فورد

فورد با اج تیتانیوم جدید به نمایشگاه شیکاگو می‌رود

فورد در نمایشگاه دیترویت امسال نسخهٔ اسپرت کراس‌اوور اج ST را معرفی کرد که به یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری V6 بای‌توربو با ۳۳۵ اسب بخار قدرت مجهز بوده و از طراحی اسپرت و جدیدی برخوردار است؛ اما ظاهراً فورد هنوز دست از سر اج برنداشته زیرا این شرکت آمریکایی اعلام کرده است که برای این کراس‌اوور میان سایز پکیج جدیدی بنام تیتانیوم را تدارک دیده است. این پکیج جدید برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو در ماه آینده به نمایش درخواهد آمد.

این پکیج ویژگی‌هایی چون پوشش‌های جانبی همرنگ بدنه، پلیت عقبی پریمیوم‌تر و رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی را به خودرو اضافه می‌کند. فورد امیدوار است با این پکیج تیتانیوم، بر جذابیت اج افزوده و از این طریق طیف گسترده‌تری از خریداران به‌ویژه خریداران خودروهای پریمیوم را به سمت آن جذب کرده و موفقیت این کراس‌اوور میان سایز را تداوم بخشد.

برای درک بیشتر موفقیت فورد اج بهتر است نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم. این کراس‌اوور آمریکایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ به بازار آمد و از آن زمان تاکنون تنها در ایالات‌متحده بیش از ۱.۳ میلیون دستگاه و در سراسر جهان بیش از ۲ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است. طی چهار سال گذشته نیز فروش تیپ‌های بالایی اج یعنی مدل‌های تیتانیوم و اسپرت افزایش فروش هشت درصدی را تجربه کرده‌اند درحالی‌که تیپ‌های بالایی کلیهٔ شاسی‌بلندهای فورد نیز حدود ۶ درصد رشد فروش داشته‌اند.

اج تیتانیوم مدل ۲۰۱۹ نیز همچنان از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سابق استفاده خواهد کرد که هم‌اکنون ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. فورد وعده داده است که این گیربکس جدید مصرف سوخت اج را کاهش خواهد داد ولی هنوز اعدادی در این رابطه اعلام نشده است.

برای فورد، ایمنی بالای اج نیز اهمیت داشته و به همین دلیل برای تمامی تیپ‌های آن حتی تیپ پایهٔ SE سیستم‌های ایمنی زیادی چون هشدار برخورد جلو، دستیار پیش از برخورد، سیستم نظارت بر نقاط کور، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار را در نظر گرفته است. فعلاً فورد قیمت این اج جدید را اعلام نکرده است ولی احتمالاً پس از نمایش آن در نمایشگاه شیکاگو اطلاعات بیشتری از آن اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. matin

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خود سانتافه اس

    1. ماتئوس

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جلوشون خیلی شبیهه

    2. F۲۲RAPTOR

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      ???

    3. حامد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      ولی خدایی سانتافه از این خوشگلتره

    4. Mehdi TuRbO

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2363 ديدگاه)

      اولین بار سانتافه از روی فورد کپ زد فورد اج سالهاست این طراحیو داره ولی تو هر نسل بهترش میکنه پس در اصل سانتافه اسکی رفته.

    5. ASTON

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      از جلو کپی الانترا هست چراغ ها و جلو پنجره

  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    فورد اج به دور از طرحهای شلوغ،
    یه طرح ساده زیبا و پخته س
    که تا چند سال احتیاج به فیس لیفت نداره

  3. کوروش

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    احتمالا هزینه تصادفش باید پایین باشه مصرفی اش هم با سانتافه یکی باشه عالی میشه

    ولی بی شوخی واقعا ماشین های جدیدش داره کم کم به کیفیت گذشته اش بر می گرده برای من رانندگی و کیفیت کلی خودرو همیشه مهم بوده یکی از دلایلی که از امریکایی ها خوشم نمی امد همین بود چون همیشه به ماسل کار ها یا تراک ها اهمیت می دادند و سطح میانی و لوکس بازار را کاملا رها کرده بودند و جاشون رو به اسیایی ها و اروپایی ها داده بودند اما هفته پیش تجربه سواری mkz هیبرید در دبی شدم واقعا ماشین هاش برای فورد ابرو داری می کنند بخصوص بی صدایی و کیفیت متفاوت رانندگی نسبت به کادیلاک و بیوک واقعا مشهوده درصورتی که اصلا در حد کادیلاک مشهور و موفق نشده البته فعلا

    1. me84

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      کوروش جان حالا شما لینکلن رو که یه برند لوکسه رو با برندهای لوکس مقایسه کردی که طبیعیه. من تو رشت فورد فیوژن 2012 و بنز کلاس C 2012 سوار شدم. خدایی سر و صدا و تکونهایی که تو بنز بود( نه اینکه آزاردهنده باشه ) توی فورد خیلی خیلی کمتر بود ولی بنزه برای جوونا یکمی بهتر بود و فورده برای خانواده ها. خیلی کابین ساکت و آرومی داشت. البته دوستم میگفت ایمپالا از فیوژن هم بهتره ولی من سوار نشدم.
      خدایی ماشینای آمریکایی خیلی خوبن و قیمت خوبی هم دارن.
      البته من نخواستم آلمانیها رو خراب کنم بخصوص بنز که همه میدونن چجور ماشینایی میسازه. فقط تجربه خودمو گفتم. با احترام به آلمانی بازای عزیز.

  4. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (599 ديدگاه)

    این اگه فورده، سانتافه پس چیه؟؟؟
    دو روز پیشم یه کامنت گذاشتم در خصوص همین سبک جلو پنجره که خیلی باب شده تو خودروسازها
    هیوندای… فورد… آئودی… بعضی از چینیا
    اصلا چیز جالبی نیست واسه یه برند معتبر

  5. ماتئوس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (694 ديدگاه)

    تو عکس ۳،۴،۵ به نظر میاد ماشین چپی رو یه صافکار اماتور جمع کرده ?
    خط بین گلگیر عقب و سپر خیلی مشخصه و سایه داره … رکابشم زیادی شلوغه

  6. مانی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چراغ‌های جلو کپی‌ بنز و برلیانس خخخخ
    عقب کپی‌ تویوتا،جلو پنجره هیوندای
    شتر گاو پلنگیه واسه خودش
    مصرف مطمئناً بالاتر از رقیباست به همون نسبت خرابیش

    1. مانی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بجاش اقتدار داره

    2. ماتئوس

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (694 ديدگاه)

      چراغا قبش لکسوس

      1. me84

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        خداییش دیگه چراغای عقبش از قبل همینطوری بوده. کپی لکسوس نیست. اما جلوش حتی من آمریکایی باز رو هم ناراحت کرد. اصلا حال نکردم.

    3. F۲۲RAPTOR

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      مانی جان مگه چراغ جلوی بنز و برلیانس شبیه همه؟
      که فورد شبیه اونا دراوورده؟
      ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا