فورد

شکست موستانگ مک-ای در تست گوزن

فورد موستانگ مک-ای، برخلاف نشان موستانگ، یک خودروی پرفورمنس یا ماسل‌کار نیست و درواقع یک کراس‌اوور الکتریکی غیر اسپرت به شمار می‌رود اما به‌عنوان یک خودروی الکتریکی، توقعاتی همانند خودروهای اسپرت از آن می‌رود. حال در تست گوزن یا تغییر مسیر ناگهانی، مک-ای نشان داده که نمی‌تواند در شرایط اضطراری به‌خوبی عمل کند.

فورد موستانگ در سال‌های اخیر به‌واسطه کنترل سخت آن توسط خریداران ناشی‌تر و تصادفاتی چون زمان بیرون بردن از نمایشگاه یا خارج شدن از مسیر، دستخوش جوک‌های بسیاری شده و حالا با خودرویی روبروییم که نام موستانگ را یدک می‌کشد اما یک موستانگ واقعی نیست! پس عملکرد آن هم می‌تواند همانند موستانگ مورد قضاوت قرار گیرد؟ درواقع با عملکرد بسیار ضعیف موستانگ مک-ای در تست گوزن، پاسخ به این سؤال هم بله است؟

در تست اخیر گوزن که توسط Teknikens Värld انجام شده، مک-ای در سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت هم با مخروط‌ها برخورد می‌کند و به‌سختی در این مانور کنترل می‌شود. با بالا بردن سرعت تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت، مک-ای به‌طور کامل از مسیر خارج می‌شود.

در مقایسه باید گفت که یک تسلا مدل Y در همین آزمایش با سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت، بدون هیچ برخوردی با مخروط‌ها تست را با موفقیت پاس می‌کند. هیوندای آیونیک ۵ نیز با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت به‌خوبی از این مسیر عبور می‌کند. جالب اینکه فورد موستانگ کوپه نیز با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت این مسیر را بدون هیچ مشکلی رد می‌کند.

بنابراین سیستم کنترل پایداری موستانگ مک-ای به‌خوبی وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. در این تست، ایراداتی در شاسی و فرمان هم مشاهده شده است. ذکر این نکته ضروری است که ما اطلاعی از نسخه مورد آزمون (چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل عقب) نداریم.

با این اوصاف، مک-ای خودروی جذابی برای طرفداران آن به شمار می‌رود. هرچند چنین رفتارهایی در شرایط اضطراری می‌تواند زمینه‌ساز تمسخر آن در آینده در شبکه‌های اجتماعی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. mos

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    موستانگ بودن خودش رو اثبات کرد

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. HamiD

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      ناراحت شدم ازتا …
      ولی اشکال نداره …
      من طرفدارای MSX رو دوست دارم خیلی!
      همه بگن لامبو
      من میگم MSX
      همه بگن مک لارن
      من میگم MSX
      همه بگن NSX
      من میگم MSX

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. mohammad

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (41 ديدگاه)

        بسه .گناه داره طرف حالا ندونسته یه چی گفت دیگه داره تبدیل به اذیت کردن میشه.نو جوونن ولی این که عیب نیست .هست؟

        موافقم 8
        مخالفم 4
      2. mohammad

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (41 ديدگاه)

        میدونم چی شده علامه .کاربر “مهدی” رو مسخره می کنین .ادامه بدین

      3. akrh78

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        همه بگن NSX
        من میگم MSX
        🔫😂

    2. یانکی

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      موستانگ وقتی رکورد پیست میزنه قدرتی برابر کل خودرو سازی ژاپن عرضه میکنه پرفوروشترین کوپه اسپرت دنیاست.حالا تو که تو کل هوندا نتونستی بیشتر از یه دف جلو 4سیلند برا عکس پیدا کنی نظر میدی راجب موستانگ.موستانگ از کل خودروسازی ژاپن بیشتر انجین وی8 داره که شما آرزوش رو دارین.

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. حسین

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        هر وقت یه ده سیلندر واسه رقابت با lfa رو کردی اونوقت بیا حرف بزن از اون خودروسازی رو به نابودی.
        افتخارات هوندا کل هیکل صنعت خودرو آمریکا رو می‌خره. برندی که تو فرمول یک قطعاتش تو تیم ردبول با مرسدس بنز رقابت می کنه چطور میتونی اسمش رو کنار برندهای رده پایین بیاری؟

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. شاهرخ

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (338 ديدگاه)

          آمریکا لازم نیست ده سیلندر بده بیرون لکسوس ال اف ای حتی به کوروت c7 z06 هم نمیرسه تو پیست نوربرگ رینگ
          حالا بماند zr1 و نسل جدید کوروت ژاپن هروقت تونست یه دنده دستی مثل وایپر بده بیرون اونموقع بیاین حرفاتونو بزن

          موافقم 6
          مخالفم 5
        2. Elmiraj

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          هوندا اگه اینقدر قوی و پر افتخاره چرا تو الکتریکی و خودران آویزون جنرال‌موتورزی شده که به قول تو در حال نابودیه…؟!

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. حسین

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          شاهرخ lfa اینقدر بزرگ هست که کارشناس هایی بودن ک اون رو یکی از بهترین سوپراسپرت های تاریخ میدونن. سطح این ماشینی که با قیمت 1.6 میلیون هم فروخته میشه بالاتر از اون بنجل های شصت هزار دلاری هست که اسم بردی.
          المیراج هوندا آویزون جنرال موتورز نشده اون حرفی هم ک گفتم حقیقت بود چرا اینقدر بهت فشار اومده؟ فعلا فیات کرایسلر ک آویزون سیتروئن شده

          موافقم 5
          مخالفم 3
        4. mos

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          شاهرخ

          C7 ZR1 اگه خیلی خوب بود با ۷۵۵ اسب بخار تو نوربرگرینگ از ماشینای ۵۰۰ ۶۰۰ اسبی کند تر نبود.

          موافقم 4
          مخالفم 3
        5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          البته وایپر میتونه رقیب قابلی برا lfa باشه

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. datsun

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        بابا وی هشت بابا موتور گنده
        بازم لازمه یادآوری کنم یه زمانی یاماها برا فورد v6 و v8 طراحی میکرد

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. R@m!n

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          یعنی فقط ژاپن واسه آمریکا ساخته ؟؟؟

          بر عکسشم که اصلا نبوده !!! فقط ژاپن تخم دو زرده پس میندازه.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. شاهرخ

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (338 ديدگاه)

          باز حالا اون قضیه انجینه
          یه زمانی ژاپن عرضه ساخت ماشین نداشت آمریکا بهش صدقه میداد که بعد تونستن ازش کپی کنن و ماشین بسازن

          موافقم 3
          مخالفم 3
      3. mos

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        موستانگ اگه رکوردی زده باشه فقط و فقط رفتن تو دیواره در حدی که شده مضحکه همه. حالا هم که مدل مک ای اومد نشون داد با اینکه کراس اوور الکتریکی شده هنوزم همون موستانگه.
        دیگه نماد هندلینگ بد اینقدر حرص خوردن نداره که

        موافقم 5
        مخالفم 5
    3. Audi rs e_tron gt

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      اینجا فقط تسلا مدل y

  2. حسین

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    با این وجود این ماشین رو خیلی دوست دارم.

  3. امیر

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    خیلی از افراد فک میکنن تسلا کار عجیبی نکرده و شرکت های دیگه (المانی و امریکایی و…) خیلی سریع بهش میرسن اما دقیقا تو همچین تست هایی هست( و البته پیست ها) ک تسلا برتری کامل نسبت به بقیه داره

    موافقم 5
    مخالفم 5
  4. ARAZ

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    مشخص نیست این کدوم نسخه هستش
    چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل عقب چجوری چنین اطلاعات مهمی در دسترس نیست
    نسخه های مختلف توانایی های متفاوتی دارن
    هر چی باشه نظر شخصی من اینه که این ماشین بسیار کاربردی و توانا هستش و خیلی دوسش دارم
    یه نسخه بود ازش هفت تا موتور الکتریکی داشت عالی بود فورد کارش بلد
    به عنوان یکی از مهم ترین خودرو سازان در بازار اروپا محصولاتش بینهایت دوس دارم مخصوصا هاچبک هاش موتور های بنزینی عالی هم داره
    مخصوصا اکبوست ها

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. Elmiraj

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    Mach-E در تست مجله KM77 این تست را با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت طی می‌کنه که با rav4 هایبرید برابره و تنها ۱ کیلومتر از فولکس واگن ID.4 کمتره….. هیچ عدم کنترلی هم مشاهده نمیشه .
    .
    Model y هم که با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت پرچمداره…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. MC20

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    فورد تنها در خواب و خیال فراری رو به چالش کشیده . وانت سازان همیشه وانت سازند . آلویز بلوو فور اور آتزوری .

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. حسین

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      من فراری رو بعد اینکه انزو ولش کرد دوستش دارم.اون انزوی مغرور و… بود که تو خواب بود و فکر میکرد در حدش نیستن.با اون فرمون و دنده های سفتش.همون وانت سازی که صدتای انزو رو میارزه،جی‌تی۴۰ رو ساخت و تو مسابقه برنده شد.تاندربرد رو ساخت.یه وانت ساز دیگه کوروت ارزون رو ساخت.یه هاچبک ساز،ان اس ایکس رو ساخت با رانندگی آسان و یه تراکتور ساز …………………….و یه فلان ساز دیگه………………………………………………………………………………….
      انزو که مرده و شرکت فراری ازش خلاص شده.و من بعد از مرگ انزو ازشرکت فراری بدم نمیاد.اما شما کاری می‌کنین که طرفداران غیر متعصب و عاقل فراری فراری بشن از فراری.برو کاهش محبوبیت فراری رو ببین و محبوبیت فورد وانت ساز رو هم ببین.
      پدال لطفا کانتمو منتشر کن.آخه ببین خودش چی نوشته.

    2. akrh78

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      بچه بیا پایین اینقد الویز ویز ویز نکن سرمون درد گرفت

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. MC20

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        بکوب به ستون خوب میشه .

  7. MC20

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    واکنش جالب مدیرعامل جیپ به مشکل سقف فورد برانکو! اولین نمونه‌های فورد برانکو جدید با مشکل پر سروصدایی روبرو شده‌اند. به دلیل نبود کنترل کیفیت این بخش از خودرو فورد مجبور به تعویض رایگان سقف شاسی بلندهای خود شده است.ولی فورد شکی ندارد که کار درست را انجام می‌دهد.جیم موریسون مدیرعامل جیپ با کنایه به این موضوع اشاره داشته است.قرار است روز شنبه باران بیاید بنابراین فکر نمی‌کنم هیچ برانکویی در آخر هفته به ساحل برود.وانت سازان همیشه وانت سازند . آلویز بلوو فور اور آتزوری .

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. امیرعلی

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      جناب MC20
      همین فورد که داری از از پشت گوشی مسخره ش میکنی سالیانه حدود ۷ میلیون ماشین میفروشه و یکی از بزرگترین و بهترین خودروساز های جهانه اگه به قول تو فورد یک وانت سازه و کیفیت ماشین هاش بده اون ۷ میلیون نفر از شما کمتر میفهمیدن که فورد خریدن
      خوبه آدم قبل از گذاشتن کامنت یکم فکر کنه…

      1. R@m!n

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اصلا نیازی نیست چیزی رو اثبات کنی دوست عزیز. عملکرد فورد تو میدون رقابت خودش همه چیزو ثابت کرده احتیاجی به کامنته توجیهی نداره.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  8. M.K karimi

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    هنوز فلسفه گذاشتن اسم موستانگ رو روی این جارو برقی نمیدونم!!!
    خب یه اسم دیگه میزاشتین راست رفتن دست گذاشتن رو اسم موستانگ!!! اونم در حالی که هیولایی مثل GT500 در حال حاضر داره تولید میشه!!

    1. حشمت ۰۲۱

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (414 ديدگاه)

      فلسفه اش پولِ

  9. MC20

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    در پاسخ به امیر علی عزیز . اولا سال 2020 فورد 4.187 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده نه 7 میلیون دستگاه . دوما فورد برای حداقل همین تعداد آدم روی کره خاکی بهترین ماشین بوده که (به هر دلیلی) انتخابش کردن ، من هم باهاش مشکلی ندارم . ولی وقتی یک سری از دوستان باب مقایسه رو باز میکنن و فورد رو با فراری مقایسه میکنن و برآیند عملکرد این دو برند رو در طول سالیان به نفع تخیلات خودشون تفسیر میکنن دیگه نمی شه سکوت کرد و نگفت آنچه را که باید گفت . انسان تا ابد در زندگی سر یک دو راهی ایستاده ، انتخاب کیفیت یا انتخاب کمیت . مازراتی ، فراری ، لامبورگینی ، بوگاتی و . . . به خاطر ایمان ، ژنتیک برتر ، عشق و نبوغ نخواستند مثل بقیه در سال چند میلیون ماشین برای افراد سطح پایین و متوسط جامعه تولید کنند ، چون می خواستن بودن رو به لذت کمال برسونن . اینه فرق فورد با ایتالیایی ها که عاشق بودن نه کاسب . اگر ایتالیا امروز می خواد صدای موتور 8 و 12 حفظ بشه عشق به همون میراثه . میراثی به نام هنر اغوا کردن که فورد وانت ساز نداره ، چون به دلیل نبود کنترل کیفیت این بخش از خودرو فورد مجبور به تعویض رایگان سقف شاسی بلندهای خود شده است .

    موافقم 1
    مخالفم 4
  10. Mc20

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    در جواب حسین عزیز . فراری کاری میکنه که دیگران که ادعای اولین مخترع ماشین بودن رو دارن مثل آلمانی ها و کسانی که ادعای اولین مهندسین دنیا بودن رو دارن مثل فرانسوی ها و کسانی که ادعای اولین صادر کننده ی تمدن بودن رو دارن مثل انگلیسی ها با پرفورمنس نه صرفا مکانیکال از خود بی خود میکنه . پسر خوب برو توو یوتیوب ویدئو های فراری ، رو ببین که آب از لب و لوچه مدعیان اروپایی و غیره راه می ندازه . بعد تو میای از هوندا ان اس ایکس مثال میاری . میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است .

  11. یوسف

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    یکی زده به هایلوکس😊😊😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا