فورد

فورد رنجر رپتور غایب بزرگ بازار آمریکا

فورد F-150 رپتور حسابی بین خریداران گل کرده و همین امر برند آمریکایی را متقاعد کرده که رنجر رپتور را نیز در بازارهای بین‌المللی عرضه کند.


سرانجام پیکاپ رنجر وارد بازار آمریکا شده و همین موضوع منشأ گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال ورود نسخه رپتور از رنجر به این بازار نیز بوده است؛ اما متأسفانه این موضوع رخ نخواهد داد زیرا اتوبلاگ گزارش داده که یکی از مدیران فورد گفته رنجر رپتور وارد بازار آمریکا نخواهد شد.


Hermann Salenbauch گفته رنجر رپتور بر پایه‌ی نسخه‌های بین‌المللی این پیکاپ بنا شده و هماهنگ ساختن آن با قوانین بازار آمریکا زمان‌بر بوده و هزینه‌ی زیادی را طلب می‌کند.


مدیر فورد خیلی به جزئیات اشاره نکرده اما احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این شرکت جایگزینی پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین توربوی ۲۱۰ اسب بخاری با نمونه‌ای بنزینی بوده است. این پیشرانه نه تنها باید جایگزین شود بلکه باید قوی‌تر از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوستی باشد که تنها قلب آهنین این پیکاپ در آمریکا می‌باشد.


دیگر مشکل فورد با عرضه رنجر رپتور در آمریکا این است که پیکاپ یاد شده برای بازارهایی طراحی شده که F-150 رپتور محبوب نبوده و یا عرضه نمی‌شود. این مورد درباره آمریکا صادق نیست زیرا F-150 رپتور از طرفداران بسیاری برخوردار است.


اگرچه Salenbauch اشاره‌ای به این موضوع نداشته اما یکی دیگر از دلایل عدم عرضه رنجر رپتور در آمریکا احتمالاً بحث قیمت و تقاضا نیز می‌باشد. این خودرو بی‌شک گران‌تر از رنجر لاریات چهار چرخ محرک خواهد بود. این پیکاپ قیمت ۳۶۱۲۰ دلاری داشته و با سفارش برخی آپشن ها می‌توان قیمت آن را به فراتر از ۴۰ هزار دلار هم رساند.

همچنین احتمال دارد رنجر رپتور روی فروش برادر بزرگ‌تر خود تأثیر بگذارد و به نوعی رقیب داخلی F-150 رپتور باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    یه ماشین چقدر میتونه خوب باشه
    حدش رو نمیدونم ولی اینو میدونم که فورد بلده به بالاترین حدش برسونه

  2. sina

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    دوستان یه سوال:
    اینکه تو امارهای فروش میزنه “فورد سری آف” فلان قدر فروخته منظورش چندتا ماشین هست؟
    بعبارتی سری اف فورد شامل چه خودروهایی هست؟
    ممنونم

    1. یانکی

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      از اف 150 تا 950.

    2. Mohammad

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      اگه فقط نوشته سری اف
      یعنی همه شون از ۱۵۰ تا ۷۵۰
      البته بیشترین فروش برای ۱۵۰ _۲۵۰ _ ۳۵۰ هست

      1. sina

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2663 ديدگاه)

        مرسی محمد
        یعنی از 150 تا 750 هفت تا تراک داره فورد دیگه؟

        1. Mohammad

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          نه مدل های بالای ۳۵۰ دیگه تراک نیستن اصطلاحا بهشون میگن کامیونت

      2. علیx76

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (395 ديدگاه)

        والا تا اونجا ک میدونم مدل های بالاتر از ۴۵۰ دیگه تراک محسوب نمیشن
        از نظر قانونی میرن توی کامیونت ها
        فک نمیکنم تو امار فروشش محاسبه بشه

    3. mahdy

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      F-150 و دار و دستش(رپتور و …)
      F250 و تیر طایفش
      F-350 و قوم و قبیلش
      همینجوری تاااا 750
      تعداد فوردهای سری F کم کم داره رو به بینهایت میل میکنه
      این چیزی که میخوام بگمو علی نخونه میترسم ذوق مرگ شه:
      اگه همه F15 0هایی که از 48 سال پیش تا الان فروخته شدنو کنار هم بزاریم دو بار میتونیم کره زمینو دور بزنیم

      1. Mohammad

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        خوب مشتری میخواد که میسازن تازه از ۴۵۰ به بالا دیگه معمولا به بازار نمیدن بیشتر برای شرکت ها ارگان ها استفاده میشه نه شخصی

      2. (Ali (Chevy nova

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        مهدى
        فروش 10/000/000 موستانگ هم هست

  3. سامان

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    پیکاپ فقط خودتی بقیه فقط اداتو در میارن….حیف زندگیمون که با نداشتن یک زندگی خوب و خودکامگی خودکامگان نابود شد…حیف جوونای ایرونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا