حداقل چیزی که مرسدس بنز G63 AMG 6×۶ ثابت کرد این بود که وجود چرخهای بیشتر بهتر است. بااینحال هرچند دیگر خودروسازان تاکنون محصولی مشابه G63 AMG 6×۶ تولید نکردهاند اما شرکتهای تیونینگ و تقویتکنندهٔ خودرو بهصورت مجزا و افترمارکت اقدام به ساخت خودروهایی شش چرخ کردهاند. یکی از جدیدترین این شش چرخها، خودروی Flying Huntsman 6×۶ ساختهٔ تیونر بریتانیایی «کان دیزاین» (Kahn Design) است. این خودرو یک لندروور دیفندر است که توسط کان دیزاین به نمونهای شش چرخ تبدیل شده است.
اما این جدیدترین خودروی ۶×۶ بازار نیست چراکه تیونر تگزاسی یعنی هنسی هم در حال کار بر روی ساخت یک خودروی شش چرخ قدرتمند بر اساس فورد F150 رپتور است. این موضوع از دو تصویری که از این خودرو به بیرون درز کرده مشخص شده است. این غول آمریکایی VelociRaptor 6X6 نام دارد و آماده است تا هر مسیری را درنوردد.
با توجه به گزارشات منتشرشده در ارتباط با VelociRaptor 6X6، این خودرو مجهز به رینگهای ۲۰ اینچی، لاستیکهای آفرود، طراحی مجدد سپرهای جلو و عقب، چراغهای LED متعدد و یک رولبار جدید شده است. فورد VelociRaptor 6X6 هنسی مجهز به همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربوی رپتور استاندارد است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما با توجه به اینکه هنسی یک تیونر ناآرام است، قطعاً به قدرت استاندارد ۴۵۰ اسب بخاری این موتور قانع نبوده و آنرا کاملاً تقویت کرده است. بهاحتمالزیاد هنسی قدرت این پیشرانه را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده است.
علاوه بر این، خودروی شش چرخ هنسی مجهز به یک اگزوز جدید، برنامهریزی مجدد ECU، ترمزهای برمبو و بسیاری از تجهیزات دیگر شده است. بنا بر گزارشات، هنسی VelociRaptor 6X6 قیمتی برابر با ۲۹۲,۶۶۱ دلار خواهد داشت که هنوز هم ارزانتر از G63 AMG 6×۶ مرسدس است. بااینحال جزئیات بیشتر از این خودروی خارقالعاده در معرفی رسمی آن توسط هنسی اعلام خواهد شد.
mostafa
۱۵ مهر ۱۳۹۵وای خدای من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه میکنه این هنسی
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵واقعا غول به تمام معنا
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ مهر ۱۳۹۵فورد ولوسی راپتور همینطوریش وحشی و غیر قابل کنترل بود حالا 6 چرخشم کنن دیگه واویلا
محمد حسین
۱۵ مهر ۱۳۹۵G63 رو بیشتر می پسندم چون بنیان گذارنوین این کلاس خودروییه و از نظر تناسب ظاهری متناسب تر از فورد به نظر میرسه ؛ چون ساخته شده برای همین هیکل و عملکرد اما فورد و لندروور معلومه که از اول این جوری نبودن و برای این سطح کارایی (در سطح G63) طراحی نشدن.
سینا
۱۵ مهر ۱۳۹۵جعبه
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ مهر ۱۳۹۵به محمد حسین
داداش اولین کمپانی که این سبک رو به وجود اورد دوج بود در دهه ی 40 میلادی که مدل
dodge wc 6*6 برای جنگ جهانی 2 تولید کردش
من این مدل رو از نزدیک دیدم البته مدلش 1953 بود و وانت هم هستش
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵حق با محمد حسینه.
اون ماشینی که علی آقا میگه ماشین نظامی بوده.
بحث اونا کاملا جداست.
کامیون های 6 چرخ و حتی زنجیر دار از سال 1903 توسط ارتش آلمان و بعد انگلستان به کار رفتن. در فیلم ها و مستند های جنگ جهانی اول و دوم به وفور دیده میشن.
.
اما ایده ی تبدیل SUV ها و تراک ها به 6 چرخ های پرفورمنس بالا و پرمیوم برای آفرود توسط مرسدس بنز احیا شد و افتخارش متعلق به این شرکته.
.
خود نویسنده مقاله هم اول از جی 63 بنز اسم برده.
نگفته “دوج wc ثابت کرد وجود 6 چرخ بهتر است !!”
.
در پایان خب مسلمه G63 6*6 بهترین غول آفرود و سرسخت ترینشون هست. کمپرسور های باد لاستیک ؛ چوب خیزران و گردو ؛ 5 تا دیفرانسیل قفل شونده ؛ V8 بای توربو با 569 اسب بخار و 740 گشتاور و البته 890000 دلار قیمت این غول رو بی رقیب ترین آفرودر دنیا کرده.
در 2 فیلم دنیای ژوراسیک و آنطرف ساحل هم خیلی هنرنمایی کرده.
این ولوسیرپتور هم خیلی زیباست. G63 دیگه تولید نمیشه. همون موقع هم تولید محدود بود و خریدش برای هر کسی غیر ممکن.. اگر کسی الان یک هیولا برای آفرود میخواد این رپتور بهترین گزینست.
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ مهر ۱۳۹۵منم که گفتم داش مجید یه ماشین نظامی بوده برا جنگ 2 جهانی
تازه اون نمونه های المانی چرخ عقبشون بصورت زنجیری بوده مثل تانک
اما اگه نمونه غیر نظامی رو میگید درسته
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵.
درسته علی آقا.
خودمم در اول کامنتم گفتم 6 چرخ و حتی زنجیر دار.
.
کافیه یک فیلم از جنگ جهانی دوم و اول چه مستند چه هالیوود ببینی.
6 چرخ ها و زنجیر دارهای آلمان و متفقین توش فراوونن.
.
اصولا ارتش آلمان تا سال 1944 در دنیا از هر وسیله ای جدید ترین ؛ قوی ترین ؛ بهترین و نوآورانه ترینش رو داشت.
فکر میکرد با این سلاح ها میشه با سه چهارم دنیا در افتاد…
Chrysler
۱۵ مهر ۱۳۹۵اولین مرسدس 6×6 سال 1934 ساخته شده بود اگه اشتباه نکنم مدل w31
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵ممنون از اطلاعات کامل دوست عزیزم Chrysler.
درسته
Dodge WC محصول 1941 چیزی بیشتر از یک کامیون 6 چرخ نبود. مثل کامیون های خاور خودمون.
ولی W31 محصول 1934 واقعا یک 6*6 واقعی بود.
لینک تصاویرشون رو میذارم.
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵دوج WC
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Dodge_WC-63,_Museum_of_Retro_Cars.jpg
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵.
.
اینم به قول خارجی ها مرسِیدیس ! W31
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/MERCEDESBENZG4-W31–2596_15.jpg
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W31#/media/File%3AMercedes_Benz_G4_1938.jpg
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/MERCEDESBENZG4-W31–2596_15.jpg
اولین 6 چرخ دنیا
علی
۱۵ مهر ۱۳۹۵غول افرود بودن فقط ب موتور۶۰۰ اسبی و کمپرسور و چوب گردو نیس
قابلیت اطمینان و سادگی تعمیر هم هست
یه افرودر حرفه ای ممکنه رنج روور ۱۹۶۰ رو به این ۶×۶ های ۲۰۱۶ ترجیح بده
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵درسته تعمیرات جیپ خیلی سادست.
اولین ماشینی که تعمیر کردم جیپ پدربزرگم بود.
توی آمل.
در سن 10 سالگی !!
من خیلی ماهر یا باهوش نبودم. تعمیرات جیپ بی نهایت سادست ( شکسته نفسی ???)
قبول دارم حرفتو
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵بحث جالبی بود
مجید
۱۵ مهر ۱۳۹۵اسم هنسی میاد آدم نا خودآگاه توجهش جلب میشه چه برسه به مدل رپتور!!!!!!!حالا مدل 6×6 که باشه چه شود!!!!!!!!!!!!!!البته من اون مدل مرسدس رو هم خیلی دوس دارم!!!!!!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵عین من
عیسی
۱۵ مهر ۱۳۹۵G63 چیز دیگه ایه….
mans
۱۵ مهر ۱۳۹۵محض اطلاع دوستان گرامی باید بگم که اولین خودروی سه محور یا 6×6 رو تویوتا با طری لندکروزر معرفی کرد
GOD BLESS AMERICA
۱۵ مهر ۱۳۹۵اف 150 شاخ این کلاسه به همین خاطر هم چنین افتخاری نصیبش شده.
اما از اونجایی که نسخه پایه خود هیولایی به نام رپتور هستش ، ولوسی رپتور قطعا جواب محکمی به تمام 6×6 های ساخته شده تا کنون خواهد بود.
دم جان هنسی گرم.
یادم میاد تو یکی از مصاحبه ها در مورد ونوم جی تی گفت :
ما حتی روی کاغذ به عدد 2500 اسب بخار هم رسیدیم اما جهت هماهنگی با دیگر اجزا به 1244 اسب بخار قناعت کردیم.
در دنیای خودرو شخص دیگری که در مورد اسب بخار با او هم عقیده است آقای کونیگزگ است.
وی میگوید ما اصرار زیادی داریم تا تمامی قدرتی که برای ماشین در نظر میگیریم قابل استفاده و قابل کنترل باشد.
GOD BLESS AMERICA
۱۶ مهر ۱۳۹۵خدایی به چی دیسلایک دادید؟
حالتون خوبه یه باید یه تست سلامت اعصاب و روان رو تو ورودی سایت نصب کنن.
خواهش میکنم یه خودتون مسلط باشید و خونسردیتون رو حفظ کنید.
ونوم
۱۵ مهر ۱۳۹۵بهترین تیون کار حال حاضر دنیا واقعا اگه سرمایه داشت خودش چه خوروسازی میشد
میثم
۱۵ مهر ۱۳۹۵دوستان این بحث ها رو داغ نکنید یه موقع میزنه به سر سایپا و ایران خودرو محصولات شش چرخ میدن بازار داستان میشه
The R
۱۵ مهر ۱۳۹۵بنز عالیه، اما قیافه این فورد یه چیز دیگس. یه قیافه مدرن، جدی، دوست داشتنی.
در ضمن ولسی رپتور اسم یه نوع دایناسور گوشتخوار کوچک هست که میگن باهوش ترین دایناسور بوده.
به این قیافه اسم T-REX بیشتر میاد.
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۵ماشین مرسدس هم عالیه.