فورد

فورد موستانگ مک‌وان جدید در خارج از آمریکا هم عرضه خواهد شد

سال ۱۹۶۹ سالی بود که فورد موستانگ مک‌وان برای اولین بار معرفی شد و به‌عنوان یک نسخهٔ پرفورمنس کارخانه‌ای، موفقیت بزرگی را برای فورد به همراه داشت. تولید مک‌وان تا سال ۱۹۷۸ ادامه یافت و پس از غیبتی طولانی، در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ برای مدت کوتاهی احیا شد. حال یک‌بار دیگر مک‌وان برای مدل ۲۰۲۱ به خانوادهٔ موستانگ بازخواهد گشت تا با ترکیب حال و هوای شلبی و ویژگی‌های ظاهری نوستالژیک، به جذابیت نسل ششم موستانگ در سال‌های پایانی عمرش اضافه کند.

از سوی دیگر، کسانی که در خارج از آمریکای شمالی زندگی می‌کنند از داشتن مدل‌های شلبی موستانگ محروم هستند زیرا GT350 و GT500 هیچ‌کدام در خارج از آمریکا عرضه نمی‌شوند اما حالا فورد برای این افراد خبر خوبی را اعلام و تأیید کرده است که مک‌وان جدید به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. هرچند ممکن است مک‌وان پرفورمنسی در حد شلبی GT350 نداشته باشد اما این عضو جدید خانوادهٔ موستانگ قطعاتی دارد که می‌توانند حس و حال نسخهٔ شلبی را برای خریداران تداعی کنند.

زیر کاپوت مک‌وان همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کایوت قرار گرفته که خروجی آن مشابه مدل بولیت یعنی ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور است اما علاوه بر گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک، امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای آن وجود دارد که مستقیماً از شلبی GT350 گرفته شده است. منیفولد هوا، آداپتور فیلتر روغن، خنک‌کنندهٔ روغن پیشرانه، دیفیوزر عقب و اگزوزهای ۴.۵ اینچی هم از دیگر قطعاتی هستند که از GT350 قرض گرفته شده‌اند.

به گفتهٔ فورد، این مک‌وان جدید درعین‌حالی که هندلینگی عالی و پیشرانهٔ پُرکششی را ارائه می‌کند، بهترین گزینه برای کسانی خواهد بود که به دنبال موستانگی قوی‌تر از GT هستند اما نمی‌خواهند به‌اندازهٔ شلبی وحشی باشد. گفته شده موستانگ مک‌وان که مدلی تقریباً تولید محدود خواهد بود، از بهار سال آینده به نمایندگی‌های فروش خواهد رسید اما هنوز قیمت و تعداد تولید آن مشخص نیست.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ماسل کار خالص……

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. جمشید

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (440 ديدگاه)

      داخل خبر مربوط به “پیشرانه وانکل مزدا” یه بنده خدایی اومده گفته ماسل کار مزدا و ماسل کار بنز !!!! آدم نمیدونه خودش رو با کله محکم بکوبه به دیوار یا خودش رو بندازه تو چاه !!!??

      موافقم 25
      مخالفم 2
      1. SRT

        ۲۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (624 ديدگاه)

        ولی خدایی ظاهر این یکیو خیلی دوست دارم،ب نظرم رخش بهتر از جی تی پونصده

  2. NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    با توجه به اینکه یه مقدار فضای سایت جذابیت خودشو از دست داده من یه پیشنهادی دارم و از پدال خواهش دارم یه ذره به ماشین های اسطوره ای نسل های قدیم که هم از نظر طراحی و هم از نظر پرفورمنس توی دوران خودشون زبان زد بودن بپردازه ماشین هایی مثل مرسدس بنز SLR , پورشه کاررا جی تی , فراری انزو , مکلارن F1 , فراری F40 , لامبورگینی مورسیه لاگو و گالاردو , مرسدس بنز SLS , تویوتا سوپرا , نسل های اسکای لاین مخصوصا R34 , موستانگ ها و کامارو های کلاسیک و …
    به نظرم اگر خود نویسنده ی های سایت جدا از ترجمه ی بررسی مجلات خودشون دست به قلم بشن جذابیت سایت دو چندان میشه
    و اینکه هر چند وقت یک بار یه کلاس خودرویی انتخاب بشه و چند تا ماشین نامزد بشن و با آرای کاربر ها یه ماشین انتخاب بشه
    پدال بی زحمت اون مطلب برابوس ROCKET 900 رو هم توی سایت قرار بده دمت گرم
    یا علی

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دقیقاً ?

      موافقم 17
      مخالفم 4
    2. MC20

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      من خیلی لمانز دوست دارم اما اصلا هیچ جا در مورد قوانین و کلاس ماشین هاش و شرکت کننده ها اطلاعاتی نداره اگه میشه در مورد لمانز مطلب بزارین

      موافقم 16
      مخالفم 1
    3. OMID

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      البته پدال قبلا هم رقابت های خودرویی داشت و مدت طولانی هم ادامه داشت ( دقیق یادم نیست ولی فکر کنم بیشتر از یک سال )
      برنده بخش هایپر کار هم یادمه رگرا شد که توی مرحله نهایی لافراری رو شکست داد

  3. دانیال

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    اون قدیمی هاش که ستون A با زاویه و خط شکسته به سقف وصل میشه ( مث gtr ) یه حس بهتری داره مردونه تره انگار

    موافقم 6
    مخالفم 3
  4. محمد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    توصیف در یک کلمه خاص و زیبا

    موافقم 13
    مخالفم 5
  5. دانیال

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ولی این جدیدا چراغ جلو با جلو پنجره خیلی عالی تونستن خشونت رو به ماشین بدن. خیلی خوب و هماهنگه

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. MC20

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      خیلی خوب شده مخصوصا چراغ جدیدش عالی شده ولی یه چیزی، موستانگه یا ماستنگ؟

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Ramiin

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        ماستنگ

        موافقم 7
        مخالفم 3
  6. Ramiin

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    پس معلوم شد چرا GT350 رو کنار گذاشتن

    موافقم 8
    مخالفم 5
  7. AMG_73///

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اون قدیمیش تو جان ویک می درخشید
    عجب چیزی بود///….

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Ramiin

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      Boss 429

      موافقم 8
      مخالفم 2
  8. ارشیاSVJ

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    عجب چیزیه!!???

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. MC20

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    کلا هدف تفنس طبیعی برای صداشه یا دلیل دیگه ای هم داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. MC20

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      مگه ماشین توربو صداش خوب نیست؟ اره خوب پورشه کررا صداش کجا توربو صداش کجا ولی مثلا مازراتی گرن توریسمو mc رو ببینید با وجود توربو چه صدایی داره یا مثلا sl65 amg

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. R

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1173 ديدگاه)

        وات د فاز یا اخی

      2. مهرداد

        ۲۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (80 ديدگاه)

        الان شوخی یا جدی ؟؟ مازراتی V8 تنفس طبیعی و مرسدس تا همین اواخر تنفس طبیعی بود که بعد از فیس لیفت شده V12 twin turbo که صدای جالبی هم نداره.
        بهترین صدای پیشرانه توربویی که یادم میاد از استون مارتین DBS superlegera بوده و فراری 488 پیستا که اینها هم پیش مدل های تنفس طبیعی عددی نیستن

    2. مهرداد

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (80 ديدگاه)

      کلا خیلی حس خالص تری به رانندگی میده مثلا عکس العمل پدال گاز خیلی آنی و سریعه و حس تاخیر نداره و شاید مهمتر از اون حس کنترل ماشینه و راننده میتونه براساس میزان فشاری که روی پدال گاز میاره عکس العمل ماشین رو خیلی دقیق تخمین بزنه و کنترل کنه. مثلا همین دلیلیه که راننده های حرفه ای m3 e92 رو به m4 f80 ترجیح میدن هر چند قدرتش کمتره و کندتره ولی رانندگی باهاش زنده و خالصه یا مثل مقایسه GT3 RS با GT2 RS که تجربه رانندگی اولی خیلی لذت بخش تره … البته اونایی که نشستن میگن :)

  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این کجا و gt350 کجا.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. زیزیگولو

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    این ماشین واقعاً جوون پسنده مخصوصاً رنگ سفیدش

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. Hamidreza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    هنوز که هنوزه GT350 رو ترجیح میدم
    این GT350 چیزی داره ک این نداره
    خیلی خالصه …

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا