نمایشگاه لس آنجلس: شاسیبلند شماره یک فورد، سالها است که حضوری قدرتمند در بازار دارد. اکسپلورر هیچگاه دارای طراحی ممتاز، یا تواناییهای آفرود یا قابلیتهای خارقالعادهای نبوده اما توانسته با تناسب و توازنی که در ویژگیهای خود نشان میدهد، مشتریان و طرفداران انبوهی داشته باشد. اکنون ۲۵ سال از زمان حضور فورد اکسپلورر در سال ۱۹۹۰ به بازار میگذرد و نسل پنجم آن که از سال ۲۰۱۰ معرفی شده، در نیمهعمر خود قرار گرفته است. به همین دلیل، یک فیس لیفت و برنامه ارتقا برای این SUV در نمایشگاه لسآنجلس معرفی گردیده است.
تغییرات واضح بیرونی شامل سپر جدید، جلوپنجره مشبک تجدیدنظر شده، استایل جدید برای چراغهای جلو و عقب و اسپویلر میباشند. یک نگاه سطحی ممکن است این شبهه را ایجاد کند که این یک خودروی لندروور یا رنجروور است. مخصوصاً فرم جدید چراغها و ارتباط آنها با جلوپنجره و شکل کاپوت، این شباهت را تشدید میکند. طراحی داخلی خودرو نیز نشانی از تکامل دارد. مواد مورد استفاده دارای کیفیت بالاتری هستند و سیستم رابط کاربری نیز دیگر مشکلات سابق را ندارد و دکمههای واقعی جایگزین دکمههای لمسی سابق شدهاند. استفاده از سقف بازشوی دو پنلی، فضای داخلی مجلل، چوب و چرم و آلومینیوم در تزئینات و سیستم صوتی سونی با ۵۰۰ وات و کنترلهای روی فرمان و نمایشگرهای دیجیتال داشبورد از ویژگیهای اکسپلورر جدید میباشند. در زیر کاپوت این خودرو، موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری اکوبوست با یک موتور ۲.۳ لیتری جدید که آن هم از تکنولوژی اکوبوست بهره میبرد، جایگزین شده است. این پیشرانه با وجود ابعاد و اندازه کوچک خود، بههیچوجه ضعیف نیست و ۲۷۰ اسب بخار نیرو و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور محصول خروجی آن است. ۱۲.۵ درصد افزایش نیرو و ۱۱ درصد افزایش گشتاور همراه با بهره وری بهتر سوخت نیز میباشد. البته موتور پایه ۳.۵ لیتری شش سیلندر با نیروی ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۵ نیوتن متر و پیشرانه شش سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست با نیروی ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور ۴۷۴ نیوتن متر که با یک گیربکس شش سرعته خودکار جفت میشوند، همچنان سر جای خود باقی ماندهاند. یک کلاس جدید پلاتینیوم به تریم های قابل انتخاب اکسپلورر در سال آینده نیز افزوده میشود که فضای داخلی لوکس تر و طراحی شیکتری دارد. چراغهای این مدل از نوع LED بوده و دو پنل سقفی شیشه ای، چرخهای ۲۰ اینچی آلیاژی و در داخل کابین، صندلیهای انفرادی با روکش چرم سوراخدار، پوششهای چوب و آلومینیوم و چرم و امکانات بیشتر را به همراه دارد. [jwplayer mediaid=”۹۴۶۳۹″] در بخش فنآوری نیز، امکانات جدیدی چون دوربین دید عقب و سیستم دستیار پارک و پارک دوبل نیمه اتوماتیک، پورتهای USB و هندزفری، درب عقب اتوماتیک بازشونده بدون استفاده از دست و تجهیزات ایمنی بیشتر را شاهد خواهیم بود. [دانلود ویدئو]۳۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
محمد حسین
۲۸ آبان ۱۳۹۳خب از نظر من نمیشه ازش ایراد گرفت…
فورد
۲۸ آبان ۱۳۹۳خوش به حال اون ور ابی ها من برم فعلا یه دستمال به این پرایده بکشم
رضا.2272
۲۹ آبان ۱۳۹۳چه ابهتی :|
MAFIA
۲۸ آبان ۱۳۹۳من به طور کامل این خودرو رو قبول دارم.سعی شده به تمام اصول طراحی SUV در این خودرو مدنظر باشه.طراحی قابل قبول با موتور کم مصرف اکوبوست حرفی برا گفتن نمیزاره
سجاد
۲۸ آبان ۱۳۹۳این FORD هستش یا ROVER ؟
.
ایراد : از دست دادن اصالت امریکایی!
ASTON MARTin
۲۸ آبان ۱۳۹۳agree سجاد
MAFIA
۲۹ آبان ۱۳۹۳آمریکایی ها ملتشون اصالت نداره انتظار داری ماشیناشون داشته ماشه
مگه ایران یا ژاپن یا آلمان یا فرانسه یا امپراطوری روم همون ایتالیا هست که اصالت داشته باشه.
یه ملت 350 میلیونی بی شعور که غیر از فساد و اسلحه کشیدن رو هم نوع و جنگ و ساختن سلاح های کشتار جمعی و تامین تروریست ها کار دیگه ای بلد نیستن
شلبى
۲۹ آبان ۱۳۹۳Mafia جان شما مثل اینکه اخبار تلوزیون رو خیلى با دقت دنبال میکنى
شلبى
۲۹ آبان ۱۳۹۳جایى که اونجا فقط فساد باشه انقد پیشرفت نمیکنه و اقاى دنیا نمیشه،جایى که اونجا فقط فساد باشه انقد ورزشکار نداره و تو المپیک اول نمیشه
شما فک میکنى جاهاى دیگه خرج جنگ افزار نمیکنن،مثلا چین نمیکنه یا روسیه نمیکنه یا جاهاى دیگه نمیکنن،اینا چیزایى که معادلات قدرت رو تو جهان تغییر میده و اگه کشورى این کارو نکنه دوام نمیاره
شما همین کشور خودمون رو نگا کن که چقدر پول صرف این چیزا میشه
من خودم بعضى ازکشوارى اروپایى رو دیدم و به جرات به شما میگم اونجا فساد از اینجا کم تره و از کسایى هم که تو امریکاى شمالى زندگى میکنن همینو شنیدم
علی آقا
۲۹ آبان ۱۳۹۳درکت از امریکا خیلی ابتداییه داداش . خیلییییی
مصطفی
۲۹ آبان ۱۳۹۳طراحی قبلیش خیلی قشگ تر و آمریکایی تر بود
"Amir"
۲۸ آبان ۱۳۹۳احساس میکنم فورد دیگه اون ابهت همیشگی رو نداره
مک میسل
۲۸ آبان ۱۳۹۳این که برادر رنجرووره!!!
آرش
۲۸ آبان ۱۳۹۳از لحاظ شکل بیرونی مخصوصا نمای جلو یه جوری آدمو به یاد سورنتوی 2014 میندازه.
ASTON MARTin
۲۸ آبان ۱۳۹۳واقعا واس ی خانواده ایرونی اهل گردش ایده آله
دیگه یه ایرانی که نیمی از عمرش رو سپری کرده و توی کارش به یه جاهای قابل قبولی رسیده باید بتونه اینو بخره!
ک خب اولا ما همچین ایرانی ای رو پیدا نمیکنیم مگه این که تو کار رانت باشه
دوما هم اگه خیلی خودشو بکشه یه ام وی ام میخره که هزینه نگه داریش از قیمتِ گزافش بیشتره وو کلا میفهمه که زندگی در مملکت امام زمان چجوریاس
Mostafa JR
۲۸ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه.من نتونستم ازش ایراد بگیرم.
مک میسل
۲۸ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه،یعنی بد نیست
موتوروش تکنولوژی اکوبوست رو داره که این یه مزیته.
ماشین خوشگلیه،ولی کپی رنجروور و لندرووره!
داخلش بدک نیست و تکنولوژی های خوبی هم داره.
در کل از5 امتیاز،3امتیاز
(ایران&المان)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ آبان ۱۳۹۳درود .
از نظر طراحی ادمو یاد رنجروور میندازه .
اما من خیلی خوشم اومد از طراحیش . قرص و محکمه .
فقط میخوام بدونم این شاسی بلند 4 تا صندلی داره ؟؟؟
مثلا نمونه های 5 نفره و 7 نفره نداره ؟؟؟
اگر اینجور باشه که خیلی بده .
زیگما
۲۸ آبان ۱۳۹۳از بالا به پایین عکس یازدهمی
صندلی های ردیف دوم سه سرنشینه هست که خوابیده
صندلی های ردیف سوم هم خوابیده که با یکم دقت میشه پیداشون کرد(اگر پیداش نکردی، به کمربند ها دقت کن که برای ردیف سوم هم کار گذاشتن)
بنده خدا
۲۸ آبان ۱۳۹۳ممنون از سایت خوب تون .
یه سوال در مورد خودرو از مکانیک های سایت دارم . دست هر کسی جواب بده درد نکنه .
چرا در نقطه ی انفجار که پیستون در بالاترین مکان ممکن است حجم قسمت تراکم در یک سیلندر حدود 50 سی سی است . چرا بالا تر نیست که بشه بنزین و هوای بیشتری روش ریخت . حالا 200 سی سی باشه با همون فشار قبلی چه مشکلی پیش میاد
دست هر کسی که جواب میده درد نکنه
HILUX
۲۹ آبان ۱۳۹۳با سلام
نسبت حجم کل به حجم تراکم یک سیلندر را نسبت تراکم گویند پس در صورتیکه حجم تراکم زیادشود جهت ثابت بودن نسبت تراکم باید حجم سیلندر را افزایش داد در اینصورت موتور بسیار حجیم خواهد شد و درغیر اینصورت(عدم افزایش حجم سیلندر) قدرت موتور بشدت کم خواهد شد در ضمن برای ورود بیشتر سوخت باید حجم کل سیلندر را افزایش داد نه فقط حجم تراکم را.البته حجم تراکم در خودروهای مختلف متفاوت است و بستگی به طراحی و ضریب کمپرس موتور دارد بعنوان مثال اگر حجم یک سیلندر نیم لیتر باشد برای رسیدن به نسبت تراکم 12:1 باید حجم تراکم 41.66 سی سی باشد در صورتیکه حجم تراکم رابه مثلا 100cc برسانیم برای ثابت ماندن نسبت تراکم حجم سیلندر باید به1.2لیتر (1200cc) برسد!!!!!!!!!!!
دکتر داریوش
۲۸ آبان ۱۳۹۳وقتی به این دقت کنید که با پولی که پرداخت کردید چی دریافت کردید،اونوقت ارزش این ماشین مشخص میشه!
Suv با این تکنولوژی موتور،ایمنی،کیفیت خیلی خوب…. با این قیمت شاید نتونین پیدا کنین! معلومه که نباید بیایم اینو با رنجروور و suv های رده بالا مقایسه کرد!چه طراحی و چه لوکس بودن!اگه فورد می خواست اونجوری بسازه که قیمتشم نجومی میشد!
ولی همونطور که تو مقاله اومده اکسپلورر همیشه یه شاسی بلند با بهترین توازن بین قیمت و کیفیت و کارایی بوده
ASTON MARTin
۲۸ آبان ۱۳۹۳داشبوردش شبی چارصدو پنجِ ،نی؟
شلبى
۲۹ آبان ۱۳۹۳نه نى!!
محمدMOHAMMAD
۲۸ آبان ۱۳۹۳بعضی از دوستان همچین درباره این ماشین حرف میزنند و ایراد میگیرند که انگار دارند درباره یک ماشین درجه 6 چینی حرف میزنند بابا کجای کارید شما دارید به ماشینی ایراد میگیرید که یه دنیا قبولش دارند البته به خوبی مملکت خودتون ببخشید که همگی دارید مرسدس GL CLASS سوار میشید این متن نوشتند که با این ماشین آشنا بشید نه اینکه ایراد بنی اسراییلی بگیرید
ادوریس
۲۸ آبان ۱۳۹۳زیبا، جادار، مطمئن
احسان(احسان سابق)
۲۸ آبان ۱۳۹۳جلوش منو یاد رنج روور میندازه.در ضمن ماشینی که الان به عنوان ماشین پلیس امریکا و کانادا استفاده میشه نمیشه بهش ایراد خاصی گرفت
e36
۲۹ آبان ۱۳۹۳از ماشین آمریکایی ایراد نمیشه گرفت
ژيار
۲۹ آبان ۱۳۹۳سلام دوستان من همین چندروز پیش یکیشو دیدم تااز نزدیک نبینین نمیدونید چه ماشینیه شماره اربیل عراق بود محشر آقا محشر……
parseh net30
۲۹ آبان ۱۳۹۳ماشین جنتل من و مردونه ایی
فریا
۲۹ آبان ۱۳۹۳اگه جلوی اکسپلورر 2015 شما رو یاد رنجروور میندازه ؛ چراغ عقب رنجروور 2013
هم منو یاد چراغ عقب فورد اکسپلورر 2011 میندازه !