فورد

معرفی فورد اسکورت 2021 فیس لیفت، نامی که هنوز هم نفس می‌کشد…

فورد اسکورت در سال ۲۰۰۲ با بازار اروپا خداحافظی کرد و یک سال بعد نیز از بازار آمریکا خارج شد. جایگزین این خودرو فوکوس نسل اول بود که شرایط آن‌هم در حال حاضر چندان درخشان نیست. فورد در سال ۲۰۱۴ این نام را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و یک سدان کوچک مبتنی بر نسل دوم فوکوس را با نام اسکورت روانه بازار چین کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ نونوار شد و حالا نوبت به فیس لیفت آن در بازار چین رسیده است.

اسکورت هنوز هم از زیرساخت قدیمی فوکوس استفاده می‌کند اما فورد در بحث طراحی تغییراتی اساسی را تدارک دیده است. مهم‌ترین تغییرات اسکورت ۲۰۲۱ به کابین مربوط می‌شوند جایی که یک جفت نمایشگر کاملاً دیجیتال مشابه شاسی‌بلند سه ردیفه اکواتور نصب شده‌اند. البته این دو نمایشگر کمی کوچک‌تر بوده و بجای ابعاد ۱۲.۳ اینچی از نوع ۱۰.۲۵ اینچی هستند اما در کل بر جذابیت کابین افزوده‌اند.

این خودرو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴.۶۳/۱.۸۲/۱.۴۹ متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲.۶۸ متر است. به این ترتیب اسکورت اندکی کوچک‌تر از چهارمین نسل فوکوس سدان حاضر در برخی بازارهای اروپایی می‌باشد.

زیر کاپوت اسکورت فیس لیفت شده پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار قرار گرفته که نیروی آن از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. این سدان با رینگ‌های ۱۵ اینچی استاندارد یا ۱۶ اینچی آلیاژی در تریم های فول تر عرضه می‌شود. در کل فورد اسکورت ۲۰۲۱ هماهنگی خوبی با سایر محصولات مدرن این شرکت در بازار چین دارد.

سدان موردبحث در جایگاهی پایین‌تر از فوکوس سدان بازار چین قرار می‌گیرد. این خودروساز آمریکایی موندئو را نیز در چین عرضه می‌کند خودرویی که سال پیش در آمریکا بازنشسته شد. از آنجایی که برخی محصولات بازنشسته شده فورد همچنان در چین عرضه می‌شوند بنابراین تاروس فول سایز نیز همچنان در این کشور ارائه شده و سدان پرچم‌دار فورد محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خودروی زیاد بدی نیست ولی در این مدل گزینه های بهتری وجود دارد مثل کیا اپتیما و هزاران خودروی دیگر

    موافقم 7
    مخالفم 21
    1. Reza

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      شبیه چینا نشده ؟؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 3
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ببخشید یه سوال داشتم چطور آواتار خود را عوض کرده اید؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. taha malek

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)
  3. R@m!n

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    با اینکه خودم فن فوردم ولی این ماشینو انتخاب نمی کنم

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. احمدرضا

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      اگه اشتباه نکنم باید تو رنج هوندا آکورد و نیسان آلتیما و مزدا 6 و سوبارو لگاسی و کیا k5 و هیوندای سوناتا باشع

      به نظرم آکورد و آلتیما گزینه بهتری هستن تا این

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. R@m!n

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        نه تو رنج هوندا سیویک و سراتو و کرولا میشه. سدان های کوچیک اقتصادی

      2. Hadi

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2197 ديدگاه)

        واقعاً حیف این سدان های فورد که دیگه جز چین مشتری ندارن…
        حیف که با کراس اوور ها زشت و بدقواره جانشین شدن ?

        موافقم 10
  4. ارشیا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    این ماشین لیاقت اسم اسکورت رو نداره.
    فوردچینی اسم اسم بهتریه.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  5. porsche

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    اسمش جالبه قیافشو به بقیه رقبا ترجیح میدم ولی فنیش ضعیفه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  6. Ramin

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    این ماشین سرتاپاش داد و بیداد میکنه که تو چین قراره توسط changan منتاژ بشه.
    البته همیشه محصولات فورد توسط changan تو چین منتاژ میشه.
    ولی این محصول خیلی شبیه چینی ها هست.

    جلوش که شبیه uni K و uni T هست( منظورم جلو پنجره هست. ).
    عقبش مخلوطی از بی ام و سری 7 و eado plus هست.
    داخلش هم از uni T هست و uni K.

    خودرو خیلی خوبی هست. ازش خیلی خوشم اومد
    قوای فنی هم خوبه.

    موافقم 9
    مخالفم 8
  7. محمد مختاری آذر

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ببخشید گراواتار بخش ثبت نام فیلتر هستش من نتونستم

  8. mahan

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    بیشتر شبیه محصولات چری شده.یک سدان کامپکت اگه اشتباه نکنم باشه.ولی حیف فورد تاروس تولیدش تو امریکا متوقف شده ولی تو چین ادامه داره مگه چینی جماعت چه قدر قد دارند.البته بی تاثیر نیست فیس لیفت جدید تاروس توی چین مثل لیفان میمونه و ابهتشو پایین اوردن.دست ادم نیست ادم یکسری انتظارات از برندهایی داره که برمیگرده به پیشینه شون

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. Amir

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (236 ديدگاه)

    ته چهره اش شبیه آریزو ۷ هست
    فنیش واسه سال ۲۰۲۰ خیلی ضعیف و پیش پا افتاده اس و البته ماشینی که مال بازار چین باشه همینه دیگه ، چینی که چند صد میلیون کارگر فقیر داره.

  10. Amirreza

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    اصلا منظوری ندارم و لطفا به دوستان آمریکایی فن بر نخوره ، ولی من اول که دیدمش و متنو نخوندم فکر کردم یک خودروی چینیه

  11. علی‌آقا

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (585 ديدگاه)

    اگر یک کشور عادی بودیم از این ماشینا ما هم سوار میشدیم. بجای ۴۰۵ و تیبا و ام وی ام و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا