فورد

موج عظیم پلاگین هیبریدی‌های فورد در راه‌اند

فورد اخیراً برنامه‌های خود برای احیای نام Mach 1 را برای کراس اووری الکتریکی اعلام کرده ولی این خودرو محصولی عادی نخواهد بود.


همان‌گونه که رویترز گزارش داده بیل فورد از نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ برای اعلام سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری برای عرضه ۴۰ خودروی پلاگین هیبریدی و الکتریکی تا سال ۲۰۲۲ استفاده کرده است. این خودروساز از ارائه مشخصات بیشتر خودداری نموده اما تأیید کرده ۱۶ دستگاه از آن خودروها دارای قوای محرکه الکتریکی و بقیه نیز الکتریکی خواهند بود.

Ford F150 Atlas 2015
بیل فورد از اشاره به اینکه کدام خودروها الکتریکی خواهند شد خودداری کرده و گفته است:

ما روی خودروهای رده میانی و نمادین‌ترین محصولات خود کار می‌کنیم و آن‌ها را الکتریکی می‌کنیم. اگر بخواهیم با الکتریکی کردن محصولات موفق باشیم باید خودروهایی را الکتریکی کنیم که قبلاً موفق بوده‌اند.

سیستم هیبریدی در خودروها
اگرچه موضوع کمی مبهم جلوه می‌کند اما فورد قبلاً برنامه‌های خود برای تولید نسخه‌های هیبریدی موستانگ، ترانزیت و F-150 را تأیید کرده است. نسخه‌های هیبریدی موستانگ و F-150 در سال ۲۰۲۰ تولید خواهند شد و قبلاً گفته شده که قوای محرکه الکتریکی شده این محصولات باعث خواهند شد F-150 به عنوان ژنراتور متحرک عمل کند.

همچنین گفته شده فورد نسخه‌های هیبریدی اسکیپ و اکسپدیشن را نیز تولید خواهد کرد و البته لینکلن MKC و نویگیتور نیز همین رویه را دنبال خواهند کرد. در خبر دیگری گفته شده که کل محصولات لینکلن از جمله مدل Aviator با قوای محرکه هیبریدی در دسترس خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sajjad

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (120 ديدگاه)

    امیدوارم هرچی زود تر دست به کار شه چون فورد یکم تو محصولات هایبرید و الکتریکی از رقبای اصلیش به خصوص جنرال موتورز عقبه بنظرم .
    ولی سری F هایبرید غوغااا میکنه

  2. SAEED Z

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ماستنگِ هیبرید !!؟!!
    روزهای خوش دهه 70 که قیمت هر گالن بنزین فقط چند سکه بود! ( حدود 36 سنت ) مصرف سوخت ماشین برای کسی اهمیت چندانی نداشت. بخصوص برای دیترویتی های پرمصرف! اما دیگه زمونه عوض شده و روز به روز قوانین آلایندگی و زیست محیطی سخت تر و شرایط برای ماسل کار ها بدتر میشه.
    درسته که با هایبرید سازی, میزان آلایندگی پایین میاد اما به چه قیمتی؟!! اینطور دیگه لذت اون صداهایی که از دل یه V8 سوپرچارج میاد بیرون و خلق و خوی وحشی ماشین از بین میره. هیبرید کردن یه ماسل کار به نظرم اصلا ایده جالبی نیست. همین چند وقت پیش اولین ضدحال رو ماستنگ با معرفی مدل اکوبوست زد ( کاری به بد نبودنش ندارم ) حالا شما تصور کنید یه روز مدل پرچمدار ماستنگ یه هایبریدِ V6 باشه یا مثلا کامارو با موتور الکتریکی شوی وُلت !!! یعنی چیزی که با معنا و خصوصیات یه ماسل کار در تضاده!
    من فکر میکنم این چندسال باقی مونده تا 2020 یا حداکثر یکی دو سال بعدتر آخرین فرصت برای معرفی یه محصول از ( فورد, شورولت یا به احتمال بیشتر داج ) به سبک ماسل کارهای اصیل قدیمیه.
    نظر شما در این مورد چیه؟! با هایبرید کردن ماسل کارها موافقید یا ایده بهتری دارید؟؟

    1. محمد رضا

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (82 ديدگاه)

      به چه قیمتی؟!!!
      به قیمت این که لذت تنفس هوای پاک برای نسل ما و آینده شده آرزو، اونوقت برای تو صدای غرش اگزوز لذته؟!
      عزیز من همه حق دارن از این دنیا لذت ببرن!!!
      پدران ما دهه هفتاد از بس لذت بردن که ما الان به این روز افتادیم.

    2. hussein

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      خب اگه اونا بخوان مثل شما فکر کنن که اوضاعشون میشه مثل ایران
      دریاچه ها خشک
      ابها خشک
      نه بارونی نه برفی
      گرد و غبار و ریزگرد
      الودگی های بالای سیصد
      خب دیگه به چه قیمتی سوار اتومبیل پر مصرف بشن؟
      شما که فکرتون نمیرسه حداقل اونا برسه دنیا رو نجات بدن

  3. emad1990

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بزرگترین اشتباه تاریخ خودروسازیه اگه ماستنگ یا کامارو یا چلنجر هیبرید بشن
    اصلیترین دلیل خرید پونی کارها موتورهای v8 حجیمشونه
    من حتی با نسخه های 4سیلندر هم مخالفم(کاری که البته داج نکرد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا