شلبیفورد

غوغای محصولات عضلانی شلبی در پاریس 2018

شلبی که یکی از مشهورترین تیونرهای آمریکایی محسوب می‌شود با طیفی از محصولات متنوع روانه‌ی آوردگاه پاریس شده است. محصولات این تیونر اکثرا نشان دهنده‌ی خودروهای فورد هستند که در خط مستقیم هیولاهایی ترسناک محسوب می‌شوند.


خریدارانی که در اروپا حضور دارند می‌توانند یک موستانگ بخرند بنابراین دیدن چیزی همچنین جدیدترین نسخه‌ی سوپر اسنیک یا حتی پیکاپ باجا رپتور در نمایشگاه پاریس یک فرصت عالی محسوب می‌شود.


بی‌شک جذاب‌ترین خودرو در غرفه‌ی شلبی این سوپر اسنیک جدید است که بر پایه‌ی فورد موستانگ ۲۰۱۸ ساخته شده و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار آن بسته به نوع کیت بکار رفته قدرت‌های گوناگونی دارد. شما می‌توانید آن را از قدرت ۷۱۰ تا ۸۰۰ اسب بخار سفارش دهید و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای با مدل مجهز به پیشرانه ۸۰۰ اسبی داشته باشید.


این خودرو علاوه بر سوپرشارژر سفارشی دارای رادیاتور متفاوت، مبدل حرارتی جدید و ترمزهای برمبو با کالیپرهای ۶ پیستونی در جلو و ۴ پیستونی در عقب می‌باشد.

شلبی سوپر اسنیک از نظر بصری دارای نمای جلوی تغییر یافته و جلوپنجره، اسپلیتر، ورودی‌های هوا و کاپوت سفارشی بوده و همچنین سیستم تعلیق مخصوص و کیت بدنه‌ی پهن را هم می‌توان سفارش داد.


یکی دیگر از غول‌های شلبی باجا رپتور است که احتمالاً در اروپا خیلی دیده نخواهد شد اما خب دیدن آن در پاریس خالی از لطف نیست.

این پیکاپ از سپرهای آفرود، کاپوت رم ایر، چراغ‌های محوری LED، دو لاستیک زاپاس در محفظه بار، کابین سفارشی و مهم‌تر از همه کیت افزایش ارتفاع ۳ اینچی تهیه شده توسط فاکس ریسینگ و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست با قدرت ۵۲۴ اسب بخار و گشتاور ۸۲۶ نیوتون متر سود می‌برد.

دیگر محصولات شلبی در پاریس شامل F-150 سوپر اسنیک با قدرت ۷۵۵ اسبی و GT-H موستانگ هستند که این خودروی دومی نسخه‌ای سفارشی بوده و بر پایه‌ی موستانگ GT 2016 ساخته شده است. البته نمونه‌ی حاضر در نمایشگاه از موستانگ ۲۰۱۸ به عنوان مبنا استفاده کرده و ظاهر گیراتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    چه کرده شلبى
    احسنت

    1. mahdy

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به خصوص عکسای 1 و 3 و 9
      نابودم کردن لامصبا

    2. s.h

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این همه قدرت برای چی وقتی نه میتونه خیلی سریع بره نه شتاب خوبی بگیره نه مثل یه لافراری تو پیست باشه فقط یه عده با صداش حال میکنند

  2. Ali (Chevy nova

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    خوب امروز مىخوام مشخصات موتور 348 بىگ بلاگ شور لت رو بذارم که سال 1958 معرفى شد(60سال پىش)
    اىن موتور تا 350 اسب قدرت داشته در قوى ترىن ورژن
    The first iteration of the W-series engine was the 1958 “Turbo-Thrust” 348-cubic-inch (5.7 L), originally intended for use in Chevrolet trucks but also introduced in the larger, heavier 1958 passenger car line. Bore was 4.125 in (104.8 mm) and stroke was 3.25 in (82.6 mm), resulting in a substantially oversquare design. This engine was superseded by the 409-cubic-inch as Chevrolet’s top performing engine in 1961 and went out of production for cars at the end of that year. It was produced through 1964 for use in large Chevrolet trucks.

    With a four-barrel carburetor, the base Turbo-Thrust produced 250 hp (186 kW). A special “Tri-Power” triple-two-barrel version, called the “Super Turbo-Thrust”, produced 280 hp (209 kW). A “Special Turbo-Thrust” further upped the power output to 305 hp (227 kW) with a single large four-barrel carburetor. Mechanical lifters and triple two-barrel carburetors brought the “Special Super Turbo-Thrust” up to 315 hp (235 kW). For 1959 and 1960, high-output versions of the top two engines were produced with 320 hp (239 kW) and 335 hp (250 kW) respectively. In 1961, power was again increased to 340 hp (254 kW) for the single four-barrel model, and 350 hp (261 kW) when equipped with triple two-barrels.

    1. Abbas lsx/ltx

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (189 ديدگاه)

      سلام علی جان
      علی داداش یه مقدار اطلاعات درمورد کوروت C8 دستم اومده.به شرح زیر??
      گیربکسش ترمک 9007 دوئال کلاجه.که فوق العاده عالیه.تا 900 نیوتن متر گشتاور 9هزار rpm ساپورت میکنه (هفت دنده هم هست).جنرال موتورز مسئول توسعه و سواپ این گیربکس هست و خیلی هم روش وقت گذاشته.به همین دلیل دیگه خبری از گیربکس دنده دستی نیست متاسفانه.(چون وقت توسعه گیربکس دیگه ای نداشتن و خیلی هم پرخرج درمیاد) موتور هم دارای RPM بالاتری هم هست
      یه مدل کوروتERay هم قرار بیاد با 1000 اسب بخار و AWD

      اینتریور هم تفاوت های زیادی داره و به جای استفاده از پلاستیک دکمه ها و سوئیچ ها از المینیوم هستن
      کنسول وسط از بین از بین صندلی ها کشیده شده و تا داشبورد ادامه داره.یه حالت سر سره ای مانند داره(یچی تو مایه ها لامبو هوراکان) و خیلی تفاوت های دیگه.

      زمان رونمایی هم یا اواخره 2018 یا اوایل 2019 هست.یا تو نمایشگاه LA رونمایی میشه یا نمایشگاه دیتروت.ولی انتظار میره تو نمایشگاه دیترویت رونمایی بشه.

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        داش عباس
        عالىه مشخصاتش
        بخصوص گشتاورش

        کوروت با اىن موتور کولاک مىکنه
        اىن گىربکس همونه که با فورد روش کار کرده؟؟؟

        1. Abbas lsx/ltx

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (189 ديدگاه)

          نه علی جان .
          داداش این گیربکس جزوه محصولات جدید شرکت ترمک هستش که تا الان برا فروش موجود نشده.کاملا جدیده
          http://www.tremec.com/menu.php?m=155

      2. PaRHaM

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (741 ديدگاه)

        وای
        عباس ممنون بابت اطلاع دادن??⁦??⁩⁦??⁩
        در مورد کابین که گفتید
        بخش داشبورد، مثل کانسپت ۲۰۰۹ استینگری میشه دیگه؟
        ی چیزایی در مورد اون نسخه ۱۰۰۰ اسبی شنیده بودم ولی اسمش رو نشنیده بودم
        خیلی منتظرشم
        ممنون

        1. Abbas lsx/ltx

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (189 ديدگاه)

          خیلی ممنون پرهام جان.
          بله درسته.یجورایی عین همون کانسپته ولی ممکن دکمه ها و سوییچ ها المینیوم بشن و یا گیج ها به طور کامل دیجبتال بشن.درمورد اسمش هم باید عرض ممکن رو C8 جدید اسمzora رو بذارن(پدره کوروت) و البته برای نسخه اپگرید 1000 اسب بخاری اسم E RAY یا یک اسم دیگه که من الان خاطرم نیست بذارن

      3. PaRHaM

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (741 ديدگاه)

        واقعاً عالی میشه
        مطمئنم هیولایی میشه ک تن همه رقبا رو بدجوری میلرزونه
        اسم هم عالیه
        چه C8 چه Zora (احترام قشنگیه) چه E Ray (ک اینم اصالت جذابیه)
        خیلی منتظرشم
        همون طور که گفتید منم حدس میزنم تو نمایشگاه دیترویت معرفی بشه
        ⁦??⁩⁦♥️⁩

  3. شاهین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    اون مدل اف ۱۵۰ سوپر اسنیک فقط گاز بده صداشو بشنوی ?

  4. Esangt3

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    باسلام وباتشکر از آقای احمد زاده
    باسلام به دوستان
    باتوجه به شرایط بد اقتصادی وقتی وارد سایت میشیم یه خبر از خودروی
    جدید از برند مورد علاقمون می بینیم تو اون لحضه فقط میخوایم از دیدن عکسای خودروی جدید لذت ببریم ولی بعضی از دوستان با کم لطفی میان از اون خودرو بد میگن و باعث آزرده خاطر شدن طرفداران اون خودرو میشن و دراون لحضه حالمون خراب میشه فقط یه خواهشی از دوستان عزیز دارم که وقتی یه خودروی جدید معرفی میشه از اون خودرو بد نگید وحال خوشمون رو خراب نکنید باسپاس
    در مورد شلبی هم مثل همیشه عالی مخصوصا شلبی اسنک و باجا

  5. BehNam

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (156 ديدگاه)

    از دیدنشان آدم سیر نمیشه
    حسرت داشتنشان تو دلمون میمونه،یعنی با این وضعیت فعلی دستمون به ماشینای چینی هم نمیرسه
    #افسوس?

    1. BehNam

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (156 ديدگاه)

      دیدن این ماشینا از پشت مانیتور هم آدمو هینجان انگیزه چه برسه …

  6. sina

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    تو امریکایی فورد رو از همه بیشتر دوست دارم.
    البت اگه موندیو رو حذف کنه دیگه دوسش ندارم :)

  7. Mohammad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    چقدر جذاب و زیبا

  8. حسن

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    خىلى عالىه

  9. Efk

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    منی که عاشق بنزم چرا نباید اینارو دوست داشته باشم؟
    اگه میشد و می تونستم حتما حتما داشتن یکی از مسال کارهای امریکایی جزو اولویتای اولم بود..

  10. Arman

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    واقعا طراحی موستانگ بد شده،قسمت جلوش در برابر موستانگ ۲۰۱۵ خیلی بد شده

  11. Abbas lsx/ltx

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    شلبی عشقه

  12. مرتضی مقدم

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (178 ديدگاه)

    جذابیت و ابهت محض.فقط همین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا