فورد موستانگ هفدهم آوریل پنجاه و هفتمین سالگرد تولد خود را جشن میگیرد و خبرهای خوبی برای این محصول نمادین وجود دارد. این خودرو برای دومین سال پیاپی عنوان پرفروشترین خودروی اسپرت دنیا و برای ششمین سال پیاپی پرفروشترین خودروی کوپه و اسپرت جهان را به خود اختصاص داده است.
موستانگ در سال ۲۰۲۰ فروش جهانی ۸۰,۵۷۷ دستگاهی داشته است. بر پایه تحلیلهای HIS Markit، این خودروی عضلانی سهم ۱۵.۱ درصدی از بازار کوپههای اسپرت در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده که نسبت به سهم ۱۴.۸ درصدی سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.
این خودرو سال پیش در اروپا محبوبیت ویژهای داشته است. فروش موستانگ در مجارستان نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۶۸.۸ درصدی را ثبت کرده است. این رشد در هلند برابر با ۳۸.۵ درصد و در دانمارک برابر با ۱۲.۵ درصد بوده است.
اما سهم بازار آمریکا از فروش موستانگ در سال پیش ۶۱,۰۹۰ دستگاه بوده و که نسبت به یک سال قبل از آن ۱۵.۷ درصد افت کرده است. این خودرو در تگزاس با فروش ۸,۶۰۰ دستگاهی محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ایالتها داشته است. کالیفرنیا دومین ایالت از این نظر بوده و فروش ۶,۲۰۰ دستگاهی را ثبت کرده است. سومین ایالت طرفدار موستانگ هم فلوریدا با فروش ۵,۸۶۴ دستگاهی بوده است.
اگرچه فورد دلایل کافی برای گرامیداشت موفقیت موستانگ در سال پیش را دارد اما واضح است که فروش این خودرو نسبت به سالهای پیش کمتر شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۹ فروش جهانی ۱۰۲,۰۹۰ دستگاهی داشته که حدود ۲۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ میباشد. فروش موستانگ در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۱۳,۰۶۶ دستگاه بوده که حدود ۴۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
فورد در سهماهه ابتدایی امسال هم ۱۷,۲۷۴ دستگاهی موستانگ فروخته که افت ۴.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان میدهد. این در صورتی است که داج چلنجر فروش ۱۵,۰۹۶ دستگاهی را در همین مدت ثبت کرده و از رشد فروش ۲۴ درصدی لذت برده است. کامارو بدترین وضعیت را داشته و در سهماهه اول امسال فقط به تعداد ۷,۰۸۹ فروش داشته که حاکی از افت ۱.۳ درصدی است.
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰دس خوش??
ali (chevy nova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ماشالاه پادشاه
ماشالاه اسطوره
ماشالاه بهترین
گفته بودم موستانگ دیگه ماشین نیست بلکه یه سبک شده
ali (chevy nova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۰فورد موستانگ همیشه پرفورمنس عالی رو با قیمت مناسب ارائه کرده
مثلا سال 1969 که موستانگ با انجین بیگ بلاگ 429 با قدرت 400 اسب تولید شدهیچ کدوم از رقبایی غیر امریکاییش توانایی رقابت باهاش رو نداشتن
این هنر خودروسازی امریکاست و کلید موفقیتهاشونم همینه
قیمت مناسب
قدرت بالا
طراحی زیبا
علی turbo s
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بازم اسم اروپایی ها رو اورد.
هرچی میخای بگو دیگه هیچکی جوابی بهت نمیده .
ali (chevy nova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۰الان تو 2 تا کامنت اول من اسمی از اروپا اومده؟؟
به خودت شک داری؟؟
ارشیا
۲۵ فروردین ۱۴۰۰میورا هم کشک
ali (chevy nova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۰میورا رقیب موستانگه؟؟؟
هم قیمتن؟؟؟؟
اول برو کلاس بندی ها رو یاد بگیر بعد
میورا اون زمان از لحاظ پرفورمنس رقیب کوروت بود نه موستانگ
علی turbo s
۲۵ فروردین ۱۴۰۰این جواب من به تمام کامنت هات توتمام این پست بود اون پایین نوشتی:
همین پاراگراف مهر تاییدی بر خوب بودن موستانگ بر رقبای اروپاییش است.
علی turbo s
۲۵ فروردین ۱۴۰۰پس اگه اون اسم اروپایی ها نبود چی بود ؟
M.A.S
۲۵ فروردین ۱۴۰۰نه فقط میورا بلکه هیچکدوم از اسپرت ها و سوپر کار های قدیمی هم عصر و حتی بعد از عصر ماسل کارها در زمینه مسابقات درگ نمیتونستن پا به پای همتاهای عضلانی خودشون باشن
پرچمدار های ماسل کارها مثل ماستنگ های مجهز به انجین سوپر کبرا جت و داج چارجر /چلنجر مجهز به انجین همی 426 واقعا غوغا بودن
حتی کلیپ هایی هست که نشون میده همی 426ها میتونستن 400 متر رو در 11.6 ثانیه هم طی کنن که البته از گشتاور غول اسای 750 نیوتون متری شون همچین چیزی بیرون میاد در حالی که سیستم دیفرانسیل کانتاش و تستاروسا و… برای لانچ های ساده هم میتونست دچار مشکلات شدید بشه چون اصولا برای همچین کاری توسعه پیدا نکردن
اما حتی با وجود ماشینای افسانه ایی مثل داج چارجر دیتونا و فورد GT
رقابت روی پیست بدون در نظر گرفتن اینا به شدت به سمت اروپایی های قدری مثل تستاروسا میورا یا کانتاش سنگینی میکنه چون تقسیم وزن صحیح تر، ایرودینامیک بهتر و قدرت بهینه تری برای استفاده روی پیست داشتن و همین الان هم دارن
iman
۲۵ فروردین ۱۴۰۰هر کسی یه سلیقه ای داره و موستانگ یه ماشین فوق العاده ایه ولی من طراحی دو نسل قبلش رو بیشتر دوست دارم و اصلا با این فرم جلو و مخصوصا چراغاش نمیتونم کنار بیام
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بهبه!????
چه ماشینی،چه نمادی،چه هیبتی
چه عظمتی،چه قدرتی،چقدر محبوبی!
واقعاً موستانگ دیگه ماشین نیست شده یه سبک زندگی،تاریخچه و اصالت این ماشین به قدری جذابه که حتی اروپاییهای محیط زیستی هم جذبش شدن و برای چند ساله که پرفروشترین کوپه دنیا شده، قدرت و سرعت عالی در کنار عملکردی بینظیر و البته قیمت مناسب باعث شده که همه عاشقش بشن، این ماشین هنوز هم یه اصول سنتی رو داره طی میکنه اما هیچوقت از مد نیافتاده،البته درکنارش هم یادی کنیم از نماینده ماسل کارها یعنی سلطان عظمت(دوج چلنجر) که حتی با وجود قیافه ای که ۱۳ساله تغییری نکرده بازم تو دل بروئه و هیچوقت ازش خسته نمیشی،یه نکتهای که این ماشین داره اینه که به حدی توی اصالت دقیق کار کردن که تا وقتی جدیدرو میبینی یاد قدیمیه می افتی و برعکس با دیدن قدیمیه هوس میکنی به جدیده هم نگاهی بندازی،موستانگ کمی از ابهت اولیه اش فاصله گرفته اما با این وجود بازم جذابه، این وسط میمونه رقیب اصلی موستانگ یعنی کامارو که جنرالموتورز که محکم کوبیدن تو سرش?،درحالیکه از نظر خیلی چیزا حتی از موستانگ هم بهتره،اما حیف که چهره جدیدش زیاد خوب نشده،امیدوارم مسئولین جنرالموتورز یه فکری به حالش بکنن چون اگه بره دیگه جذابیتی باقی نمیمونه برای این رقابت…
Hadi
۲۵ فروردین ۱۴۰۰موستانگ رو عشقه ??
ی ماشین عضلانی قدرتمند و عالی با قیمت خوب اگه اونور بودم یکیشو میخریدم…
BMW
۲۵ فروردین ۱۴۰۰قبلا ولی الان دیگه هیچی
کافر مقدس
۲۵ فروردین ۱۴۰۰خوب طبیعیه مردم دنیا استقبال نشون میدن از خودرویی که پرفرمنس رو با قیمت خوب تحویل میده و تو سگمنت اسپرت هم این پرفرمنس هست که اهمیت داره . تیپ های مختلف هم دست مشتری رو باز گذاشته
عموم اسپرت سوارهای اروپا و آمریکا اهل پیست رفتن هم هستن . پیست رفتن اصلا یکی از تفریح های روتین اوناست
ali (chevy nova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۰دقیقا همینه
((این خودرو سال پیش در اروپا محبوبیت ویژهای داشته است. فروش موستانگ در مجارستان نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۶۸.۸ درصدی را ثبت کرده است. این رشد در هلند برابر با ۳۸.۵ درصد و در دانمارک برابر با ۱۲.۵ درصد بوده است.))
همین پاراگراف مهر تاییدی بر خوب بودن موستانگ بین رقبای اروپاییش هست که فروشش اینقدر خوبه
Shayan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا آفرین بهش
بزودی تسلا دارای پرفروش ترین خودروی دنیا میشه …
ali (chevy nova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تسلا که با حجم فروشی که داره بازار رو قبضه کرده
ارزش سهامش هم نشونه موفقیتهاشه
porsche
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تو از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید هم داناتری آقا علی
ali (chevy nova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۰الان قراره با این کامنتت بخندن دیگران؟
کافر مقدس
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ایرانی ها شوماست گو آن فردی رو حفظ ن ولی همچنان به ماستانگ میگن موستانگ حتی سایت هاشون !
must صدای most نمیده . ماست یعنی must . موست یعنی most . در کانادا و آمریکا و MOStang یک نوع فحشه لاتینه
R
۲۵ فروردین ۱۴۰۰این دیگه زبون خودمونه بش عادت کردیم بخوای ایراد بگیری اسم پرایدم درست نمیگن میگن پِراید یا پِرادو درحالیکه اصلا ِ ندارن اینا
Amirreza
۲۵ فروردین ۱۴۰۰یه ماشین با توانایی های خوب، ظاهر زیبا و قیمت مناسب پس این موضوع خیلی طبیعیه و واقعا قابل افتخاره
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۰موستانگ شلبی واسه کمپانی فورد مثل خون توی رگ و مثل اشک توی چشم هستش و رابطه شون مثل رابطه عاشقو معشوق و رابطه مرید و مرادی هستش و هر دو بهم معنی و اعتبار میدنو و مثل دوتا شخصیت مستقلن که وقتی میرسن بهم طوفان بپا میشه و پیوند مهندسیو قدرت مثل معجون افلاطون و ترکیبی همیشه برنده جوری که هیچ تیونر و کمپانی خودروسازی تو دنیا مثل این دوتا درگیر هم نیستنو گرفتار هم نیستن …… این روزا هممون شاهدیم که تو اوج زوال پیشرانه های حجیم بنزینی هستیم ولی این دوتا یعنی کمپانی فوردو موستانگ شلبی همچنان یه تنه تو میدون باقی موندن و نگهبان معبد عضلانی های با اصلو نسب آمریکایی هستن ….. فورد موستانگ شلبی GT500 ????
محمد مختاری آذر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا خودروی خوبی هستش مخصوصا شلبی GT500
مهدی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰قلدرررررررررررر
R@m!n
۲۵ فروردین ۱۴۰۰سیاست های عالی فورد باعث شد یه ماسل کار تو قلب اروپا با وجود کلی رقیب اینطوری محبوب شه
Reza Hosseini
۲۵ فروردین ۱۴۰۰انشالا روزی بیاد که توی خیابون ها نمایندگی فورد و داج رو ببینیم و این ماشین هارو توی خیابون ببینیم
خودمون هم که نتونیم بخریم با دیدنش لذت میبریم
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ماستنگ واقعا یک نماده.یک نماینده از ماسل کارما و امریکا هستش.فروشش توی اروپا هم نشون داد اروپاییا هم دوستش دارندمنتها به علت کوچک بودن خیابون ها و مالیات و …خریدنش براشون مشکله.ولی خب چی ازین بهتر یک ماشین با قیمت مناسب و ظاهر قلدر و زیبا .شاید کابینش به زیبایی و لاکشری بودن کوپه های المانی نباشه ولی لذت خاص خودشو داره.
رانندگی با کوپه المانی مثل استفاده از اسکالپل میمونه بسیار تیز و دقیق و با ابعاد کوچک ولی حسابی کارامد.کوپه های امریکایی مثل قمه کشی میمونه یک تیغه بسیار بزرگ و نرم که با کشیدن و زدن روی گوشت و سطوح نرم لذت بخشه و مانور پذیری داره. و رانندگی با کوپه های ژاپنی مثل استفاده از کاتانا میمونه به علت بزرگتر بودن از اسکالپل مانورپذیریش کمی کمتره ولی مثل قمه برنده هست و شاید بیشتر ولی به دلیل نازک بود و و سبک بودن اون حس بازی که تو قمه داره رو نداره
mm.y@rlou
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اسطوره
شاعر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ماسل کارها انقدر خوبن ادم دوس داره از هر کدوم یه دونه داشنه باشه
کاشک کامارو به روزهای اوجش برگرده و پونتیاک دوباره احیا شه
حسین دهمرد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بازم داج یه ماسل کار اصیله
این پونی کاره. کاش فیس لیفتش کنن شبیه ده سال پیش بشه
porsche
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اون gt500 قرمزه ????
واقعا لایقشه
Shayan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بولیت رو گذاشتین GT350 رو نذاشتین
عجب :(
Simon none
۲۵ فروردین ۱۴۰۰هرچی میخواد بشه بشه ولی واقعا هیچ چیزی جای این دو خط «بسته به رنگ خودرو»روی بدنه ماستنگ رو نمیگیره
Aryan kia
۲۵ فروردین ۱۴۰۰به نظر من چلنجر خیلی و با اختلاف از موستانگ بهتره و باید این لقب پر فروش ترین خودروی اسپرت به چلنجر میرسید
taha malek
۲۵ فروردین ۱۴۰۰باید که این لقب اکتسابی دادنی نیست که
Sinaya
۲۵ فروردین ۱۴۰۰شلبی gt500 واقعا نظرمو در مورد موستانگ و به خصوص هندلینگش که فاجعه بود عوض کرد مخصوصا بعد از تایمش تو هوکنهایم. قدرت خیلی خوبی هم از موتورش کشیدن و با وجود اینکه محرک عقبه پرفورمنس عالی داره و قیمتش هم دیگه این پکیجو کامل کرده تتها رقیب جدیش به نظر m8 هست با وجود این که ماسل کار نیست. به نظرم کسی که پرفورمنس و لذت رانندگی براش مهمه موستانگ میخره و کسی که در کنار لذت رانندگی به تکنولوژی و آپشن و کیفیت اعلای کابین علاقه داره m8.