فورد در ماه فوریه نسل جدید F150 رپتور را بدون اعلام جزئیات مهمی مثل قدرت و قیمت، معرفی کرد. حال اما قیمت این پیکاپ آفرودی مشخص شده است. طبق اعلام فورد، قیمت رپتور جدید از ۶۴,۱۴۵ دلار آغاز میشود (با احتساب ۱,۶۹۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد) که افزایش قابلتوجه ۱۰ هزار دلاری نسبت به نسل قبلی داشته است زیرا قیمت پایهٔ رپتور قبلی از ۵۵,۱۵۰ دلار آغاز میشود. علاوه بر این، با سفارش پکیجهایی مثل گرافیک بیرونی با قیمت ۱,۰۷۵ دلار، تکنولوژی با ۱,۹۹۵ دلار و فیبر کربن با ۹۹۵ دلار، قیمت رپتور جدید از این هم بیشتر خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که این پیکاپ آفرودی جدید قطعاً قویتر و سرسختتر از قبل شده است.
در همین حال، قیمت دیگر مدل آفرودی خانوادهٔ F150 یعنی مدل ترمور که برای اولین بار در این نسل ارائه شده هم از ۴۹,۵۰۵ دلار آغاز میشود. ترمور با این قیمت بین مدلهای لوکس خانوادهٔ F150 یعنی لاریات با قیمت ۴۴,۶۹۵ دلار و کینگ رانچ با قیمت ۵۶,۳۳۰ دلار قرار میگیرد. هرچند ترمور قطعاً در آفرود به توانمندی و سرسختی رپتور نخواهد بود اما با برخورداری از قفل دیفرانسیل جلو و عقب، ارتقاء تعلیق، صفحهٔ محافظ جلوی مشابه رپتور و لاستیکهای ۳۳ اینچی آلترین روی رینگهای اختصاصی ۱۸ اینچی، نیازهای آفرودی معمول را برآورده میکند.
هردو مدل رپتور و ترمور بهزودی روی خط تولید میروند و در اواخر سال جاری برای فروش به بازار عرضه میشوند. علاوه بر این، فورد وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ قویتری از رپتور را هم با نام رپتور R داده است که به پیشرانهٔ موستانگ شلبی GT500 با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود و برای رقابت مستقیم با رم TRX به بازار خواهد آمد.
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خب توی متن گفته اعلامجزئیات مهمی مثل قدرت
ولی قدرتو نگفته
البته شاید هم متن اصلی هم همینطور گفته
من TRX رو بیشتر دوست دارم .
گَنگِ TRX خیلی بالاست
هلکت است و عشق
به قول شاعر: از صدای دوجِ هلکت نَدیدَم خوش تَر
شاهرخ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عشقه عشق جیگرطلا
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط رپتور R که بیاد چ شود ❤❤
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا رامین به مقدار در مورد سیستم تعلیق فورد شلبی جی تی ۵۰۰ (Shelby gt 500 ) نسل قبلی توضیح میدین
همین که عکسش روی پروفایلتون هست
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰البته عکس شلبی نیست یه ماستنگ تیون شده با بادی کیت اختصاصی هست.
شاسی gt500 2013 که نسل قبل به حساب میاد از همون سیستم تعلیقی که سال 2005 برای نسل 5 معرفی شد استفاده کرد، اما این سیستم توانایی تحمل قدرت موتور V8 رو نداشت، چون اساسا فورد برنامه ای برای احیای مدلای پرفورمنس در اوایل نسل 5 نداشت و حتی از فروش ماستنگ هم مطمئن نبود. بعدش با استقبال جهانی تصمیم به احیای مدلای معروف مثل سری gt و لاگوناسکا و BOSS کردن. از اونجایی که این شاسی توانایی تحمل فشار بالای 200 یا 300 اسب رو نداشت. دو تا راه بود، یا باید یه شاسی جدید طراحی می کردن که کار عقلانی نبود اونم تو اواخر نسل، یا باید ارتقا پیدا می کرد که فوردم راه دومو انتخاب کرد. بنابراین تمام اجزا ارتقا کیفی پیدا کرد و این سیستمو برای اطمینان تو پیست نوربرگرینگ تحت فشار بالا تست می کردن. تو خیلی از قطعات مثل میل لنگ از تیتانیوم استفاده شد و میل گاردون هم از فیبر کربن استفاده شده و یه تیکه بود و 8 کیلوگرم سبک تر. برای بازده بهتر موتور از سیستم تعلیق جدید الکترونیکی Bilstein که سفت و سخت تر بود استفاده شد و برای تنظیمش از کامپیوتر استفاده شد و برای دو حالت رانندگی پیست و خیابون قابل تنظیم بود. کمک فنرها هم بر اساس میزان فشاری که توسط پیست نوربرگرینگ به ماشین وارد میشد اونم توسط کامپیوتر تنظیم شد. همه اینکارا تاثیر زیادی رو هندلیگ ماشین گذاشت اما خب پلتفرم ماشین قدیمی بود و فورد تو نسل 6 با تجهیز سیستم تعلیق متغیر و شاسی بهتر خیل عظیمی از موانع رو از رو ماشین برداشت که نتیجش شد مدلای gt350 و gt500.
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دست گلت نه درد نکنه آقا رامین
نمیدونم چرا احساس میکنم آدم لوتی و مَشتی هستید
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من چاکرتم محمد جان ❤❤
ایران
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی به نظرم با ۶۶ هزار دلار هم می ارزه پیکاپ عالی هست
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰راستش من سیلورادو رو بیشتر دوست دارنم
گربه سرابی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰منتظر رپتوور آر هستم ?
mm.y@rlou
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰چه چیزی بشه رپتور rبا موتور شلبی اوه اوه رام تیرکس داره به طور جدی تهدید میشه