فورد چندی پیش با انتشار تیری خبر از معرفی نسخهٔ جدیدی از سوپراسپرت GT در فستیوال گودوود داده بود و حالا این نسخه رسماً با نام فورد GT MKII رونمایی شده است. این خودرو اما نسخهای مسابقهای و پیشرفته است که صرفاً مخصوص پیست بوده و قابلیت تردد در جادههای عمومی را ندارد. GT MKII با ارتقاءهای آئرودینامیکی و قدرت بیشتر، توسط بخش فورد پرفورمنس به همراه مهندسان شرکت Multimatic توسعه پیدا کرده است.
پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست GT حالا در این نسخه ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۵۰ اسب بخار از نسخهٔ خیابانی بیشتر است. انتقال نیروی این موتور اما توسط همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد که البته برای تطابق با قدرت بیشتر چند تغییر در آن صورت گرفته است. خنککنندگی پیشرانهٔ خودرو نیز با استفاده از تکنولوژی اسپری آب بهبود پیدا کرده است درحالیکه به کلاچ و گیربکس هم از طریق دریچهٔ روی سقف هوای تازه میرسد.
فورد به فکر توقف این GT مسابقهای هم بوده و برای آن ترمزهای کربن سرامیکی را در نظر گرفته است. این ماشین روی رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی فورجکاری شده قرار گرفته که با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت GT پوشیده شدهاند.
GT MKII در بیرون با تغییراتی مثل اسپلیتر جلو، دیفیوزر، بادگیرهای روی گلگیرها و بالههای جانبی، از نسخهٔ خیابانی کاملاً متمایز شده است. علاوه بر این، GT MKII به یک بال بزرگ عقب هم مجهز شده که ۴۰۰ درصد داونفورس بیشتری نسبت به نسخهٔ خیابانی تولید میکند. در همین حال، برای این خودرو سیستم تعلیق مسابقهای هم در نظر گرفته شده که امکان تنظیم ارتفاع را فراهم میکند. این تعلیق همچنین ۹۰ کیلوگرم کاهش وزن را به همراه داشته و چسبندگی جانبی بیش از ۲ جی را برای خودرو به ارمغان آورده است.
در داخل GT MKII یک صندلی مسابقهای اسپارکو ارائه شده که کمربند ایمنی شش نقطهای، راننده را روی آنها نگه میدارد. البته اگر خریدار تمایل داشته باشد میتواند صندلی سرنشین را هم بهعنوان یک آپشن سفارش دهد. در کابین این خودرو اطلاعات حیاتی توسط سیستم MoTeC به نمایش درمیآیند که میتواند بهعنوان نمایشگری برای دوربین دید عقب هم عمل کند.
زندگی GT MKII در کنار نسخهٔ خیابانی خود در اُنتاریو آغاز میشود و سپس به شرکت Multimatic منتقل میگردد تا به این نسخهٔ مسابقهای مخصوص پیست تبدیل شود. از این نسخه تنها ۴۵ دستگاه ساخته میشود که هرکدام ۱.۲ میلیون دلار قیمت دارند.
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ تیر ۱۳۹۸قیمت 1.2 میلیون دلار ؟ جالبه
واقعا یکی از زیبا ترین چهار چرخ هایی که بشر ساخته این جی تی
فکر کنم تو پیست حرف زیادی واسه گفتن داشته باشه
جواد
۱۴ تیر ۱۳۹۸این نظر شخصیه
خدایی این قیمت واسه این خیلی خیلی زیاده اصلا نمی ارزه اون موقع که خیابونی بود صدی 17 لیتر یه موتور کوچیک میسوزوند که این مقدار واسه لامبور گینی یا فراری عادیه( میدونم کمتره ) حالا که شده مسابقه ایه فکر کنم صدی 22 تا بسوزونه اینو میگم تا ببینید مهندسی یعنی چی اگر موتور پیکانم انقدر بسوزونه و این سیستم ها روش سوار شه اونم قدرت مثل این میده ایا مثل رقبای اروپایی تونسته هم زمان مصرف رو کم کنه قدرت رو زیاد یعنی دو نقطه مقابل هم ؟فکر کن موتورش تقریبا اندازه یه ازراست با این مصرف و قیمت و… خیلی انتخاب های بهتری هست اونم با این قیمت حداقل یه موتور نمیدونم بزرگ یا خوش صدا و یا پر سیلندر نداره که بگی باز اونو داره و البته فکر نکنم حرف زیادی تو پیست داشته باشه خیلی گنده تر از این توپیست خوابده واسه حرف زدن موتور همه چیز نیست و ثابت شده قدرت بیشتر هم لزوما برتری نیست ولی این اون ماشینی نیست که بتونه ثابت کنه اینو
یانکی
۱۴ تیر ۱۳۹۸چی برا خودت میگی gt قهرمان لمانز و سکو داره همونجای که لامبو فراری رو له میکنه.صداش هم که محشره از چی ایراد گرفتی.چیزی ساخته که امسال بیمر وجودش رو ندارن.
Ferrari
۱۴ تیر ۱۳۹۸یانکی
امسال که فورد جی تی له شد از وقتی هم که وارد مسابقات استقامت شده فاتح مسابقات نبوده یعنی درسته لمان مهمترین مسابقست اما قهرمان تیمیه که بیشترین امتیازو میگیره .جالبه بدونی که فورد جی تی سال ۲۰۱۶ وارد مسابقات شد از اون زمان تا الان قهرمان کل مسابقات نشده درحالی که فراری از ۲۰۱۲ تا الان ۵بار قهرمان wec شده پورشه هم ۲ بار قهرمان این کلاس شد اما فورد هیچی.فورد به گرد رقبای اروپایی نمیرسه
porschesport
۱۵ تیر ۱۳۹۸بیمر وجودش رو نداره ؟؟؟جای این تفرقه اندازیا و بچه بازیا سطح مطالعاتتو ببر بالا , سعی کن به عنوان یه طرفدار خودروهای امریکایی خوب جلوه کنی تا کسی که نظراتتو میبینه از ماشینهای امریکایی متنفر نشه.
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ تیر ۱۳۹۸۱ اینکه همیشه سعی کنیم از اکانت خودمون استفاده کنیم برای پیام داد
قیمتش به نظرم تازه کمه چرا ؟ چون دست سازه جمعا ۲۰ تا مهندس دارن فورد جی تی هارو میسازن این که ۹۱۱ یا کوروت نیست که از خط تولید انبوه بیاد بیرون
۲ مصرف سوخت ماشین در چنین سگمنت و لولی از بازار به هیچ وجه ملاک نیست و هیچ کس نمیگه نه این مصرفش زیاده نمیخرمش
چرا ؟ چون ماشین جاده ای و روزمره که نیست !
۳ فلسفه موتور کوچیک تر همیشه این نیست که مصرف بیاد پایین
در این جا موتور کوچیک رو به خاطر کاهش وزن انتخاب کردن نه مصرف کم این که هاچبک نیست !
۴ در این سگمنت همه چی موتور نیست ! چرا؟
چون عوامل دیگه مثل آیرودینامیک و گیربکس خیلی مهم هستن در پرفورمنس ماشین
۵ موتور پیکان که هیچ موتور های بیمر هم چنین مشخصاتی ندارن ماده به کار رفته در ساخت اجزای موتور ماشین های سوپر اسپورت
با بقیه ماشین ها فرق داره
یه طور کلی در سوپر اسپورت ها به خاطر محدودیت ها خیلی چیزهاشون با بقیه ماشین ها فرق میکنه
M
۱۴ تیر ۱۳۹۸هر چی فکر میکنم 6 سیلندر و جی ت باید جن و بسم الله باشن ولواین که 6 سیلندر 1000 اسبی باشه !
دوما محمد میگه علاوه بر موتور چیزای دیگه ای هم در پرفورمنس دخیلن !
داداش اینو باید وقتی بگی که پرفورمنس خوب داشته باشی
نسخه جاده ای که هیچ همین نسخه مخصوص پیست جی تی که 4 برابر 488 پیستا قیمت داره (بلکم بیشتر) و محدودیت های تولیدش هم کمترن چون مخصوص پیسته نه تو درگ حرفی برای گفتن داره نه تو پیست نه تو بحث هیجان انگیز بودن و انجین !
اینو باید 911 بگه که با 6 سیلندر داره گردن خیلیای گردن کلفت تر از خودشو میشکونه مدل نه اینی که از پس رقبای کمتر از نصف قیمت خودشم بر نمیاد!
Elmiraj
۱۴ تیر ۱۳۹۸جواد@
فلسفه موتور کوچک GT کاهش وزن و حجم موتور بود نه مصرف سوخت ماشین …!!!
.
مصرف سوخت یک موتور درونسوز به قدرت و گشتاوری که تولید می کنه بستگی داره نه تعداد سیلندر و حجم موتور…..برای مثال خوبه بدونی مصرف سوخت فورد GT و داج وایپر دقیقا برابره و هر دو به طور ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر ۱۴ لیتر بنزین مصرف می کنن در حالی که موتور وایپر ۴.۹ لیتر حجم بیشتری از موتور GT داره !!!! پس اون جوری که شما میگین وایپر باید صدی ۳۳.۶ لیتر بنزین مصرف کنه…!!!!
در حالی که این طور نیست چون GT و وایپر هر دو به ترتیب ۶۴۷ و ۶۴۵ اسب بخار قدرت دارن….
.
اینم بدونین کسی که نیم میلیون دلار میده و فورد GT می خره نهایتاً هفتهای صد کیلومتر باهاش رانندگی می کنه و ۱۴ لیتر بنزین هم نهایتاً ۳۰ دلار قیمت داره و واسه صاحبش پولی نیست…..
BMW
۱۴ تیر ۱۳۹۸@elmiraj
به نظر من برای کاهش وزن از این موتور استفاده نکرده چون من خبر تیون فورد جی تی توسط هنسی رو که خوندم هنسی خواسته موتور فوردو با یه موتور پر حجم تر و بزرگتر عوض کنه اما مثل اینکه جا نمیشده(حالا نمیدونم آخر داستان چی شد چیکار کرد…) احتمالا فورد تو ساخت جی تی ایرودینامیک رو فاکتور مهمتری برای خودش قرارداده تا افزایش قدرت شاید برای همین مجبور شده از موتور کوچک تری استفاده کنه!
جواد
۱۴ تیر ۱۳۹۸با تمام احترام واستون
به نظرم بعضی از دوستان درگیر عدد و رقم اتومبیل هستند و با روح و ذات اتومبیل اشنایی ندارن..
زمانی که فاصله اعداد بین ۲.۵ تا ۳.۵ هست به نظرم ..من خودم به شخصه نمیرم ببینم اووو اون یکی نیم ثانیه بیشتر یا کمتر..من به عنوان شخص خودم میرم هلکت رو انتخاب میکنم..یکی بی او و..یکی هنسی یکی لامبورگینی یکی جکسو و …
اینجا دیگه برمیگرده به اون ارضای قلبی روحی و ذهنی نه عدد و رقم ..و این جی تی هم فکر میکنم همه چی تمومه مثل برند هلی پورشه لامبو فراری و …
یانکی
۱۴ تیر ۱۳۹۸طرف میگه فورد از 2016 برگشت لمانز مقام نیاورده.مشتی همون سال 3تا سکو رو گرفت.و تا الان رو سکو بوده.امسال هم هم قهرمانی داشت هم نایب قهرمانی.جی تی با هیچ کس شوخی نداره فقط له میکنه و رد میشه
Ferrari
۱۵ تیر ۱۳۹۸طرف میگه همیشه رو سکو بوده حاجی قهرمانی کل فصل ملاکه وگرنه سکو رو که خیلی از تیمهای دیگه گرفتن و میگیرن اخر فصل کدوم تیم قهرمان میشه؟؟ فراری و پورشه
امسال هم که فورد سوم شد.همش داره له میشه
یانکی
۱۴ تیر ۱۳۹۸عجب چیزه خوفیه.به راحتی میتونه یه رکورد محشر تو رینگ بزنه.2 جی تحمل میکنه این خیلی زیاده.
عرفان
۱۴ تیر ۱۳۹۸ای بابا
بیشترین حسرت سالانه ام همزمان با فستیوال گودووده
کاش میتونستم برم
MehdiTurbo
۱۴ تیر ۱۳۹۸شبکه یا کانالی هست بشه مسابقاتشو دید ؟؟؟?
Seyed AMG
۱۴ تیر ۱۳۹۸GT فوق العاده ست ، نسخه پیست هر ماشینی که تولید بشه به خاطر عملکرد بهتر طراحی و زیبایی ماشین فدا میشه اما GT زیبا بود با این تغییرات جذاب تر هم شده
MAHDI
۱۴ تیر ۱۳۹۸جالب اینه خودروهای پیست معمولاطراحی هاشون زیبا نیست اما GT نسخه پیست خوشگل شده.منکه خوشم اومد
آریا ماشین
۱۴ تیر ۱۳۹۸واقعا محشره
۴۰۰ درصد داونفورس بیشتر ، ۵۰ اسب بیشتر ، ۹۰ کیلو وزن کمتر ، شتاب جانبی ۲ جی که واقعا خوبه
ولی نمیشه تو خیابون روندش و قیمتش خیلی بیشتره
همین باعث میشه خیلی ها نخرنش منم بودم جاده ای رو ترجیح میدادم
با این قیمت میشه یه هایپرکار با عملکرد بهتر ولی از شرکت های کوچیک گرفت
مثلا زنوو مدل TS1 GT که قیمتش همین حدود هاست و تو خیابون میشه روندش و عملکردش هم فوق العاده است
با ۱۱۶۳ اسب قدرت
بهنام
۱۴ تیر ۱۳۹۸فورد جی تی عالیه. کاردرستیش از ظاهرش معلومه. بسیار زیبا از کار دراومده. فورد جی تی 2005 از ماشین های مورد علاقه ی منه ولی فورد نسل جدید جی تی رو بسیار عالی ساخته.
Elmiraj
۱۴ تیر ۱۳۹۸GT سردمدارا پرفورمنس ، زیبایی و تکنولوژی هست….
پرچمدار فورد برای صنعت خودروسازی آمریکا آبروداری می کنه…
.
((ولی ای کاش اجازه تردد در خیابان را داشت))
Omid622
۱۵ تیر ۱۳۹۸چقد مخوف
محمد
۱۸ تیر ۱۳۹۸انصافا فکر نمیکنم خود آقای فورد روزی که شرکتش رو تاسیس کرد فکرشو هم نمی کرد که شرکتش یه روزی یه همچین ابر خودرویی رو بسازه