اخیراً مشخص شده که فورد برخی از محصولات جنرال موتورز را بهمنظور بررسی و محک زدن، خریداری کرده است. مثلاً چندی پیش دیده شد که فورد یک شورلت کوروت C8 را در اختیار دارد و حالا هم یک کادیلاک اسکالید جدید در مرکز توسعهٔ فورد دیده شده است. این موضوع بهوضوح نشان میدهد که فورد میخواهد نسل جدید اسکالید را با نویگیتور خود که قرار است برای مدل ۲۰۲۲ بهروزرسانی میاندورهای را تجربه کند مقایسه نماید.
البته اینکه خودروسازان محصولات یکدیگر را معیار قرار داده و محک بزنند اتفاق جدیدی نیست و سالها است که شاهد آن هستیم اما دلیل روشنی وجود دارد که چرا فورد به اسکالید جدید علاقه نشان داده است. در سهماههٔ نخست سال جاری، اسکالید با فروش ۹,۸۴۲ دستگاه، بر فروش بخش شاسیبلندهای فول سایز لوکس سلطه داشته است. این رقم تقریباً دو برابر فروش ۴,۸۳۲ دستگاهی نویگیتور در همین مدت بوده است. البته شاسیبلند پرچمدار لینکلن از اینفینیتی QX80 با فروش ۴,۳۴۲ دستگاه و بامو X7 با ۵,۱۲۱ دستگاه پیشی گرفته و پس از اسکالید و مرسدس بنز GLS به سومین خودروی پرفروش این کلاس تبدیل شده است.
در همین حال، طبق گزارشها، تقاضا برای نسل جدید اسکالید بسیار زیاد است تا جایی که کادیلاک نمیتواند به آن پاسخ دهد؛ بنابراین بهاحتمالزیاد در آینده هیچ خودرویی نخواهد توانست این غول لوکس آمریکایی را از تخت پادشاهی خود پایین بکشد اما وقتی فورد از نزدیک یک اسکالید را بررسی کند، احتمالاً به بهتر شدن نویگیتور کمک خواهد کرد تا بتواند به جایگاه برجستهتری در این بخش پرسود دست پیدا کند.
نسل جدید اسکالید روی پلتفرم نردبانی T1 جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت سیلورادو و جیامسی یوکان مشترک است. برای این نسل، علاوه بر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 بنزینی ۴۲۰ اسب بخاری قبلی، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۷۷ اسب بخار قدرت هم ارائه شده است. این در حالی است که نویگیتور فقط با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به بازار عرضه میشود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. قیمت اسکالید از ۷۷,۸۴۰ دلار و قیمت نویگیتور از ۷۸,۶۴۵ دلار آغاز میشود.
خودرو | فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۱ | فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۰ |
کادیلاک اسکالید | ۹,۸۴۲ دستگاه | ۵,۶۲۰ دستگاه |
مرسدس بنز GLS | ۷,۵۳۳ دستگاه | ۶,۳۸۱ دستگاه |
لینکلن نویگیتور | ۴,۸۳۲ دستگاه | ۳,۸۲۶ دستگاه |
بامو X7 | ۴,۷۶۳ دستگاه | ۴,۵۸۲ دستگاه |
اینفینیتی QX80 | ۴,۳۴۲ دستگاه | ۵,۵۹۸ دستگاه |
لکسس LX | ۱,۳۴۰ دستگاه | ۸۴۶ دستگاه |
Nima+RST
۱۴ تیر ۱۴۰۰پس چراغای اینم باریک شد رفت
فک کنم تا پنج سال دیگه همه محصولات همه کمپانیا چراغاشون باریک شده باشه
گرچه همین الانم تقریبا اینطور شده
Iman99
۱۶ تیر ۱۴۰۰مثل تویوتا که کادیلاک اسکالید رو برای ساخت نسل جدید لندکروز رو معیار قرار داده و براساس اون ساختش.
Silent
۱۴ تیر ۱۴۰۰آمار ارقام گویاس!! در اصل “اسکالید سگمنته” اینجا
porsche
۱۵ تیر ۱۴۰۰نه مدل ایکس اینجا سنگ محکه!!
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۰اینجوری که پیداست فورد نویگیتور جدید از خیلی جهات نسبت به مدلای قبل از خودش تو این سگمنت بهبودایی پیدا میکنه که باعث افزایش کارآییو عملکرد بالاترو جذابتر شدن این نسخه خاهد شد
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام.
خسته نباشید جناب دهقان.
صبح همگی بخیر.
این ۲ تا مثل QX80 و LX هستند نسبت به هم و یه جورایی مثل GLS و X7 و یا کولینان و بنتایگا تا حدودی.
دوستان راجع به فورد اسکروچ یا اسکرش اطلاعی دارین؟
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰یادم رفت😅دوستان جسارتا اطلاعی دارین که کی فیس لیفتش معرفی میشه؟
چقدر LX کم فروخته؟!
حتی خوده برنداشونم شبیه همن،بنز و ب ام و(البته آئودی هم هست که میشه X7,GLS و Q9)،لینکلن و کادیلاک،اینفینیتی و لکسس،رولز و بنتلی.
مطمئنا نسل جدید LX بیاد حداقل از اینفینیتی بهتر میشه.
بنظرم میشه دوم از لحاظ فروش بعد از اسکالید.شاید.
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ تیر ۱۴۰۰به نظرم لینکلن با ارائه موتور ۸ سیلندر
همچنین پکیج های اسپورت
و ارائه نسخه هیبرید میتونه به اسکالید نزدیک بشه
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ تیر ۱۴۰۰و یه چیزی که میتونه لینکلن واقعا سر زبون ها بندازه
ارائه یه خودروی جعبه ای شکل آفرود بر اساس فورد برانکو هستش
لوکس تر و با قابلیت افرود کمتر نسبت به برانکو
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰من فکر میکردم اسکالید بر اساس سابربن ساخته شده.
دوستان جی ام سی یوکان بر نسخه جی ام سی از سابربن نیست؟مثل سیرا که نسخه جی ام سی از شورولت سیلورادو هست؟من فکر میکردم هم اسکالید و هم یوکان بر روی پلتفرم سابربن هستند و نسخه خودشونو از شورولت ساختند!
datsun
۱۴ تیر ۱۴۰۰پلتفرمهای زیر مجموعه های جنرال همه مشترک هستن و زیر مجموعه فورد هم با فورد مشترک.
akrh78
۱۴ تیر ۱۴۰۰کمبود تنوع موتور نویگیتور رو عقب نگه داشته
دوتا موتور اضافه کنن کلی خریدار جدید رو میکشن سمت خودشون
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰یعنی اینفینیتی اینقدر فروش داشته، پشمام
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۴ تیر ۱۴۰۰اتفاقا منم تعجب کردم اینفینیتی با اینکه خیلی قدیمی شده ولی داره خوب میفروشه من که فکر میکنم مدیران اینفینیتی فک میکنن دلیلی نداره بخوان نسل جدید بدن ولی لکسس خیلی از نظر قیافه و به روز بودن از اینفینیتی بهتره ولی چرا مردم میرن سمت اینفینیتی نمیدونم اگه نسل جدید اینفینیتی بیاد که با این اوصاف فک کنم رقیب اصلی اسکالید بشه
datsun
۱۴ تیر ۱۴۰۰Qx80 چند سالی هست فروش چند برابری نسبت lx در آمریکا داره علتش رو هم نمیدونم حتی قبل از فیس لیفت.
Elmiraj
۱۴ تیر ۱۴۰۰اضافه کردن سیستم خودران ، نمایشگر های بزرگ و بیشتر و البته مهم تر همه یک موتور V8 کایوت ناویگیتور را شاید از اسکالید هم معروفتر و پرفروش تر کنه….
.
جدا از این هر دو باید خود را برای ورود گرند واگونیر آماده کنند…
Ninja
۱۴ تیر ۱۴۰۰افرین به اینفیتی فروشش تو سه ماهه اول از لینکن بیشتر و 32 تا اختلاف با اسکالید و از بنز کمتره
این برام خیلی چالبه با اینکه قدیمیه انقدر فروش میره افرین به نیسان ولی تویوتا …..
چجوری انقدر فروش میرن ژاپنی ها وقتی همه ایرانیا المانی و امریکایی ها رو بهشون ترجیح میدن اونا مدرن ترن زیباترن قویترن ولی ژاپن پرچمش بالاس
Elmiraj
۱۴ تیر ۱۴۰۰دلیل فروش خوب QX80 شروع قیمتی ۶۹,۱۵۰ دلاری آن هست که به طور متوسط ۸ هزار دلار کمتر از دیگر رقباست …
و دلیل فروش کمتر ناویگیتور نسبت به اسکالید هم اینه که ۹۰ درصد فروش ناویگیتور در نسخه فول Black-label هست که قیمت آن از ۹۷ هزار دلار شروع میشه .
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰بله تشکر جناب datsun,کاملا درست میفرمائید🌹.
بهزاد
۱۴ تیر ۱۴۰۰در جدول فروش فکر میکنم آمار مرسدس GLS اشتباه باشه و عدد ۷۵۳۳ رقم دقیقه.
با تشکر
Amirreza
۱۴ تیر ۱۴۰۰این دو تا همینطوریش خیلی شبیه همن چه برسه که بخوان همدیگرو معیار کنن
R@m!n
۱۴ تیر ۱۴۰۰بزرگترین ضعف لینکلن نویگیتور تنوع موتوری هست و گرنه تو خیلی موارد از اسکالید برتره. بنظرم این حرکت فورد بیشتر برای رقابت با جیپ هست تا اسکالید.
در کل من هر دو ماشیینو بشدت دوست دارم و با اضافه شدن جیپ رقابت بسیار جذاب تر میشه.
Amir Machine
۱۴ تیر ۱۴۰۰اسکالید هم تا نسل قبلی فقط با همون یه موتور 6.2 لیتری V8 عرضه میشد، تازه تو این نسل یه موتور دیزلی هم براش ارائه کردن که فکر نمیکنم خیلی باب سلیقه آمریکاییا باشه و بازم گزینه اصلی همون 6.2 لیتری خواهد بود
گرند واگنییر هم که فقط با یه موتور 6.4 لیتری V8 عرضه میشه، پس رقبای اصلی نویگیتور هم تنوع موتوری ندارن
مشکل نویگیتور بنظر من اینه که موتورش V6 توئین توربوئه، آمریکاییا هنوز هم V8 تنفس طبیعی رو ترجیح میدن
R@m!n
۱۴ تیر ۱۴۰۰کاملا درسته حرفت اما نویگیتور از دو رقیبش پیرتره تو این نسل و اسکالید و واگونییر قطعا در اینده با موتورای متنوع تری تولید میشن. حتی امکان معرفی مدلای الکتریکی هم هست.