فورد در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که قصد دارد مدل فیوژن را از بازار آمریکای شمالی حذف کند اما به نظر میرسد این مدل بهطور کامل حذف نمیشود زیرا به گفتهٔ کارانددرایور، سازندهٔ آمریکایی سدان فیوژن را با کراس استیشن فیوژن اکتیو جایگزین خواهد کرد. هرچند هنوز هیچچیز رسمی نیست اما فورد در ابتدا قصد داشت همین کار را با هاچبک فوکوس انجام دهد و فوکوس اکتیو را از چین برای بازار آمریکای شمالی وارد کند اما تعرفههای دولت دونالد ترامپ برای محصولات ساخت چین باعث شد این طرح لغو گردد. درنتیجه، فوکوس دیگر در آمریکای شمالی عرضه نمیشود و بهطور کامل از این بازار حذف شده است.
حال اما گفته میشود فیوژن اکتیو بر اساس نسخهٔ استیشن موندئوی اروپایی ساخته خواهد شد و ظاهری کراساوور مانند خواهد داشت. این یعنی مثل همهٔ کراس استیشنها، میتوانیم انتظار روکشهای پلاستیکی بدنه، افزایش ارتفاع از سطح زمین و ریلهای روی سقف را داشته باشیم درحالیکه بهاحتمالزیاد سامانهٔ چهارچرخ محرک هم در همهٔ مدلها بهصورت استاندارد ارائه خواهد شد. در اصل، فیوژن اکتیو همان فرمول سوبارو اوتبک را دنبال خواهد کرد که خودروی بسیار موفقی است زیرا سال گذشته در بازار ایالاتمتحده بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه فروش داشته است.
فورد امیدوار است فیوژن اکتیو هم بتواند به چنین موفقیتی دست پیدا کند هرچند خودروساز آمریکایی دیگری که بهتازگی این ایده را امتحان کرد به موفقیت چندان دست نیافت. منظور بیوک رگال TourX است که در نسل جدید این خودرو همراه با نسخهٔ سدان در ایالاتمتحده عرضه شد اما بهتازگی گفته شد بهزودی هردو نسخهٔ رگال از سبد محصولات بیوک حذف خواهند شد. به گفتهٔ کارانددرایور، فورد فیوژن اکتیو اما اواخر سال آینده به نمایندگیهای فروش خواهد رسید و به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز خواهد بود. ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم برای این ماشین پیشبینی شده و شایعاتی احتمال دادهاند قیمت آن از حدود ۳۰ هزار دلار آغاز شود.