فورد F150 رپتور که حالا رسماً وارد نسل سوم خود شده است، ادعا میکند که در مسیرهای آفرود توانایی حتی بیشتری دارد و برای پرش از روی تپهها به خودروی بهتری تبدیل شده است. رپتور در طول عمر کوتاه خود به خودرویی نمادین و محبوب تبدیل شده است تا جایی که به گفتهٔ فورد، این سوپر تراک در نسل قبلی خود از همهٔ محصولات پورشه و همینطور از شورلت کوروت فروش بیشتری داشته است.
برخلاف چیزی که انتظار میرفت، رپتور جدید در ابتدا با نسخهٔ بروز شدهای از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی به بازار عرضه میشود. فورد فعلاً اعداد خروجی این موتور را اعلام نکرده اما گفته است که نسبت به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور نسل قبلی نسبتاً بدون تغییر مانده است. این پیشرانه به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود و بهطور استاندارد با قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب همراه است درحالیکه دیفرانسیل جلوی لغزش محدود تورسن هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
به گفتهٔ فورد، موتور رپتور جدید نسل سوم موتور V6 اکوبوست است که از پیشرفتهترین توربوشارژرها و همینطور فنهای قدرت بالای جدید برای سیستم خنککننده استفاده میکند. به این موتور یک سیستم اگزوز کاملاً جدید فعال با طول برابر و لولهٔ داخلی X شکل هم متصل شده که خصوصاً در حالتهای رانندگی اسپرت و باجا امکان تولید صدای خشنتری را به موتور میدهد. علاوه بر این، باک سوخت ۱۳۶ لیتری هم امکان پیمودن بیش از ۸۰۰ کیلومتر را با هر بار سوختگیری فراهم میکند.
در همین حال، فورد رسماً از عرضهٔ مدل قویتر و هشت سیلندر رپتور R در سال ۲۰۲۲ هم خبر داده است که پاسخی به رم TRX خواهد بود و بهاحتمالزیاد به نسخهٔ تضعیفشدهٔ موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 مجهز میشود. سازندهٔ آمریکایی فعلاً اطلاعاتی بیشتری در مورد این مدل اعلام نکرده است.
نسل جدید رپتور به تم تهاجمی پیشینیان خود ادامه داده و از استایلی الهام گرفته از جت جنگنده استفاده کرده تا چشمها را به خود خیره کند. ازجملهٔ ویژگیهای ظاهری اصلی این ماشین میتوان به دریچهٔ برجستهٔ روی کاپوت، جلوپنجرهٔ مشکی و چراغهای جلویی اشاره کرد که گویی در کل عرض جلوی خودرو کشیده شدهاند. کاپوت برجستهٔ خودرو نیز به یک خارجکنندهٔ گرمای جدید مجهز است که مکمل خروجیهای هوای جانبی در بالای گلگیرهای جلو خواهد بود.
در عقب خودرو نیز تریم مشکیرنگی روی درب قسمت بار و بین چراغهای عقب کار شده تا نمای متمایزی به رپتور ببخشد. علاوه بر این، سپرهای جلو و عقب هردو از فولاد ساخته شدهاند تا دوام بالایی داشته باشند. این در حالی است که سپر عقب بهطور خاص برای فاصلهٔ زیاد از سطح زمین طراحی شده است و سر اگزوزها را به خود چسبانده است.
در نسل جدید رپتور تکنولوژیهای زیادی برای کمک به خریداران در فعالیتهای آفرودی ارائه شده است. یکی از این تکنولوژیها سیستم مدیریت زمین است که هفت حالت مختلف شامل لغزنده، بکسل، اسپرت، معمولی، آفرود، باجا و کرال صخره را به همراه دارد. این حالات احساس فرمان، رفتار گیربکس کمکی، کنترل پایداری، سوپاپ فعال اگزوز، کمکفنرهای فعال، برنامهریزی پدال گاز و تعویض دندهها را تنظیم میکند.
رپتور همچنین از یک ویژگی جدید و اختصاصی بنام «رانندگی یک پدال» هم برخوردار است که برای کمک در شرایط بسیار خشن آفرود طراحی شده است. این سیستم با ترکیب عملکرد پدالهای گاز و ترمز در یک پدال، کار پای راننده را ساده میکند زیرا برای حرکت پدال را فشار میدهد و برای ترمز پدال را رها میکند. این سیستم بهطور استاندارد با تریل کنترل همراه است که در اصل یک کروز کنترل برای آفرود محسوب میشود.
برای اولین بار در تاریخ تراکهای فورد، نسل جدید رپتور با لاستیکهای ۳۵ یا ۳۷ اینچی به بازار عرضه میشود که بزرگترین لاستیکهای کارخانهای در یک پیکاپ فول سایز سبک تولیدی محسوب میشوند. با لاستیکهای ۳۷ اینچی، فاصلهٔ رپتور از زمین ۳۳۲ میلیمتر، زاویهٔ حملهٔ آن ۳۳.۱ درجه، زاویهٔ فرار ۲۴.۹ درجه و زاویهٔ شکست ۲۴.۴ درجه خواهد بود. با لاستیکهای کوچکتر ۳۵ اینچی اما فاصله از زمین به ۳۰۵ میلیمتر، زاویهٔ حمله ۳۱ درجه، زاویهٔ فرار ۲۳.۹ درجه و زاویهٔ شکست به ۲۲.۷ درجه کاهش پیدا میکند. بااینحال، لاستیکهای ۳۵ اینچی فضای نوسان بیشتری شامل ۳۵۵ میلیمتر در جلو و ۳۸۱ میلیمتر در عقب دارد.
بزرگترین خبر در مورد رپتور مدل ۲۰۲۱ زیر پوست آن است زیرا نسل جدید این سوپر پیکاپ روی یک فریم فولادی مقاومت بالای تمام جعبهای ساخته شده که در قسمتهای مهم تقویت شده است. علاوه بر این، بهمنظور کنترل بیشتر و اطمینان بیشتر راننده در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار با سرعتهای بالا، فورد در عقب خودرو از سیستم تعلیق جدید پنج اتصالی با فنرهای پیچشی استفاده کرده است. رپتور جدید همچنین به کمکهای جدید فاکس با کنترل الکترونیکی مجهز شده که با توجه به موقعیت تنظیم میشوند. این بزرگترین کمکهایی است که تاکنون روی رپتور نصب شده است. نسل جدید فورد رپتور از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۶ بهمن ۱۳۹۹یا خدا چه دایناسوریم هست!
تیراناسورس رکسه یا جایگانتوسورسه یا کارکارودونتوسورس؟؟؟
پدال بذار کامنتم منتشر بشه و حذفش نکن…ممنون…????
Hadi
۱۶ بهمن ۱۳۹۹رم TRX: لایک ?
فورد Raptor: دیسلاک?
ارشیا
۱۶ بهمن ۱۳۹۹من الوساروس رو دوس دارم!!
البته این بیشتر به ترایسراتوپس،میخوره!!
مهدی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خیلی به تریسراتوپس نمیخوره
ولی به الوساروس و مخصوصا تیکرس میخوره
خیلی وحشیه و تیرکس هم یکی از بزرگترین و وحشی ترین شکارچی های خشکی نه دریا بوده
این ماشین هم خیلی وحشیه
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹من اسپینوساروس رو دوس دارم نزدیک به ۱۸ متر طول، ۶ متر ارتفاع و بیش از ۲۰ تن وزن داشته و کاملا بزرگتر از تیرانوساروس و گیگاناتوساروسه ، در کل گنگش بالاست ?
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹به به ، اصلا آدرنالین رفت بالا اول صبحی ، مرسی ?
دانلود ویدیو بر همگان واجب ?
اینم از پادشاه پیکاپ ها و آفرود ? جان سخت تر ، هوشمند تر ، توانا تر …
اگه همه ی f150هایی که از سال ۱۹۷۰ ساخته شدهاند رو پهلو به پهلو پارک کنیم ۲ دور ، دور کره زمین میزنند . به معنای واقعی کلمه محبوبه ?
ehsan fa
۱۶ بهمن ۱۳۹۹چه حالی کنن عرب های حاشیه خلیج فارس با اینها . آمریکایی ها اکثرا استفاده ابزاری میکنند از اینجور ماشین ها عرب ها استفاده تفریحی.
حسودیم شد به عرب ها چه با فورد چه رم چه سیرا.
پدال یه خبرم از سیرا بزار
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹جی ام سی سیرا هم واقعا خفنه و ابهت خاصی داره .
?Ali Hossein?
۱۶ بهمن ۱۳۹۹واقعا بهش لقب خوبی داده
پدالِ سحر خیز صبحت بخیر لطفا کامنتم رو حذف نکن و بذار منتشر بشه…ممنون…????
Amir
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوبه این همه قدرت و قابلیت با موتور کم حجم خیلی خوبع من عاشق اون پریز های تو قسمت بارم
توی عکسا رپتور نارنجی انگار روی در موتور برچسب زدن طرح چوب انگار ؟! درسته؟! چرا؟!
زیزیگولو
۱۶ بهمن ۱۳۹۹فورد F150 میتونه مثل یه شاسی بلند لوکس پنج نفرو حمل کنه درحالی که فضای بار بزرگیم داره
kastech
۱۶ بهمن ۱۳۹۹بازهم بهترین?
فقط نمیدونم چرا از گرافیک چراغ مدل قبلی بیشتر خوشم میومد
?Ali Hossein?
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خداوکیلی کیا این مطلب رو یادشونه؟
https://www.pedal.ir/%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/veneno/
واقعا اگه یادتونه لایک
ali (chevy nova)
۱۶ بهمن ۱۳۹۹دوران ژوارسیک رو دوباره زنده کردن
Hadi
۱۶ بهمن ۱۳۹۹واقعاً عجب دایناسوری ساخته….
سلطان و غول بلا منازع صحرا و افزود و پرش از تپه ??
عجب رقابتی بشه بین اینو ویک دایناسور غول دیگه یعنی TRX…
ولی باید صبر کنیم که مدل R بیاد تا مشخصاتشون نزدیک تر باشه و بشه مقایسه کرد…
ولی همینم میتونه از پس تیرکس بر بیاد تو آفرود….
واقعاً محشره……
R@m!n
۱۶ بهمن ۱۳۹۹این دسره غذا اصلی تو راهه با موتور شلبی GT500 بیش از 700 اسب قدرت
??Amin_sto??
۱۶ بهمن ۱۳۹۹از نظر فنی پیشرفت خوبی داشته مخصوصا سیستم عقب که قبلا شمش بود و الان 5 اتصالی شده ، اما در بحث طراحی از اونجایی که رپتور قبلی خیلی عالی بود و به حد نهایی خودش رسیده بود میدونستم فورد کار سختی با طراحیش داره و این طراحی جدید بیشتر شبیه فیس لیفته تا نسل جدید ، و موتور 3.5 لیتری جدید پیشرفت کرده اما به پای پیشرانه جذاب رم trx نمیرسه ، من بین trx و رپتور trx رو انتخاب میکنم به نظرم طراحیه trx جذاب تر و خشن تره و از اون موتور 6.2 لیتری سوپر شارژ هم اصلا نمیشه گذشت??
R@m!n
۱۶ بهمن ۱۳۹۹نسل جدید میگیم ولی در اصل همون فیس لیفته. خود F-150 معمولیم فیس لیفت نه نسل جدید. این ماشینم رقیب trx نیست و کاملا مشخصه فورد مجبور شد بیاد تو رینگ و Raptor R تولید کنه و گرنه به همین بسنده می کرد
??Amin_sto??
۱۶ بهمن ۱۳۹۹موافقم ، امیدوارم تو نسخه قویتر v8 طراحیش رو تغییر بدن
MohammadE9
۱۶ بهمن ۱۳۹۹حرف نداره?
Elmiraj
۱۶ بهمن ۱۳۹۹آخرت F150 و کل پیکاپهاست….
اما اصل کاری اون Raptor R هست که TRXو به سیخ میکشه….
منتظر یک نبرد خونین هستم…
.
( هر چند بسیار زیبا و کامله اما انتظار یک طراحی متمایز تر میرفت …. این بیشتر حکم فیس لیفت را داره )
Sina
۱۶ بهمن ۱۳۹۹عجب ظاهر خوبی داره
فکر نمیکردم مثل نسخه ی قبلش زیبا در بیاد ولی عالیه
نامگذاری نسته قویتر به نام Raptor R زیاد جالب نیست ، مثل یه چیزی مثل شلبی رپتور باشه که یکم با عظمت تر باشه عالی میشه
$ÃЪŦÏЛ$
۱۶ بهمن ۱۳۹۹چه زیباست!??خدایی حال آدم جا میاد با این پرش های روی تپه های داغ صحرا…
اما همونطور که قبلاً هم گفتم من رم رو به این ترجیح میدم البته جفت یه دایناسور غول پیکر و بی نظیر و محبوب?❤️❤️❤️
ツSAMURAIツ
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوشگله
از اون ماشینایی هست که نمیشه دوستش نداشت
مهدی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹سلطان اف ، رود ای رپتور
غول صحرا
samurai
۱۶ بهمن ۱۳۹۹شنیدم زامیاد یه رقیب واسش ساخته تازه 2 تا چرخم بیشتر داره :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))