دیگر انتظارها تمام شد. فورد به طور رسمی موستانگ ۲۰۱۵ را رونمایی کرد. نگاهی جسورانه، در طراحی جلوی این خودرو به طور محسوسی از کوسه الهام گرفته شده است، سپر جلو، جلوپنجره ذوزنقه ای شکل و چراغ های کشیده و باریک وجه اصلی تمایز این خودرو هستند که موستانگ را جذاب تر و خشن تر از قبل کرده اند. شیشه جلوی این خودرو به شدت خمیده شده که در کنار سقف خوش فرمش بسیار خوب بنظر می رسد. نکات برجسته دیگر این خودرو شامل کاپوت فرم دار، گلگیر های بزرگ عقب و چراغ های نواری سه بعدی عقب می شود.
اگر مدل کوپه باب میلتان نیست، ما مدل کروک را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای سقف چند لایه پارچه ای عایق جهت حفظ آرامش کابین است. سقف این خودرو دوبرابر سریعتر از مدل قدیمی باز یا بسته می شود.
در ساخت کابین این خودرو از صنایع هوایی الهام گرفته شده است. کابین دارای طرحی آشنا است اما کیفیت آن بسیار بالاتر رفته است و برخی مسائل بهبود پیدا کرده است. سبک داشبورد آن، ما را یاد خودرو های سال ۱۹۶۴ می اندازد. این کابین از تکنولوژی های زیادی استفاده می کند که از جمله آن ها می توان به سیستم های هوشمند (صفحه نمایش هشت اینچی لمسی)SYNC ،MyFord Touch، (نرم افزار ناوبری مجهز) Track App ،MyColor و یک سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد.
این خودرو بسیار سخت تر و سبک تر از قبل شده و دارای کابینی بسیار بزرگتر است.
حالا رسیدیم به موضوع اصلی، برای زیر کاپوت این خودرو سه موتور مختلف در نظر گرفته شده است که عبارتنداز:
- یک موتور ۳.۷ لیتری V6 با حداقل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور
- یک موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر با بیش ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور
- یک موتور ۵ لیتری V8 با بیش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور
این خودرو دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق مستقل عقب است که کیفیت سواری را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است. سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نو طراحی شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده این خودرو روی چرخ های ۱۹ اینچی سوار است. همچنین این اسب سرکش دارای سیستم جدید کنترل پایداری است تا تمام پویایی خود را نشان دهد. [jwplayer mediaid=”۵۴۲۹۷″] موستانگ GT به طور استاندارد از یک سیستم کنترل شروع استفاده می کند تا خیلی راحت و در بهترین وضعیت به حرکت در آید. [jwplayer mediaid=”۵۴۲۹۹″] انتظار می رود قیمت این خودرو حدود ۳۰ هزار پوند باشد اما فعلا قیمت گذاری رسمی آن اعلام نشده است.
sajad
۱۴ آذر ۱۳۹۲بسیار زیباست فقط به نظرم یکم از اصلش دور شده اما باز هم خوشگل هست عقبش هم خیلی شیک شده حداقل از چراغ جلوش بهتر شده از لحاظ موتور هم من 2.3لیتر 300 اسب بخاری رو ترجیح میدم حجم کم قدرت زیاد هر چند 5 لیتر 420 اسب بخاری هم خیلی خوب هست ولی خوب قیمتش هم قطعا بیشتر میشه در ضمن بگم قیمت تقریبی 30هزار پوندی هم بسیار عالی برای این ماشین هست
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۲طراحیش عالیه فقط دریچه های تهویه وسط کابین یه مقدار تو ذوق میزنه و بهتره بود مثل دریچه های کناری طراحی میشد
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۲راستی از نیم رخ به قوس سقف نگاه کنید چه الهامی از 911 گرفته
dani
۱۵ آذر ۱۳۹۲حالت سقف همه ماشینای فست بک این شکلیه
یارو
۱۵ آذر ۱۳۹۲پیش رفت خوبی داشته ولی هیچ چی نمی تونه جای اون چهار تا چراغ گرد و موتور 8/5 لیتری رو بگیره به نظر من فورد ریسک بزرگی کرده . راستی یه سوال چرا از الان برا 2015 معرفی کرده یعنی یه سال زود تر این باعت می شه رقیباش به خودشون بیان
alireza
۱۴ آذر ۱۳۹۲طراحیش واقعا مدهوش کنندس. واقعا زیباست. امیدوارم هر چه زودتر وارد ایران بشه. ما ایرانیا حقمون بهترینه.
زیگما
۱۴ آذر ۱۳۹۲این خودرو برای سلیقه جهانی تولید شده.انتظار خشونت زیادی در چهرش نداشته باشید چون بازار های آسیایی خشونت در طراحی رو دوست ندارن.
در کل عالیه.فورد از پسش بر اومدی!آفرین
یه پسل باهوش
۱۴ آذر ۱۳۹۲لامصب چه چهره ی مردونه ای داره
محسن
۱۴ آذر ۱۳۹۲عجب عروسکیه…
هم اصالت خودش رو حفظ کرده هم مدرن شده… درود بر طراحان فورد
زیگما
۱۴ آذر ۱۳۹۲دوباره عکس های این ماشینو دیدم.داخل خودرو خیلی از چرم استفاده شده.دیگه مثل قبل پلاستیکی نیست.خشونت از سر و روش میباره.کامارو رو نابووووود کرده
نظرسنجی:
کامارو 2014 +++++
موستانگ 2015 —–
محسن.د
۱۴ آذر ۱۳۹۲همیشه موستانگ رو بیشتر از کامارو دوست داشتم. به نظرم بهتر بود فورد اصالت چراغهای جلو رو حفظ میکرد.اونطوری با ابهت تر بود.
علی تراختور
۱۴ آذر ۱۳۹۲خیلی قشنگ شده انصافا … فک کنم همینجوری ادامه بده دیگه شورولت باید بره بمیره!
به امید ماستانگ های بعدی!
حمید
۱۶ آذر ۱۳۹۲رو دست کوروت نداریم ، شورولت نمیمیره
زیگما
۱۴ آذر ۱۳۹۲برین به لینک زیر.حیرت زده میشین.
http://www.ford.com/cars/mustang/2015/
آرمین 66
۱۴ آذر ۱۳۹۲خوبه ماشین آمریکایی خرف نداره
احسان(احسان سابق)
۱۴ آذر ۱۳۹۲خیلی عالی و جذاب طراحی شده و از طراحی کلاسیکش دور شده اما بنظر من که جسارت فورد خیلی خوب جواب داده.داخلش هم شبیه نسل قبلشه اما به شکل خوبی مدرن هست.کلا خیلی با شکل و شمایلش حال کردم.فورد بعد از نزدیک شدن به ورشکستگی خیلی خوب خودش رو جمع و جور کرد و الان ماشیناش خیلی دوست داشتنیه.
بنظرم شرکت فورد تو 5 سال گذشته یکی از بهترین شرکت های صنعتی در کل دنیا بوده.شرکتی که ورشکست میشه و به جای اینکه بره گدایی دولت یا دیگه شرکت ها رو کنه کلا سیستم مدیریت رو عوض میکنه و مدلای قدیمیش رو از رده خارج میکنه و در زمینه مهندسی و طراحی خرج خیلی زیادی میکنه و خطوط تولید اضافه و قدیمی رو متوقف میکنه.جایی خوندم ماشینای فورد بشدت فروششون تو چین و امریکا افزایش پیدا کرده.بنظرم خودروسازای ایران می خوان رشد کنن باید با شرکت فورد همکاری کنن نه با فرانسوی هایی که هر روز دارن سهم بازارشون رو از دست میدن
آرمین 66
۱۴ آذر ۱۳۹۲موافقم
M
۱۵ آذر ۱۳۹۲هرچی باشه که دست ما بهش نمیرسه اینم میاد بازار میره مدل جدیدشم میاد باز ما اندرخم خودروهای وطنیم. والا این زندگی نیست تف به زندگی و سرنوشت اخه جا قحط بود واسه دنیا اومدن. اونایی که بچه اروپا و امریکا هستند مثل سگ باید جلو خدا پارس کنن دم تکون بدن که باز کمه بیان اینجا قدر اونجارو بدونن.
km
۱۵ آذر ۱۳۹۲طراحی کامارو بد شد. موستانگ بهتر از قبل. من که عاشقش شدم
masoud v12
۱۵ آذر ۱۳۹۲از نسل فعلیش زیباتر شده ولی چهره نسل قبلیش اسپورت و خشن بود ولی این نسل لوکس و خشن شده یعنی به اصطلاح از چاشنی اسپورت بودنش کم شده به لوکس بودنش اضافه شده.
masoud v12
۱۵ آذر ۱۳۹۲ولی واقعیت غیر قابل انکارش اینه که بیشتر از اینکه موستانگ جدید بشه شبیه فورد تاروس کوپه شده به چراغهای جلوش نگاه کنین متوجه این موضوع میشین.
هیمن
۱۵ آذر ۱۳۹۲اتقاقا به نظر من بیشتر به نسل های اولیش شبیه شده(چند نسل قبل خیلی پیر بود)
بعدشم همیشه وقتی ماشینی معرفی میشه یه کم زمان میبره که تو ورژن های بعدیش حسابی جا بیفته، پس بشینید و شلبی و باس ش رو نگا کنید….
حسین(جاسم)
۱۵ آذر ۱۳۹۲خیلی قشنگ و باحاله.من که باهاش حال کردم!
میلاد
۱۵ آذر ۱۳۹۲سلام دوستان.ماشین بسیار زیبا و فوق العاده ای.اما ارتفاع سقف برای سرنشینی با قد 190 میتونه سخت باشه.تلورانس رنگ خوبی داره اما برای رنگ مشکی طبق مود روز از مشکی مات استفاده کرده اما برای ماشینی با این ابوهت اگر از رنگ مشکی براق استفاده میشد جذاب تر بود.ولی بهرحال ماستانگ همیشه 1 ماشین افسانه ای
حمید
۱۶ آذر ۱۳۹۲اتفاقا آمریکایی ها به دلیل درشت بودن همیشه انقد کف صندلی رو میارن پایین که سرشون به جایی نگیره . ماشین آمریکایی و کمبود جا؟؟؟از رو عکس که نمیشه قضاوت کرد ، شما بشین توش اگه سرت خورد با من
Infinite
۱۵ آذر ۱۳۹۲از همین ابتدا باید بگم که نقد زیر یک نظر شخصیه و نظرات تمامی دوستان قایل احترامه.
نمیدونم این اوخر یا من آدم سخت گیر و مشکل پسندی شدم یا خلاقیت و زیبایی شناسی طراحان افت کرده. وقتی که طرح های رندر شده این ماشین رو (که یکی از علاقه مندان نسل سابقش هستم و بسیار دوستش دارم) دیدم پیش خودم فکر میکردم مگر اینکه طراحان فورد به یک بن بست در طراحی رسیده باشند که نتونن طرح زیباتر و شایسته تری برای این اسب سرکش طراحی کنند.
حالا که محصول نهایی رو میبینم دارم واقعا به این نتیجه میرسم که طراحان فورد واقعا به بن بست رسیده بودند و طرح خلاقانه ای نداشتند.
طرح بیرونی جدید یک برداشت ناقص از زبان طراحی جدید فورد و المان های اصیل طراحی ماستانگ هست. به طوری که طرح بیرونی ماشین در طراحی در بین گذشته و آینده گم شده! از چراغ های بیش از حد کشیده شده جلو گرفته، تا فرم بی ابهت و بی روح عقب ماشین همگی دارند حداقل به من ثابت میکنن چطور میشه که آبروی یک خودروی با اصالت ، خشن و بی نظیر رو برد.
تنها بخشی از طراحی که زیباست و حرفی برای گفتن نمیذاره ، طراحی داخل خودروست. بدون تعارف باید بگم که بسیار زیباست و من رو واقعا به یاد خودروهای قدیمی میاندازه.
در آخر هم من طرفدار ماستانگ ترجیح میدم بگم: فورد! از تو انتظار بیشتری داشتم…
محسن.د
۱۵ آذر ۱۳۹۲من هم کاملا با نظر شما موافقم. طراحی خارجی این بدجور خورد تو ذوقم! مخصوصا جلوش بیشتر شبیه آسیایی ها شده تا امریکایی! انتظار من از نسل جدید موستانگ، خیلی بیشتر از این حرفا بود.
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۲درود
کاملا موافقم
احمد.ف
۱۵ آذر ۱۳۹۲موستانگ ۲۰۱۵ خوش اومدی! بزن کامارو رو له کن. منتظریم!!
به نظرم فورد تونسته با این ماشین یک بند بازی حرفه ای رو به نمایش بذاره از سویی می خواست موستانگ رو جهانی کنه و همه جای دنیا با یک قیافه به فروش برسونه که بازارهای اروپا و آسیا قیافه اصیل و خشن رو نمی پسندد و از طرفی بازار آمریکای شمالی خواهان طراحی اصیل است. در رندرهای قبل طراحی خیلی جالب نبود و اصالت نداشت اما طرح اصلی به نظرم هم هویت و اصالتش رو حفظ کرده و هم سبک جدید و مد رو در نظر داشته.
هر چند شاید هیچوقت از نزدیک نبینیمش!
SAEED
۱۵ آذر ۱۳۹۲سلام.
من از طرفدارای سرسخت موستانگم،مخصوصاً این مدل 2015،ولی اینکه بگیم کامارو از این کمتره،یا انقد مطمئن بگیم از کامارو بالاتره!!
کامارو ss مدل 2011 با موتور6.2لیتر واسب بخار431 وقتی درجا کنارت کار میکنه زمین میلرزه،یعنی موتور مدل 2011 از مدل 2015 این قویتره،بازم با این وجود نمیشه گفت کدوم یکی از این دو رقیب همیشگی بهتره…!!!!
TOP GEAR
۱۵ آذر ۱۳۹۲شدیدا منتظر مدل جی تی شلبی جدید هستم اون دیگه شاهکاره این شاهکار ها با برنامه ریزی های فورد یکی نیست عجیبه ولی بهتره موستانگ دوست داریم!!!
اسی
۱۵ آذر ۱۳۹۲چراغاش افتضاحه
شهاب
۱۵ آذر ۱۳۹۲موستانگ = اسب رام نشدنی
طراحیش واسه یکی از اصیلترین آمریکایی ها عالیه , مخصوصا داخلش …
salar
۱۵ آذر ۱۳۹۲Faghat USA
mobin
۱۵ آذر ۱۳۹۲حرف نداره
میلاد
۱۵ آذر ۱۳۹۲بیش تر از همه از طراحی عقبش خوشم اومد که آدمو یاد ماستنگ های دهه 60 می ندازه.در کل فورد گل کاشته.فقط کاش کیفیت کابینش بالا باشه.
Sina.fb
۱۵ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
ماشین خوب وبااصالتیه خیلی حال کردم بخصوص خشم کوسه ایش که خیلی جذابه.
ولی فقط با رنگ سفید یا یکم آبی آسمانی خیلی متین تر دیده میشه.من که این دوتا رنگو ترجیح میدم.
ehsan
۱۵ آذر ۱۳۹۲از اصلش دور شده ، جراغای جلوش یه جورایی شبیه چراغای بی ام دبلیو z4 شده ،سقفشم شبیه 911 شده ، اصالتشو از دست داده، آمریکایی ها یکم به خودشون بیان اصالت ماشیناشونو حفظ کنن
ali97
۱۵ آذر ۱۳۹۲واس همینه جلنجر رو انقد دوست دارم
اولین نسلش رو با الانش میبینی فقط ابعادش فرق کرده از نظر طراحی(تقریبا)
sorena330
۱۵ آذر ۱۳۹۲نمایشگر سمت شاگرد منو یاد315 میندازه!!!
احتمالا از 315 الهام گرفته و دریچه های میانی هم از تندر؟!