بعد از یک ربع قرن غیبت، اکنون شلبی GT350 برمیگردد تا نسل ششم موستانگ را قوتی دوباره ببخشد. حالا دیگر زمان آسایش چلنجر SRT و کاماروی Z/28 سرآمده است.
برخلاف آخرین مدل شلبی که GT500 است و موتور سوپرشارژر آن ۶۶۲ اسب بخار نیرو دارد، GT350 یک نسخه سبکتر و یک رده پایینتر قرار میگیرد. این خودرو از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری با تنفس طبیعی بهره میگیرد که بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیرو و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در عوض GT350 نسبت به برادر بزرگتر خود، کاربرد روزانه بیشتری دارد و اهلیتر و خیابانیتر است. انتقال نیروی شلبی GT350 توسط یک گیربکس شش سرعته دستی انجام میشود در حالی که دیفرانسیل عقب از سیستم لغزش محدود به صورت استاندارد بهره میبرد. پیکرهبندی میللنگ نیز برخلاف روش مرسوم فورد از سبک Flat-plane بهره میبرد که در فراری نیز مورد استفاده است و باعث میگردد نیازی به وزنههای سنگین تعدلی نباشد و موتور با دور بالاتری بتواند گردش کند. طراحی GT350 تهاجمیتر شده و آئرودینامیک آن نیز با اصلاح هواکش جلو، پایین آمدن ۲ اینچی دماغه، پنجره مشبک فیبر کربنی و اسپیویلر عقب بهبود یافته و مخصوصاً نیروی داون فورس آن با کمک دیفیوزر و اسپویلر عقب افزایش یافته است. فورد موستانگ شلبی GT350 با پکیجهای اختیاری مسابقه ای اضافه چون خنککننده روغن موتور و روغن گیربکس هم ارائه میگردد. در عوض یک درب موتور آلومینیومی و همچنین چرخهای آلیاژی ۱۹ اینچی با تایرهای سوپر پایلوت میشلن به صورت استاندارد روی این خودرو قرار میگیرند. سیستم تعلیق نیز با فنرهای واکنش سریع MagneRide که برای اولین بار در فورد استفاده میشوند، علاوه بر کاهش ارتفاع، سواری بهتر و قابلیت تنظیم در شرایط مختلف سواری را با خود به همراه میآورد.۴۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
سجاد
۲۷ آبان ۱۳۹۳موستانگ کامارو میشود!
saeed.shariati
۲۷ آبان ۱۳۹۳طراحیش ظریف شده.دیگ ماسل کار نیس
ار حق نگزریم هم خوشگله هم داخلش زشت
نظر سنجی:
موستانگ++++++
کامارو———
amir
۲۷ آبان ۱۳۹۳کجا داخلش زشته؟!طراحی داخلیش بی نظیره.
رضا.2272
۲۸ آبان ۱۳۹۳گل گفتی amir
شلبى
۲۷ آبان ۱۳۹۳خدایى طراحى داخلیش حرف نداره و حتى از نسل قبلش هم بسیار بهتر شده،این طراحى داخلى شناسنامه موستانگ و پنجاه ساله این شکلى تولید میشه وبسیار روح داره،من نمیدونم شما چه جورى میگى زشته!!
فرامرز
۲۷ آبان ۱۳۹۳پدال انقدر از خودروهای آلمانی عکس گذاشته که طراحی داخلی موستانگ به چشم نمیاد. قبول دارم که این سبک طراحی موستانگ هست و خوب هم هست اما به نظر شخصی من تو طراحی داخلی پیش آلمانی ها مطرح نیست. ولی باز طراحی و جنس مواد استفاده شده در داشبورد خیلی از کامارو بهتره.
شلبى
۲۸ آبان ۱۳۹۳فرامرز جان من قبول دارم که ماشیناى المانى از نظر طراحى داخلى و جنس مواد تقریبا بى رقیب و بى عیب هستن ولى خب پولش هم میگیرن،اکثر اون ماشیناى المانى چند برابر قیمت موستانگ رو دارن و باید با توجه به پولى که میدیم قضاوت کنیم،بعدم مقایسه موستانگ با ماشیناى المانى به نظرم اصلا درست نیست چون موستانگ ماسل کار و ماسل ها هم سبک خودشون رو دارن ویک ماشین ارزونه،مگرنه میشه کوروت رو مقایسه کرد که من فکر نکنم چیزى کم داشته باشه از رقباى المانى و قیمتش هم از اونا ارزون تره!
فریا
۲۷ آبان ۱۳۹۳فکر کنم اون نظر سنجی رو فقط برای به چشم نیومدن دیس هاتون گذاشتین !!
یعنی چی دیگه ماسل کار نیست ! مگه شما تعیین میکنین ؟؟! ماسل کار
معیار های مشخص و ثابتی داره که ماستنگ 2015 هم از اون مستثنی
نیست ! داخلش هم واقعا عالیه ، تعجب می کنم چطور همچین حرفی
میزنین !
saeed.shariati
۲۷ آبان ۱۳۹۳فریا جان سلام
اولا این نظر شخصی منه وسلایق فرق میکنه بعدشم بله که من تعیین میکنم ماسل کاره یا نه چون شرکت این ماشینو واسه من که مشتریشم میسازه و بهم حق قضاوت میده
دوما من نظر سنجی. رو واسه دیس نزاشتم
نخواستم مث بعضیا چهل تا کامنت بزارم خواستم حقوق بقیه رعایت شه
گفتم همه چی تو یه کامنت جا میشه
سجاد
۲۷ آبان ۱۳۹۳طراحی بیرونیش که رسماً داره اصالت خودش رو از دست میده و فقط گنده ست (خصوصاَ در نمیه جلویی) .
طراحی داخلش هم بیش از حد شلوغ شده . . .
کسی که موستانگ یا GT40 سوار میشه ، دنبال چیزهایی که رو داشبورد تعبیه شده نیست . حتی دنبال بی صدا بودن کابین نیست و میخواد صدای موتورش رو هم موقع گاز دادن بشنوه! خیلی هم بلند .
فریا
۲۹ آبان ۱۳۹۳شما اختیار دارید این ماشین رو بخرید یا نه !
به قول مدیر فروش شورولت ” ما هیچ شخصی رو مجبور نمی کنیم سوار محصولات ما شوند ”
ولی اینکه مشخصات محصولاتی رو تعیین کنید از اختیارات شما نیست
بهنام
۲۷ آبان ۱۳۹۳فقط موستانگ <3
e36
۲۷ آبان ۱۳۹۳انتظار میرفت قدرت بیشتری داشته باشه ولی اینم عالیه
amir
۲۷ آبان ۱۳۹۳هنوزم اون طراحی خشن و ماسلی نسل قبل رو نداره
ولی نسبت به مدل پایه بهتر شده…..
sirus
۲۷ آبان ۱۳۹۳وقتی از جلو نگاش میکنی مثل یه حیوون درنده ی در حال شکار میمونه. شاهکاره خدایش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ آبان ۱۳۹۳درود .
بارها گفتم شورولت کامارو . دوچ چلنجر . فورد موستانگ و دوچ چارجر جزو
ماشین هایی هستند که هنوز خشن بودن و ابهت حرف اصلی رو در طراحیشون میزنه .
من که قبلا از طراحیشون خوشم نم امد . حدود 5 الی 8 سال پیش .
اما الان عاشقشونم .
اما از وایپر و کوروت متنفرم . وایپر که سوسول شده ، کوروت هم زشت .
( نظر شخصی )
اما داخل کوروت عالیه . مخصوصا قهوه اییش
Carbonado Aventador
۲۷ آبان ۱۳۹۳درود بر میلاد عزیز!!!!
داداشم من اصلا هیچ میلی به کامنت گذاشتن نداشتم ولی وقتی کامنتت رو دیدم به احترامت کامنت میگذارم!!!!!
چی شده 11 تا دیس لایک خوردی داش میلاد؟؟؟؟؟
(البته خودمم دیس دادم)
من به خاطر درس پدالو ترک نکردم!!!
وقت به اندازه کافی دارم ولی میلی به حضور در جمع پدال ندارم!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ آبان ۱۳۹۳درود .
دیس مهم نیست . هر نظری دیس و لایک خوددشو داره . شما لطف داری .
فریا
۲۷ آبان ۱۳۹۳خب معلــومه ؛ با اینکه من خودم برای میلاد خیلـــی احترام قائلم ، ولی همچین حرفی :
” اما از وایپر و کوروت متنفرم . وایپر که سوسول شده ، کوروت هم زشت ”
یکم ناجوره !
به خود میلا لایک
و به کامنتش دیـس میدم
به دل نگیرینا ! ;-)
مک میسل
۲۷ آبان ۱۳۹۳خسته نباشید همگی،ایشالله هیشگی به خاطر درسا رگ شقیقش بیرون نزده باشه:)
در مورد این خودرو باید بگم که:
موستانگ شلبی خودروی خوبیه،کامارو زد28 هم همینطور!
اما من نه قرمز(موستانگ)نه ابی(کامارو)فقط اس ار تی انقلابی!!!
چهره ماسل کار رو تو خودش عالی حفظ کرده!(نظر شخصیم)
(ایران&المان)
مک میسل
۲۷ آبان ۱۳۹۳درود
من نه قرمزم نه ابی!
قرمز(موستانگ)
ابی(کامارو)
فقط هلکت انقلابی
البته هر 3تاشون عالین
ولی من طراحی هلکت اس ار تی رو به عنوان یک ماسل کار بیشتر میپسندم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ آبان ۱۳۹۳درود .
چاکرتم فریا جان . چش مایی .
زیگما
۲۷ آبان ۱۳۹۳جای تعجب بسیار است
جایی خوندم که این موتور 5.2 لیتری جدیده
خیلی عجیبه که برای یه مدل، از موتوری کاملا جدید استفاده کنن و لااقل در تاریخ ماسل ها عجیبه اینکار
موتور 7 لیتری زد 28 که یه موتور مشترکه با یه سری محصولات اسپرت
موتور srt هم که پایه و اساسش با بقیه srt ها یکیه(بغیر از وایپر)
لابد خیلی به فروشش اطمینان دارن که اینکارو کردن
یه جورایی مثل موتور دیزل لندکروزر که فقط و فقط خاص خود لندیه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ آبان ۱۳۹۳بسیار زیبا از هر لحاظ اما…
نظر من که معلومه فقط کامارو!!!!!
Z28 اعجوبه ای است که شکست دادن آن کاری بس دشوار است. :D
نمیدونم شایدم این بهتر بود ولی فعلاً کامارو جزو خودروهایی است که بهترین هندلینگ رو تو پیست دارن.
از این که دوستان گران قدر یعنی زیگما و میلاد رو دوباره زیارت میکنم خوشحالم.
Carbonado Aventador
۲۷ آبان ۱۳۹۳درود بر حاج آقا باربد عزیز…!
نماینده تام الاختیار شورولت!!!!!
داداش دلم خیلی برات تنگ شده بود!!!!
فقط خواستم بیام عرض ارادت کنم!!!!
خیلی مخلصیم!!!
مک میسل
۲۷ آبان ۱۳۹۳باربد!!!
خدایی قبول کن که دیگه زمان اسایش کامارو زد28 هم به سر رسیده!
باید یه گازی به خودشون بدن دریچه دوم کاربراتشون باز شه!!!
خخخخخخ
(ایران&المان)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ آبان ۱۳۹۳و درود بر کسری و محمد حسین عزیز.
منم دلم برای همتون تنگ شده بود.
محمدحسین جان لامبو چطوره؟ :D
Carbonado Aventador
۲۷ آبان ۱۳۹۳هیچی داداشم…
فعلا دودله رو تولید sv …
نمی دونه معمولی باشه یا هیبریدی….
ولی هیبریدی باشه میشه 1100 اسب بخار…!
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳به نظر من Z28 جدید میتونه زنگ خطری برای شلبی باشه
lmbx
۲۷ آبان ۱۳۹۳درود
خیلی منتظرش بودم.از لحاظ طراحی داخلی خیلی بهتره از نسل قبله ولی یکم موتور تو ذوق زد 500 اسب در مقابل 662 اسب قبلی خیلی کمتره البته فکر کنم فورد بیشتر توی هندلینگ کارکرده.باید تست هاش بیاد تا ببینیم چند مرد حلاجه!
کسی نمیدونه gt500 هم تولید میشه یا نه؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ آبان ۱۳۹۳همین GT350 جایگزینش شده.
MAFIA
۲۸ آبان ۱۳۹۳فقط GT1000 تیون شده
فریا
۲۹ آبان ۱۳۹۳جمال حمیدی مهندس ارشد خودروی های عملکرد بالای فورد وقتی GT350 رو رونمایی کردن یه چیزایی گفت که به نظر می رسید شتاب و حداکثر سرعت این 500 اسبی از اون 662 اسبی قبلی بهتر باشه ! هندلینگ و تعلیق و … که جای خود دارد .
انزو
۲۷ آبان ۱۳۹۳فقط میتونم بگم خیلی خوشکله.
علی لامبو
۲۸ آبان ۱۳۹۳خوبه ها…فقط نمیدونم چرا حس میکنم همه موستانگ ها مثل تانک سنگینن!
ESI
۲۸ آبان ۱۳۹۳خوش امدی اوسطوره ولی چرا 2016
parseh net30
۲۸ آبان ۱۳۹۳خوشتیپه
سعید
۲۸ آبان ۱۳۹۳زمان آسایش چلنجر SRT و کامارو Z28 به سر آمده تا با این تلنگر آتش زیر خاکستر سرخ شود و دوباره با قوی تر شدن به یکدیگر قد علم کنند .
اینم بدونید که رکورد لپ تایم (Lap Time) ماسل کارا تو پیست نوربرگ رینگ متعلق به کامارو های ZL1 و Z28 به ترتیب 7:41 و 7:37 هست.
زنده باد کامارو
زنده باد ماستنگ
زنده باد چلنجر
فریا
۲۹ آبان ۱۳۹۳مال فراری 458 هم 7:37 هست :-D
زنده باد Z/28
محمدحسین پورکیوان
۲۹ آبان ۱۳۹۳موستانگ با این طراحیش دیگه ماسل کار نیست . ماسل کار که چشم بادومی و ظریف نمیشه ماسل کاری که چراغ گرد و بدنه ی یغر نداشته باشه یکم کم لطفیه میشه در حقش
حیف موستانگ عزیز که اینجوری بردنش جراحی زیبایی مطمعاٌ خودش هم به این عمل راضی نبوده!!!!!
g35
۲۹ آبان ۱۳۹۳مدل جدید gt350 عالیه . ولی با تمام احترامی که برای این مدل قائلم ولی به نظر من هیچ ماستنگی نمیتونه از نظر قدرت پیشرانه و تعداد تولید محدود و … جای mustang shelby gt350 با پیشرانه سوپرچارج شده و تعداد تولید حدودا 20 دستگاه رو بگیره . هر کی به ماستنگ علاقه داره حتما ویدئو این ماستنگ خاص رو توی youtube سرچ کنه و ببینه : 1966Shelby GT350 Paxton Supercharged
Behnam
۲۹ آبان ۱۳۹۳به نظر میاد این مدل تولید محدود باشه چونکه روی داشبورد شماره شاسی زده .
امیر محمد
۲۹ آبان ۱۳۹۳به نظرم کامارو و موستانگ شبیه به دو برادرن هم از نظر فنی هم از نظر خشونت ظاهرشون در کل دوتاشون معرکه هستن…
فرشید
۱۹ آذر ۱۳۹۳آسایش دو گیتی در این دو حرف است :
فورد موستانگ
آقا موستانگ با هیچی تو دنیا قابل مقایسه نیست
just muuuuuuuuuuuustanggggggggggg
since 1964
آمریکایی
۲۱ تیر ۱۳۹۶به نظرم موستانگ رفته رفته داره ابهتشو از دست میده طراحی ظاهرش از سال 2012 داره ضعیف و ضعیف تر میشه و اصالتشو از دست میده .