بازۀ قیمتی متفاوت فورد موستانگ مکوان و لکسس RC F ترک ادیشن موجب شده که خریداران این دو خودرو در بازار چندان همپوشانی نداشته باشند اما زیر کاپوت آنها شباهتی بیشتر از آنچه انتظار میرود وجود دارد زیرا هردوی این کوپهها به پیشرانههای ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز هستند. روی کاغذ، موستانگ برتری دارد زیرا پیشرانهٔ آن ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما لکسس هم با ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور، چندان عقب نیست.
هردو موتور صدای جذابی دارند اما غرش موستانگ کمی بیشتر از RC F است. یکی از بزرگترین تفاوتها بین این دو خودرو اما در گیربکس است. لکسس از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند که به گفتهٔ بررسیکننده، مؤثر اما قدیمی است. در مقابل، موستانگ از گیربکس شش سرعتهٔ دستی شلبی GT350 استفاده میکند که به گفتهٔ بررسیکننده تقریباً عالی است.
همانطور که انتظار میرود، کابین RC F، پریمیوم است و صندلیها، تزئینات فیبر کربنی و کیفیت متریال همگی حال و هوای لوکسی را ایجاد کردهاند. از سوی دیگر اما کابین موستانگ در برابر رقیب ژاپنی حرف چندانی برای گفتن ندارد. بااینحال باید توجه داشت که مکوان به میزان قابلتوجهی ارزانتر است زیرا قیمت آن از ۵۲,۷۲۰ دلار آغاز میشود درحالیکه RC F ترک ادیشن ۹۷,۶۲۵ دلار قیمت دارد؛ بنابراین منطقی است که داخل لکسس لوکستر باشد. البته میتوان قید نسخهٔ ویژهٔ ترک ادیشن و کاپوت و فیبر کربنی و بال بزرگ آنرا زد و سراغ RC F معمولی با قیمت ۶۵,۹۷۵ دلار رفت.
اما با وجود این اختلاف قیمت، مکوان خودروی بهتری برای پیست احساس میشود زیرا ثبات بیشتری دارد، راحتتر تغییر مسیر میدهد و چسبندگی آنهم بالاتر است درحالیکه RC F ترک ادیشن بیشتر تمایل دارد دریفت بکشد. درنهایت، بررسیکنندگان نتیجه میگیرند که آنچه تفاوت واقعی بین این دو خودرو ایجاد میکند، گیربکس است؛ بنابراین فورد باید خوشحال باشد که همچنان گیربکس دستی را برای موستانگ حفظ کرده است.
مشخصات فنی
فورد موستانگ مکوان | لکسس RC F ترک ادیشن | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۵۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۵ ثانیه | ۱۲.۴ ثانیه |
طول | ۴,۷۸۸ میلیمتر | ۴,۷۰۹ میلیمتر |
وزن | ۱۷۷۰ کیلوگرم | ۱۷۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۲,۷۲۰ دلار | ۹۷,۶۲۵ دلار |
تماشا در یوتیوب:
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰یه اسطوره آمریکایی در برابر یه سامورایی یا نینجا حالا هرچی….
انتخاب قطعا موستانگ،با زوزه یه v8??
زیزیگولو
۴ خرداد ۱۴۰۰با اینکه عاشق لکسوسم ولی از دلبری موستانگم نمیتونم بگذرم
Ali
۶ خرداد ۱۴۰۰معلومه دیگه صد در صد موستانگ از همه نظر بهتره تازه این مدل چه برسه به مدل سطح بالای gt500 که خیلی خفن و شگفت انگیزه.
mahan
۴ خرداد ۱۴۰۰ازونجایی که موستانگ مک وان همون قدرت بولیت 2020 رو داره ترجیح میدم یک بولیت سبز لجنی بگیرم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰موستانگ موستانگه ماهان جان،بولیت یا مک وان و یا جی تی فرقی نداره اما مهم اینه که موستانگه!??
mahan
۴ خرداد ۱۴۰۰??? یک کانورتیبل 2014 و یه جی تی 2013 داشتم 6 سیلندر 3700 بودن بد نبودن ولی وقتی 8 سیلندرش رو نشستم فهمیدم اینایی که نشستم در مقابلش هیچی نیس.درکل شاید سریعترین نباشه و تیزترین و دقیق ترین فرمون رو نده ولی یکی از لذتبخش تریسن سواری رو داره مخصوصا بحث دونات میشه روی شن
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰اول که تشکر از آقای دهقان بابت این مطلب ولی چرا اینقدر کوتاه خیلی مطلب کوتاه بود و زود تمام شد و انتظار داشتم یک مطلب طولانی تر باشد البته شاید از خود سایت کوتاه بوده نمی دانم نمی دانم من که خودم اینجا تجربه سواری با ماستنگ جی تی ۸ سیلندر رو داشتم اصلاً به هیچ وجه قابل مقایسه نیست هرچند که اگه بحث چلنجر وسط باشه چلنجر رو انتخاب می کنم اما چیزی که میدونم ماستنگ شلبی جی تی۳۵۰ اصلا یک ماشین دیگر است قابل مقایسه با مکوان نیست یعنی موتوری که شلبی gt۳۵۰ دارد یکی از خوش صدا ترین موتور ها است البته بعد از وایپر مرحوم ولی با این وجود حس می کنم که ماستانگ شخصیت بهتری دارد آنچه که شما در تصویر از ماستانگ میبینید از فضای داخلی آن وقتی که می نشینید بسیار فرق دارد طراحی داخلی آن که نشستم بسیار خوب بود زیرا مدلی که من نشستم اینجا ۲۰۱۵ بود و از نسل ۶ حساب میشد البته از مدل ۵۰ سالگی زیرا نسل ۶ ۵۰ سالگی ماستنگ میشد فقط چند تا بَجِ ۵۰ سالگی که به انگلیسی میشود Fifty years. dشد بر روی بدنه و پشت سری ها زد به هر حال شخصیت ماستنگ آن را بسیار دوست دارم زیرا آن کاپوت درازی که دارد وقتی که شما می نشینید این کاپوت کاملاً جلوی چشم شما است آن کپوت بلند و جوری خودتان می بینید که باید آن را کنترل کنید که به چپ و راست نزنیدش البته یک ایرادی که به ماستنگ دارم و میشه گفت از نسل خود ماسل کار ها دور شده اینه که سیستم تعلیق و جداگانه برای هر چرخ گذاشته که این مورد در چلنجر نیست به این دلیل که در اکثر فیلم هایی که از دریفت یا گاز و با ماستنگ میبینیم متوجه میشیم که ماستنگ بسیار کنترل بیشتری روی جادو داره دلیل اینه که عقب ماشین به راحتی در نمیره که ماسل کارهای عقب روشون به راحتی در میرفت ولی فیلمهایی که از چلنجر میبینیم سریع متوجه میشویم که الان ماشین خیلی تمایل داره که روی جاده بازی بکنه و شما باید اون رو مدام کنترل کنید که این یکی از ویژگیهای ماسل کارهای اصیل است در مورد لکسوس هم می تونم بگم که این دو رقیب نیستم شاید بشه رقیبش رو m4کامپیتیشن دانست به نظرم رقیب مناسبتری است و سراغ آلمانیها رفتن انتخاب بهتری است اما اگر بخواهیم یک ماشین را انتخاب کنم اون ماستنگ شلبی جی تی ۳۵۰ در این بازی قیمتی بین این ماستنگ و لکسوس است علی الخصوص نسخه شلبی gt۳۵۰R نسخه پیست محور هم است و برتر هم هست و میشه گفت اون رقیب لکسوس rc f است
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰عالی آقای رستمی نژاد،استفاده کردیم?
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰آبتین جان خودت استاد هستی .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰مام از شما یاد میگیریم…
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰یه کامنت دادم طولانی بود رفت برای تایید.
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰یه نکته ی خیلی جالب اینه که اکثر ما فکر می کنیم که ماشین های آمریکایی علی الخصوص ماسل کار ها از لحاظ امکانات راحتی یا همون آپشن فقیر هستند که من خودم وقتی سوار جی تی ۲۰۱۵ شدم اصلاً چنین احساسی نکردم که این ماشین از لحاظ امکانات و راحتی مشکل داره هرچند که نسخه فول بود یعنی شما هر آنچه که نیاز دارید برای یک رانندگی راحت و امکانات راحتی ماشین بهتون میدم از سرد کن صندلی و گرمکن صندلی گرمکن فرمان کروز کنترل سیستم صوتی واقعا عالی نمایشگر لمسی انواع کنترل ها روی فرمان تهویه اتوماتیک و خیلی دیگر از امکانات دیگر که الان یادم نیست این طور نیست که شما بشینی داخل ماشین و احساس کنید که از لحاظ آپشن و امکانات خیلی فقیر هستیم کاملاً امکانات از خوب کامل است و نیاز هاتون رو برآورده می کنه یه نکته خیلی جالب دیگه اینه که ماشینی که من سوار شدم صاحب اش به دلایل شخصی و اینکه قصد مزاحمت برای دیگران را نداشته اگزوز ماشین را تا آخر بسته بود یعنی آن پیچ اگزوز که زیر ماشین است را تا آخر بسته بود و برای من این خیلی جالب بود که صدای ماشین بسیار کم و اطرافیان و نیز صدای نمیشنیدم که خیلی جالب بود که ما همیشه از ماسال کارها انتظار یک ماشین پر سر و صدای وحشی و داریم که من سوارسوار شدم اگزوز تا آخر بسته بود و هیچ صدای بم یا بلندی از ماشین شنیده نمی شد که از ماشین ایراد بگیرند یا نگاه بکند که ببیند این صدا از کجاست خیلی ماشین ساکت و روان بود به معنای واقعی میتونم بگم یک جی تی کامل تازه سقف آن هم کانورتیبل بود هر چند که در هوای خوزستان خیلی کارایی ندارد.
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰در مقایسه ماستنگ جی تی با نیسان زد ۳۷۰ در سواری واقعاً میتونم بگم که سواری با نیسان زد ۳۷۰ در ایران غیرقابل ممکن است یعنی شما حتی اگر ماشین تان روی یک مورچه هم برود آن چنان تکان می خورد که با خودتون فکر می کنید الان سیستم تعلیق ماشین میشکند من نمیدونم چرا نیسان سیستم تعلیق رو اینطور طراحی کرده ولی سواری به شدت خشک است و شما روی کوچکترین ترک خوردگی سطح آسفالت یک میری ماشین بسیار تکون میخوره و این درست که این تکون خوردن های ماشین در خودروهای اسپرت برای ما ماشین بازها دلنشین و جذابه اما از اون طرفم اعصاب شما خورد میشه که این ماشین چقدر تکون میخوره و قطعات و سیستم تعلیق و فنربندی زودتر خراب بشه و شما رو زودتر به خرج میندازه ولی ماستنگ جی تی به نسبت نیسان زد سواری خیلی آرام و سیال تری داره و با رفتن روی هر مانعی یا چیز چیزهای کوچک ماشین های عجیب و غریب نمیخوره و پایداری خودش احساس می کنم یک نکته خیلی جالب اینه که در نیسان زد ۳۷۰ مدل ۲۰۱۷ فرمان هیدرولیک است ست که به دلیل این که ماشین ماشین دریفت است فرمان هیدرولیک طراحی شده خیلی برام جالب بود که ماشین آن کنار فرمان سبکی و راحتی داره که با یک انگشت کوچک قابل چرخاندن است ولی نکته بدش اینجاست که شما در سرعت های بالا در رابطه با کنترل فرمان باید خیلی تلاش و سعی کنید چون فرمان هیدرولیک است و در سرعت های بالا بسیار فرمان سبک و شما به راحتی می توانید کنترل ماشین را از دست بدهیم و قاطی باقالیا پیدا بشید ولی در ماستنگ جی تی ۲۰۱۵ و نسل ۶ فرمان به صورت برقی که تجربه مالک که به من گفتن این بود که شما به راحتی سرعت را که تا ۱۵۰ ، ۱۶۰ هم می برید بالا فرمان را روی حالت سفت یا اسپرت یا هرچی که دوست دارید بهش بگین قرار میدین سفت میشه و شما به راحتی میتونید بین ماشین های مختلف لایی بکشید و لاین عوض کنید و کنترل ماشین در دستتون باشه از لحاظ متریال داخلی هم میتونم بگم که ماستنگ نه اینکه ماشینلوکس ای باشه و خیلی رده بالا ولی بی کیفیت هم نیست چرمها که من دیدم متوسط رو به بالا بود و چرمهای روشن نبودند به مات میزدند که چرم هرچه مات تر باشه بهتر است ولی در جایی جا ماشین به عنوان مثال دور نمایشگر خودرو پلاستیک به کار رفته بود که پلاستیک هم که من دیدم با اینکه پلاستیک خشک بود ولی یک پلاستیک خشک و محکم و ضد خش بود که ماشین بعد از گذشت ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد چگونه خط و خش بر روی پلاستیک ها چرما نبود و بدون پارگی البته مقدار پلاستیک استفاده شده در مدل جی تی فول بسیار کم است و بیشتر جاها از از چرم چرم و فوم پوشیده شده ولی در مورد صندلی ها بگم که خیلی راحت نبودند و صندلی های مسابقه ای بودن و شما را از بغل ها در بر می گرفتند البته امکان صندلی های راحت هم وجود دارد که شما می توانید آنها را سفارش دهید و صندلیهای باز هستند و از بغل ها چگونه جای گرفتگی بدن رو ندارند که به خاطر شما را در سر پیچ ها که با سرعت های زیاد بکشید بالایی بکشید حفاظت کنند و راحت هستم یک نکته خیلی جالب اینکه ماشین قبل از دستور برای وارد نشدن ماشین های آمریکایی وارد شده و زمانی که ماشین ثبت سفارش شده و در راه ایران بوده در این بین دستور وارد نشدن و پلاک نشدن ماشین های آمریکایی صادر شد حالا ماشین به ایران رسید و مقامات گمرک حاضر به ترخیص ماشین نبودند و می خواستند آن را مصادره کنند جالب اینجاست که ماشین قیمت ۲۰۰ میلیون تومان سال ۹۵ خریداری شده و مسئول گمرک ۲۰۰ میلیون تومان می خواست تا ماشین را آزاد کنیم سال ۹۵ ۲۰۰ میلیون تومان پول دوتا سانتافه بود مسئول گمرک ماشین را در زیر آفتاب قرار داده تا خراب بشه و حتی مسئول گمرک شیشه های ماشین رو پایین آورده بوده تا خاک به درون ماشین نفوذ می کند و ماشین را نابود کند حتی با اینکه پیشنهاد پول دادن به مسئول گمرک و گذاشتن ماشین در زیر سایه را دادیم باز مسئول گمرک قبول نکرد و گفت ماشین چون آمریکایی است که باید زیر آفتاب بمونه و خراب و نابود شه خلاصه با کلی آشنا بازی و دنبال دنبال کردن ماشین بعد از ۴۵ روز آزاد شد به حدی شیشه های ماشین کثیف بود که وقتی بهش آب می گرفتی و با دستمال تمیز میکردیم قابل دیدن نبود و نمک سرتاسر شیشه رو گرفته بود ماشین را بردیم خشکشویی صفرشویی تمام اجزای داخل ماشین را باز کردیم صندلی ها را در آوردیم کنسول وسط ماشین و باز کردیم و تمام ماشین تاخرخره خاک گرفته بود را تمیز کردیم
mahan
۴ خرداد ۱۴۰۰تماما درست گفتی محمد جان.چه نیسان 370z که دوستمون داره چه ماجراهای گمرک های ایران داره متاسفانه تا باهاشون بد برخورد نکنی ادم نمیشند.راستی هنوز اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه ازاد ارونده؟اقا اسماعیل مثل قلک هست باید شارژش کنی
mahan
۴ خرداد ۱۴۰۰محمدجان عالی بود.خواستم ازت تشکر کنم بابت مطلبت❤❤
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰ماهان خودت استاد ما هستی
❤❤
Hamid
۴ خرداد ۱۴۰۰شلبی ۳۵۰ خوش صدا تر هست از وایپر… میتونی مقایسه کنی
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰نه خیر
من در یوتیوب فیلم های زیادی از تست وایپر و رانندگی با وایپر در سطح شهر و بزرگراه و جاده و صدای وایپر و تست اگزوز وایپر دیدم فیلم های زیادی از رانندگی با شلبی gt۳۵۰ و رانندگی به آن همانند وایپر دیدم و متوجه شدم که وایپر بسیار بسیار بسیار صدای اصیل تری دارد و بهتر است اگه به صدای ماسل کار های قدیمی اگه دقت کنی وقتی که درجا روشن هستند انگار میخواد خاموش بشه و زمانی که میخواد خاموش بشه شمع دوباره جرقه میزنه و ماشین روشن می مونه دقیقاً وایپر لحظه که درجا کار میکنه همون حالت داره که انگار کع خود به خود میخواد خاموش بشه دور موتور پایین دوباره یهو جرقه و دور موتور میاد بالا ولی شلبی gt۳۵۰ اینطور نیست بهت پیشنهاد می کنم چند تا فیلم در یوتیوب حتماً ببین تا متوجه بشی که من چی میگمhttps://youtu.be/bPk3RmCHnmg
RezaRs
۴ خرداد ۱۴۰۰ای چارده ساله قرهالعین
بالغ نظر علوم کونین
آن روز که هفت ساله بودی
چون گل به چمن حواله بودی
و اکنون که به چارده رسیدی
چون سرو بر اوج سرکشیدی
غافل منشین نه وقت بازیست
وقت هنر است و سرفرازیست
دانش طلب و بزرگی آموز
تا به نگرند روزت از روز
نام و نسبت به خردسالی است
نسل از شجر بزرگ خالی است
کم گوی و گزیده گوی چون در
تا زندک تو جهان شود پر
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰تو همون نعمت آله آزموده هستی .
فهمیدم.
MOS
۴ خرداد ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد مگه مجبوری دروغ بگی ؟
باشه ما فهمیدیم شما خیلی اطلاعات داری حالا بس کن لطفا
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰شما برو صفحه آقای آزموده رو بیار.
اسم شون به جای نعمت آله آزموده قبلی نوشته reza rs.
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰تصویر پروفایل rezars pc
@nemataloah1318
لغو دوستی
پیغام عمومی
پیغام خصوصی
Active 1 روز, ۲۳ hours قبل
rezars pc
ببین ، من تهمت الکی نزدم .
حالا ممکنه بعد این کامنت اسمشو عوض کنه دوباره بزاره نعمت آله آزموده.
این کپی قسمت پروفایل اَش اَست.
Reza
۵ خرداد ۱۴۰۰موستانگ مک وان
Reza Hosseini
۴ خرداد ۱۴۰۰درد و بلای گشتاور و اسب بخار وسمفونی شنیدنیشون تو سر ماشینای برقی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰?
Aryan???judo
۴ خرداد ۱۴۰۰این سامورایی جدی خیلی خوشگله ولی لکسوس داره در حقش کم لطفی میکنه
MOS
۴ خرداد ۱۴۰۰این شد یه مقایسه عالی
تشکر از آقای دهقان
SRT
۴ خرداد ۱۴۰۰انتخاب من با توجه ب قیمت و عملکرد صددرصد موستانگه
ولی خب لکسوسو هم نمیشه دوست نداشت
Hamid
۴ خرداد ۱۴۰۰آخ آخ …
انتخابم بی درنگ ماستنگ هست … چ رخ خشنی داره !!! لکسوس هم عالیه اما قیمتش …
محمد مختاری آذر
۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا ماستنگ عالی هستش و قیمتش هم ارزان هستش ولی لکسوس هم واقعا عالی و قدرتمند هستش
Amirreza
۴ خرداد ۱۴۰۰لکسوس دوست داشتنیه ولی وی ۸ متعلث به موستانگه
mm.y@rlou
۴ خرداد ۱۴۰۰ماستانگ مک۱با پیشرانه v8تنفس طبیعی با روح روان آدم بازی میکنه آرزوم بشینم پشت فرمونش
samurai
۴ خرداد ۱۴۰۰100 درصد لکسوس ارزش خرید بالایی داره