فورد فوکوس RS در سال 2015 وارد صحنه شد و این کمپانی قول داد طرفداران شاهد یک خودروی جادهای آمادهی پیست باشند و در اکثر بخشها قولهای فورد عملی شد؛ اما اخیراً برخی مالکان گفتهاند پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست RS ممکن است مشکلاتی داشته باشد.
فورد در بیانیهای تأیید کرد پیشرانه 2.3 لیتری میتواند با مشکلی مواجه شود که باعث میشود این هاچبک داغ مایع خنک کننده را بسوزاند. این مشکل در مدلهای ابتدایی RS مشاهده شده و به نظر میرسد مدلهای تحت تأثیر این مشکل کمتر از 10 هزار کیلومتر کارکرد داشتهاند.
ظاهراً مشکل مورد بحث باعث تولید دود سفید اگزوز میشود زیرا پیشرانه مایع خنک کننده را در زمان سرد بودن خود میسوزاند. زمانی که از سخنگوی فورد درباره احتمال فراخوان فوکوس RS به دلیل این مشکل پرسیده شد او گفت فورد در حال کار بر روی تعمیر تمامی مدلها بوده و این تعمیرات میتواند شامل مدلهای جدیدی که هماکنون شاید تحت تأثیر مشکل نیستند هم باشد.
ظاهراً فورد قبلاً پیشرانه تعدادی از فوکوس RS ها را تعویض کرده است. این پیشرانههای جدید بر پایه جدیدترین مشخصات ساخته شده و دارای گارانتی کامل هستند. فورد هنوز دلیل رسمی این مشکل را اعلام نکرده اما مالکان گفتهاند واشر سر سیلندر کارایی خود را از دست داده و چنین مشکلی به وجود آمده است.
شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه فرم تغییرات پیشرانه از طریق چرخههای گرمایی باعث میشود واشر سرسیلندر نتواند بهطور صحیح آببندی بین این بخش و بلوک پیشرانه را انجام دهد. خوشبختانه این مشکل در موستانگ دیده نشده است. پیشرانه موستانگ از آلیاژ متفاوتی در بلوک و سرسیلندر استفاده کرده است.