فوردفیاتکرایسلر

برای اولین بار طی یک دههٔ گذشته، فروش فیات-کرایسلر از فورد بیشتر شد

برای اولین بار از ژانویهٔ سال ۲۰۰۷، در ماه سپتامبر امسال گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در ایالات‌متحده فروش بیشتری را نسبت به فورد به ثبت رسانده است. این گروه خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی در ماه گذشته در آمریکا ۱۹۹,۸۱۹ دستگاه فروش داشته که افزایشی ۱۵ درصدی را تجربه کرده و ۲,۴۱۵ دستگاه بیشتر از فروش ۱۹۷,۴۰۴ دستگاهی فورد در همین ماه است. سومین عضو بزرگ صنعت خودروسازی آمریکا یعنی جنرال موتورز هم در ماه سپتامبر در ایالات‌متحده ۲۳۱,۵۴۶ دستگاه فروش داشته است که همچنان اختلاف زیادی با فورد و کرایسلر دارد.

کارشناسان بر این باورند که تصمیم فورد برای حذف تمامی محصولات سواری خود غیر از موستانگ، تأثیر منفی بزرگی بر میزان فروش آن خواهد داشت. تحلیل‌گر صنعت خودرو «Michelle Krebs» نیز می‌گوید انتظار می‌رود همان‌طور که فورد از سدان‌ها فاصله می‌گیرد کاهش فروش آن در سال جاری بیشتر شود؛ اما بااین‌حال فورد از طریق معاون ارشد بخش آمریکایی بازاریابی، فروش و خدمات خود آقای «Mark LaNeve» سریعاً به این پیش‌بینی‌های منفی واکنش نشان داده است. وی گفته است: «ما از بابت رقابت با فیات-کرایسلر نگرانی نداریم. ما طی چند ماه حتی جنرال موتورز را هم مغلوب کردیم. برنامه‌های ما تابع زمان‌بندی است».

رشد فروش فیات-کرایسلر اما بیشتر به خاطر برندهای جیپ و رم است به‌گونه‌ای که فروش جیپ در ماه سپتامبر به لطف عملکرد قدرتمند مدل‌های چروکی و کامپس در بازار، ۱۴ درصد افزایش داشته است. فروش رم هم در ماه گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. درمجموع طی ۹ ماه امسال نیز فروش جیپ و رم هرکدام افزایشی ۲۰ درصدی داشته است.

از سوی دیگر فروش کل فورد اما در سه‌ماههٔ نخست سال جاری ۲.۴ درصد کاهش داشته درحالی‌که در همین مدت فیات-کرایسلر با افزایش فروش ۶ درصدی مواجه شده است. بخش خودروهای سواری فورد نیز در ماه سپتامبر با کاهش فروش ۲۵.۷ درصدی رکورد زده است. نکتهٔ جالب اینکه فروش اس‌یووی‌ها و پیکاپ‌های این شرکت هم در ماه گذشته به ترتیب ۲.۷ و ۹.۹ درصد کاهش داشته است. سری F، ترانزیت، اکسپیدیشن و لینکلن نویگیتور تنها محصولات فورد هستند که افزایش فروش داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    به نظرم عادیه که فروشش کم شه چون داره تغیرات ایجاد میکنه ولی مطمئنم این تغیرات اینده خوبی داره ??

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      درسته
      به غىر از فورد چند شرکت بزرگ دىگه هم اعلام کردن بازار سدان ها رونق قبل رو نداره و اونها هم دارن به سمت کراس اوورها مىرن
      اما جالبه که فورد در 6 ماه نخست 2018 با تولىد سرى اف تونست رتبه اول پرفروش ترىن ماشىن جهان رو با سرى اف بدست بىاره
      در کل خبرهاى خوبى تو راه هست که من منتظرشم
      افزاىش فروش کراىسلر ىکىش بود

  2. Ali

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خدا مارکیونه را بیامرزه از ورشکستی فیات رو به کجا رسوند

  3. (Ali (Chevy nova

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    شکر خدا
    به عنوان ىه طرفدار خىلى خوشحال شدم
    واقعا کراىسلر خودش رو به خوبى از شراىط بدى که داشت نجات داد
    ((برای اولین بار از ژانویهٔ سال 2007، در ماه سپتامبر امسال گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در ایالات‌متحده فروش بیشتری را نسبت به فورد به ثبت رسانده است. این گروه خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی در ماه گذشته در آمریکا 199,819 دستگاه فروش داشته که افزایشی 15 درصدی را تجربه کرده و 2,415 دستگاه بیشتر از فروش 197,404 دستگاهی فورد در همین ماه است))
    جىپ و رم هم که عالىن
    ((رشد فروش فیات-کرایسلر اما بیشتر به خاطر برندهای جیپ و رم است به‌گونه‌ای که فروش جیپ در ماه سپتامبر به لطف عملکرد قدرتمند مدل‌های چروکی و کامپس در بازار، 14 درصد افزایش داشته است. فروش رم هم در ماه گذشته 9 درصد افزایش داشته است. درمجموع طی 9 ماه امسال نیز فروش جیپ و رم هرکدام افزایشی 20 درصدی داشته است.))

  4. Amin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فیات نجاتش داد

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      راستى amin
      بنز رو هم جىلى چىن نجات داد
      ىادت نره ىه موقع

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        حدودا 8 ماه پىش بود که شرکت جىلى چىن با تصاحب سهام شرکت داىملر المان که شامل (( بنز و مىباخ و اسمارت و…. )) مىشد تونست داراى حق راى در هىت مدىره شرکتى بشه که کسرى سرماىه داشت و خودش رو از خطر ورشکستگى حتمى نجات بده وگرنه هىچ وقت شرکت داىملر اجاز فروش سهامش رو به جىلى چىن نمىداد تا حق راى در شرکت و پروژها داشته باشه

        1. کوروش

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          بنز که پدر خودروسازی و حتما هم ورشکسته نمی شد منتها قطعا کرایسلر و دوج با زباله‌‌جات قبل از اتحاد که تولید می کردند قطعا به جمع کثیر برند های تولید کننده افسانه ای امریکایی که به تاریخ پیوستند می پیوست

        2. علی رضا

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آخه یه چیزی بگید با عقل جور در بیاید
          یه سهام دار تازه وارد چجوری میتونه بنز رو از ورشکستگی نجات بده که اولا اصلا همچین خطری واسه بنز به وجود نیومده
          دوما تو دایملر افراد خیلی مجربی وجود دارن که نیاز به کمک جیلی ندارن

        3. (Ali (Chevy nova

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          کوروش
          فعلا بنز رو جىلى چىن تاحب کرد
          بهتره واقعىت رو قبول کنى
          لفظ زباله هم که بکار بردى بخاطر ا نکه تو بحث با من کم اوردى

        4. کوروش

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          همین کرایسلر زباله سازی بیش نبود شما نمی دونی منی که تجربه آش رو داشتم بهتر می دانم همین 300 که اسم کرایسلر رو زنده نگه داشته حاصل ذره ای از کار بنزه وگرنه دوج و کرایسلر رو هم یک پیچ بنز نمی شوند تکنولوژی این …. بدرد رقابت با چینی ها هم نمی خورد بنز چینی شود چه بهتر امریکایی ها مجبورند وانت بسازند تا منقرض نشوند

  5. حمىد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    جىپ نجات دهنده اصلى مجموعه هستش

  6. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (304 ديدگاه)

    گروه فیات کرایسلر یکی از جذاب ترین گروه های خودروسازی دنیاست ، مازراتی ، فراری ، آلفا ، داج ، جیپ … اصلا همه برنداش واقعا عاشقای ماشینو مدهوش میکنه

    1. Mohammad

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      این چیزی هست که من همیشه میگم ولی اینجا مردم عاشق الگانس و آلمان هستند ای خدا ??

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        اگه المانى منظورت بنزه که الان المانى- چىنى هست

  7. Amin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بچه ها،میگه بنز داشت ورشکست میشد??

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      اره
      ولى جىلى نذاشت

    2. Mohammad

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      بنز بله ورشکست میشد . دست به کار های زیادی هم زد که نشد از جمله همکاری با شرکت های چینی و کره ای برای ساخت محصول های مشترک که نجات پیدا کنه ولی خب نشد جیلی عملا نجات داد قبل ورشکستگی . بنز نیاز به سرمایه داشت که چینی ها فراهم کردن

  8. احمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    خدا مارکیونه رو بیامرزه اینا فقط کار اون بود

  9. امیر

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    تو این چند ماه اخیر همش خبرای خوبی از کرایسلر میشنوم
    شدیدا منتظرم سیاست بدون نقص ترامپ اثرات فوق العادشو نشون بده تو صنعت خودروسازیش

  10. نوید جهرمی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    جیپ خیلی کمکش کرده. کرایسلر که دیگه سبد محصولی نداره. داج هم همینطور. ولی با همین چن تا محصول خوب سرپا موندن.
    فقط امیدوارم بیشتر از فروش به فکر بالا اومدن از ته جدول قابلیت اطمینان و رضایت مشتری باشن.
    خیلی دوست داشتم مجموعه داج کرایسلر جیپ و رم میفتاد دست خودشون. اهداف فیات برای این بزرگان باعث کمرنگ شدنشون شد.خدا بیامرز مارچیونه چاره ای نداشت.برای کم کردن بدهی ها مجبور به اتخاذ این تصمیم ها شد.

  11. اشکان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    البته اینم بگم که تسلا توی سپتامبر با فروش ۲۹۰۰۰ دستگاهی در امریکا با اختلاف ۱۰۰۰ تا پایین تر از بنز و بالاتر از ب ام و در جایگاه دوم لوکسها قرار گرفته. http://www.goodcarbadcar.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا