برنامههای فورد برای خاتمه تولید تمامی سدان هایش را اکثر افراد میدانند و ظاهراً این خودروساز میخواهد آمریکاییهایی هم که از این موضوع آگاه نیستند مطلع شوند! این خودروساز آمریکایی ظاهراً تمامی تبلیغات وسیع خود برای محصولات فیستا، فوکوس، فیوژن و تاروس را در سراسر آمریکا خاتمه داده است.
این یک حرکت سورپرایز کننده است زیرا شاهد عرضهی فیوژن حداقل در دو سال آینده خواهیم بود. البته تصمیم اخیر فورد بنا به گفتهی مارک لانیو، معاون فروش و بازاریابی شرکت به خاطر تلاشهای آنها برای سرمایهگذاری بیشتر روی محصولات پرفروشی همچون موستانگ و اکو اسپورت بوده است.
او میگوید:
این موضوع به ما اجازهی تمرکز روی منابعمان را میدهد. اگر بتوانیم پولمان را از سدان ها بیرون بکشیم و در شاسی بلندها حرف اول را بزنیم واقعاً موقعیت و جایگاه خوبی خواهیم داشت.
لانیو همچنین گفته فورد به حمایت از نمایندگان شرکت در فروش فیوژن با تخفیفها و مشوقها ادامه خواهد داد. او میگوید:
واضح است که نمایندگان را تنها نخواهیم گذاشت. ما موجودی انبار آنها را با مشوقها و تخفیفها حفظ خواهیم کرد اما قطعاً سرمایهی بیشتری روی سدانها صرف نخواهیم کرد.
توقف تبلیغات فورد برای سدان ها همگام با تبلیغات سایت رسمی این برند در آمریکا میباشد. با باز کردن سایت فورد آمریکا اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد تصاویر موستانگ، اکو اسپورت و پیکاپ های سری F خواهد بود.
اما به همان اندازهای که سورپرایز کننده به نظر میرسد باید گفت استراتژی فورد در واقع جواب داده است. در ماه آگوست شاهد افزایش ۵.۹ درصدی فروش پیکاپها و ونهای این شرکت و افزایش ۲۰ درصدی تحویل خودروهای کاربردی فورد بودهایم. در طرف مقابل فورد ۲۱ درصد کاهش فروش سواریهای خود را گزارش کرده ولی فروش موستانگ ۳۵ درصد رشد داشته است.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ شهریور ۱۳۹۷فورد اولین خودروساز آمریکایی و دیترویتیست که ماشین رو به آمریکاییها نمایش داد ، و بنظر من یا باید آخرین خودروساز آمیکایی باشه که سدان تولید نمیکنه و یا حداقل برای قدرت اصالت هم که شده فورد فیوژن را همرا با رقیبانش مثل کمری و آکورد تولید بکنه تا جایی که دیگه هیچ شرکتی سدان نزنه و نه اینکه بیاد بازار رو تحویل رقبا بده و با همین فروش زیاد کراس اوورها ، ولی بازهم سدانها بسیار پر فروش هستند و خروج فورد بیشتر یک بهانست برای ناتوانی در رقابت با رقبا .
ahmad
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ایشالاه روزی برسه که مثل پونتیاک تمام خودروهای امریکایی یکی پس از دیگری در کارخونشون تخته بشه .
Roham
۱۹ شهریور ۱۳۹۷اون روز چی به شما میرسه که اینجور عاجزانه به درگاه حق دعا می کنی؟!!!
Omid
۱۹ شهریور ۱۳۹۷دعا رو در حق کمپانی اشتباهی کردی.باید این دعارو در حق ایرانخودرو و سایپا میکردی.
توی کامنت قبلیت دعا کردی که امریکا وجود نداشت،اما میدونی اگه امریکا نبود الان لامپ و تلوزیون تو خونتنون نبود و اصلا اختراع نشده بودن؟به دنبالش کامپیوتر (به معنای امروزی)و موبایل و تبلت و… اختراع نشده بودند؟
میدونی اگه فورد نبود هفت نسل بعدت هم نمیتونستن ماشین بخرن؟ فورد اولین بار ماشین رو به صورت تولید انبوه و روی خط تولید ساخت.
التماس تفکر
ahmad
۱۹ شهریور ۱۳۹۷مطمئمن باش اگه امریکا نبود ، همه اینایی که گفتی ، از لامپ ، کامپیوتر ، موبایل و غیره باز هم وجود داشت ، فکر نکن اگه امریکا نبود مردم هنوز هم با چراغ نفتی زندگی میکردند یا هنوز هم با تلگراف برای هم پیغام میفرستادند ، به قول همون ضرب المثلی که میگفتن اگه ادیسون نبود کی برقو اختراع میکرد ، در جواب میگفتن یکی دیگه اختراع میکرد .
Omid
۲۰ شهریور ۱۳۹۷برق رو ادیسون اختراع نکرد ادیسون لامپ رو اختراع کرد
برق کشف شد ،مدت ها قبل از ادیسون
Omid
۲۰ شهریور ۱۳۹۷اگه امریکا نبود تلگراف هم نبود سموئل مورس مخترع تلگراف امریکایی بود?
احمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۷مطئمنا اگه آمریکا نبود لامپ تلفن تلوزیون اینترنت موبایل تبلت کامپیوتر بقیه اختراعات مهم بشری ناصرالدین شاه مظفر الدین شاه کریم خان زند امثال اینها اعوان و انصار اینها اختراع میکردند
Sajjad
۱۹ شهریور ۱۳۹۷وقتی میگن از ماست که بر ماست همینه!
لیاقت ما پرایده نه فورد و کادیلاک
sina
۱۹ شهریور ۱۳۹۷فیوژن پارسال فقط تو امریکا 207 هزارتا فروخته !!
حتما باس نگهش داره .
Saeed
۱۹ شهریور ۱۳۹۷متاسفانه واقعیت اینه سدانها بازارو کاملا به کراس اوورها باختن.عمده تقاضاها تو دنیا بر اساس کراس اوورهاس و کمپانیها هم دارن برنامه های آیندشونو بر این اساس میچینن.