه.البته ss رو هم با ظاهر zl1 بده بیرون ولی با قیمتی رقابتی.در مورد چلنجر و چارجر باید با پلتفرم جدید ولی کاملا با همین ظاهر ارائه کنه و نمای داخلی رو هم کاملا بروز کنه.کرایسلر هم 300 رو ببره یه لول بالاتر و از پیشرفته ترین سیستم هیبرید استفاده کنه یا بکنش رقیب تسلا مدل اس
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۴ تیر ۱۴۰۰کرایسلر ۳۰۰ که کلا باید جدید شه و این شرکت یک کراس اوور میان سایز یک SUV فول سایز و یک گرند تورر جدید بده بیرون .
کامارو رو موافقم و اینکه یک نسخه پرفورمنس برای رقابت با دیمن و gt500 بده بیرون و نسل بعدی طراحیشو جذابتر کنه هرچند این نسلم طراحیش خوبه .
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰خداییش بین این ۳ چلنجر بهترین قیافه رو داره و اصالتش رو حفظ کرده عمده ترین دلیل جذب مشتری هم همینه
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۴ تیر ۱۴۰۰واقعا چلنجر جزو معدود ماشینایی هست که ابهت دهه ۶۰ رو حفظ کرده که هیچ اضافه هم شده.
امیرمحمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا راست میگی
محمد مختاری آذر
۱۵ تیر ۱۴۰۰چانجر عالی هستش
Swedish arrogant tiger
۱۵ تیر ۱۴۰۰با این که همیشه از دوست داران ماستانگ بودم ولی از وقتی نسل کنونیش معرفی شد، دیگه نتونستم باهاش ارتباط بگیرم.
ماستانگ و کامارو راه رو اشتباه رفتن، مخاطبان ماسل کار ها دنبال چراغ باریک و مد های روز نیستن.
mm.y@rlou
۱۵ تیر ۱۴۰۰این گرگ پیر بلاخره کار خودش رو کرد تبریک به طرفداراهای دوج و چلنجر فن ها 💙
امیرمحمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تبریک🙏🤝🥳🥳🥳
آریا ماشین
۱۵ تیر ۱۴۰۰واقعا حیف کامارو…
یه کامارو نسل قبل یا حتی همین نسل قبل از فیس لیفت چی بود و حالا چی شده
شورلت کامارو SS 1LE یکی از خودرو های مورد علاقم بود و بین ماسل کار ها هم محبوب ترین بود برام
ولی متاسفانه همه چی خراب شد.
امیرمحمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱درکت میکنم