پیرو معرفی عمومی در نمایشگاه خودروی ژنو اوایل امسال، فورد در حال عرضهی شاسیبلند اِج فیس لیفت در اروپا میباشد.
این خودروی بهروز شده بنا به گفتههای فورد پیشرفتهترین شاسیبلند کمپانی از نظر تکنولوژیهای بکار رفته میباشد چراکه از طیف وسیع سیستمهای کمکراننده سود میبرد. طیف نسخههای اِج ۲۰۱۹ هم دگرگون شده و شامل مدلهای تیتانیوم، ST-Line و Vignale میباشد.
شاسیبلند فیس لیفت فورد از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری بای توربوی دیزل با قدرت ۲۳۴ اسب بخار بهره میبرد. این پیشرانه که در تاپ ترین نسخه نصب شده با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک هوشمند فورد همکاری میکند.
مشتریان با دو پیشرانهی دیزلی دیگر هم روبرو هستند. نسخهی پایه از نوع ۲ لیتری ۱۴۷ اسبی بوده و نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. دیگر پیشرانه هم نسخهی قویتر با قدرت ۱۸۷ اسبی بوده و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک همراه میشود.
از جمله ویژگیهای برجستهی فورد اِج ۲۰۱۹ فیس لیفت میتوان به کروز کنترل فعال با ویژگی توقف و حرکت اشاره کرد. این سیستم سرعت خودرو در ترافیک را کاملاً به صفر رسانده و اگر مدت توقف کمتر از ۳ ثانیه باشد دوباره خودرو را به راه میاندازد. کروز کنترل فعال این خودرو همچنین خودرو را در وسط لاین نگه داشته و تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت عملیاتی است.
دیگر ویژگی جدید این شاسیبلند دستیار فرمان است که برای استفاده در شهر و بزرگراه طراحی شده است. در این سیستم از رادار و دوربین برای تشخیص خودروهای کند و متحرک استفاده شده تا راننده بتواند در برابر مانورهای ناگهانی عملکرد بهتری داشته باشد.
سیستم نورپردازی جلوی تطبیقی، پایش نقاط کور، محدودکنندهی سرعت هوشمند، هشدار حرکت خودرو بین خطوط، دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده و تشخیص علائم ترافیکی نیز بخش دیگری از سیستمهای این شاسیبلند هستند.
در کابین هم سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3 با ویژگیهای ارتباطی، شارژ بیسیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن سفارشی، پشت آمپرهای دیجیتال و… به چشم میخورند.
اگر خواهان اسپورت ترین مدل هستید باید به دنبال اِج ST-Line باشید. البته انتظار نمیرود مدل کاملاً اسپورت ST وارد بازار اروپا شود. نسخهی اروپایی اِج ST-Line دارای بخشهای پایینی درب، بال و آینههای جانبی همرنگ بدنه، رینگهای ۲۰ اینچی، صندلیهای چرمی و سیستم تعلیق اسپورت میباشد.
Ali.usa
۷ آذر ۱۳۹۷ماشین اروپای و اقتصادی عاللی
فروش خوبی خواهد داشت
ولی من نسل قبلش بیشتر دوست داشتم
یانکی
۷ آذر ۱۳۹۷انصافا اگر تو اروپا عوارض عادلانه بگیرن این ماشین تمام رقیباش رو به گح میکشه.اگر st رو بخری میتونی بری به جنگ ماکان و x3 با 335 اسب و بیش از 500 نیوتن متر گشتاور.دقت کنید نسخه st فقط قدرت اضافه نکرده کلا ارتقا دیده و حسابی پرفورمنس در اختیار میزاره تستهاش رو تو یو تیوب دیدم خیلی خوفه.به خدا
آrمaن
۷ آذر ۱۳۹۷فورد سانتافه !
amin
۷ آذر ۱۳۹۷جالبه
چون اول هیوندا برای سانتافه شروع به کپی برداری از فورد کرد!!!
حالا گویا از نظر دوستان ماجرا برعکس شده!!!!
Mopar or No Car
۷ آذر ۱۳۹۷باید تعرفه های واردات خودرو بین آمریکا و اروپا برابر بشه. چه دلیلی داره اروپایی ها اینهمه در مورد واردات خودرو از آمریکا محدودیت ایجاد کنن بعد به راحتی ماشیناشون رو به بازار عظیم آمریکا صادر کنن؟
قابل توجه: سهم کشور های مختلف از اقتصاد جهان در سال 2017
1)امریکا: % 24.4
2)چین: % 15.4
3)ژاپن: % 6.13
4)آلمان: % 4.63
5)بریتانیا: % 3.3
6)هند: % 3.27
7)فرانسه: % 3.25
8)برزیل: % 2.59
9)ایتالیا: % 2.44
10)کانادا: % 2.08
11)روسیه: % 1.99
17)ترکیه: % 1.07
19)عربستان: % 0.86
27) ایران: 0.55%
منبع : ایران جیب
me84
۷ آذر ۱۳۹۷.
صد در صد باهات موافقم.
علی
۷ آذر ۱۳۹۷دوست عزیز mopar
اختلاف اروپا و آمریکا قبل از اینکه مثل الان سیاسی بشه بیشتر مسائل علمی و اختلاف استاندارهای مابینشون بود.
از زمان اوباما به قبل دلیل واردات کمتر اروپا از آمریکا نوعی صلیغه مردم اروپا و تولید گازهای سمی و همچنین مصرف سوخت ماشینهای آمریکایی بود که با استاندارهای اتحادیه اروپا جور در نمیومد و یا اگر هم میتونست نمره قابل قبولی از استاندارد اتحادیه اروپا بگیره و وارد اتحادیه بشه خود مردم زیاد استقبال نمیکردن.اما برعکس از این سمت ((( اروپا)))به او سمت (((آمریکا))) اروپاییها با پاس کردن استانداردهای آمریکا و به دست آوردن صلیغه خریداران آمریکایی تونستن بازار خوبی برای خودشون بوجود بیارن طوری که برندهای آمریکایی توان رقابت با خودروهای اروپایی رو از دست دادن و طبق صحبت آخر (((عمو ترامپ))) آلمانها خیلی خوب کار کردن و تنیجه خوبی هم گرفتن. اما دیگه از وقتی عمو ترامپ امده مسئله کاملا سیاسی شده و ربطی به جدولی که فرستادی نداره و همش بهونه ایی بیش نیست. اینو یادت باشه آمریکا (((کم طلا ترین))) و ((( بدهکارترین))) کشور پر ادعای صنعتی هستش.
همیشه ی کم مطالعه کن بعد بیا از روی تعصبات درونیت مطالب کذب تحویل این ملت ساده بده.
ضمنا من خودم از آمریکا بدم مه نمیاد هیچ بیشتر برندهای های تکنولوژیشو تحسین هم میکنم مثل ((( گروه ناسا ، اپل ، غیره)))
با تچکر
me84
۷ آذر ۱۳۹۷.
علی جون mopar در مورد اختلاف سلیقه و قوانین و اینطور چیزا صحبتی نکرد.
فقط در مورد تعرفه صحبت کرده که کاملا هم درست میگه. باید برابر باشه.
در مورد مسائل دیگه ای هم که مطرح کردی بخصوص اون تیکه قبل ترامپ، زیاد به رسانه ها توجه نکن چون اگه یکی پیدا بشه که چوب لا چرخشون بذاره (ترامپ) هر جوری شده میخوان دهنشو سرویس کنن. نمیخوام ازش بت بسازما اما خدایی اونطوری که رسانه ها میگن نیست. یه کم دقت کنیم میفهمیم حرفش چیه و چرا بقیه دنیا بجز چند تا کشور انقدر میکوبنش.
علی
۷ آذر ۱۳۹۷ای دی me84
متاسفانه تو هم داریی مطالب کذب رو با مهر تاییدت تحویل ملت ساده ما میدی.
اگر یادت باشه اتحادیه اروپا و در راس اون (((آلمان خانوم مرکل )))به عمو ترامپ پیشنهاد تجارت آزاد داد . تجارت آزاد عادلانه ترین پیشنهاد دنیاست که کشورهای صنعتی به خودشون تا حالا دیده ولی (((رد )))کرد.
از کنوانسیون مختلف (((آمریکا))) امد بیرون .از جمله پاریس که مربوط به وضعیت آب وهوا بود.
و جالب اینجاست ژاپن و کانادا با تجارت آزاد موافقت کردن .
اونوقت شما و دوستانت خودتونو زدین به او راه و بحث تعرفه ماشینو میکشین وسط؟!!!
تجارت آزاد تمام این بحث های کذبتونو پوشش میده . بعد میای میگی حرف من ربطی نداشت؟!!
بلاخره روزی میرسه که دست بعضیها تو همین سایت پدال با پروفایلهای مختلف میان و به هم دیگه نون قرض میدن و همو تایید میکنن. و همچنین سانسورچیه خود سایت پدال که خودشم میدونه من چی میگم که خیلی مطالب مودبانه رو نشر نمیده ولی حاضر جوابیای بی ادبانه که گرایش به صلیغه خودش داره نشر میده و میشینه میخنده به ریش کسایی که نباید بخنده.ملت رو گیر اوردین .
با تچکر
Mopar or No Car
۷ آذر ۱۳۹۷کامنت من دو قسمت داشت اول در مورد تفاوت تعرفه های واردات خودرو بین آمریکا و اروپا بود که نیاز به مطالعه زیاد به اندازه شما نداشت و در حد اطلاعات کم من هم کافیه.
قسمت دوم در مورد رتبه بندی اقتصادهای جهان هست که اگه کامل متن رو میخوندی منبعش سایت مجاز ایران جیب بود.
اگه ادم مطالعه نکنه بهتر از اینه که فقط مطالب یک بعدی و جانبدارانه رو مطالعه کنه و خودش رو علامه دهر و بقیه رو بی سواد و ….. بدونه.
مطمئن باش تعصب من نسبت به کشورم از شما و امثال شما بیشتره.
Mopar or No Car
۷ آذر ۱۳۹۷ضمنا برای شما که اینقدر مطالعه داری خوب نیست سلیقه رو صلیغه و تشکر رو تچکر بنویسی.
me84
۷ آذر ۱۳۹۷.
علی جون همون خانوم مرکل که داری در موردش صحبت میکنی و ژست روشنفکری و تجارت آزاد و این نمایشها رو به خودش گرفته، همین چند ماه پیش یه بنده خدایی که میلیارد میلیارد اختلاص کرده و هزار جور جنایت دیگه، وقتی برای درمان رفته بود فرنگ بهش پناهندگی داد اونم درست زمانی که با حکم قضایی بین المللی تحت تعقیب و درحال دستگیری بود.
بخاطر همین میگم به رسانه ها توجه نکن که تمام اخبارشون جهت داره به نفع منافع خودشون. اگه میشد اسم میاوردم.
Omid
۷ آذر ۱۳۹۷ناسا گروه نیست سازمان ملی هوا فضای امریکا هست علی اقا
Elmiraj
۷ آذر ۱۳۹۷اروپا در حال حاضر تعرفه ۱۰ درصدی رو ماشین های آمریکایی بسته و در مقابل هم آمریکایی ها هم تعرفه ۲.۵ درصدی رو خودرو های اروپایی بستن !!!
ترامپ خودروسازی اروپا رو تهدید به بستن تعرفه ۲۵ درصدی کرده ولی در حال حاضر این تصمیم و برای چند ماه به تعویق انداخته و گفته در صورتی که اروپا روی همکاری با ایران و تشکیل ارتش اروپایی مستقل پافشاری کنه هم این تعرفه ۲۵ درصدی رو اعمال می کنه و هم بودجه ناتو رو به طور قابل توجهی کاهش میده …….
net
۷ آذر ۱۳۹۷طراحی داخلی کاملا مشکی و صندلی چرمی مشکی قشنگه و اگر دوخت قرمز نداشت برای فرمان و صندلی قشنگتر میشد و بجای دوخت قرمز باید از دوخت مشکی استفاده میکرد=فقط هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ رنگ مشکی
sina
۱ فروردین ۱۳۹۸شاسی بلند مورد علاقه من بین محصولات فورد