قبل از اینکه اکسپیدیشن بهروزرسانی میاندورهای خود را برای مدل ۲۰۲۲ تجربه کند، فورد نسخهای ارزانتر از آنرا معرفی کرده است. این نسخه که STX نام دارد، صندلیهای ردیف سوم خود را از دست داده و صرفاً بهصورت پنجنفره عرضه میشود. با این کار، حدود ۳ هزار دلار از قیمت اکسپیدیشن کاسته شده و STX حالا با قیمت پایهٔ ۵۰ هزار دلار به بازار عرضه میشود. این نسخهٔ جدید روی رینگهای ۱۸ اینچی مشکیرنگ قرار گرفته و جلوپنجرهٔ آن نیز به رنگ مشکی براق درآمده است.
در داخل اکسپیدیشن STX راننده از تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی خود و یک نمایشگر هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 بهرهمند میشود که از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند. همچنین هرچند قیمت این اسیووی فول سایز کاهش یافته اما همچنان از تجهیزات قابلتوجهی مثل سیستم کنترل تهویهٔ سه منطقهای، اینترنت وای فای 4G، چهار خروجی برق ۱۲ ولت و چهار پورت USB برخوردار است. کسانی که به فضای بار بیشتری نیاز داشته باشند نیز میتوانند صندلیهای عقب را خوابانده و از فضایی ۲۹۶۰ لیتری بهرهمند شوند.
زیر کاپوت اکسپیدیشن STX همچنان همان پیشرانهٔ آشنای ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند. با پرداخت هزینهٔ اضافی خریداران میتوانند سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی را هم سفارش دهند.
علاوه بر این، پکیج بکسل تریلر وظیفه سنگین هم برای STX قابل سفارش است که دستیار پشتیبان تریلر، ترمز تریلر و رادیاتور وظیفه سنگین را به همراه دارد. این پکیج یدک کشی که ۷۹۵ دلار قیمت دارد، ظرفیت بکسل اکسپیدیشن STX را به ۴۲۰۰ کیلوگرم میرساند که به گفتهٔ فورد در این کلاس بهترین است. نمایندگیهای فورد هماکنون سفارشات خرید اکسپیدیشن STX مدل ۲۰۲۱ را میپذیرند.
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دوستان یه سوال؟فرق اکسپلورر با اکسپدیشن چیه؟
کدومشون فول سایز تره یعنی بزرگترین suv دنیاست؟
الآن یکیو توقف تولید زدند درسته؟
وااا هرچی سرچ میکنم پیدا نمیکنم؟
الآن یکی از این ۲ تا suv فورد فول سایز تره یا سابربن؟
فکر کنم سابربن با سابقه ترین suv دنیاست نه فول سایز ترین درسته؟
F22RAPTOR
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اکسپدیشن یه اس یو وی که بر اساس فورد اف150 ساخته شده و فول سایزه
اکسپلورر هم که کراس اوور سایز بزرگ هست
اکسپدیشن بزرگ تر از اکسپلورر هست
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹تشکر دوست عزیز بابت اطلاعاتتون??
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹واقعا نه اسکالید نه این به آفرود لندکروزر نمیرسند
Ramin
۲۹ بهمن ۱۳۹۹گفته بودم تو موضوع های که به من مربوط نیست کامنت نمیدم ولی…
اقای امیر حسین.
تو یک کلمه. هیچ وقت ***** ژاپنی مثل تویوتا را با کادیلاک مقایسه نکن
اسکالید اولا لندکروز رو لوله میکنه هیچی از روشم رد میشه هیچی تازه ازش ارزونتره.
تازه درونش واقعا چوب و چرمه. سقف پانروما داره سوپر کروز ( همون خودران ) داره
آفرودش هم عالیه.
(از لند کروز که حتی دی لایت هم نداره خیلی بهتره !! دی لایت نداره چه برسی چیز های دیگه)
بعد میگی لند کروز ؟؟؟
بیا سلطان F150 لند کروز رو له کنه.
جیپ گرند چروکی L
لند کروز ؟؟؟
هیچ وقت **** ژاپنی که هیچی ندارن و اسم فقط دارن رو با کادیلاک مقایسه نکن.
زشته به خدا.
باز میگفتی چینی یا کره ای یه چیزی ( هرچند ژاپنی نه به کره میرسه نه به چین !!!!! دلیل دارم چون امکانات ندارن و الکی گرون . حتی اگه تویوتا 1 میلیارد سال هم عمر کنه ولی هیج آپشنی نداشته باشه پس بدرد نمیخره. اگه بحث بحث طول عمر باشه هیچی به پای گاری نمیرسه. 5 هزار ساله گاری داریم عمرشونم 1000 ساله. )
خب برگریدم سر اصل موضوع. هیچ وقت ژاپنی بی خاصیت رو با کادیلاک مقایسه نکن.
پدال کامنتمو حذف نکن با سپاس ..
مجتبی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹تو این سبک هیچی جیپ گرند واگنیر نمیشه
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹هنوز که نیامده?
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیزramin
پس الان شما یه ماشینی میخواین که اپشن داشته باشه ولی عمر نکنه
مثلا چینیا هم آپشن دارند و هم ارزونترند و عمر هم ندارند پس بهترند
اینه نظر شما
بعدشم صبرکنید نسل جدیدش بیاد
اگه بخوایم با اسکالید مقایسش کنیم باید lx رو مقایسه کنیم نه لندکروزو که شما میکید چرم و چوب،چون اینا تو کلاس suv های لوکسند حالا لندکروزم هس
از شما تشکر میکنم چون با احترام نظرتونو نوشتید
فرامرز
۲۹ بهمن ۱۳۹۹حتما ماشین خودت جک s5 که اینقدر از چینی تعریف کردی، برو جک حالشو ببر و فکر کن از لندکروز بهتره خخخخخخ
میلاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۹( هرچند ژاپنی نه به کره میرسه نه به چین !!!!! دلیل دارم چون امکانات ندارن و الکی گرون . حتی اگه تویوتا ۱ میلیارد سال هم عمر کنه ولی هیج آپشنی نداشته باشه پس بدرد نمیخره. اگه بحث بحث طول عمر باشه هیچی به پای گاری نمیرسه. ۵ هزار ساله گاری داریم عمرشونم ۱۰۰۰ ساله. باسپاس رامین هستم پنج ساله از تهران).درسته که حرف آقا امیر حسین درست نبود ولی چرا حرف ناحق میزنید برادر من.خودت یه ذره فکر کن.من ژاپنی باز نیستم و کادیلاک رو بیشتر دوست دارم. ولی کمتر حرف های بدون تفکر بزنید.
ایران
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چین و کره هیچ ماشینشون به پای لندکروز نمیرسه الکی حرف مفت نزن نسخه های vx خیلی آپشن دارن آپشن برای لکسوس نه این تو کادیلاک بهتره ولی تو آفرود لندکروز قویتره با چینیا و کره ای ها مقایسش نکن تو هیچی از ژاپنی ها نمیفهمی تو کسی هستی که میگه تسلا از رولز رویس بهتره ول کن دیگه
امیرحسین
۱ اسفند ۱۳۹۹سلام اقا میلاد من به فرامرز و ایران جان هم گفتم من فن ژاپنیا و تویوتا هستم و از چینی ها بدم میاد این حدفی هم که زدم در جواب دوستمون ramin در واقع حرفشو ترجمه کردم
رضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۹آقا مکلارن آرتورا رونمایی شد
بی زحمت مطلبش رو بذارید
حمید رضایی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹این حجم واسه پنج نفر زیاده.