فورد نسخهٔ فیسلیفت اسیووی پرچمدار اکسپیدیشن خود را با قدرت بیشتر، تکنولوژیهای جدید و نسخهٔ آفرودی تازه معرفی کرده تا بهتر بتواند با جیپ واگنییر و شورلت تاهو رقابت کند. اکسپیدیشن مدل ۲۰۲۲ تغییراتی را هم در ظاهر تجربه کرده که مهمترین آنها طراحی جدید قسمت جلو با چراغها، سپر و جلوپنجرهٔ جدید است. در عقب اما تغییر خاصی به چشم نمیخورد.
بزرگترین خبر در مورد اکسپیدیشن مدل ۲۰۲۲ اما اضافه شدن نسخهٔ جدید تیمبرلاین به خانوادهٔ آن برای طرفداران آفرود است. این نسخه از رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۳۳ اینچی گودیر رانگلر به همراه تریم نارنجیرنگ در داخل و خارج برخوردار بوده و ۲۷۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد که به گفتهٔ فورد، ۱۵ میلیمتر از جیپ واگنییر بیشتر است.
اما ویژگیهای آفرودی اکسپیدیشن تیمبرلاین صرفاً به این موارد ظاهری و افزایش ارتفاع خلاصه نمیشود زیرا فورد این نسخه را به گیربکس کمکی دو سرعته، محافظهای زیر بدنه برگرفته از F150 رپتور و دستیار تریل که قبلاً در برانکو ارائه شده بود مجهز کرده است. این سیستم با قفل کردن چرخ داخلی عقب به کاهش دایرهٔ چرخش در فضاهای تنگ کمک میکند.
علاوه بر این، فورد به فکر کسانی که علاقهای به آفرود ندارند و بیشتر در خیابانها تردد میکنند هم بوده و برای آنها پکیجی بنام استیلث ادیشن پرفورمنس را ارائه کرده است. این پکیج که برای تیپهای لیمیتد و لیمیتد مکس اکسپیدیشن قابل سفارش است، تعلیق اسپرتتر، تریمهای بیرونی مشکی براق، لوگوی مشکیرنگ فورد کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رینگهای ۲۲ اینچی مشکیرنگ را به همراه دارد.
زیر کاپوت اکسپیدیشن مدل ۲۰۲۲ همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار دارد که در نسخههای معمولی مثل قبل ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما حالا در نسخههای تیمبرلاین و استیلث ادیشن، فورد خروجی این موتور را به ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است.
مهمترین تغییر در داخل این خودرو تجهیز به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی و همینطور نمایشگر لمسی بسیار بزرگ ۱۵.۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که شباهت زیادی به نمونهٔ موجود در موستانگ مکایی دارد. علاوه بر این، فورد حالا سیستم نیمه خودران بلوکروز را هم بهصورت سفارشی برای اکسپیدیشن ارائه کرده است.
این اسیوووی بزرگ آمریکایی همچنین بهصورت استاندارد به مجموعهٔ کاملی از سیستمهای ایمنی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار ترمز دندهعقب و… هم مجهز است. تولید اکسپیدیشن فیسلیفت مدل ۲۰۲۲ بهزودی در کارخانهٔ فورد در کنتاکی آغاز میشود و اوایل سال آینده برای ورود به نمایندگیهای فروش آماده خواهد شد.
SF90 STRADALE
۳۱ شهریور ۱۴۰۰بیشترین نسخه های آفرودی بین خودروسازان رو فورد داره
FX4 ، Raptor ، Tremor و حالا Timberline
عاشق فوردم با این همه تنوع 💙💙
AMG GT R
۳۱ شهریور ۱۴۰۰زیبا و کاربردی کابینش هم بسیار زیباست
امیر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ظاهر خیلی خوبی داره ، کابین خوبی داره ، قدرت نسبتا خوبی داره.
ولی به نظرم اون نمایشگر اصلا جالب نیست و اون کوچیکه خیلی بهتره.
Moein
۳۱ شهریور ۱۴۰۰مزخرفترین کابین ممکنه رو داره بین رقیبانش که البته بیشترین دلیلش هم به خاطر اون تبلت بزرگیه که تو اوج بی سلیقگی همینطور گذاشتن اون وسط
شما کابین واگونییر رو با این مقایسه کنید انصافاً 😣
یانکی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰عجب غولیه دمش گرم.
خوشنام
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ارزش بسیار بالای خرید در مقایسه با لندکروز
TOYOTA
۱ مهر ۱۴۰۰اصلا رقیب لندکروز ایشون نیست رقیب اصلی ایشون تویوتا سکویا هست
Mohsen990
۳۱ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا کابینش قشنگه.از روی همین کابین چینیا هزارتاشو کپی کردن ومیکنن.کابینش شیکه عین ماشینش!!!.
Reza Waffen SS
۱ مهر ۱۴۰۰بینظیره