فوردهنسی

تبدیل فورد F150 جدید به قاتل 800 اسبی رم TRX توسط هنسی

هنسی که نمی‌خواهد رم TRX برای مدت طولانی پادشاه قلمروی پیکاپ‌ها باشد، پکیج ارتقاء قدرتی را برای فورد F150 جدید ارائه کرده است. پایه و اساس این پروژهٔ تیونر تگزاسی بر F150 پلاتینوم سوپر کرو استوار است که کارخانهٔ را با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8، گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ترک می‌کند و سپس هنسی آن‌را به اوج می‌رساند. مهم‌ترین ارتقاء این هیولا که ونوم ۸۰۰ نام گرفته، تجهیز پیشرانهٔ ۵ لیتری آن به یک سوپرشارژر ۳ لیتری با بوست ۸ psi، فیلتر هوای جریان بالای سرد، انژکتورهای ارتقاءیافته، پمپ‌ بنزین ارتقاءیافته، اگزوز فولادی ضدزنگ و سنسور سوخت E85 است. به لطف این تغییرات، خروجی پیشرانه در صورت استفاده از سوخت E85 به ۸۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۸۵ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

به گفتهٔ هنسی، ونوم ۸۰۰ به لطف این قدرت عظیم ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۹ ثانیه طی می‌کند. تغییرات این پیکاپ اما صرفاً محدود به زیر کاپوت نمی‌شود و انبوهی از ارتقاءهای دیگر هم در آن صورت گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم ترمز جدید برمبو با دیسک‌های فولادی سوراخ‌دار ۱۵.۱ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و رینگ‌های سفارشی ۲۰ اینچی هنسی با لاستیک‌های ۳۵ اینچی آل‌ترین ۳۵ اینچی اشاره کرد. ارتقاء توانایی‌های آفرود F150 نیز برای هنسی مهم بوده و به همین دلیل ونوم ۸۰۰ را به کمک‌فنرهای جدید و کیت افزایش ارتفاع ۱۵ سانتی‌متری مجهز کرده است. تغییرات ظاهری این پیکاپ هیولایی نیز شامل سپر جلوی اختصاصی با چراغ‌های LED، جلوپنجرهٔ خاص هنسی و نشان‌های منحصربه‌فرد می‌شود. قیمت هنسی ونوم ۸۰۰ از ۱۴۹,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و از گارانتی سه‌ساله یا ۵۸ هزار کیلومتری برخوردار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    یا خدا
    گارانتی هم داره !

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      این تیون واقعیه نه ۱۴۰۰ اسب سوپرا

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. R@min

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    من نمی فهمم هنسی وسط دعوای این دوتا چی میگه ؟؟ خودشو نخود هر آشی می کنه. تا F-150 جدیدو نبینیم آروم نمی گیگیرم

    موافقم 15
    مخالفم 24
  3. SF90 STRADALE

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4060 ديدگاه)

    عاشق تیون های هنسی هستم
    یکی از یکی غول تر و گردن کلفت تر

    موافقم 27
    مخالفم 2
  4. ح ع

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (241 ديدگاه)

    باعث افتخاره محصول تیون شده توسط هنسی رو داشتن…
    پوا چه چیزایی رو میتونه برات بخره!
    هر چند خودم رم trx رو به این f150 ترجیح میدم..نمای جلوی رمtrx رو هیچ پیکاپی نداره خصوصا اون چراغهای کوچک که تو قاب مشکی ضخیم قرار گرفته…
    آخه چرا با وجود پیکاپهایی مث trx و رپتور کسی باید بره یه اسباب بازی مث سانتافه و توسان بگیره!حتی مدلهای پایه این پیکاپها هم بینظیرن..

    موافقم 19
    مخالفم 8
    1. R@min

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      بخاطر اینکه توسان و سانتافه کراس اور شهری هستن و رم و رپتور پیکاپ پرفورمنس. مقایسه مثه مقایسه کشک بادمجون و چلو کبابه هیچ ربطی به هم ندارن

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. ح ع

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (241 ديدگاه)

        ولی قیمت مدلهای پایه کشک بادمجون و کباب خیلی بهم نزدیکه..

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. R@min

          ۱۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          قیمت پایه ماستنگ و چلنجر به خیلی از سدانا نزدیکه و ده ها نمونه دیگه. مهم اینه که چه استفاده ای از ماشین می کنی و نیازت چیه. اونور ایران نیست که بر اساس جیبت مجبور به چند تا انتخاب محدود بشی یا بخاطر ..س کلاس ماشین بخری

          موافقم 9
          مخالفم 1
  5. امیر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    مگه دست به دامن هنسی بشن ک بتونن رقیبی برای دوج و رم و جیپ درس کنن….
    درافتادن با همی و موپار کار هر کسی نیست?

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. Mazda3

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      بله ولی فورد هم هرکسی نیست بخواد واسش کاری نداره.
      هرکی نتونه مطمئن باش فورد میتونه.

    2. RezaRs

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      حاجی بذار نسل بعدی بیاد اون وقت حرف بزن سرویس که شد رم trx میشی فورد فن از بچگی
      نه از رومی نه از زنگی همان بی رنگ بی رنگی
      اخوان ثالث)

      موافقم 1
      مخالفم 2
  6. sina

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    آخه موضوع اینه که TRX حجم موتورش 6.4 لیتریه و حجم موتورش از فورد 5 لیتری خیلی بیشتره واسه همین یه تیونر اگر بیاد سراغ TRX به راحتی میتونه قئرتشو افزایش بده و با افزایش قدرتش بازم هنسی رو شکست بده
    در حالت عادی من فورد رو بیشتر ترجیح میدم چونکه یه موتور شش سیلندر 3.5 یا 2.7 با مصرف معقول داره اما اگر قرار به قورت دادن بنزینو اسب بخارهای بالا باشه من صددرصد TRXرو بیشتر ترجیح میدم چونکه با فاصله زیادی خوشگلترین پیکاپیه که دیدم حس کامیون ماک رو داره با اون چراغ های ریز داخل کاپوتش و نمای داخل کابین معرکش حتی من قیافه رم لارامی رو هم بیشتر از فورد دوست دارم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. Ramin

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    خیلی فاصله چرخ با گلگیر چرخ زیاده.

    زیاد جالب نشده. همون رپتور اف 150 استاندارد عالی هست.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. akrh78

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    برو عامو با این قیمت گذاریت
    چخبره 150 هزارتا چیکار کردین مگه
    پلاتنیوم سوپر کرو قیمت پایش 60 هزارتاس 90 هزارتا پول ارتقا؟ فوقش با 20 هزارتا میشه جمعش کرد دیگه ته تهش 30 هزارتا ینی قیمت نهایی 90 هزارتا
    قیمت پایه trx هم 70 هزارتا هست
    انگار توسعه f5 بدجور جیب جان هنسی رو خالی کرده

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      میرم با این پول گرن توریسمو MC میگیرم!!!!!

      1. akrh78

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        ????????

      2. RezaRs

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        حاجی خیلی وفاداری به مازراتی

  9. مهدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    یا ابلفضل اگه ما بیاییم 2 هیولا رو با هم ترکیب کنیم چی از آب در میاد این ماشینم نتیجه ی همونه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. TRX

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    جدا از بخش قدرت فنی کیفیت داج طی چندین سال به مرور بالاتر رفته و الان طبق آمار یکی از مطمعنترین برند های آمریکایی هست. من به شخصه با احنرام به آقای هنسی و تیمش میگم وقتشو تلف کرده!

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. زیزیگولو

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    پیکاپای آمریکایی حتی فابریک کارخونه شونم قدرت موتورو گشتاورشون در حد وحشتناکه چه برسه به این که تیون هم بشن

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا