فورد

فورد و استفاده از انرژی خورشیدی در C-MAX

حالا زمان توجه بیشتر به انرژی‌های نو و جایگزین در خودروها فرا رسیده است. فورد نیز به تبعیت از همین گرایش، به روزهای آفتابی می‌اندیشد. C-MAX سولار یک خودروی پلاگین هیبریدی است که سقف آن با سلولهای خورشیدی پوشیده شده است.

Ford C-MAX Solar Energi Concept
Ford C-MAX Solar Energi Concept
فورد با همکاری موسسه فن آوری جورجیا و شرکت SunPower که شریک تکنولوژی خورشیدی فورد است، طرح مفهومی C-MAX سولار را اجرا کرده‌اند. در تکنولوژی مورد استفاده، از پوششی شبیه لنز برای تمرکز بیشتر نور و بازده بالاتر آن استفاده شده است. بنابراین با وجود سطح کم پوشش داده شده توسط سلولها، راندمان ۸ برابر افزایش یافته است. این نیرو برای شارژ باتری‌های خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک روز نوردهی برابر ۴ ساعت شارژ باتری ها عمل می کند.
Ford C-MAX Solar Energi Concept
Ford C-MAX Solar Energi Concept
با یک بار شارژ کامل باتری‌ها می توان ۹۹۷ کیلومتر مسافت را در مجموع طی کرد که ۳۴ کیلومتر آن به تنهایی با انرژی برق خواهد بود. این در حالی است که موتور ۲.۰ لیتری نیز در کنار موتور الکتریکی، بازوی دوم پیشرانه هیبریدی این خودرو را تشکیل می‌دهد. البته هنوز جزئیات و میزان کارایی و تأثیر سلولهای خورشیدی در عملکرد نهایی خودرو منتشر نشده‌اند.
فورد از این خودرو در نمایشگاه CES در هفته آینده رونمایی خواهد کرد. و اطلاعات کامل‌تری نیز به دست خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. spm

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    همین فناوری رو باید رو پیکان اجرا کنن که دیگه هوا رو هم آلوده نکنه.اگه بشه چی میشه.تو اروپا هم پیکان تولید میکنن(انشاءالله).ربنا آتنا فی الدنیا پیکان و فی الآخره نیسان و قنا عذاب پراید.آمین

  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کارتون عصر حجر رو یادتون میاد؟ما در زمینه صنعت اتومبیل همونا هستیم با این تفاوت که هوا رو مثل سم الوده میکنیم

    1. carbonado aventador

      ۱۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      عقب این ماشین خیلی برام آشنا می زنه ولی آلان یادم نمیاد . لطفا کسی می دونه بگه!!!!!!!

  3. حسين

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    اینوجرا نکنن به جاش بیان سیستم کنترل پایداری و سیستم ضد واژگونی و ایربک پرده ای و جانبی رو اجباری کنن تا این همه کشته ندیم!!
    رییس پلیس گفته بود بیش از 50 درصد ماشین ها تو تصادف چپ میکنند و رییس پزشکی قانونی گفته بود اکثر مسدوم های تصادف خارج از شهر که به بیمارستان منتقل میشن سرشون به بغل و دیواره های ماشین میخوره و خونریزی میکنند و قبل رسیدن به بیمارستان می میرن!!

    1. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      ما ای بی اسمون هم 2کاناله بعد شما esp و
      ایربگ پرده ای میخوای؟

      1. حسین

        ۱۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        ما ازونا esp و apr و ایربگ پرده ای و جانبی را نخواهیم اینا هم اجباری نمیکنند!!!اینا ABS رو بدون EBD میدن دست مردم!!!

  4. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.

    افرین.

    ما هنوز سانروف نداریم چه برسه به شبکه های خورشیدی.

    ((( اگر دنبال دو خرگوش بدوید ، هیچ کدام را نمیگیرید )))

  5. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    احتمالا سلول های خورشیدیش بتونه فقط چراغهاشو روشن کنه یا نهایتا سیستم صوتیشو…

  6. 45001

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    کیا سول میخواد بیاد تو ایران شبعه جارو برقیه

  7. توفیقی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    واقعا مسخرست.سلولهای خورشیدی.
    مثل آدم ماشین عادیتونو بزنید.نوآوریهای دمدمکی.

    بازم یه عده کمالگرا میان دیسلایک میکنن.
    تکنولوژی مثلا به انژکتور میگن که همه حودروها ازش استفاده کردن.
    نه به این تکنولوژی چرت که واسه خود نمایی ساخته شده و بعد 4 تا تولید کردن.خط تولیدش متوقف میشه و هیش کی ازش استفاده نمی کنه.
    تکنولوژی به دنده اتوماتیک میگن.
    نه سیستم رانندگی برای کورها.

    1. زیگما

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      50 سال دیگه که نفت تموم شد رو بهتون یادآوری میکنم آقای توفیقی!
      اینا مثه ما نیستن دست رو دست بذارن تا وقتی که یه چیزی رواز دست بدن و بعد تازه بیان و به دنبال جایگزین براش باشن!
      آینده نگری یعنی همین!

      1. zondar

        ۱۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        زیگما جان
        جدیدا اعلام کردن با فناوری های جدید برای حفاری تا 150 سال اینده نفت استخراج خواهد شد

        1. زیگما

          ۱۵ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          آقا جان اصلا تا 500 سال دیگه نفت داریم
          بعدش چی؟

        2. حسین

          ۱۵ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3001 ديدگاه)

          ما نه ولی عراق تا 500 سال دیگه شایدم بیشتر حالا نفت داره!!!بعدم وقتی موتور دیزلی نه هیبریدی 2 لیتر مصرف میکنه این نفت تموم نمیشه!!تازه بشه LPG هم هست!!

        3. Kayhan

          ۱۶ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (83 ديدگاه)

          آقا جان مهم نیست ما تا چه زمانی نفت داریم، مهم اینه نفت تموم میشه!
          1-موتور های دیزلی هرگز نمی تونن جایگزین موتورهای بنزینی بشن به دلیل قدرت پایین تر (گشتاور بسیار بالایی دارن ولی)، سنگینی، عدم دسترسی به سوخت با کیفیت و…
          2- با تکنولوژی فعلی LPG و LNG و CNG نمی تونن گزینه های مناسبی برای جایگزینی بنزین باشن چون عملا انتقالشون خیلی سخته و بعضا منابع محدودتری دارن و بعضا کارایی لازم رو ندارن.
          3- حتی اگه تمام مشکلات LPG و دیزل هم حل بشه بالاخره اینها از مشتقات نفت و سوخت فسیلی هستن که یعنی اتمام پذیرن.
          4- تموم شدن نفت فقط به معنی از حرکت ایستادن ماشین ها و هواپیماها نیست، حتی داروسازی هم شدیدا به نفت وابسته است و نفت به عنوان سوخت کم ارزشترین شکل این ماده مهم است. جالب اینه هنوز جایگزین مناسبی برای نفت در صنایع پتروشیمی پیدا نشده درصورتی که برای نفت به عنوان سوخت جایگزین نسبتا خوبی داریم: برق!
          5- گرچه تولید برق به صورت کاملا پاک (انرژی هسته ای پاک نیست و خیلی بیشتر از سوخت های فسیلی آلودگی تولید میکنه) هنوز صنعتی نشده ولی حداقل ایده هایی در مورد روشهاش داریم و این خودش یه شروعه. همین کاهش مصرف سوخت اتوموبیل ها خیلی وقت ها به کمک سیستم های هیبریدی صورت میگیره.

  8. توفیقی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    کل ماشین رو هم سلول خورشیدی کنی یه روز کامل بزاری جلوی آفتاب بخوای شب 1 ساعت با 100 رانندگی کنی جواب نمیده.
    ولی تو دو دقیقه 10 لیتر بنزین سوپر بریز رو باکش که ترمز دستیشم بره بالا.اون وقت میبنی 100 تا سهله 250 تا رو تا 3 ساعتم می برتت.

    1. زیگما

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      جهت اطلاع توفیقی
      تسلا مدل اس.با قیمت 70 هزار دلاری امکانات سری 5.کیفیت بهتر.با 20 دقیقه شارژ میتونه 320 کیلومتر بره! این افکار سنتی و پوسیده شما در صنعتت امروزی هیچ جایی نداره جناب! هیچی اطلاعات نداری میای سر و ضدا راه میندازی!

      1. مهدی

        ۱۶ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        مورد مهم اینکه اون شارژی که شما می فرمایید با استفاده از برق شهریه و نیروگاه ها بغیر از برخی از کشورهای خاص تماما از سوخت های فسیلی استفاده میکنن. ایشون منظورشون انرژی خورشیدیه

        1. hoseyn

          ۱۶ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3001 ديدگاه)

          یه مستندی تلویزیون نشون میداد از یه کشور خارجی که تونسته بود تمام برق مورد نیازش حتی در ساعت اوج را از طریق تجدیدپذیر(اب و باد و خورشید)تامین کنه!!این اول راهه!!میدونید چند سال رو نیروگاه های فسیلی وقت گذاشته شده و طراحی شده و چقدر روی نیروگاه های تجدید پذیر؟؟

  9. توفیقی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    موتور بنزینی لایک
    موتور های آشغال هیبریدی برقی خورشیدی دیسلایک

    1. Edi♪♫

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      توفیقی جان سلام.
      چرا اینقد ناراحتی ازین قضیه؟ لذت رانندگی ماشین با موتور بنزین سوز به کسی پوشیده نیست،اما تا کی؟ بشر مجبوره به این سمت بره،هرچند اول راهه و آنجنان که باید نتونسته این تکنولوژی رو کارامد کنه.

  10. Edi♪♫

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    شاید اگه زمان ساخت اولین ماشین کارل بنز بودی همین حرفو بهش میزدی که این موتورا اینجور و آنجور.. :)
    ولی باور کنیم انرژی فسیلی بی نهایت مفید اما کمه.لااقل واسه چند نسل بعد.و چی بهتر از انرژی خورشید.

    1. حسین

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      اگر از اول به جای موتور بنزینی از موتور هیدروژنی استفاده میکردن الان موتور های هیدروژنی اینقدر بیشرفته شده بودن که دیگه نیازی به بنزینی نبود!!!انرژِ فسیلی کاربرد های خیلی بهتری هم داره!!

  11. زیگما

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    درود بر فورد
    این ماشین تونست تو 6 ماه فروشش رو از تویوتا پریوس بهتر کنه!
    به این میگن مهندسی! بنازم بهت فورد که غیرت از اسمت میباره!

  12. محسن.د

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    اگه درآینده بهره وری سلولهای خورشیدی(یاهرچیزی شبیه اون) بیشتر بشه، اونموقع این طرح خیلی به کار میاد.

    1. حسین

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      سلول خورشیدی مهم نیست !!! در واقع یک اپشن این ماشینه !! اصل ماجرا موتور ماشین هست!!!

  13. توفیقی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    زیگما طوری رفتار نکن انگار نوه هنری فوردی.
    در ضمن تا 50 سال دیگه من زنده نیستم به درک که نفت تموم میشه اصلا غذا هم تموم بشه مردم بمیرن.من باید فکر خودم باشم نه مردم.

    اسراف واقعا شیرینه

  14. توفیقی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    تسلا با اون صفحه بی ریخت لمسیش به اون بزرگی گمشه
    کادیلاک CTS-V سدان رو بیشتر ترجیح میدم با موتور 6.2 لیتر و 556 اسب بخاری 8 سیلندر.فول آپشنش که میشه همون قیمت پایه تسلا.

    برق واسه چراغ خونست نه ماشین
    شارژم واسه موبایله
    بنزینم مال ماشین

    1. زیگما

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      آره نظر تو خیلی کارشناسیه!تمام متنقدین صنعت خودرو جلوی تسلا تعظیم میکنن!
      هیچی نمیدونی صحبت نکن
      تو شتاب ب ام و ام 5 رو میگیره!

    2. arash1354

      ۱۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      تسلا واقعا انقلابی در ماشینهای الکتریکی است . البته نباید از قابلیتهای کادیلاک گذشت . ولی مقایسه کردن این دو مورد کار درستی نیست . اینها هرکدام حوزه جداگانه ای دارند .

  15. توفیقی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    زیگما اگه میتونی خودت مثل فورد یه کارخانه خودروسازی تو ایران بزن.الکی چرا سنگ اینو اونو به سینه میزنی.یه زمان کیا.یه زمان هیوندا.یه زمان کسوس.حالا هم فورد.فردا هم توفیقی موتورز
    هاهاها
    امیدوارم منظورمو فهمیده باشی.
    سخته ولی ممکنه
    شعار شرکت توفیقی موتورز:
    FIRST OR FIRST
    اولین یا اولین

    توفیقی موتورز لایک
    جنرال موتورز دیسلایک

    1. زیگما

      ۱۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      مثل همیشه . من طرفدار شرکت خاصی نیستم و فقط موفقیت و شکست هارو یادآوری میکنم!

  16. ساسان.م

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    کانسپت به این میگنا نه به کانسپت رنو اصلاً قابل درک نیست کانسپت رنو

  17. توفیقی

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    زیگما فرق بین دونستن و ندونستن نیست.من هم کلیپی رو که تسلا و بی ام و رو مقایسه می کنن دیدم.مهم 0.2 یا 0.4 ثانیه شتاب نیست.
    مهم اصله و DNA یه ماشینه که باید دوست داشته باشی.
    شایذ کونیخ زگ گرونترینه ولی بنز و پورشه محبوب ترین اند.
    شاید تسلا از بی ام و خوب باشه تو اعداد و ارقام..ولی من این حرفو میزنم.کیه که تسلا رو به بی ام و ترجیح بده.
    خود تو بی ام و رو انتخاب میکنی.فقط اعداد و ارقام چشمونو کور کرده.

    بی ام و M5 لایک
    تسلا دیسلایک

    1. زیگما

      ۱۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      قطعا همینطوره.هیچ کس به ماشین برقی اعتماد نداره! ولی قطعا تا 10 سال آینده این موضوع برعکس خواهد شد. تاریخ بهمون نشون داده….

      1. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

        ۱۶ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (745 ديدگاه)

        طرح استفاده از خودروهای برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی رابه کارگروهی ویژه برای بررسی فرستادند…

  18. mammad

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    جلل سیستم
    اینکه چیزی نیست همسایه بغلی ما پیکنیک پر میکنه

  19. Mohammad XX

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    آینده مال کسانیه که از همچین تکنولوژی هایی استفاده می کنن.
    بازده سلول های خورشیدی به مرور زمان بالا می ره و مطمئنا می تونه به عنوان یه منبع انرژی کمکی توی ماشین ها فراگیر بشه.
    اصلا فرض کنیم سوخت های فسیلی تموم نشن؛ باید به آلایندگی هم فکر کرد.

  20. Mohammad XX

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    آینده مال خودروسازاییه که از همچین تکنولوژی هایی استفاده می کنن.
    بازده سلول های خورشیدی به مرور زمان بالا می ره و مطمئنا می تونه به عنوان یه منبع انرژی کمکی توی ماشین ها فراگیر بشه.
    اصلا فرض کنیم سوخت های فسیلی تموم نشن؛ باید به آلایندگی هم فکر کرد.

  21. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    این که چیزی نیست ، شیشه های لکسوس LS جاذب انرژی تابشی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا