فورد

استفادهٔ فورد رنجر جدید از ساختار بدنه روی شاسی

فورد جلسهٔ سالانهٔ سهامداران خود را برگزار نموده و در آن جزئیات کمی از تعدادی از محصولات آیندهٔ خود را بیان داشت. از این جلسه گزارشی در مورد چند موضوع جالب منتشر شده است. یکی از سؤالاتی که در این جلسه مطرح شده این است که آیا فورد رنجر جدید بر روی پلت‌فرم جدیدی ساخته خواهد شد یا از یکی از پلت‌فرم‌های کنونی فورد استفاده خواهد کرد؟ مدیرعامل فورد در پاسخ به این سؤال گفته است که این پیکاپ بر روی یکی از پلت‌فرم‌های کنونی فورد ساخته خواهد شد و همچنین اشاره کرده که ساختار بدنه روی شاسی خواهد داشت.

این خبر تعجبی ندارد چراکه به پایین آمدن هزینه‌های تولید کمک خواهد کرد آن‌هم درحالی‌که فورد قبلاً گفته بود رنجر برای کسانی تولید خواهد شد که یک پیکاپ مقرون‌به‌صرفه، کاربردی، آفرود و با قابلیت مانور بالا می‌خواهند. این مورد همچنین موقعیت رنجر را در برابر رقبای کلیدی آن یعنی شورلت کلرادو، جی‌ام‌سی کانیون، تویوتا تاکوما، نیسان فرونتیر و تا حدودی هوندا ریج‌لاین تثبیت می‌کند.

در این جلسه علاوه بر این گفته شده که کراس‌اوور آیندهٔ فورد یک نمونهٔ کوچک خواهد بود؛ اما بااین‌حال سازندهٔ آمریکایی چیز زیادی از این خودرو نگفته است. البته انتظار می‌رود که کراس‌اوور الکتریکی آیندهٔ فورد با یک‌بار شارژ توانایی پیمودن بیش از ۳۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. The R

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اگه بدنه رو شاسی باشه، برانکو رو که بر اساس این میسازن (یا با پلت فرم مشترک) میتونه یه افرودر قوی بشه. رو رنجر نوشته 4×4. امیدوارم برانکو هم 4×4 باشه نه AWD.

    1. رضا اعتمادیان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (261 ديدگاه)

      سلام
      من تفاوت 4×4 و AWD را هنوز متوجه نشدم ، میشه ی کم توضیح بدین ؟؟
      ممنون

    2. آرش آمریکایی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      مطمئن باش برانکو میاد تا به ریشه های خودش برگرده و یه آفرودر قوی باشه همونجوری که بوده
      و این احتمال هم میره که جنرال متورز هم بای این که از رقیببش عقب نمونه شورولت بلیزر و جمس جیمی رو دوباره عرضه کنه
      فورد رنجر هم یه آفرودر فوق العاده خواهد بود

      1. آرش آمریکایی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (639 ديدگاه)

        خدمت آقای اعتمادیان عزیز باید عرض کنم که
        ماشینای 4*4 همون آفرودر و دو دیفرانسیل های سنتی هستن
        اگر شما تویوتا لندکروز یا جیپ ها بلیزرها …. قدیمی رو سوار شده باشید حتما دیدید که ماشین دوتا دنده داره که یکی از اون دنده ها دنده کمک هستش وقتی از دنده کمک استفاده میکنی نیرو به محور جلو هم منتقل میشه ( هر دو محور ماشین به حرکت در میاد) و ماشین آمادس تا از مسیرهای صعب العبور رد بشه

        اما awd
        تو این سیستم دیگه دنده کمک نداریم و نیروی موتور در همه حال بین دو محور تقسیم میشه (مثلا 30% محور جلو 70% محور عقب) که توی بعضی ماشینها میتونی مقدار نیرو رو به طور الکترونیکی به دلخواه تغییر بدی
        سیستمawd فقط هم مختص کراس اورها و شاسی بلندها نیست
        و توی هر ماشینی میتونه استفاده بشه

        1. رضا اعتمادیان

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (261 ديدگاه)

          درود بر آقا آرش عزیز
          بسیار عالی و فنی توضیح دادین
          ممنون آقا

      2. ونوم اف ۵

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        ارش جان با اون طراحی با ابهتی که برانکو داره بازار رو منفجر میکنه بلاشک در افرود عالیش هم که شکی نیست

  2. Mercede kaviani

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست امیر دهقان
    وتشکر از مطالب بسیار عالی وزحمات شما
    شاس مستقل خیلی بهتر است امیدوارم حداقل کمپانی های امریکایی مثل دهه های گذشنه از این نوع شاسی در اتوموبیل استفاده کنند
    نه که فقط محدود به اس یو وی و پیکاپ باشد
    با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا