سال ۱۹۶۹ سالی بود که فورد موستانگ مکوان برای اولین بار معرفی شد و بهعنوان یک نسخهٔ پرفورمنس کارخانهای، موفقیت بزرگی را برای فورد به همراه داشت. تولید مکوان تا سال ۱۹۷۸ ادامه یافت و پس از غیبتی طولانی، در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ برای مدت کوتاهی احیا شد. حال یکبار دیگر مکوان برای مدل ۲۰۲۱ به خانوادهٔ موستانگ بازخواهد گشت تا با ترکیب حال و هوای شلبی و ویژگیهای ظاهری نوستالژیک، به جذابیت نسل ششم موستانگ در سالهای پایانی عمرش اضافه کند.
از سوی دیگر، کسانی که در خارج از آمریکای شمالی زندگی میکنند از داشتن مدلهای شلبی موستانگ محروم هستند زیرا GT350 و GT500 هیچکدام در خارج از آمریکا عرضه نمیشوند اما حالا فورد برای این افراد خبر خوبی را اعلام و تأیید کرده است که مکوان جدید بهصورت جهانی عرضه خواهد شد. هرچند ممکن است مکوان پرفورمنسی در حد شلبی GT350 نداشته باشد اما این عضو جدید خانوادهٔ موستانگ قطعاتی دارد که میتوانند حس و حال نسخهٔ شلبی را برای خریداران تداعی کنند.
زیر کاپوت مکوان همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کایوت قرار گرفته که خروجی آن مشابه مدل بولیت یعنی ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور است اما علاوه بر گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک، امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای آن وجود دارد که مستقیماً از شلبی GT350 گرفته شده است. منیفولد هوا، آداپتور فیلتر روغن، خنککنندهٔ روغن پیشرانه، دیفیوزر عقب و اگزوزهای ۴.۵ اینچی هم از دیگر قطعاتی هستند که از GT350 قرض گرفته شدهاند.
به گفتهٔ فورد، این مکوان جدید درعینحالی که هندلینگی عالی و پیشرانهٔ پُرکششی را ارائه میکند، بهترین گزینه برای کسانی خواهد بود که به دنبال موستانگی قویتر از GT هستند اما نمیخواهند بهاندازهٔ شلبی وحشی باشد. گفته شده موستانگ مکوان که مدلی تقریباً تولید محدود خواهد بود، از بهار سال آینده به نمایندگیهای فروش خواهد رسید اما هنوز قیمت و تعداد تولید آن مشخص نیست.
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹ماسل کار خالص……
جمشید
۲۱ مهر ۱۳۹۹داخل خبر مربوط به “پیشرانه وانکل مزدا” یه بنده خدایی اومده گفته ماسل کار مزدا و ماسل کار بنز !!!! آدم نمیدونه خودش رو با کله محکم بکوبه به دیوار یا خودش رو بندازه تو چاه !!!??
SRT
۲۲ مهر ۱۳۹۹ولی خدایی ظاهر این یکیو خیلی دوست دارم،ب نظرم رخش بهتر از جی تی پونصده
NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350
۲۱ مهر ۱۳۹۹با توجه به اینکه یه مقدار فضای سایت جذابیت خودشو از دست داده من یه پیشنهادی دارم و از پدال خواهش دارم یه ذره به ماشین های اسطوره ای نسل های قدیم که هم از نظر طراحی و هم از نظر پرفورمنس توی دوران خودشون زبان زد بودن بپردازه ماشین هایی مثل مرسدس بنز SLR , پورشه کاررا جی تی , فراری انزو , مکلارن F1 , فراری F40 , لامبورگینی مورسیه لاگو و گالاردو , مرسدس بنز SLS , تویوتا سوپرا , نسل های اسکای لاین مخصوصا R34 , موستانگ ها و کامارو های کلاسیک و …
به نظرم اگر خود نویسنده ی های سایت جدا از ترجمه ی بررسی مجلات خودشون دست به قلم بشن جذابیت سایت دو چندان میشه
و اینکه هر چند وقت یک بار یه کلاس خودرویی انتخاب بشه و چند تا ماشین نامزد بشن و با آرای کاربر ها یه ماشین انتخاب بشه
پدال بی زحمت اون مطلب برابوس ROCKET 900 رو هم توی سایت قرار بده دمت گرم
یا علی
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹دقیقاً ?
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹من خیلی لمانز دوست دارم اما اصلا هیچ جا در مورد قوانین و کلاس ماشین هاش و شرکت کننده ها اطلاعاتی نداره اگه میشه در مورد لمانز مطلب بزارین
OMID
۲۲ مهر ۱۳۹۹البته پدال قبلا هم رقابت های خودرویی داشت و مدت طولانی هم ادامه داشت ( دقیق یادم نیست ولی فکر کنم بیشتر از یک سال )
برنده بخش هایپر کار هم یادمه رگرا شد که توی مرحله نهایی لافراری رو شکست داد
دانیال
۲۱ مهر ۱۳۹۹اون قدیمی هاش که ستون A با زاویه و خط شکسته به سقف وصل میشه ( مث gtr ) یه حس بهتری داره مردونه تره انگار
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۹توصیف در یک کلمه خاص و زیبا
دانیال
۲۱ مهر ۱۳۹۹ولی این جدیدا چراغ جلو با جلو پنجره خیلی عالی تونستن خشونت رو به ماشین بدن. خیلی خوب و هماهنگه
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹خیلی خوب شده مخصوصا چراغ جدیدش عالی شده ولی یه چیزی، موستانگه یا ماستنگ؟
Ramiin
۲۱ مهر ۱۳۹۹ماستنگ
Ramiin
۲۱ مهر ۱۳۹۹پس معلوم شد چرا GT350 رو کنار گذاشتن
AMG_73///
۲۱ مهر ۱۳۹۹اون قدیمیش تو جان ویک می درخشید
عجب چیزی بود///….
Ramiin
۲۱ مهر ۱۳۹۹Boss 429
ارشیاSVJ
۲۱ مهر ۱۳۹۹عجب چیزیه!!???
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹کلا هدف تفنس طبیعی برای صداشه یا دلیل دیگه ای هم داره
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹مگه ماشین توربو صداش خوب نیست؟ اره خوب پورشه کررا صداش کجا توربو صداش کجا ولی مثلا مازراتی گرن توریسمو mc رو ببینید با وجود توربو چه صدایی داره یا مثلا sl65 amg
R
۲۱ مهر ۱۳۹۹وات د فاز یا اخی
مهرداد
۲۲ مهر ۱۳۹۹الان شوخی یا جدی ؟؟ مازراتی V8 تنفس طبیعی و مرسدس تا همین اواخر تنفس طبیعی بود که بعد از فیس لیفت شده V12 twin turbo که صدای جالبی هم نداره.
بهترین صدای پیشرانه توربویی که یادم میاد از استون مارتین DBS superlegera بوده و فراری 488 پیستا که اینها هم پیش مدل های تنفس طبیعی عددی نیستن
مهرداد
۲۲ مهر ۱۳۹۹کلا خیلی حس خالص تری به رانندگی میده مثلا عکس العمل پدال گاز خیلی آنی و سریعه و حس تاخیر نداره و شاید مهمتر از اون حس کنترل ماشینه و راننده میتونه براساس میزان فشاری که روی پدال گاز میاره عکس العمل ماشین رو خیلی دقیق تخمین بزنه و کنترل کنه. مثلا همین دلیلیه که راننده های حرفه ای m3 e92 رو به m4 f80 ترجیح میدن هر چند قدرتش کمتره و کندتره ولی رانندگی باهاش زنده و خالصه یا مثل مقایسه GT3 RS با GT2 RS که تجربه رانندگی اولی خیلی لذت بخش تره … البته اونایی که نشستن میگن :)
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ مهر ۱۳۹۹این کجا و gt350 کجا.
زیزیگولو
۲۱ مهر ۱۳۹۹این ماشین واقعاً جوون پسنده مخصوصاً رنگ سفیدش
Hamidreza
۲۱ مهر ۱۳۹۹هنوز که هنوزه GT350 رو ترجیح میدم
این GT350 چیزی داره ک این نداره
خیلی خالصه …