فورد

مقایسهٔ پیکاپ‌های فورد، ماوریک، رنجر، F150 و F250 سوپر دیوتی

فورد با پیکاپ جدید خود یعنی ماوریک، برگ برنده‌ای را در برابر رقبا ارائه کرده است زیرا این پیکاپ جدید با ساختار یکپارچهٔ مشابه خودروهای سواری، پیشرانهٔ هیبریدی استاندارد با مصرف تنها ۵.۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در شهر و قیمت پایهٔ زیر ۲۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد؛ اما ماوریک در خانوادهٔ گستردهٔ پیکاپ‌های فورد چه جایگاهی خواهد داشت؟

کوچک، متوسط، بزرگ، خیلی بزرگ

ماوریک نه‌تنها کوچک‌ترین پیکاپ حال حاضر فورد محسوب می‌شود بلکه یکی از کوچک‌ترین پیکاپ‌های تاریخ این شرکت هم به‌حساب می‌آید زیرا تنها ۵,۰۷۲ میلی‌متر طول و ۱,۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. برای مقایسه، رنجر میان سایز ۲۸۲ میلی‌متر کشیده‌تر و ۷۱ میلی‌متر بلندتر از ماوریک است درحالی‌که F150 هم ۷۱۱ میلی‌متر طول و ۲۱۱ میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به آن دارد. بزرگ‌ترین عضو این جمع یعنی F250 سوپر دیوتی هم طبیعتاً با اختلاف زیادی شامل ۱,۶۹۰ میلی‌متر در طول و ۳۲۵ میلی‌متر در ارتفاع از ماوریک بزرگ‌تر است. در پیکاپی به این کوچکی، قسمت بار نیز با تنها ۱,۳۷۰ میلی‌متر طول، به همان اندازه کوچک است. طول قسمت بار رنجر در نسخهٔ دو کابین ۱,۵۲۵ میلی‌متر و در نسخهٔ یک‌ونیم کابین ۱,۸۳۰ میلی‌متر است درحالی‌که F150 بسته به نوع کابین با سه قسمت بار مختلف ۱,۶۷۵ میلی‌متری، ۱,۹۸۰ میلی‌متری و ۲,۴۴۰ میلی‌متری ارائه می‌شود. برای F250 هم دو قسمت بار مختلف ۲,۰۵۵ میلی‌متری یا ۲,۴۴۰ میلی‌متری قابل انتخاب است.

ظرفیت بار

ماوریک حتی با چنین قسمت بار کوچکی، هنوز هم می‌تواند تا ۶۸۰ کیلوگرم بار را حمل کند درحالی‌که درب پشتی آن‌هم به‌تنهایی می‌تواند ۲۲۵ کیلوگرم وزن را تحمل کند. در بخش یدک کشی، مدل هیبریدی پایهٔ ماوریک ظرفیت بکسل ۹۰۰ کیلوگرمی دارد و نسخهٔ توربو با پکیج سفارشی 4K Tow می‌تواند تا ۱۸۰۰ کیلوگرم را بکسل کند. در همین حال، رنجر توانایی حمل حداکثر ۸۵۰ کیلوگرم و بکسل ۳۴۰۰ کیلوگرم را دارد درحالی‌که این اعداد در F150 به ترتیب ۱۴۰۰ کیلوگرم و ۶۳۵۰ کیلوگرم هستند؛ و نهایتاً F250 با ظرفیت بار ۳۵۶۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل ۱۱ تن، بیشترین توانایی را دارد.

قوای محرکه

خریداران می‌توانند برای ماوریک دو پیشرانهٔ مختلف را انتخاب کنند. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی هیبریدی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور هم قابل سفارش خواهد بود. هردو موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شوند و برای موتور قوی‌تر سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. رنجر اما تنها پیکاپ فورد است که فقط با یک موتور عرضه می‌شود که این موتور یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است. در عوض F150 لیست موتورهای بسیار متنوعی دارد که از موتور پایهٔ ۳.۳ لیتری V6 و ۲.۷ لیتری V6 توربو گرفته تا ۵ لیتری V8 و حتی ۳ لیتری دیزلی و ۳.۵ لیتری هیبریدی را شامل می‌شود. همچنین به‌تازگی نسخهٔ تمام الکتریکی F150 لایتنینگ هم معرفی شده است. برای F250 هم سه موتور مختلف شامل ۶.۲ لیتری V8 بنزینی، ۷.۳ لیتری V8 بنزینی و ۶.۷ لیتری V8 دیزلی ارائه می‌شود.

قیمت

یکی از مزیت‌های اصلی ماوریک نسبت به برادران بزرگ‌تر خود، قیمت است. قیمت این پیکاپ کوچک از ۱۹,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای ارزان‌ترین رنجر باید ۲۴,۸۲۰ دلار پرداخت کرد. قیمت پایهٔ F150 هم از ۲۹,۲۹۰ دلار و F250 سوپر دیوتی از ۳۴,۲۳۰ دلار آغاز می‌شود. البته اگر همهٔ آپشن‌ها برای ماوریک سفارش داده شوند، قیمت آن به حدود ۳۲ هزار دلار می‌رسد. ماوریک در سه تیپ مختلف به نام‌های XL، XLT و لاریات عرضه می‌شود که از این لحاظ مشابه رنجر است. F150 و F250 اما تنوع تیپ‌های بیشتری دارند زیرا علاوه بر سه تیپ مشابه ماوریک، تیپ‌های دیگری شامل لیمیتد، پلاتینوم، کینگ رانچ و ترمور را هم ارائه می‌کنند. F150 همچنین از نسخهٔ آفرودی رپتور هم برخوردار است.

مشخصات فنی

ماوریک

رنجر

F150

F250

طول ۵,۰۷۲ میلی‌متر ۵,۳۵۴ میلی‌متر ۵,۷۸۳ میلی‌متر ۶,۷۶۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۴۴ میلی‌متر ۲,۱۷۹ میلی‌متر ۲,۴۳۰ میلی‌متر ۲,۶۹۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۴۵ میلی‌متر ۱,۸۱۶ میلی‌متر ۱,۹۵۶ میلی‌متر ۲,۰۷۰ میلی‌متر
طول قسمت بار ۱۳۷۰ میلی‌متر ۱,۵۲۴ تا ۱,۸۳۰ میلی‌متر ۱,۶۷۵ تا ۲,۴۴۰ میلی‌متر ۲,۰۵۵ تا ۲,۴۴۰ میلی‌متر
ظرفیت بکسل پایه ۹۰۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم ۵۶۷۰ کیلوگرم
حداکثر ظرفیت بکسل ۱۸۰۰ کیلوگرم ۳۴۰۰ کیلوگرم ۶۳۵۰ کیلوگرم ۱۱۰۰۰ کیلوگرم
حداکثر ظرفیت بار ۶۸۰ کیلوگرم ۸۵۰ کیلوگرم ۱۴۰۰ کیلوگرم ۳۵۶۰ کیلوگرم
پیشرانهٔ پایه ۲.۵ لیتری I4 هیبریدی ۲.۳ لیتری I4 توربو ۳.۳ لیتری V6 ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار ۳۸۵ اسب بخار
قیمت پایه ۱۹,۹۹۵ دلار ۲۴,۸۲۰ دلار ۲۹,۲۹۰ دلار ۳۴,۲۳۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. rezars pc

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    پربارترین و بهترین پیکاپ ها قیمت شون هم خیلی مناسبه
    نمی دونم آیا ماوریک با وجود نزدیکی قیمتش به رنجر و بزرگ پسند بودن آمریکایی ها چه جایگاهی داره اما پیش بینی من در خصوص خودش و تنها رقیبش سانتاکروز موفقیت فروش با ماوریکه با وجود بهتر بودن سانتاکروز در روی کاغذ (‌ تقریبا هم از هر لحاظ جدولل دوئلشون زیاد یادم نیست )‌

    1. rezars pc

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      سبد خرید بسیار گسترده ای که فورد به یمن زحمات و تلاشش به خوبی فروش میکنند چون هم نام پر اعتباری دارند هم بسیار خوب و با کیفیتی اثبات شده اند

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        رنجر در بین پیکاپ‌های آمریکایی مطلوم واقع شده و هر زمان که شبکه‌های خبری از افغانستان گذهر تهیه میکنند ، فورد رنجر را زیاد میبینیم که به مانند هایلوکس بسیار قدرتمند و توانا هست با تجهیزات شدید نظامی که به او بستند .

    2. zeg

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      همین ماوریک تو ایران بیاد برای خودش غولیه!

      1. Nima+RST

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (90 ديدگاه)

        دقیقا 👍 پنج متر طول اونجا کمترین طول پیکاپ اینجا خیلیه
        پراید وانت ندیدن بفهمن پیکاپ کوچیک چیه 🤦‍♂️

    3. Ninja

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      سانتاکروز رو وقتی با ماوریک مقایسه میکنی بهتره ولی قیمتش به رنجر نزدیک تره و مثل رنجره و وقتی سانتاکروز رو با رنجر مقایسه کنی حرفی برا گفتن نداره و من فکر کنم سانتاکروز فروش کمتری از ماوریک داشته باشه به دلیل قیمت مشابه با رنجر

  2. Silent

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    چه سکوت معنی داری! رکورد جدید 9.22 درگ یک چهارم مایل پلید ثبت کرد😎 روی آسفالت سرد! برندی که نه تو موتوراسپورت بوده نه یک پنی پول تبلیغ می ده

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Silent

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (631 ديدگاه)

      https://www.youtube.com/watch?v=SSuZ3yoyzZI اعداد برا درک بهتر با اوضاع موجود. sf 90 و داریم با 9.64 و هوراکان 10.44 راستی پورشی که 60 ساله داره توو نورنبرگ اسپویلر کم زیاد می کنه با تایکان 10.39 هست

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. بهزاد

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2548 ديدگاه)

        ذکر این نکته هم لازمه که مخاطبان بدونن تسلا s plaid برای آماده شدن برای حالت درگ و زدن یک چهارم مایل یا 400 متر بسته به آب و هوا 8 الی 15 دقیقه زمان نیاز داره تا آماده بشه و باتری هم باید حالت فول شارژ باشه!
        به معنی بهتر بعد از برگذاری یک درگ تا درگ بعدی باید راننده منتظر بمونه تا باتری و موتور خنک بشه و در این فاصله خودروهای دیگه مثلا 15 بار میتونن این کار رو تکرار کنن.
        حال گیریش اینجاست که اگر مالک بره به پیستی و دو ساعت بلیط بگیره برای دور دور با نهایت توان باتری ها چند دور بیشتر دوام ندارن و در پیت لین ایستاده و نظاره گر دور دور سایر خودروها میشه.

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. rezars pc

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      تبریک میگم واکنش داج عجیب میتونه باشه یعنی برقی اونا چقدر به نظرت سریع خواهد بود ؟
      من که فک میکنم داج مممکنه صبر کنه تا رودستر بیاد با اون رقابت کنه
      معذرت از عزیزان بدلیل نبود ارتباط سوال بنده از سایلنت با مطلب

      1. Silent

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        این کلیپ برا 2 سال پیش هست از رودستر https://www.youtube.com/watch?v=vhLLptZP-a4 رودستر روزی میاد که نیاز باشه فعلا نیازی به حضورش نیست با این فاصله با داشته های برندهای دیگر. همین پلید یم دنیا ست. پلن بعدی خودروی 25 هزار دلاری تسلا هست رو تیراژ طبق گفته هاشون از فاکتوری شرق آسیاشون. همه اینا جذاب هست چون مسیری رو شروع کرد که نبود! داج باس داج بمونه تنها برا هرزگردی اولیه سیستم اکسلریشن نیاز به کمک الکتریسته داره… داج سوارا یه فرهنگ خاصی هستن با لایف استایل خودشون استقبال نمی کنند از چلنجری که نشه استوکش کرد.

    3. Ninja

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      حالا میفهمم چرا دوج چلنجر الکتریکی میخواد معرفی شه چون دهن تسلا رو گل بگیره
      درضمن امروز یاد کامارو الکتریکی افتادم چند سال پیش دف عقب با موتور هایی که جلوی ماشین هستند چه زمانی زد موقعی که تسلا …..بود اون زمان رو زد
      جالبیش اینه از نظر من صداش بهترین صدای ماشین برقی بود واقعا برین یه سری به کامارو برقی بزنین تا مقهوم ماسل برقی رو بفهمین هرچند اگه وی 8 امتیاز 100 بگیره برقیش با این شتاب امتیاز 10 بگیره

      1. Silent

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        داج چلنجر خون اصیل امریکایی داره و اصلا تو سگمت پلید خانوادگی نیست! بلعکس پلید اوومد اروپایی ها رو بشونه سر جاشون هم رده E کلاس و M پاور و پورش هست نه یک کوپه وحشی با فرهنگ خاص ش

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. rezars pc

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          داج هل من مبارز گفته بود و به نظرم داج قطعا یه کارای خفنی داره میکنه
          باازم شرمنده مربوط به بحث نی

        2. Ninja

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          این داج برای امتحان برقی بودن است و دست گرمی مطمئنن چارجر و دورانگو برقی هم برای رقابت با ایکس و اس هستند این دیگه جنگ برق بنزین نیست قضیه فرقمیکنه ام پاور ای کلاس برقی هم میاد برای رودستر خیالی هم فراری برقی و لامبو برقی هم هست درکل تسلا کیلید برقی رو زد ولی قطعا در اینده حرف اولو نمیزنه

      2. new RAMIN

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)
        1. Ninja

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
          شتاب 9.2 اونم دف عقب
          1000 اسب هزار و خورده ای نیوتون 9.22 با کلی تکنولوژی بیشتر هرچند ورنش یکم بیشتر ولی ……
          حالا دوج با تکنولوژِ های بیشتر و قدرتی شاید خیلی فراتر از 1000 اسب وزن کمتر بره برا رقابت با رودستر تو شتاب

      3. rezars pc

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        نینجا به کاتانات قسم یه حس قوی بهم میگه چلنجر و چارجر برقی لات های خفنی میشند که واقعا لذت رانندگی توشون حس میشه

        1. Ninja

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          بله
          *** فکر نکنم ماسل کار ها بعد الکتریکی شدن نابود بشن

        2. rezars pc

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          نابود که نمی شن میگم سه تفنگذار بلدن برقی بسازند که لذت سابقو بده

        3. Ninja

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          عه مگه کونای حرف بدیه منظورم اون نیست که
          کونای یه ابزار جنگی هست برا نینجا ها همین

    4. M.A.S

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      کاملا مشخصه اصلا خودش پول تبلیغ نمیده چون سیاست بولدش کرده
      وقتی همه سیاستا دارن میگن برقی خب مگه مریضه خودشم تبلیغ کنه
      البته که برای هر ماکتی که معرفی میکنه یه برنامه تبلیغاتی گنده و اوور هایپ برگزار میکنه و چیزی که برام عجیبه اینه که چرا همش طرفداراش (دو سه کانال خاص که حس میکنم به خود تسلا هم مربوطن ) فوری یه درگ تخیلی با چلنجر هلکت درست میکنن
      و اختلاف هلکت باهاشون توی همه درگا اعم از مدل اس P85D ،P100Dو همچنین مدل Y و 3 پرفومنس همش یه فاصله هست (منظور اینکه همشون اختلافشون با هلکت یه فاصله خاص هست که انگار هلکتو نقطه کردیم هوراااا!!!)
      دوس دارم غولو جوری درست کنه که تسلا دوباره مجبور شه بره تعطیلات

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Ninja

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        و همینطور چلنجر برقی رو و بعد از اون یا نسل جدید چلنجر چارجر دورانگو میان و برقی میشن یا دوارنگو و چارجر هم برقی میشن

  3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    ما که تو ایران به جونیور ۴ تن بار میزنیم 🙂واقعا برا چی ظرفیت بارشون رو انقدر کم اعلام میکنن ؟ و اینکه برا چی نسخه تک کابین وانت ها و خاور ها دیگه خیلی کم تولید میشن ؟

    1. ممد

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      ظرفیت بار کم اعلام نمیشه این ظرفیت اعلام شده یک ظرفیت ایمن هست که توش شتاب گیری ترمز گیری ایمنی کنترل پایداری و خلاصه همه چیز ماشین در یک حد استاندارد هست تا مثلا در اثر ضعف ترمز تصادف نکنه یا بخاطر حمل بار بیش از حد شاسی و تعلیقش اسیب نبینه و چندین و چند فاکتور دیگه

      ———————————————————————————————————————————————————–

      مثلا همین وانت پیکان که تا 2 تن هم بهش بار میزنن (تا 3 تن هم به چشم دیدم دوتا باندل میلگرد 1/5 تنی روش اوردن برام البته توی مسافت کوتاه)اولین جاییش که اسیب میبینه باک بنزینشه چون از 800 کیلو که بارش بیشتر میشه توی کوچکترین دست انداز ها باک میخوره زمین و اسیب میبینه…

      —————————————————

      شایدم کلیپ هایی که همین نیسان گاوی خودمون موقع تخلیه بار اتاق عقبش کنده میشه رو دیده باشین

      بلکل ضرفیت اعلامی شرکت ظرفیتی هست که دستگاه اسیب بیش از حد نبینه و هم برای بقیه خطر زا نباشه…

    2. ehsan fa

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      اقا اون 4 تن رو یه فاکتور بگیر. فکر نکنم 4 تن بار بشه زد حتی اگه جاده صاف باشه

  4. new RAMIN

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    خیلی ها از مشکل زمان شارژ طولانی خودرو برقی خود رنج میبرند
    راه حل چیست ؟؟؟
    changan هم برای 3 محصول الکتریکی خود جایگاه تعویص باتری گذاشته است!

    https://www.instagram.com/p/CQp9UlfglFE/

    تعویض باتری فقط در 19 ثانیه !!!🙃🙃🙃

    The future is for Changan

    پدال جان لطفا لینک را منتشر کن🙏 با سپاس.

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. Mad.z.Max

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      پدال لطفا کلا هیچیشو منتشر نکن، با تشکر 😂

      وجدانن با یه خدافظی جدید خوشحالمون کن..

    2. rezars pc

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      به به خوشم اومد این فراگیر بشه عالیه باطری تو عوض میکنند باطری تورم میبرند شارژ‌میکنند برای بعدی

      1. new RAMIN

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        (به به خوشم اومد این فراگیر بشه عالیه باطری تو عوض میکنند باطری تورم میبرند شارژ‌میکنند برای بعدی)

        بله.
        من هم با سیستم تعویض باتری موافقم. ایده جالبی هست ولی این تایم 19.28 ثانیه که changan در تعویض باتری ثبت کرده به نظرم خیلی خیلی خفنه. فکر کنم رکورد جدیده!!

        یعنی اگه کمپانی changan در خود کشور چین بخواد در شهر های مهم و در اتوبان ها به اعضای هر 350 کیلومتر این ایده رو راه اندازی کنه شاید هزینه میلیون دلاری براش تموم بشه. ولی اینکه هرکس در کمتر از 20 ثانیه باتری رو عوض میکنه خیلی خیلی خیلی خوبه. یعنی دیگه تقریبا شارژ باتری رو بیخیال شید.

        البته changan به طور قدردتمند وارد صنعت الکتریکی نشده.
        فقط 3 محصول برقی داره که بردش زیر 420 کیلومتر هست.

        اما این عملش نشون میده برای مشتری “” ارزش “” قائل هست. و وقت مشتری مهمه

        ( دیگر کمپانی های الکتریکی ساز چینی سیستم تعویض باتریشون 1 دقیقه است)

      2. mahan

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2309 ديدگاه)

        یاد چاپارخانه افتادم!

        1. rezars pc

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          به به ابداع بزرگ داریوش کبیر برای سریع به مقصد رسیدن پیام ها خصوصا پیام های محرمانه به سراتاپ ها
          راه شاهی ۲۵۰۰ کیلومتر طولل داشت که عمده چاپار خانه ها اونجا بودند البته
          نه برف نه باران نه تاریکی شب نمی‌تواند چاپارها را از انجام سریع مأموریتشان بازدارد.
          نمیتوان تصور کرد جنبنده‌ای سریعتر حرکت کند
          هرودوت

  5. امیرحسین

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام.
    با اختلاف زیاد فورد بهترین پیکاپ ساز جهانه،بعدش تو آمریکایی ها رم،شورولت و در اخر هم جمس،گلادیاتور هم هست.
    بعد از امریکا بهترین پیکاپ سازای جهان بدون شک ژاپنه که تو اونا هم تویوتا اوله بعد نیسان.
    پدال این پیکاپ تراکای HD آمریکایی رو هم یه بررسی بکن والا درموردشون کمتر صحبت شده،اگه درمورد کلاس تراک و پیکاپ تراک های آمریکایی هم یه پست بزارین خوبه،تشکر

    1. Mad.z.Max

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      خدایی شوی یخورده میلیمتری بهتره محصولاتش (البته فورد فوق العادس و هیچوقت ذره ای از ارزشاش کم نشده) آممما به عنوان مثال سیلورادوی ۱۵۰۰ و همینطور ۲۵۰۰ اچ دی رو توی مقایسه ها، از اف ۱۵۰ و ۲۵۰ سوپر دیوتی یخورده بهتر ارزشیابی کردن. ضمن اینکه مدلای دست دوم سیلورادو هم خیلی بیشتر حفظ قیمت میکنن

  6. مهدی

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اینجا F250 خیلی غوله
    درسته پیکاپ های دیگه ارزون تر از اف 250 هستن اما کلا قیمت همشون پایین هست و قیمت رنجر و ماوریک در واقع خیلی پایین حساب میشه
    ادم تو امریکا 2 ماه یا نهایت 3 ماه کار کنه میتونه 250 رو بخره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ممد

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      در صورتی میتونی تو 2 ماه f250بخری که بری نمایندگیش دزدی…

      به طور معمول(حقوق اداره کارشون)7900دلاره کههزینه ماهانه اجاره خونه و …بخای بدی شاید اخر ماه برات 1000 دلار بمونه که اونم عملا اخر هفته یه گردشی چیزی بخوای بری نصفش رفته…

      حالا اگه بری روی مود اکو و پس انداز کنی میتونی یدونه اف 250 رو شرایطی برداری ولی بازم بحث سود و قسط ماهانش میاد وسط …

      اون ور درسته ازینجا بهتره ولی همچین مدینه فاضله ای هم نیست که ما در ذهنمون ساختیم

      1. Mad.z.Max

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        ۷۹۰۰ رو فک کنم اشتباه تایپی نوشتی و منظور ۲۹۰۰ بود، درسته؟

        قسطی میشه خرید که شرایط خوبی داره، حدود ۱۵ الی ۲۳ درصد از قیمت ماشینو اول میدی و ماهانه (مثلا واسه یه ماشین ۳۰ هزارتایی) یچیز حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار قسط میدی بسته به شرایط خریدت. البته یه روش دیگه هم هست که میشه با ماهی ۳۰۰ تا یدونه وانت خوب اجاره کنی. که بنظرم خیلیم حال میده، میتونی هر ماه یه مدل رنت کنی، تنوعم میشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. امین

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (661 ديدگاه)

          اجاره که به لیزینگ میشناسنش حداقل ۲ سال هست.
          اجاره خودرو بصورت روزانه حساب میشه. که در ماه بسیار بیشتر از این حرفهاست. صرفه اقتصادی نداره. بدرد مسافرت چند روزه میخوره.

      2. امین

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (661 ديدگاه)

        حداقل حقوق بسته به شغل ساعتی ۱۰ تا ۱۳ دلار
        هست. که اگر در ماه بیش از ۴۵۰ بشه شامل مالیات میشه .
        در هفته حد مجاز ۴۰ ساعت کار و
        در روز ۹:۴۵ ساعت + نیم ساعت وقت استراحت
        حداکثر حقوق میتونه خیلی بیشتر باشه برای شخصی که کارش استثنا باشه
        به همون نسبت مالیات بیشتر میشه
        هزینه زندگی ب کنار

        1. Mad.z.Max

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          آقا چرا مقاومت میکنی، اولا که همین دو سه روز پیش پدال یه مطلب گذاشت کراس اوور لوکس جنسیس G80 تقریبا صفر مدل سال با اجاره ماهی ۹۰۰ دلار دست مشتری بوده، حالا بنظرت اجاره یه ماشین غیر لوکس چقدره؟ یه سرچ توی همین گوگل بزن خودت چک کن، من ماشین ماهی ۱۸۰ دلارم پیدا کردم!
          این از این، مورد بعدی فروش سالانه بالای ۸ میلیون خودروی صفر کیلومتر توی آمریکا هست، کشوری که ۳۰۰ میلیون جمعیت داره. و اکثریت هم خودرو دارن، تازه بازار دست دوم و اجاره ای هم جای خودش. بعضیا مثل شما اصرار دارین بگین آمریکا و اروپا وضع زندگیش از ایران سخت تره

      3. مهدی

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        آقا محمد مطمئنی درست حساب کردی ؟
        اون جوری اگه کسی بخواد به صورت غیر قسطی برداره یعنی باید 32 سال کار کنه ؟!
        یا بخوای یه کوروت C8 بخری باید نزدیک 60 سال کار کنی ؟!

  7. ایران

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    هر جور حساب کنی f250 برتره خیلی دلم میخواد با همچین غولی رانندگی کنم

  8. امیرحسین

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام
    بله کاملا درست میفرمائید جناب Maz.z.max,بله همین چند وقت پیش بود که تراک هوی دیوتی شورولت یعنی سیلورادو بیشترین مقدار یدک کشی رو ارائه میداد،من از این جهت عرض کردم ۰ون خب فورد که انواع پیکاپارو میسازه و خب رپتورش معلومه که چه هیولایی هست،رم هم که خب فقط پیکاپ میسازه و خب بنظر بنده بهترین طراحی داخلی رو تو پیکاپ ها داره،شورولت و جمس هم تقریبا یکی هستند.

  9. حسین دهمرد

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    عرض زیاد f250 یکم باعث ایجاد مزاحمت میشه نمیدونم نسخه ی جفت چرخ عقب هم داه یا نه ولی فکر نکنم واسه خیابونای ایران جواب بده. البته احتمال زیاد این عرض با احتساب آینه ها هست. ولی بازم زیاده. به پهنای یه اتوبوس جا میگیره تو جاده.

  10. net

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3418 ديدگاه)

    فقط فورد رنجر مدل لاریات

  11. net

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3418 ديدگاه)

    امریکایها هم یواش یواش دارن میرن سمت وانتهای میان سایز و کراس اور چون وانت فول سایز و شاسی بلند فول سایز ابعادش بزرگه و رانندگی باهاش سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا